dsg vaihteisto

vaaag

Eli kestääkö tuo nykyinen dsg vaihteisto passateissa,transportereissa ym v.a.g tuotteissa.Eli uskaltaako nykyään jo ostaa.Itsellä kahdesta aikaa ennen tuota laatikkoa olevasta passatista ja porterista ja molempien kanssa sai käydä tai joutui käymään sangen usein hinurilla vw autossa.
Mutta nyt taas olisi kiikarissa yksi vw ja siinä tuo dsg laatikko.Käyttääkö ausikin muuten samaa laatikkoa kuin vw ja käyttikö sitä myös vanhemmissa malleissa.Kiitokset vastauksista

30

7576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samakuäsken

      Siis Audikin ei ausikin eli sori kirjoitusvirheet!

      • tsori

        Kestääkö audeissa multitronic laatikko??Jos tähän saisin tässä samassa aiheessa kun ollaan valaistusta.Kiitos!


    • älä murehdi

      Noh, siis VAG on Euroopan suurin ja maailman 2-3 suurin auton valmistaja.
      DSG vaihteistoja on tehty yli miljoona, Multitronic on ollut 10 vuotta tuotannossa.

      Eli vastaus. Kyllä ne kestävät oikeen hyvin. Ja toimivat.
      VAG:lla on aika paljon kokemusta.

      Toiseksi, on vanhanaikaista ja jotenkin pinttynyt luulo ettei
      automaattivaihteisto kestäisi. Haloo, tervetuloa 2000-luvulle

      • Tsc

        Vag konsernin diesel-autolla oli ajettu n.70tkm yksityiskäytössä. Oli jätetty tyhjäkäynnille pihalle pariksi minuutiksi, auto oli liikkunut itsekseen muutaman metrin eteenpäin lumihankeen. Laatikko oli mennyt paskaksi, hinurilla pajalle, myyjäliike (merkkiliike) alun kakistelun jälkeen korvasi uuden dsg laatikon. Korjaushinta oli n.7000e asennuksineen. Aivan uskomaton tarina, mutta valitettavasti totta.
        Dsg on ajoltaan mitä mainioin, taksi-käytössäkin ajettu yli 300tkm. Itse en uskaltais kuitenkaan tuolla vaihteistolla olevaa ottaa, luotettavuus ongelmia esiintyny liikaa. Ja laatikon uusiminen todella kallista. Korjauksen jälkeen omistaja laittoi 2v vanhan autonsa vaihtoon välittömästi.


      • Huoleton autoilija
        Tsc kirjoitti:

        Vag konsernin diesel-autolla oli ajettu n.70tkm yksityiskäytössä. Oli jätetty tyhjäkäynnille pihalle pariksi minuutiksi, auto oli liikkunut itsekseen muutaman metrin eteenpäin lumihankeen. Laatikko oli mennyt paskaksi, hinurilla pajalle, myyjäliike (merkkiliike) alun kakistelun jälkeen korvasi uuden dsg laatikon. Korjaushinta oli n.7000e asennuksineen. Aivan uskomaton tarina, mutta valitettavasti totta.
        Dsg on ajoltaan mitä mainioin, taksi-käytössäkin ajettu yli 300tkm. Itse en uskaltais kuitenkaan tuolla vaihteistolla olevaa ottaa, luotettavuus ongelmia esiintyny liikaa. Ja laatikon uusiminen todella kallista. Korjauksen jälkeen omistaja laittoi 2v vanhan autonsa vaihtoon välittömästi.

        Eipä ole mulla varaa ajaa noin laaduttomalla pelillä.


    • kyselet?

      Luuletko saavasi luotettavaa asiasta tietoa keskustelupalstalla, jota vahtii Toyota-palstan sheriffi?
      Täällä saavat mellastaa vapaasti kaikki tojo-lippikset ja sepitellä asiantuntijalausuntoja muista merkeistä.

