Hamsterillani kasvain korvan sisällä?

Rakas Samponi ♥♥

Mulla on venäjänkääpiöhamsteri Talvikko ja sen toisessa korvassa on kasvaimen näköinen paise. Siinä on ikään kuin keltaisia muhkuroita. Haluaisin apua mut vaan jos oikeesti tiiätte jotain. Sampo on poika ja sen on yli 2 vuotta vanha.

18

3877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jiihoh

      En oikein itse tiedä, mitä se voisi olla, mutta eläinlääkärille kannattaisi varmaan käydä näyttämässä.

      • Hamsu_Love

        Käy näyttämässä eläinlääkärille tai soita sinne.


    • talvikki.

      Kuulostaisi ehkä myös talipatilta? Talipatti on vähän niinkuin finni ja ne puhkee itsestään. Vanhoille, etenkin uroksille, niitä tulee aika useesti.

      Jos patti on kova ja ei liiku vaan 'tönöttää' tiukkana ihon sisällä se on luultavasti kasvain. Kasvaimia ei voi noin pieneltä leikata, mutta nukutus ikuiseen uneen on helpompi keino, kun kärsiminen.

      Vie vaan elekuriin jos näyttää pahalta.
      (Noi laskut sitten on ihan omaa luokkaansa, oliks se 60e poliklinikkamaksu ja sitte vielä tutkiminen päälle vaikka siinä ei mitään selviäiskään.)

      • Rakas Samponi!

        Anteeks kirjotin väärin SAmpo on 1,5 vuotta ja sillä on sitte ilmeisesti kasvain! Se ennemminkin töröttää ihon ulkopuolella ja musta tuntuu että se haittaa sen kuulemistä kun se nukkui juoksupyörän alla eikä kuullut edes kovaa soittoääntäni! Mä vaan en halua menettää sitä mut en sitä leikkaukseen vie! Se on jo vanha.. Maksais vaan ku siinä nukutuksessa on jo tosi iso riski.. Vienkö Sampon nukutettavaks? Mut sun on vaikee vastata tohon kun et oo itse sitä nähnyt... En tiedä kärsiikö se oikeasti. Onko jotain sivustoa jossa on tietoja?


      • Rakas Samponi!
        Rakas Samponi! kirjoitti:

        Anteeks kirjotin väärin SAmpo on 1,5 vuotta ja sillä on sitte ilmeisesti kasvain! Se ennemminkin töröttää ihon ulkopuolella ja musta tuntuu että se haittaa sen kuulemistä kun se nukkui juoksupyörän alla eikä kuullut edes kovaa soittoääntäni! Mä vaan en halua menettää sitä mut en sitä leikkaukseen vie! Se on jo vanha.. Maksais vaan ku siinä nukutuksessa on jo tosi iso riski.. Vienkö Sampon nukutettavaks? Mut sun on vaikee vastata tohon kun et oo itse sitä nähnyt... En tiedä kärsiikö se oikeasti. Onko jotain sivustoa jossa on tietoja?

        Tässä viellä lisää tietoa Sampoliinista.. Se on myös ilmeisesti raapinu korvaansa/kasvainta niin että on tullut verta. Yritänkö ottaa kultani korvasta kuvan vai mitä?


      • 4-hamsteria
        Rakas Samponi! kirjoitti:

        Tässä viellä lisää tietoa Sampoliinista.. Se on myös ilmeisesti raapinu korvaansa/kasvainta niin että on tullut verta. Yritänkö ottaa kultani korvasta kuvan vai mitä?

        minulla on samanlainen tilanne tosin se rakkula puhkesi josta seurauksena hamsuni korva liikahti alemmas. ilmeisesti kyseessä ollut talirakkula. eläinlääkäriin soittaminen ei maksa kuin sen normi puhelin maksun. itse sain ohjeeksi laittaa bepanthen voidetta rakkulan päälle luultavasti auttaa sinunkin sampon kohdalla veren vuoto kohdassa.


    • Hamsteri

      Hamsterillani on keltaien muhkura korvassaan (niinkuin vaikkua) ja se on kovettunut. Se liikkuu mutta kun yritämme ottaa sitä pois niin se ei lähde koska on nahalla kiinni korvassa. Onko se kasvain? Voisiko joku auttaa?

