Niin, onko Vistan oma palomuuri käytettynä yhdessä Vista Firewall Controlin kanssa, jossa pystyy määrittelemään sallitaanko yhteyttä ulos yrittäville ohjelmille pääsy verkkoon kuinka turvallinen? Luin netistä, että Vistan palomuuri olisi jo ihan pätevä, mutta onko sen käyttö tietoturvallisuusriski verrattuna ulkoisen palomuurin käyttöön? Ja jos on, niin mitä palomuuria suosittelisitte Vistan kanssa käytettäväksi?
Vistan oman palomuurin turvallisuus
5
554
Vastaukset
Ei ollut Windows XP:nkään palomuuriohjelmassa vikaa, eikä ole siinäkään. Turhaa säätöä vaan käydä ruuvailemaan jotain lisäohjelmia.
- epätietoinen_
XP:ssä minulla oli aikanaan Sygate, joka tuntui toimivan moitteettomasti eikä ollut ylettömän monimutkainen. Pidin siinä siitä, että pystyi katsomaan lähetettyä ja vastaanotettua dataa graafina. Muutenkin kuin tietoturvasyistä. Jos uppasi tiedostoa nettiin, niin näki millä vauhdilla se liikahtaa. Ei minulla pahaa sanottavaa Vistan pm:stä/Vista Firewall Controlistakaan ole, mutta kaipaan tuota ominaisuutta.
Ajattelinpa vain tarkistaa, josko olisi tarjolla selkeää tietoa jostain pahasta tietoturvaongelmasta Windowsin oman kanssa. Winkkarin oma palomuuri tuntuu jakavan mielipiteitä. Missään ei kyllä ole lueteltu mitään kylmiä faktoja, miksi se olisi huono. Ehkä se on vain legendaa täällä interwebzissä, urbaanilegendojen luvatussa maassa. epätietoinen_ kirjoitti:
XP:ssä minulla oli aikanaan Sygate, joka tuntui toimivan moitteettomasti eikä ollut ylettömän monimutkainen. Pidin siinä siitä, että pystyi katsomaan lähetettyä ja vastaanotettua dataa graafina. Muutenkin kuin tietoturvasyistä. Jos uppasi tiedostoa nettiin, niin näki millä vauhdilla se liikahtaa. Ei minulla pahaa sanottavaa Vistan pm:stä/Vista Firewall Controlistakaan ole, mutta kaipaan tuota ominaisuutta.
Ajattelinpa vain tarkistaa, josko olisi tarjolla selkeää tietoa jostain pahasta tietoturvaongelmasta Windowsin oman kanssa. Winkkarin oma palomuuri tuntuu jakavan mielipiteitä. Missään ei kyllä ole lueteltu mitään kylmiä faktoja, miksi se olisi huono. Ehkä se on vain legendaa täällä interwebzissä, urbaanilegendojen luvatussa maassa.Se on tietoturvahysteriaa mikä saa ihmiset asentamaan ties mitä turvaviritystä. Todellisuudessa Windows XP SP2 ja uudemmat kun sisältää palomuurin, ei sen lisäksi tarvitse pakosti yhtään mitään lisäohjelmaa.
Mutta hyvä bisnes tuo näkyy kyllä olevan. Niin tietoturvayhtiöille, Microsoftille, operaattoreille, jälleenmyyjille, tukipalveluille kuin rikollisille.M-Kar kirjoitti:
Se on tietoturvahysteriaa mikä saa ihmiset asentamaan ties mitä turvaviritystä. Todellisuudessa Windows XP SP2 ja uudemmat kun sisältää palomuurin, ei sen lisäksi tarvitse pakosti yhtään mitään lisäohjelmaa.
Mutta hyvä bisnes tuo näkyy kyllä olevan. Niin tietoturvayhtiöille, Microsoftille, operaattoreille, jälleenmyyjille, tukipalveluille kuin rikollisille.Windows XP:ssä pitää kyllä selain ja sähköpostiohjelma vaihtaa kun ne on aika turvattomat mitä siinä on.
- 12
epätietoinen_ kirjoitti:
Ajattelinpa vain tarkistaa, josko olisi tarjolla selkeää tietoa jostain pahasta tietoturvaongelmasta Windowsin oman kanssa. Winkkarin oma palomuuri tuntuu jakavan mielipiteitä. Missään ei kyllä ole lueteltu mitään kylmiä faktoja, miksi se olisi huono. Ehkä se on vain legendaa täällä interwebzissä, urbaanilegendojen luvatussa maassa.Ominaisuuden saa vaikka Tehtävienhallintaan pienellä lisäpalikalla, Prio-nimisellä. Myös samaan on lukemattomia ohjelmia.
http://shup.com/Shup/266456/11001293449-My-Desktop.png
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733335
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311901Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681899Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171446- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261308Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61296Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53965