      • vaaag

        Uskon että täälläkin on seassa ihan asiallisia ja asiaa tietäviä ihmisiä.Eli tuskin kaikki ovat niitä sanomiasi tojo sheriffejä.Ja muutama ihan asiallinen vastaus on mielestäni tullutkin,mutta ei ihan vielä sitä mitä haen.Ja vaikka itsellänikään ei ole koskaan ollut muita kuin sakemanneja niin tiedän volkkarien entiset ongelmat automaattien suhteen.Ja se on ihan yleisessä tiedossa että esim taksikuskit vaihtoivat automaatti passatit manuaaleihin tai muihin aut autoihin.Eli vaikka sinulaisiasi ärsyttää kun täällä joku yrittää kokemuksia kysellä niin jatkan edelleen ja pakkokin koska olen itse myös pettynyt entinen aut passat/transporter omistaja niin taas olisi pari kiinnostavaa dsg laatikolla olevaa myynnissä ja laatikko on minulle vieras.Eli millaisa kokemuksia teillä arvon ihmiset on noista dsg laatikoista ja käyttääkö audi samaa askia????


      • siirretty!
        vaaag kirjoitti:

        Uskon että täälläkin on seassa ihan asiallisia ja asiaa tietäviä ihmisiä.Eli tuskin kaikki ovat niitä sanomiasi tojo sheriffejä.Ja muutama ihan asiallinen vastaus on mielestäni tullutkin,mutta ei ihan vielä sitä mitä haen.Ja vaikka itsellänikään ei ole koskaan ollut muita kuin sakemanneja niin tiedän volkkarien entiset ongelmat automaattien suhteen.Ja se on ihan yleisessä tiedossa että esim taksikuskit vaihtoivat automaatti passatit manuaaleihin tai muihin aut autoihin.Eli vaikka sinulaisiasi ärsyttää kun täällä joku yrittää kokemuksia kysellä niin jatkan edelleen ja pakkokin koska olen itse myös pettynyt entinen aut passat/transporter omistaja niin taas olisi pari kiinnostavaa dsg laatikolla olevaa myynnissä ja laatikko on minulle vieras.Eli millaisa kokemuksia teillä arvon ihmiset on noista dsg laatikoista ja käyttääkö audi samaa askia????

        Tämä keskustelu oli alkujaan eilen "Yleistä autoilusta"-palstalla, joten edellinen kysymys oli aiheellinen. Nyt on oikealla foorumilla.


      • dAYRUIO
        vaaag kirjoitti:

        Uskon että täälläkin on seassa ihan asiallisia ja asiaa tietäviä ihmisiä.Eli tuskin kaikki ovat niitä sanomiasi tojo sheriffejä.Ja muutama ihan asiallinen vastaus on mielestäni tullutkin,mutta ei ihan vielä sitä mitä haen.Ja vaikka itsellänikään ei ole koskaan ollut muita kuin sakemanneja niin tiedän volkkarien entiset ongelmat automaattien suhteen.Ja se on ihan yleisessä tiedossa että esim taksikuskit vaihtoivat automaatti passatit manuaaleihin tai muihin aut autoihin.Eli vaikka sinulaisiasi ärsyttää kun täällä joku yrittää kokemuksia kysellä niin jatkan edelleen ja pakkokin koska olen itse myös pettynyt entinen aut passat/transporter omistaja niin taas olisi pari kiinnostavaa dsg laatikolla olevaa myynnissä ja laatikko on minulle vieras.Eli millaisa kokemuksia teillä arvon ihmiset on noista dsg laatikoista ja käyttääkö audi samaa askia????

        joita se kutsuu vain eri nimellä eli S-tronic. On tismalleen sama laatikko. Sitten Audilla on myös Multitronic lootaa joka taas on portaaton variaattorivaihteisto jossa on joku hihnasysteemi. DSG:ssä ja S-tronicissa on taas kaksoiskytkimet. Miten se auto muuten on voinut itsekseen lähteä menemään lumihankea päin?? Minulla on ollut kaksi DSG:llä olevaa Golfoa ja molempia pidin usein yksinään tyhjäkäynnillä pihassa ja ei ne autot itsekseen minnekään lähteneet kun laittoi vaiheetn P:lle ja vrmuudeksi vaikka vielä käsijarrun. Jotta homma ei olisi kovin yksinkertaista niin niitä DSG-lootia on kahdenlaisia: 6-vaihteinen öljykylpykytkimin varustettu DSG joka oli alkuun niin bensoissa kuin dieseleissä , mutta nyt vain isommissa bensoissa ja diseleissä sekä 7-vaihteinen kuivakytkimin varustettu DSG jonka saa bensamalleihin välille 1.2-1.8 sekä diseleistä 1.6 ja 1.9 malleihin.

        Mulla oli aiemmin 6-vaihteisella DSG:llä varusttu Golf ja siitä hajosi DSG vaihteiston älyboksi eli Mekatroniikka ja lopulta koko laatikko piti vaihtaa uuteen jatkuvien ongelmien takia. Sen auton ja laatikon kanssa oli vaikka mitä vikaa. Se mekatroniikan vaihto töineen olisi maksanut jotain 1700,00eur jos olisin joutunut maksamaan sen omasta pussista. Koko laatikon vaihto olisi maksanut noin 5000-6000eur jos olisin joutunut maksamaan sen itse.

        Nyt minulla on Golf tällä uuden sukupolven 7-vaihteisella DSG:llä ja sen kanssa ei ole mitään ongelmia ollut. Kilometrejä on 23.000km:a ja autolla on nyt ikää yli vuosi.


      • osssss
        dAYRUIO kirjoitti:

        joita se kutsuu vain eri nimellä eli S-tronic. On tismalleen sama laatikko. Sitten Audilla on myös Multitronic lootaa joka taas on portaaton variaattorivaihteisto jossa on joku hihnasysteemi. DSG:ssä ja S-tronicissa on taas kaksoiskytkimet. Miten se auto muuten on voinut itsekseen lähteä menemään lumihankea päin?? Minulla on ollut kaksi DSG:llä olevaa Golfoa ja molempia pidin usein yksinään tyhjäkäynnillä pihassa ja ei ne autot itsekseen minnekään lähteneet kun laittoi vaiheetn P:lle ja vrmuudeksi vaikka vielä käsijarrun. Jotta homma ei olisi kovin yksinkertaista niin niitä DSG-lootia on kahdenlaisia: 6-vaihteinen öljykylpykytkimin varustettu DSG joka oli alkuun niin bensoissa kuin dieseleissä , mutta nyt vain isommissa bensoissa ja diseleissä sekä 7-vaihteinen kuivakytkimin varustettu DSG jonka saa bensamalleihin välille 1.2-1.8 sekä diseleistä 1.6 ja 1.9 malleihin.

        Mulla oli aiemmin 6-vaihteisella DSG:llä varusttu Golf ja siitä hajosi DSG vaihteiston älyboksi eli Mekatroniikka ja lopulta koko laatikko piti vaihtaa uuteen jatkuvien ongelmien takia. Sen auton ja laatikon kanssa oli vaikka mitä vikaa. Se mekatroniikan vaihto töineen olisi maksanut jotain 1700,00eur jos olisin joutunut maksamaan sen omasta pussista. Koko laatikon vaihto olisi maksanut noin 5000-6000eur jos olisin joutunut maksamaan sen itse.

        Nyt minulla on Golf tällä uuden sukupolven 7-vaihteisella DSG:llä ja sen kanssa ei ole mitään ongelmia ollut. Kilometrejä on 23.000km:a ja autolla on nyt ikää yli vuosi.

        Että oikein 23tkm kestänyt.


      • mihin voi luottaa
        dAYRUIO kirjoitti:

        joita se kutsuu vain eri nimellä eli S-tronic. On tismalleen sama laatikko. Sitten Audilla on myös Multitronic lootaa joka taas on portaaton variaattorivaihteisto jossa on joku hihnasysteemi. DSG:ssä ja S-tronicissa on taas kaksoiskytkimet. Miten se auto muuten on voinut itsekseen lähteä menemään lumihankea päin?? Minulla on ollut kaksi DSG:llä olevaa Golfoa ja molempia pidin usein yksinään tyhjäkäynnillä pihassa ja ei ne autot itsekseen minnekään lähteneet kun laittoi vaiheetn P:lle ja vrmuudeksi vaikka vielä käsijarrun. Jotta homma ei olisi kovin yksinkertaista niin niitä DSG-lootia on kahdenlaisia: 6-vaihteinen öljykylpykytkimin varustettu DSG joka oli alkuun niin bensoissa kuin dieseleissä , mutta nyt vain isommissa bensoissa ja diseleissä sekä 7-vaihteinen kuivakytkimin varustettu DSG jonka saa bensamalleihin välille 1.2-1.8 sekä diseleistä 1.6 ja 1.9 malleihin.

