Vistan oman palomuurin turvallisuus

epätietoinen_

Niin, onko Vistan oma palomuuri käytettynä yhdessä Vista Firewall Controlin kanssa, jossa pystyy määrittelemään sallitaanko yhteyttä ulos yrittäville ohjelmille pääsy verkkoon kuinka turvallinen? Luin netistä, että Vistan palomuuri olisi jo ihan pätevä, mutta onko sen käyttö tietoturvallisuusriski verrattuna ulkoisen palomuurin käyttöön? Ja jos on, niin mitä palomuuria suosittelisitte Vistan kanssa käytettäväksi?

5

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ollut Windows XP:nkään palomuuriohjelmassa vikaa, eikä ole siinäkään. Turhaa säätöä vaan käydä ruuvailemaan jotain lisäohjelmia.

• epätietoinen_

XP:ssä minulla oli aikanaan Sygate, joka tuntui toimivan moitteettomasti eikä ollut ylettömän monimutkainen. Pidin siinä siitä, että pystyi katsomaan lähetettyä ja vastaanotettua dataa graafina. Muutenkin kuin tietoturvasyistä. Jos uppasi tiedostoa nettiin, niin näki millä vauhdilla se liikahtaa. Ei minulla pahaa sanottavaa Vistan pm:stä/Vista Firewall Controlistakaan ole, mutta kaipaan tuota ominaisuutta.

Ajattelinpa vain tarkistaa, josko olisi tarjolla selkeää tietoa jostain pahasta tietoturvaongelmasta Windowsin oman kanssa. Winkkarin oma palomuuri tuntuu jakavan mielipiteitä. Missään ei kyllä ole lueteltu mitään kylmiä faktoja, miksi se olisi huono. Ehkä se on vain legendaa täällä interwebzissä, urbaanilegendojen luvatussa maassa.

• epätietoinen_ kirjoitti:

XP:ssä minulla oli aikanaan Sygate, joka tuntui toimivan moitteettomasti eikä ollut ylettömän monimutkainen. Pidin siinä siitä, että pystyi katsomaan lähetettyä ja vastaanotettua dataa graafina. Muutenkin kuin tietoturvasyistä. Jos uppasi tiedostoa nettiin, niin näki millä vauhdilla se liikahtaa. Ei minulla pahaa sanottavaa Vistan pm:stä/Vista Firewall Controlistakaan ole, mutta kaipaan tuota ominaisuutta.

Ajattelinpa vain tarkistaa, josko olisi tarjolla selkeää tietoa jostain pahasta tietoturvaongelmasta Windowsin oman kanssa. Winkkarin oma palomuuri tuntuu jakavan mielipiteitä. Missään ei kyllä ole lueteltu mitään kylmiä faktoja, miksi se olisi huono. Ehkä se on vain legendaa täällä interwebzissä, urbaanilegendojen luvatussa maassa.

Se on tietoturvahysteriaa mikä saa ihmiset asentamaan ties mitä turvaviritystä. Todellisuudessa Windows XP SP2 ja uudemmat kun sisältää palomuurin, ei sen lisäksi tarvitse pakosti yhtään mitään lisäohjelmaa.

Mutta hyvä bisnes tuo näkyy kyllä olevan. Niin tietoturvayhtiöille, Microsoftille, operaattoreille, jälleenmyyjille, tukipalveluille kuin rikollisille.

• M-Kar kirjoitti:

Se on tietoturvahysteriaa mikä saa ihmiset asentamaan ties mitä turvaviritystä. Todellisuudessa Windows XP SP2 ja uudemmat kun sisältää palomuurin, ei sen lisäksi tarvitse pakosti yhtään mitään lisäohjelmaa.

Mutta hyvä bisnes tuo näkyy kyllä olevan. Niin tietoturvayhtiöille, Microsoftille, operaattoreille, jälleenmyyjille, tukipalveluille kuin rikollisille.

Windows XP:ssä pitää kyllä selain ja sähköpostiohjelma vaihtaa kun ne on aika turvattomat mitä siinä on.

• 12
        epätietoinen_ kirjoitti:

Ominaisuuden saa vaikka Tehtävienhallintaan pienellä lisäpalikalla, Prio-nimisellä. Myös samaan on lukemattomia ohjelmia.
        http://shup.com/Shup/266456/11001293449-My-Desktop.png

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3888
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1869
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1324
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1256
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1135
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      981
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      901
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      356
      868
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      851
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      841
    Aihe