vähänkö ottaa päähän

juicce

esim. taiteilija T.Mäkinen. Hänen tauluja näytti olevan esillä ainakin Art Clipperillä helsingissä. kyseisellä henkilöllä ei ole edes tarvittavaa taidekoulutusta. Itse tuskin koskaan pääsen tuollaisiin hintoihin/ paikkoihin!!! Minulla on sentään koulutus alalle. Mitä mieltä olette?

11

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokkkklkölkl

      Jos on luonnonlahjakkuus ja kauppa käy, mitä niillä koulutuksilla?

      • Anonyymi

        Luonnon lahjakkuus T. Mäkinen 😍


    • syy moiseen tapaukseen, Mäkisessä vai sinussa?

      • juicce

        ei minulla varsinaisesti mitään hiertymiä kyseistä taiteilijaa kohtaan ole. Hän oli vain hyvä esimerkki.kysymys oli tarkoitetty olemaan yleismalkainen. Luulisi että gallerioilla ja taidekauppiailla olisi korkeampi taso taiteilijoidensa valintoihin, vähintääkin että olisi koulutus ammattiin? muutekin koulutetuilla tulisi olla etulyöntiasema muihin taaplaajiin nähden? vai kuin näätte asian?


      • :::::::::::
        juicce kirjoitti:

        ei minulla varsinaisesti mitään hiertymiä kyseistä taiteilijaa kohtaan ole. Hän oli vain hyvä esimerkki.kysymys oli tarkoitetty olemaan yleismalkainen. Luulisi että gallerioilla ja taidekauppiailla olisi korkeampi taso taiteilijoidensa valintoihin, vähintääkin että olisi koulutus ammattiin? muutekin koulutetuilla tulisi olla etulyöntiasema muihin taaplaajiin nähden? vai kuin näätte asian?

        ...minä näkisin että vain teokset ratkaisevat, eihän noissa kouluissa opetetakaan mitään, kun ei opettajatkaan osaa mitään.


      • "ilonpillaaja"
        juicce kirjoitti:

        ei minulla varsinaisesti mitään hiertymiä kyseistä taiteilijaa kohtaan ole. Hän oli vain hyvä esimerkki.kysymys oli tarkoitetty olemaan yleismalkainen. Luulisi että gallerioilla ja taidekauppiailla olisi korkeampi taso taiteilijoidensa valintoihin, vähintääkin että olisi koulutus ammattiin? muutekin koulutetuilla tulisi olla etulyöntiasema muihin taaplaajiin nähden? vai kuin näätte asian?

        Kyllä aika korjaa tuollaiset virheet, joka ostaa nyt tuntemattoman tai muutoin tuhraantuneen taiteilijan työn yhtä tuntemettomasta galleriasta menettää rahansa eikä saa niitä ikinä takaisin ja sukulaisetkin vielä halveksii, kun perivät tuntemattoman taiteilijan töitä.


    • mitään!!!

      sinulla koulutus, hänellä taito? olet valitettavasti varmaankin väärällä alalla. suomessa, jos haluaa kunnon taiteilijaksi, on käytävä kivinen opin tie, mutta se ei kouluissa onnistu, sillä siellä ei opetuksen laatu ole yhtikäs mitään. en ymmärrä että jos itse on toistaitoinen tumpelo, niin täytyy niin kovasti kadehtia muita. olisit onnellinen toisten puolesta, ja keskittyisit omaasi, niin sinulla olisi enemmän mainetta ja kunniaa, ei taiteilijan tunnettavuutta tai töiden arvoa ainakaan toisten kadehtiminen tuo, sinä olet keskittänyt energiasi toisten kadehtimiseen.

    • Teen taidetta sektorilla, mille ei edes ole taiteellista koulutusta. Silti pidän itseäni taitelijana - jopa hyvänä sellaisena, mistä osoituksena se, että minut valittiin Suomen taiteilijat ry:n heinäkuun taiteilijaksi.

      https://petke.info/

      • Mun taide ei kuitenkaan ole sattumanvaraista vaan minulla on perinteinen intentio jonka yritän toteuttaa mahdollisemman minimalistisesti.
        Tosin siinäkin prosessissa esiintyy onnekkaita sattumia.


    • Numeroissa on lumoa ja estetiikkaa. Itse luon numeroihin perustuvaa geometrista grafiikkaa.

    • Anonyymi

      Tuottelliaat ,huolettomasti ,tauluja tekevät syyllistyvät petokseen, jos ylihinnoittelevat teoksensa, jotka menettävät arvonsa yhden sukupolven aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe