Mikä on tärkein asia?

Il-Mari

Tällä palstalla asiat sitten tehdään monimutkasiksi ja vaikeiksi. On puhetta siitä, että Jeesus on Jumala, ja uskovainen on armahdettu syntinen ja välillä synnitön ja mitä milloinkin. Ottaa siitä nyt sitten selvää mikä on oikein ja mikä väärin? Toisten mielestä on näin oikein ja toisten mielestä noin, niin kyllähän siinä jo vähä-uskoinen ja uskoton on pyörällä päästään, kun tahtoo olla vuosikymmeniäkin uskossa olleet. Siihen kun lisätään vielä kokouksissa kaatuilut ja kaatumatta olevat mukaan, niin sekametelisoppa on valmis.

Mutta yksinkertaisuudessaan ei tarvitse tietää onko Jeesus Jumala vai ei. Sillä ei ole mitään merkitystä pelastuksen kannalta. Ei ole silläkään kaadutko kokouksessa vai et. Eikä ole silläkään uskotko olevasi pelastettu syntinen vai armahdettu syntinen tai vanhurskas. Näillä ei ole merkitystä sinulle joka otat Jeesuksen vastaan. Eli sinun ei tarvitse tietää eikä ymmärtää noin vaikeita asioita. Sinä tulet ne sitten myöhemmin ymmärtämään ja käsittämään sen mukaan kuin Pyhä Henki sinua ohjaa ja opettaa.

Mutta mikä on tärkeintä? Tärkeintä on se, että uskot Herraan Jeesukseen Kristukseen! Tämä on ihmisen tärkein asia pelastuksen kannalta. Ei ole muuta nimeä annettu, kuin Jeesus Kristus jonka kautta pelastuu! Siksi on tärkeintä uskoa Herraan Jeesukseen!

Joh.3:16

16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Room.10:9-10
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Rukoile vaikka näin.
Minä rakas Jeesus tunnustan sinulle, että olen syntinen ihminen ja uskon että Sinä olet ristillä kuollut minun syntieni edestä ja noussut kuolleista
minut pelastamaan. Minä haluan ottaa Jeesus sinut vastaan ja tunnustaa sinut henkilökotaiseksi vapahtajakseni. Kiitos että otat minut vastaan.
Aamen!

38

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen noiden erimielisyyksien mitättömästä merkityksestä pelastuksen suhteen.

Uskovaiset kaivaa Raamatusta ihan mitättömiä ja eri tavoilla tai ristiriitaisesti kerrottuja asioita joilla ei ole mitään merkitystä kun uskovan kannalta ajatellaan pelastusta.

Kaste on myös yksi täysin merkityksetön asia.

• leahim

...Portti ahdas ja tie kaita..
        Kyllä mielestäni IHMINEN tekee uskosta
        niin monimutkaisen,
        että tavallisen syntisen ihmisen
        on vaikeata sitä ymmärtää.....

Siis eikö se usko ole se tarkein..?
        Ei mitkään ihmeelliset riitit ja kultit.

• Pete..
        leahim kirjoitti:

...Portti ahdas ja tie kaita..
        Kyllä mielestäni IHMINEN tekee uskosta
        niin monimutkaisen,
        että tavallisen syntisen ihmisen
        on vaikeata sitä ymmärtää.....

Siis eikö se usko ole se tarkein..?
        Ei mitkään ihmeelliset riitit ja kultit.

>>>Siis eikö se usko ole se tarkein..?

• leahim
        Pete.. kirjoitti:

>>>Siis eikö se usko ole se tarkein..?

He..lue Pete minun tekstini toisella mielialalla.
        Olin nimittäin samaa mieltä kuin Il.Mari!:=))

• oikeata asiaa! Minut ja monet muut on leimattu tällä palstalla aiheettomasti harhaoppiseksi :

Heprealaiskirje 4:14
      "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta."

1. Johanneksen kirje 3:8
      "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot."

1. Johanneksen kirje 4:15
      "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Johanneksen kirje 5:5
      "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

"

• ???

että miksi uskoontulo ja uskossa olo pitää tehdä niin monimutkaiseksi? Miksi pitää olla niin pitkiä ja monimutkaisia jaarituksi kuin esim. jaikal kirjoittaa? Onko silloin parempi uskovainen mitä monisanaisempi on? Mites se Raamattu sanokaan siit monisanaisuudest?

• Yks-tämmönen

Tämä ei nyt ole mikään klisee, vaan ihan täyttä totta.

Saarn. 7:29

(7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

• Yks-tämmönen kirjoitti:

Tämä ei nyt ole mikään klisee, vaan ihan täyttä totta.

Saarn. 7:29

(7:30) Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

En kiistä Saarnaajan sanoja, en missään tapauksessa, enkä niiden soveltamista
        esim. synnittömyys- yms. oppeihin. Onhan tällainenkin kohta Jesajassa:

35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen;
        se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."

Mutta se on sanottava, ettei harhaanjohtavaa opetusta parilla sanalla pysty oikoa.

Tietenkin voit kyseenalaista seuraavaksi sen, onko "harhaanjohtavaa opetusta" edes
        olemassa. Onko niin väliä opetuksella, kunhan esittää asian suoraan ja ytimekkäästi ;)

Mutkatonta ja mukavaa illan jatkoa sinulle!

• Yks-tämmönen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

En kiistä Saarnaajan sanoja, en missään tapauksessa, enkä niiden soveltamista
        esim. synnittömyys- yms. oppeihin. Onhan tällainenkin kohta Jesajassa:

35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen;
        se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."

Mutta se on sanottava, ettei harhaanjohtavaa opetusta parilla sanalla pysty oikoa.

Tietenkin voit kyseenalaista seuraavaksi sen, onko "harhaanjohtavaa opetusta" edes
        olemassa. Onko niin väliä opetuksella, kunhan esittää asian suoraan ja ytimekkäästi ;)

Mutkatonta ja mukavaa illan jatkoa sinulle!

mutta kun on jokin yksinkertainen asia, joka aukeaa muutamalla sanalla, niin silloin ei pitäisi tekstata kovin paljon. Siinä vain menee sekaisin.
        Siunattua illan jatkoa myös sinulle.

• Pete..
        Yks-tämmönen kirjoitti:

mutta kun on jokin yksinkertainen asia, joka aukeaa muutamalla sanalla, niin silloin ei pitäisi tekstata kovin paljon. Siinä vain menee sekaisin.
        Siunattua illan jatkoa myös sinulle.

ja Il-Mari taitaa olla ainut joka sanoo asian lyhyesti ja ytimekkäästi? Monet muut kirjoittajat osaavat kyllä opettaa, mutta eivät osaa johdattaa uskosta osattomia Jeesuksen yhteyteen tällä palstalla. Il-Mari osaa sen ja aika yksinkertaisella ja ymmärrettävällä tavalla. Uskon että hän osaisi myös opettaa, mutta näkee tarpeelisemmaksi evankelioida kunin väitellä toissijaisista asioista. Eikö se ole uskovaisen tärkein tehtävä johdattaa eksyneitä sieluja Jeesuksen luokse? Vai oletteko erimieltä?

• Pete.. kirjoitti:

ja Il-Mari taitaa olla ainut joka sanoo asian lyhyesti ja ytimekkäästi? Monet muut kirjoittajat osaavat kyllä opettaa, mutta eivät osaa johdattaa uskosta osattomia Jeesuksen yhteyteen tällä palstalla. Il-Mari osaa sen ja aika yksinkertaisella ja ymmärrettävällä tavalla. Uskon että hän osaisi myös opettaa, mutta näkee tarpeelisemmaksi evankelioida kunin väitellä toissijaisista asioista. Eikö se ole uskovaisen tärkein tehtävä johdattaa eksyneitä sieluja Jeesuksen luokse? Vai oletteko erimieltä?

Pete.."Eikö se ole uskovaisen tärkein tehtävä johdattaa eksyneitä sieluja Jeesuksen luokse? Vai oletteko erimieltä"?
        --
        Herrastaan voi todistaa niin monin eri tavoin, kukin sen armoituksen mukaan, mitä Herralta on saanut...sanoittakin.

1. Piet. 4:10-11
        ---
        4:10 Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina.
        4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
        --
        Me olemme saaneet Jumalalta erilaisia armolahjoja palvellaksemme niillä lähimmäisiämme( 10).
        Puhuja puhukoon sitä, mitä Herra antaa puhuttavaksi ja palveluksen työtä tekevä pankoon itsensä ”likoon” etsien siihen voimia Jumalalta (11).
        Meillä itse kullakin on Jumalalta saatu tehtävä, että Hän tulisi kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimen kautta.

Ef. 4:11
        "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,...". Listaa voi jatkaa...

• Pete.. kirjoitti:

" Monet muut kirjoittajat osaavat kyllä opettaa, mutta eivät osaa johdattaa uskosta osattomia Jeesuksen yhteyteen tällä palstalla."

Tällä palstalla on varmaan minua paljon parempia evankelistoja ja todistajia kuin minä. Mutta asia on todennäköisesti niin, että kun tämä on keskustelupalsta niin muut noudattavat sitä ja minä en. Joten siitä se varmaankin johtuu. Minulla kun on "huono tapa" tuoda Ilosanomaa Herrastani esille, milloin missäkin ja sopimattomaan ja sopivaan aikaan. Sinäkin "ylistät" minua aiheettomasti, sillä kovin vajavainen tunnen olevani, eikä se kehuminenkaan kuten minua kehut, minun vajavaisuuttani mihinkään muuta. Mutta kyllähän sitä kehuja ennemmin lukee kuin haukkumista, en sitä kiellä, vaikka aika neuraali olenkin tässä suhteessa.

• Yks-tämmönen
        Pete.. kirjoitti:

#Eikö se ole uskovaisen tärkein tehtävä johdattaa eksyneitä sieluja Jeesuksen luokse? Vai oletteko erimieltä#

Tämä juuri on se tärkein tehtävä. Jumala on siunannut Jeesuksen meitä varten, että pelastuisimme.
        Jeesus puolestaan on siunannut sinut ja minut ja kaikki muutkin toisiamme varten. Miten muuten Jumalan Rakkaus voisi ilmentyä muutoin kuin meidän kauttamme.
        Ii-Mari tuntee Raamattunsa, eikä pyri opettajaksi. Eikä opettajaksi pidä pyrkiäkkään, vaan Jumala siihen tehtävään asettaa.

Jaak. 3:1

Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

Paavalikin sanoi itseään syntisistä suurimmaksi, ja miksi? Syntisistä suurin ei ole esim jumalaton murhaaja. Syntisistä suurin on se, joka opettaa väärin Jumalasta. Niin juuri Paavali teki, ennenkuin kohtasi Jeesuksen.

• Diana-ad-rem
        Tapio522 kirjoitti:

Pete.."Eikö se ole uskovaisen tärkein tehtävä johdattaa eksyneitä sieluja Jeesuksen luokse? Vai oletteko erimieltä"?
        --
        Herrastaan voi todistaa niin monin eri tavoin, kukin sen armoituksen mukaan, mitä Herralta on saanut...sanoittakin.

1. Piet. 4:10-11
        ---
        4:10 Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina.
        4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
        --
        Me olemme saaneet Jumalalta erilaisia armolahjoja palvellaksemme niillä lähimmäisiämme( 10).
        Puhuja puhukoon sitä, mitä Herra antaa puhuttavaksi ja palveluksen työtä tekevä pankoon itsensä ”likoon” etsien siihen voimia Jumalalta (11).
        Meillä itse kullakin on Jumalalta saatu tehtävä, että Hän tulisi kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimen kautta.

Ef. 4:11
        "Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,...". Listaa voi jatkaa...

on väärä oppi, Jumalaa ei voi lähestyä missään muussa nimessä, kuin hänen omassaan.

Jumala ei ole antanut valtaansa kenellekkään.

Jos siis puhumme raamatun Jumalasta.

• Diana-ad-rem
        Pete.. kirjoitti:

tärkein tehtävä ohjata Jeesuksen luokse, vaan Jumalan luokse.

Silloin ei tule riitoja, eikä eripuraisuutta, vaan kaikki ovat samalla puolella.

Jeesus sanoi tuovansa eripuraisuutta, ja se on toteutunut. On aika luopua eripuraisuudesta, se ei ole Jumalan tahto ollenkaan.

• Yks-tämmönen
        Diana-ad-rem kirjoitti:

tärkein tehtävä ohjata Jeesuksen luokse, vaan Jumalan luokse.

Silloin ei tule riitoja, eikä eripuraisuutta, vaan kaikki ovat samalla puolella.

Jeesus sanoi tuovansa eripuraisuutta, ja se on toteutunut. On aika luopua eripuraisuudesta, se ei ole Jumalan tahto ollenkaan.

me kaikki tahdomme ja Jeesus on tie sinne Isän Jumalan luokse.

• Diana-ad-rem
        Yks-tämmönen kirjoitti:

me kaikki tahdomme ja Jeesus on tie sinne Isän Jumalan luokse.

lukea Jumalan sanaa, opiskella, nähdä vaivaa, sisäistää kirjoituksia, ajatelle mietiskellä, pohdiskella.

Ei ole mitään automaattia nimeltään Jeesus, jos todella vakavasti etsii Jumalaa.

Kun luet raamattua, opit ihmettelemään Jumalan suuria luomistekoja, siis tuntemaan häntä hiukan. Se avaa elämän ihmeen ja maailman kauneuden, opit olemaan kiitollinen elämän lahjasta, jonka olet saanut.

Se on mielenkiintoista ja raamattu avaa aina uutta ja uutta, uusia polkuja joihin ei kyllästy.
        Näin ainakin minulle on käynyt.

• Yks-tämmönen
        Diana-ad-rem kirjoitti:

lukea Jumalan sanaa, opiskella, nähdä vaivaa, sisäistää kirjoituksia, ajatelle mietiskellä, pohdiskella.

Ei ole mitään automaattia nimeltään Jeesus, jos todella vakavasti etsii Jumalaa.

Kun luet raamattua, opit ihmettelemään Jumalan suuria luomistekoja, siis tuntemaan häntä hiukan. Se avaa elämän ihmeen ja maailman kauneuden, opit olemaan kiitollinen elämän lahjasta, jonka olet saanut.

Se on mielenkiintoista ja raamattu avaa aina uutta ja uutta, uusia polkuja joihin ei kyllästy.

#Kun luet raamattua, opit ihmettelemään Jumalan suuria luomistekoja, siis tuntemaan häntä hiukan. Se avaa elämän ihmeen ja maailman kauneuden, opit olemaan kiitollinen elämän lahjasta, jonka olet saanut.

Näin ainakin minulle on käynyt. #

Tuo on aivat totta. Raamatussa on paljon ammennettavaa. Raamatun voi kyllä opiskella, jos vain kapasiteettia riittää päässä, mutta silti ihminen ei vieläkään täysin tunne Jumalaa. Avuksi tarvitaan Pyhä Henki, joka näyttää meille millainen Jumala on. Henki tutkii Jumalan syvyydetkin.

1. Kor. 2
        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

• leahim
        Diana-ad-rem kirjoitti:

...Diana....Uskottomille se ainakaan ei ole automaatti!
        Uskotonta ei saa heti lyödä
        raamatulla päähän.
        Ei hän sellaisesta ymmärrä mitään.

Eikö se pidä tuttelista aloittaa..eikö vain?

• Pete..
        Il-Mari kirjoitti:

" Monet muut kirjoittajat osaavat kyllä opettaa, mutta eivät osaa johdattaa uskosta osattomia Jeesuksen yhteyteen tällä palstalla."

Tällä palstalla on varmaan minua paljon parempia evankelistoja ja todistajia kuin minä. Mutta asia on todennäköisesti niin, että kun tämä on keskustelupalsta niin muut noudattavat sitä ja minä en. Joten siitä se varmaankin johtuu. Minulla kun on "huono tapa" tuoda Ilosanomaa Herrastani esille, milloin missäkin ja sopimattomaan ja sopivaan aikaan. Sinäkin "ylistät" minua aiheettomasti, sillä kovin vajavainen tunnen olevani, eikä se kehuminenkaan kuten minua kehut, minun vajavaisuuttani mihinkään muuta. Mutta kyllähän sitä kehuja ennemmin lukee kuin haukkumista, en sitä kiellä, vaikka aika neuraali olenkin tässä suhteessa.

kun sinä et noudata sitä, sillä muutenhan palstalla ei olisi evankeliuminjulistusta lainkaan. Muut vaan keskustelee ja väittelee turhanpäiväisistä asioista, kun voisivat sieluja pelastaa tekemällä toisin. Mutta kukin tehköön niin kuin tärkeämmäksi näkee. Jos jollekin on tärkeämpää vänkääminen kuin sielujen pelastaminen, niin vänkätkööt sitten.

• Il-Mari:
      "On puhetta siitä, että Jeesus on Jumala, ja uskovainen on armahdettu syntinen ja välillä synnitön ja mitä milloinkin. Ottaa siitä nyt sitten selvää mikä on oikein ja mikä väärin? Toisten mielestä on näin oikein ja toisten mielestä noin, niin kyllähän siinä jo vähä-uskoinen ja uskoton on pyörällä päästään, kun tahtoo olla vuosikymmeniäkin uskossa olleet...".
      ---
      Minusta juuri esille tuomasi asiat ovat hyvinkin tärkeitä pohdittavaksi Raamatun ilmoitukseen pitäytyen.

• se on näin; mutta on tärkeää että Jeesus, jonka ihminen ottaa vastaan, on todellinen Jeesus, ei sielullinen kokemus ja/tai Jeesuksena esiintyvä valhehenki. Sehän taas riippuu ihmisen sydämentilasta ja rehellisyydestä. Ei voida parhaallakaan opetuksella varmistaa että ihminen aivan varmasti tulee uskoon, se on ihmisen ja Jumalan välinen asia. Hedelmistä voidaan kyllä päätellä onko uskoontulo todellinen. Samoin voi ihminen tulla uskoon myös siellä missä opetus on vähän sitä ja tätä, jos vain evankeliumi kaiken sekamelskan keskellä on esillä ja ihminen siitä kuulee Pyhän Hengen äänen. Pelastus on siis aina Jumalan teko ja voi tapahtua yhtä hyvin siellä missä esille nostamiasi asioita opetetaan väärin kuin siellä missä niitä opetetaan oikein.

Tämä ei tee tyhjäksi sitä että asioista pitää PYRKIÄ opettamaan OIKEIN. Oppi ei ole vähäpätöinen asia ja en usko sinunkaan niin ajattelevan. Mielestäni kirjoituksessasi on hyvä ja tervehenkistä tärkeimmän asian eli Jeesuksen vastaanottamisen korostaminen.

Vaikka pelastus onkin Jumalan teko on vaarana että ihminen vain luulee pelastuneensa ja sitten alkaa johtaa muitakin harhaan. Siksi tarvitaan oikeaa opetusta Jeesuksesta JO SIINÄ VAIHEESSA kun evankeliumia julistetaan eikä VASTA SITTEN kun henkilö on pelastunut. Muuten ihminen saa väärän käsityksen Jeesuksesta ja on helpommin omien tunnetilojen sekä vieraiden henkien johdettavissa.

Evankeliumin julistuksessa pitää keskittyä tärkeimpään, evankeliumiin itseensä:
      Neitseestä syntyneeseen Jeesukseen joka on Jumalan Poika ja tosi Jumala, että juuri Hän meni Golgatan ristille ja kärsi ja kuoli syntiemme tähden saadaksemme (henkilökohtaisen uskonratkaisun kautta) synnit anteeksi Hänen veressään. Hän nousi kuolleista synnin, kuoleman ja Perkeleen voittajana; ja että pelastus ei ole omissa teoissamme vaan ilmainen lahja jota Jumala tarjoaa armossaan - tämä lahja pitää ottaa vastaan eli ottaa vastaan Jeesus omakohtaisena Herrana jolle elämä luovutetaan, ja johon sitten myös sitoudutaan, elääksemme Hänen kanssaan ja päästäksemme kerran taivaan kotiin.

Ei tämä ole liian vaikeaa.
      Ei henkilön tarvitse ymmärtää kuinka Jeesus voi olla Jumala. Ei hänen tarvitse ymmärtää miten on mahdollista että Jeesuksen veri puhdistaa synnistä ja tuo pelastuksen. Ei hänen tarvitse käsittää mitä Jeesukseen sitoutuminen koko elämällä käytännössä merkitsee ja mihin se tulee hänet johtamaan suhteessa sukulaisiin ja ystäviin ym. Mutta tärkeää on että näitä asioita pidetään esillä ja niistä puhutaan.

Se on evankeliumia.

Kaikelle on paikkansa. Kun kyseessä on keskustelupalsta tärkeää on että näistä myös keskustellaan. Niin kuin sinäkin hyvässä aloituksessasi nyt teet. Koen hyvänä asiana että muistutat siitä mikä on keskeistä ja tärkeintä että meillä uskovina olisi painopiste oikeassa kohdassa.

- - -

Jos ihminen tosissaan on valmis ottamaan Jeesuksen vastaan ja sillä tavalla rukoillen tulee Jeesuksen luo, kyllä Jumala häntä kuulee ja antaa kokea uudestisyntymisen armon, vaikka hänellä olisi vääriäkin käsityksiä Jeesuksesta? Todennäköisesti, kenellä sitä nyt voisi kaikki käsitykset niin oikeita ollakaan vielä tuossa vaiheessa kun ei ole päässyt sisälle Jeesuksen tuntemiseen. Hengellinen kasvu ja käsitysten oikeneminen alkaa pelastuksen kokemisesta. Sitten on tärkeää että ihminen on halukas oppimaan ja jatkaa rehellisesti pyhityksen tiellä.

Henkilökohtainen todistukseni on että kun olin valmis ottamaan Jeesuksen vastaan - vaikka en vielä osannut sanoa Häntä Jeesukseksi, tiesin vain että joku minua puhuttelee ja kutsuu ja olin valmis myöntymään Hänen puoleensa - niin Jumala johti minut tilanteeseen jossa tulin tietoiseksi että Hän on nimenomaan Jeesus. Minulla ei enää ollut ennakkoehtoja että "Jeesuksen pitää olla juuri tällainen niin kuin minä haluan, että hyväksyisin Hänet vapahtajakseni" vaan halusin ottaa Hänet vastaan juuri sellaisena kuin Hän itsessään on, puoleltani mitään ehtoja asettamatta. Rukoilin yksinkertaisesti:

"Jeesus, jos sinä olet oikeasti olemassa ja jos olet se rakkaus joka on minua puhutellut, jos on totta että olet kuollut syntieni tähden, siinä tapauksessa haluan ottaa sinut vastaan, anna kaikki pahat tekoni anteeksi ja tule sydämeeni."

Tuossa hetkessä Jumalan rakkaus tuli sydämeeni. Uskon että silloin koin uudestisyntymisen. Jeesus ei enää ollut vain ajatusten kohde, joku josta uskon sitä tai tätä vaan omakohtaisesti koettava Vapahtaja ja Herra, ja ymmärsin, että elämäni tärkein asia on oppia tuntemaan Häntä läheisesti, löytää Hänen tahtonsa ja elää sen mukaan.

• Diana-ad-rem

Jeesusta vastaan.

Jumalan sana on tie totuus ja elämä, sitä lukemalla tie ohjautuu Jumalan luokse .

Jokainen vastaa synneistään itse, jokainen järkevä sen ymmärtää, ihminen on vastuullinen olento, vastuussa omista tekemisistään.
      Kuten raamattu sanoo: Kukaan ei voi toisen sielusta lunastusta maksaa.

Jeesus korottaa itsensä Jumalan veroiseksi, se on väärin. Jeesus ei ollut mikään nöyrä aasilla ratsastaja, vaan julkean ylimielinen suhteessa Jumalaan.

• Jumalan sana on tie totuus ja elämä, sitä lukemalla tie ohjautuu Jumalan luokse? Jeesuksen sanat joita siteeraat ovat Jumalan sanaa ja tarkoitetut ihmisen ohjaamiseksi Jumalan luokse:
        Kaiken on isä antanut minun haltuuni.
        Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
        Jne.

Jokainen vastaa synneistään itse. Kyllä. Ainoa tapa vastata synneistämme itse on ottaa vastaan Jeesus. Se on Jumalan asettama tie vastuulliselle ihmiselle. Muuta mahdollisuutta pelastukseen ei ole.

• Meidän täytyy luottaa Jeesukseen kaikella mitä meillä on ja kaikessa mitä teemme. "Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa" (Room. 3:22). Raamattu opettaa, että pelastukseen ei ole mitään muuta tietä kuin Jeesus. Jeesus sanoo itse: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muutoin kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

Jeesus on ainoa tie pelastukseen, koska Hän on ainoa, joka voi maksaa meidän syntiemme rangaistuksen (Room. 6:23). Mikään muu uskonto ei opeta synnin ja sen seurausten syvyyttä ja vakavuutta. Mikään muu uskonto ei tarjoa synnin kertakaikkista maksua, jonka vain Jeesus Kristus voi antaa. Mikään muu "uskonnon perustaja" ei ollut ihmiseksi tullut Jumala (Joh. 1:1,14) – mikä oli ainoa tapa, jolla loputon velka voitiin maksaa. Jeesuksen oli pakko olla Jumala, että Hän voisi maksaa meidän velkamme. Jeesuksen oli pakko olla ihminen, että Hän voisi kuolla. Pelastus on tarjolla vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen! "Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla." (Apt. 4:12).

• Pete..

Tämä on tarkoitettu sinulle joka et vieläkään ole uskossa. Ota tuosta Il-Marin neuvosta vaari ja ota Jeesus vastaan niin sinä pelastut helvetin tulelta jonne muuten joudut Raamatun mukaan!!!!!!

• tappo-uhkailulla käännyttämisestä ollut jo jaikalin kirjoitukset hyvä esimerkki ja hän ilmeisesti jättikin palstan kritiikin myötä.

Ajattelitko astua Jaikalin verisiin saappaisiin?

Ihmetyttää kun vielä kyseinen oppi jolla välttyisi kidutukselta ei ole Raamatun vaan Il-Marin.

• Asko T
        Pe.ku kirjoitti:

tappo-uhkailulla käännyttämisestä ollut jo jaikalin kirjoitukset hyvä esimerkki ja hän ilmeisesti jättikin palstan kritiikin myötä.

Ajattelitko astua Jaikalin verisiin saappaisiin?

Ihmetyttää kun vielä kyseinen oppi jolla välttyisi kidutukselta ei ole Raamatun vaan Il-Marin.

sinusta, että paljon et ole Raamattua lukenut ja siksi et tunne sitä yhtään mitä siinä sanotaan.

>>>Ihmetyttää kun vielä kyseinen oppi jolla välttyisi kidutukselta ei ole Raamatun vaan Il-Marin.

• Asko T kirjoitti:

sinusta, että paljon et ole Raamattua lukenut ja siksi et tunne sitä yhtään mitä siinä sanotaan.

>>>Ihmetyttää kun vielä kyseinen oppi jolla välttyisi kidutukselta ei ole Raamatun vaan Il-Marin.

laittomien uhkailijoiden pieneen joukkoon.

Sinun käännyttämiskehotuksesi rikkoo uskonnon vapautta, kansainvälisiä ihmisoikeuden julistuksia ja teet sen vielä laittomien uhkauksien säestämänä.

Jätä pois nuo sairaat uhkailut ihan itsesi takia kun jatkuessaan ne menevät vääjäämättä eteenpäin.
        Ei ne jää pelkästään tälle palstalle elämään.

• Pete..
        Asko T kirjoitti:

lähes aina hairiöksi tällä palstalla. Monet henkevät keskustelut hän on pilannut omilla typerillä kommentoinneillaan. Mutta Peku on Peku joten yritetään kestää.

Olen ihmetellyt myös tomumajaa ja Eroeta. Olen luullut heitä uskoviksi, mutta heidän kirjoituksensa todistavat aivan muuta. Uskovaisethan eivä kinastelle eivätkä riitoja haasta, joten kummaa on heidän todansa. Tomumajakin pyyteli anteeksi monta kertaa eilisen päivän aikana ja sitten jälleen oli riitaa haastamassa Eroen kanssa ja päinvastoin. En ymmär?

• Asko T
        Pe.ku kirjoitti:

Sinun käännyttämiskehotuksesi rikkoo uskonnon vapautta, kansainvälisiä ihmisoikeuden julistuksia ja teet sen vielä laittomien uhkauksien säestämänä.

Jätä pois nuo sairaat uhkailut ihan itsesi takia kun jatkuessaan ne menevät vääjäämättä eteenpäin.

housusi tutisemaan? No ihmekkö tuo, kun totuus tulee esiin. Mutta kuule Pe.ku sinun ei tarvitse pelätä, kun otat Jeesuksen vastaan!

• Pete..
        Asko T kirjoitti:

housusi tutisemaan? No ihmekkö tuo, kun totuus tulee esiin. Mutta kuule Pe.ku sinun ei tarvitse pelätä, kun otat Jeesuksen vastaan!

sinäkin ajattelet. Pe.ku vain ei ymmärrä sitäkään. Näköjään!

• Sirpa Rajala
        Pe.ku kirjoitti:

kaikki uhkailijoita, jotka kertovat totuuden?

• Sirpa Rajala kirjoitti:

kaikki uhkailijoita, jotka kertovat totuuden?

Ei tollasta ole missään edes ollut?

Joku tuossa tuomitsi kaikki, jotka ei usko IL-Mariin helvetintulessa poltettavaksi.

Kerroinkin jo että se on ristiriidassa maallisten lakien ja ihmisoikeuksien kanssa ja Raamatussakin siitä sanotaan Näin:
        Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:1)

• Sirpa Rajala
        Pe.ku kirjoitti:

Ei tollasta ole missään edes ollut?

Joku tuossa tuomitsi kaikki, jotka ei usko IL-Mariin helvetintulessa poltettavaksi.

Kerroinkin jo että se on ristiriidassa maallisten lakien ja ihmisoikeuksien kanssa ja Raamatussakin siitä sanotaan Näin:
        Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" (Matt. 7:1)

>>>Sinun käännyttämiskehotuksesi rikkoo uskonnon vapautta, kansainvälisiä ihmisoikeuden julistuksia ja teet sen vielä laittomien uhkauksien säestämänä.

• Sirpa Rajala kirjoitti:

>>>Sinun käännyttämiskehotuksesi rikkoo uskonnon vapautta, kansainvälisiä ihmisoikeuden julistuksia ja teet sen vielä laittomien uhkauksien säestämänä.

"Onko sinusta Pe.ku, kaikki totuudenpuhujat uhkailijoita? Kun Raamattu kertoo että Jeesukseen uskomaton ihminen joutuu kadotukseen, sinä näet niin että kyseinen henkilö uhkailee. Niinkö?"

Tollasta en ole puhunut enkä voi vastata edes kysymykseen ,koska en usko Jumalaan.
        Kysymyksesihän edellyttää että ensin alan uskovaiseksi ja tässä tapauksessa pitäisi uskoa vielä ihmiseen.
        Kysymykseesi ei siis voi edes teoriassa vastata.

IL-Marin avaushan oli ihan hyvä, mutta sitten tuli joku, joka kunnioitti kai häntä liikaakin ja töhräsi IL-Marin sanomaa korottamalla hänet, kun olisi pitänyt se IL-Marin sanojenkin mukaan se Jumala korottaa, alkaen jakamaan helvetintuomioita kaikille jotka ei usko IL-Mariin.

• Sirpa Rajala

tärkein asia on usko Jeesukseen Kristukseen. Siksi otinkin tämän esille uudelleen, kun palstalla ei Jeesuksesta enää kukaan kerro mitään. On kiva lukea näitä uudelleen ku kukaan ei enää uutta kerro.

• Pete..

johdatti minut Jeesuksen luokse, joten kiitos siitä johdatuksestasi! Otan tämänkin tuonne ylös siitä johtuen, että joku voi nytkin olla etsimässä Jeesusta ja tussahan on rukous miten Jeesuksen voi vastaan ottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      257
      10925
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      128
      6942
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5613
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4928
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      50
      4198
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3739
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3474
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3412
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2888
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2660
    Aihe