        Mulla oli aiemmin 6-vaihteisella DSG:llä varusttu Golf ja siitä hajosi DSG vaihteiston älyboksi eli Mekatroniikka ja lopulta koko laatikko piti vaihtaa uuteen jatkuvien ongelmien takia. Sen auton ja laatikon kanssa oli vaikka mitä vikaa. Se mekatroniikan vaihto töineen olisi maksanut jotain 1700,00eur jos olisin joutunut maksamaan sen omasta pussista. Koko laatikon vaihto olisi maksanut noin 5000-6000eur jos olisin joutunut maksamaan sen itse.

        Nyt minulla on Golf tällä uuden sukupolven 7-vaihteisella DSG:llä ja sen kanssa ei ole mitään ongelmia ollut. Kilometrejä on 23.000km:a ja autolla on nyt ikää yli vuosi.

        V.2010 golf,jossa 40 000 km ajettu.Dsg vaihteisto,joka juuri vaihdettiin uuteen:)Nykinää ja tärinää ja autossa vain jatkuvasti yhden ihmisen kuorma.Muuten kiva auto ja korjauksen kyllä maksoi vw huolto


      • reistailee

        Onko volkkareissa käytössä sama ohjainyksikkö kuin audeissa. Ainakin CC-mallissa tuntui olevan.
        Lystikästä, VW lähtee ryömimään ilman, että kuljettaja laittaa päälle mitään vaihdetta.
        Tai että vaihde on kytketty, mutta auto ei suostu lähtemään mihinkään kun mikään vaihde ei kytkeydy.
        Mittaristo vain vilkkuu kuin tivolin mainosvalot. Onko Suomessa vastaavia kokemuksia.


    • ei kestä

      Jos laatikon kestoikä on pahimmillaan alle 100 tonnia, niin eikö se kannata jättää ostamatta?

      • osssss

        Asialinja.
        Ja Kaasupoljin pakkasessa paukkuu poikkii jos ei kerkiää lasi tippumaan?
        Arvausauto VW.Mitä korjataan seuraavaksi?


    • ratkaisee

      Eiköhän se varsinkin automaateissa tule esille ´millainen käyttäjä sillä on ollu. Jos on asiallisesti käytetty laatikko ja säännöllisesti huollettu, niin kestää kuten kaikilla muillakin valmistajilla automaatit. Tuohan se juuri tekee automaatista arveluttavan käytettynä, kun ei tiedä millainen puusilmä sillä on ajanu. Samahan se on manuaalissakin, että tyhmä kuski sen saa hajalle, mutta manuaali on halvempi kursia kasaan tumpelon jäljiltä.

      • käyttö.

        Eivät ne laatikot selkeää/tahallista väärinkäyttöä kestä kovinkaan pitkään, mutta vaativaa käyttöä kylläkin.
        Aikanaan revittelin Dodgen automaattilaatikolla yli 300 tkm enenkuin se avattiin. Mitään ei varsinaisesti ollut rikki, mutta jarrupannat vai olivat kuluneet loppuun.
        Nykyinen Aisin on rullannut täysin oireettomasti myös 300 tkm ja vaunuakin on vedetty useina kesinä säälimättä, joten ne aut.laatikot kyllä kestää kunhan huolehtii, että oikeaa öljyä on oikea määrä lootassa.
        Öljynvaihtovälinä olen pitänyt 50-100 tkm miten on muistanut (suositus 60 tkm.)
        Parempi olisi vain antaa laatikon itse hoitaa tehtävänsä eikä häslätä kepillä siellä manuaalipuolella, niin säilyy pitempään ehjänä .
        Miten se öljykylpy-DSG (Der schlecte getriebe) toimii kovilla pakkasilla.
        Automaatit hieman nykii eivätkä kytke suurinta vaihdetta alkumatkasta. Se onkin tehtaan asetus eli ylivaihde päälle vasta kun öljyt on lämpimät, mikä onkin aivan oikein ajateltu.