    • Soittakaa eläinlääkäriin, älkää arvuutelko täällä mikä on tilanne!

    • tthjy

      Niinpä

    • Tyttönen..

      Kerronpa tähän tuoreen oman kokemukseni. Meillä kohta 2 vuotias kääpiöhamsteritalvikko uros. Sillä todettiin toisessa korvassa patti viime keväänä eli n.4 kk sitten. Käytiin eläinlääkärissä ja lääkäri arveli sen olevan hyvänlaatuinen. Sanoi, että kun se alkaa raapia sitä, kannattaa putsata septidinillä.

      Patti kasvoi kovaa vauhtia ulospäin korvasta, mutta se ei tuntunut haittaavan sitä mitenkään. Vasta viime aikoina vasta patti oli niin suuri, tai oikeammin ulospäin kasvanut epämuodostunut muhkura, että se alkoi hamsteria häiritsemään. Se alkoi raapia sitä ja tuli verta. Aloin hautomaan pattia lääkärin ohjeen mukaan pari kertaa päivässä septidinillä. Samalla kun hamsu söi, niin keitettyyn veteen kastetulla vanutyynyllä johon olin suihkuttanut septidiniä painelin varovasti kasvainta. Siitä tuli vähän jotain märkivää. Karvaa lähti myös kasvaimen ympäriltä. Tätä hoitoa kesti n.viikko kunnes eilen hämmästykseni oli suuri: kasvain oli hävinnyt ja hamsu näytti voivan ihan hyvin. Se löytyi lopulta erillisen leikkipaikan hirsimajasta. Oli kuivunut muhkura, jossa karvaa ja hiukan verta. Vielä viime viikolla olimme surun murtamia, että tämä hamsu näyttää menevän huonoon kuntoon, myös kasvaimen puoleinen silmä oli herkästi ummessa mutta aina keitettyvesi haudutuksella on korjaantunut.

      Meillä näyttää siis tämä pattitilanne kääntyneen hyvään ja ensi viikolla juhlimme kaksi vuotissynttäreitä :).

      Ilmeisesti tämä "kasvain" olikin semmoinen joku rasvapatti (?) tms. vaikka pelkäsimme pahinta. Toivotaan että se ei enää aiheuta haittaa. Kummallisinta tosiaan on, että korvassa ei näy kasvaimesta oikeastaan enää jälkeäkään. Vain karvaa on lähtenyt sen ympäriltä, eli se kuivui ikäänkuin kökkäreeksi ja putosi ilmeisesti raavittaessa pois. Septidinhoito paransi varmasti tulehduksen. :)

    • lähis Maikku

      Meidän Sepolla on selässä ihon alla patti, joka kasvaa isommaksi päivä päivältä. Hamsteri voi muuten hyvin, on pirteä ja syö normaalisti, mutta patti on jo noin viinirypäleen kokoinen. Voiko kyse olla jostain vaarattomasta, kuten rasvapatista?

    • Tyttönen..

      Laitoin tuonne kuvaa tästä meidän tapauksesta :) sekä ennen että n.viikko jälkeen kasvaimen irtoamisen :)
      http://kuvablogi.com/nayta/3226536/

      En osaa sanoa oman hamsusi kohdalla. Kannattaa varmasti mennä eläinlääkäriin tai kysyä esim.Hamsteriyhdistyksen foorumilta asiasta kuvan kera.

    • huolestunut

      kääpiöHamesteriltani on tullut korvasta verta onko jollain samanlaisia kokemuksia voiko se olla vakavaa?

      • Anonyymi

        Hamsterisi voi olla raapinut korvaani äsken laitoin samasta syystä septineä sen korvaan joku vinkkasi näillä sivustoilla en tiedä vielä toimiiko


    • huolissa

      mun hamsulla on veri patti korvassa mitä voisin tehä

    • Rakashamsterini

      Mun hamsterin silmät pursuaa sen päästä irti:0 ne on nii pitkällä onko kellään muulla samaa ongelmaa?:(
      Tai osaako kukaan auttaa:)?

    • Anonyymi

      Munkin hamsterilla on korvassa sellanen paise

    • Anonyymi

      Mun hamsteri on Miki sillä on kasvain myös korvassa ja se on venäjän kääpiö hamsteri se on poika ja se ei syö kunnolla ja hampaat on terveet mätarvisin apua kans Miki on yli2v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe