Onko kenelläkään kokemusta siitä että ex.n/puolison ex.n kanssa homma ois mennyt niin pitkälle että hänestä olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus ?
Oman mieheni ex syytää sellaista paskaa=herjaa että olen valmis viemään asian poliisille.
Herjaus / Rikosilmoitus
7
718
Vastaukset
- näyhty on!!!
Älä vastaa. Ole kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Se on tehokkain tapa päästä irti narsistin raivosta.
Kaavahan on se, että narsisti luulee omistavansa toisen ihmisen. Ja kas, sitten kun tulee ero ja eks kumppani löytää jonkun uuden kumppanin niin narsistin raivo räjähtää hallitsemattomasti purkautuen siihen eks kumppaniin.
Hän on pettynyt, koska on menettänyt sinut.
Älä reagoi millään tavalla.
Olen käynyt saman läpi ja todellakin huomannut, että kun kohtelen häntä kuin ilmaa, hän ei jaksa meuhkata enää! - kaikenkokenut
Käräjöinnissä voi niinkin käydä, että häviää ja joutuu laskun maksajaksi. Ja tällä en tosiaankaan tarkoita, että ko. herjaus olisi paikkansapitävää, en toki. Mutta Suomenkaan oikeuslaitos ei aina ole absoluuttisen oikeudenmukainen...
- Vaimo, äiti
mutta olen itse miettinyt ihan samaa.
Meillä on tilanne ettei miehen ex ole edes tavannut minua (koska hän itse ei halua) mutta käyttää minusta esim termiä kusipää-ämmä. Jotenkin vielä sulattaisin sen että hän haukkuu minua mutta hän haukkuu myös lastani jota ei ole häntäkään koskaan tavannut.
Ilmeisesti tässä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, hyväksyä tuo käytös tai nostaa juttu. Käytöstään hän ei ole kykenevä muuttamaan.- pilkkanilkka
Ei liene toistaiseksi rikos. Herjaaminen ei juridisessa mielessä ole yksi yhteen sama asia kuin ns. nimittely, joka toki on huona käytöstä.
- Koirat haukkuu
pilkkanilkka kirjoitti:
Ei liene toistaiseksi rikos. Herjaaminen ei juridisessa mielessä ole yksi yhteen sama asia kuin ns. nimittely, joka toki on huona käytöstä.
"Herjaus oli vuoden 1889 rikoslaissa kunnianloukkaus, jossa tekijä antaa perättömän ilmiannon, syyttää tekemättömästä tai muulla tavoin halventaa toista, tai hankaloittaa henkilön menestystä ja elinkeinoa loukkaamalla tämän kunniaa."
"Kunnianloukkaus on luonnollista henkilöä kohtaan kohdistuva asianomistajarikos, josta rangaistaan rikoslain mukaan.
"Suomen rikoslaki määrää kunnianloukkauksesta:
»Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.»
(Rikoslain 24. luku, 9 §[1])"
Siinäpä perusteet jos haluaa asiaa viedä eteenpäin.
En tiedä miten edeltä erotteli haukkumisen ja herjaamisen. - voihan yrittää
Koirat haukkuu kirjoitti:
"Herjaus oli vuoden 1889 rikoslaissa kunnianloukkaus, jossa tekijä antaa perättömän ilmiannon, syyttää tekemättömästä tai muulla tavoin halventaa toista, tai hankaloittaa henkilön menestystä ja elinkeinoa loukkaamalla tämän kunniaa."
"Kunnianloukkaus on luonnollista henkilöä kohtaan kohdistuva asianomistajarikos, josta rangaistaan rikoslain mukaan.
"Suomen rikoslaki määrää kunnianloukkauksesta:
»Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.»
(Rikoslain 24. luku, 9 §[1])"
Siinäpä perusteet jos haluaa asiaa viedä eteenpäin.
En tiedä miten edeltä erotteli haukkumisen ja herjaamisen.olen käynyt yrittämässä nostaa syytettä kunnianloukkauksesta ja se asiamies sanoi, ettei esim. haukkuminen ole ollenkaan varma pohja saada siitä voittoa. kunnianloukkauksena yleensä käsitetään,jos hän julkaisee jotain perätöntä sinusta jossain esim.netti,lehdet. Ja perätön on joku väite/valhe..Ja se vaikuttaa sinun työnsaantiin tai muuten tärkeisiin suhteisiin.
Huono käytös ei ole laitonta. Sivistymättömyyskään ei ole laitonta. Se on vaan ikävää. Ja se yleensä on sellasta toisten erotessa.Parempi,ettet provosoi lisää. Se on kiusantekoa. - OTK
voihan yrittää kirjoitti:
olen käynyt yrittämässä nostaa syytettä kunnianloukkauksesta ja se asiamies sanoi, ettei esim. haukkuminen ole ollenkaan varma pohja saada siitä voittoa. kunnianloukkauksena yleensä käsitetään,jos hän julkaisee jotain perätöntä sinusta jossain esim.netti,lehdet. Ja perätön on joku väite/valhe..Ja se vaikuttaa sinun työnsaantiin tai muuten tärkeisiin suhteisiin.
Huono käytös ei ole laitonta. Sivistymättömyyskään ei ole laitonta. Se on vaan ikävää. Ja se yleensä on sellasta toisten erotessa.Parempi,ettet provosoi lisää. Se on kiusantekoa.ei aina halua lähteä oikeuteen, ja väittävät muuta.
Yllä on luettavissa perusteet ja jos on mustaa valkoisella niin mahdollisuuksia on.
Pelkät kuulopuheet ei varmasti oikeudessa riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667