      • asfgdy7u78o
        käyttö. kirjoitti:

        Eivät ne laatikot selkeää/tahallista väärinkäyttöä kestä kovinkaan pitkään, mutta vaativaa käyttöä kylläkin.
        Aikanaan revittelin Dodgen automaattilaatikolla yli 300 tkm enenkuin se avattiin. Mitään ei varsinaisesti ollut rikki, mutta jarrupannat vai olivat kuluneet loppuun.
        Nykyinen Aisin on rullannut täysin oireettomasti myös 300 tkm ja vaunuakin on vedetty useina kesinä säälimättä, joten ne aut.laatikot kyllä kestää kunhan huolehtii, että oikeaa öljyä on oikea määrä lootassa.
        Öljynvaihtovälinä olen pitänyt 50-100 tkm miten on muistanut (suositus 60 tkm.)
        Parempi olisi vain antaa laatikon itse hoitaa tehtävänsä eikä häslätä kepillä siellä manuaalipuolella, niin säilyy pitempään ehjänä .
        Miten se öljykylpy-DSG (Der schlecte getriebe) toimii kovilla pakkasilla.
        Automaatit hieman nykii eivätkä kytke suurinta vaihdetta alkumatkasta. Se onkin tehtaan asetus eli ylivaihde päälle vasta kun öljyt on lämpimät, mikä onkin aivan oikein ajateltu.

        pakkasilla kuin se uudempi 7-vaihteinen kuivin kytkimin oleva jolla ajo on ihan samanlaista niin kesällä kuin talvella. Tuo 6-vaihteisen nikottelu pakkasilla noin ensialkuun johtuu varmaan siitä, että siinä on se 6ltr öljyä ja 7-vaihteisessa on vain 0.7ltr öljyä. Ennenkuin 6-vaihteisen öljyt lämpiää on ajo alussa kankekampaa, nikottelevampaa ja nihkeämpää jos on kunnolla pakkasta. Tuossa 7-vaihteisessä on tehostettu ja erilainen öljynkierto kuin 6-vaihteisessa jossa ne paskaiset öljyt velloo eestakas. Myös 7-vaihteisen lootan kytkinpakan kytkimet ovat astetta jykevämmät kuin 6-vaihteisen johtuen juurikin siitä öljymäärästä. /-vaihtsen DSG. suunnittelun lähtökohtrana on se että se kytkipakka kestää auton elin iän (oletus noin 300.000km:a) senkin takia ne on järeämmät kuin 6-vaihteisen. 6-vaihteisen öljynvaihto öljyineen, töineen ja suodattimineen maksaa paljon nempi kuin 7-vaihteisen jutikin tuon öljymäärän takia. 7-vaihteisessa DSG:ssä on alusta lähtien ollut vakiona mäkipidätin, 6-vaihteiseen se tuli vasta myöhemmin. 7-vaihteinen aski on kevyempi ja kooltaan pienempi kuin 6-vaihteinen loota.


      • kokemus:
        asfgdy7u78o kirjoitti:

        pakkasilla kuin se uudempi 7-vaihteinen kuivin kytkimin oleva jolla ajo on ihan samanlaista niin kesällä kuin talvella. Tuo 6-vaihteisen nikottelu pakkasilla noin ensialkuun johtuu varmaan siitä, että siinä on se 6ltr öljyä ja 7-vaihteisessa on vain 0.7ltr öljyä. Ennenkuin 6-vaihteisen öljyt lämpiää on ajo alussa kankekampaa, nikottelevampaa ja nihkeämpää jos on kunnolla pakkasta. Tuossa 7-vaihteisessä on tehostettu ja erilainen öljynkierto kuin 6-vaihteisessa jossa ne paskaiset öljyt velloo eestakas. Myös 7-vaihteisen lootan kytkinpakan kytkimet ovat astetta jykevämmät kuin 6-vaihteisen johtuen juurikin siitä öljymäärästä. /-vaihtsen DSG. suunnittelun lähtökohtrana on se että se kytkipakka kestää auton elin iän (oletus noin 300.000km:a) senkin takia ne on järeämmät kuin 6-vaihteisen. 6-vaihteisen öljynvaihto öljyineen, töineen ja suodattimineen maksaa paljon nempi kuin 7-vaihteisen jutikin tuon öljymäärän takia. 7-vaihteisessa DSG:ssä on alusta lähtien ollut vakiona mäkipidätin, 6-vaihteiseen se tuli vasta myöhemmin. 7-vaihteinen aski on kevyempi ja kooltaan pienempi kuin 6-vaihteinen loota.

        Enpä allekirjoita käsityksiäsi 6-vaihteisen DSG:n toiminnan muutoksista pakkasen takia. 7-vaihtesesta ei ole kokemusta.
        Oma 6-vaihteinen DSG-Passattini on toiminut ilman minkäänlaista käytöshäiriötä tänä talvena. Pakkasta on ollut töihin lähtiessä enimmillään -31 astetta. Alkuun vaihteisto kyllä pitää pykälää pienempää vaihdetta käytössä kuin lämpimämmällä kelillä, mutta siitä on vain etua moottorin lämpenemisen kannalta.


    • qreyurtioypå

      ei kyllä käsittäkseni ole ollut koskaan aiemmin DSG:tä vaan se on perinteinen tiptronic jos tomaatti on ollut. Vasta nyt siihen tuli kaksoiskytkinaski kun tuli tämä ns. uusi korimalli just äskettäin.

    • Ossi A.

      VW on maineikas laadukas valmistaja, ei se tuo myyntiin sutta ja sekundaa kuten jaappanin tekeleet. DSG kestää auton iän eli minimissään 450-500 tkm ja 20 v. Mihin se hajoaisi? Toki provopellet koettavat mustamaalata kateellisena tämän hetken parasta autotekniikan taitajaa VAG-konsernia.

      • varmasti

      • Mihin voit luottaa
        varmasti kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykoosi

        Ossi A:n kannattaisi pikaisesti hankkiutua lääkäriin. Tuosta linkistä (viet hiirellä liikuteltavan nuolen tekstin päälle, se muuttuu käden kuvaksi ja painat omalla etusormellasi hiiren vasenta nappulaa) näet mihin se hajoaa. Se hajoaa siksi, että on laaduton.

        http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7191

        että 6-vaihteinen DSG olisi jotenkin luotetteva. Kyllä niistä on hajonnut yhtä sun toista. Myönnetään. 7-vaihteisia ei sen sijaan ole juuri paljoa korjailtu vaikka kyllä niissäkin on jo muutamia viallisia yksilöitä jo vastaan tullut.


      • 180
        Mihin voit luottaa kirjoitti:

        että 6-vaihteinen DSG olisi jotenkin luotetteva. Kyllä niistä on hajonnut yhtä sun toista. Myönnetään. 7-vaihteisia ei sen sijaan ole juuri paljoa korjailtu vaikka kyllä niissäkin on jo muutamia viallisia yksilöitä jo vastaan tullut.

        Vai ei 7-vaihteisessa dsg:ssä ole vikoja? TM:n käyttötestin väliraportti on luettavissa nro 20/2009 jossa Skoda Superb:n 7-lovinen dsg hajosi mekatroniikaltaan reilut 50 tkm ajettuna ja auto makasi korjaamolla viikon. Loppuraportti julkaistaan kevään aikana TM:ssa. Ja kun luet ultimatevw ja vagarena -foorumeita, niin monelta on dsg 7 hajonnut jo uudenkarheana. Laatua jep.


      • mihin voi luottaa
        Mihin voit luottaa kirjoitti:

        että 6-vaihteinen DSG olisi jotenkin luotetteva. Kyllä niistä on hajonnut yhtä sun toista. Myönnetään. 7-vaihteisia ei sen sijaan ole juuri paljoa korjailtu vaikka kyllä niissäkin on jo muutamia viallisia yksilöitä jo vastaan tullut.

        Juuri kyseessä oleva on 7 vaihteinen


    • ei manuaaliin takas

      Jouduin olosuhteiden pakosta ajamaan taksilla yli 50 kertaa ja oli monemnlaista taksisuharia ja kun itselläkin oli yli 20v auto ja ajatuksissa automaatti vaihteinen uudempi. poikkeukseta kehuivat 6 vaihteisen dsg:n ja haukkuivat 7 vaihteisen. tutulta kuskilta ww touran oli hajonnut 2 kertaa 7 vaihteinen. monella muulla oli 6 vaihteisia jopa yli 400000 ajettuja.itse olen ajanut viime joulusta lähtien n 15000 ja toimii erinomaisesti.

    • tdci1

      Vaihtakaa DSG:T POWERSHIFT:iin :)

    • juppana2

      mistä johtuu vw,n ja muiden merkkien omistajien viha tojotan omistajia kohtaan,mut ei esim,ladan skoda ym.itse arvelen johtuvan kateudesta,hyvää kadehditaan ja tämän palstan tietäjät taitavat olla työttömiä kriminaaleja,se agressiivisuus viittaa sinne.

    • Anonyymi

      Kannattaa jättää DSG:t kauppaan. Itse ainakin osaisin nyt viisaampana kiertää DSG-yksilöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe