Aurinkovoide?

kanarialle mars

Mikä on kaikkein paras = suojaavin ja vähiten allergisoivin aurinkosuojavoide tai geeli?

22

2161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don luis

asia,yleispätevää vastausta ei ole.miksi muuten kysyt?

• aloittaja

ja kiinnostaa mitä aurinkotuotteita kanarialla matkustavat käyttävät ja mitkä kokevat parhaimmiksi. Onko eroa marketin nivealla ja kalliilla merkkituotteella ja apteekin rasvoilla. Mikä on sinun merkkisi ja suojakertoimesi?

• pavi.
        aloittaja kirjoitti:

ja kiinnostaa mitä aurinkotuotteita kanarialla matkustavat käyttävät ja mitkä kokevat parhaimmiksi. Onko eroa marketin nivealla ja kalliilla merkkituotteella ja apteekin rasvoilla. Mikä on sinun merkkisi ja suojakertoimesi?

toi TUMMELI mitä mun äiti vainaa käytti kun
        lypsi lehmiä ?????????????????????????

• Mentira
        pavi. kirjoitti:

toi TUMMELI mitä mun äiti vainaa käytti kun
        lypsi lehmiä ?????????????????????????

on erittäin hyvä voide, ja se sopii myös ihmisten iholle! Esim. oma äitini käytti sitä joskus muinoin kasvovoiteena vaikka kaupunkilaiseukko olikin (ja on), ja vot kun mammalla oli (ja on) hyvä iho.
        Mutta siinä ei taida kuitenkaan suojakertoimia olla.. eli nassukka kärähtää alta aikayksikön.

Itse olen käyttänyt viime vuosina apteekista ostamaani Widmerin 20 joka on ainakin Kanarialla riittänyt ja se on myös kohtuuhyvin imeytyvä. Widmerin 10 on kevyt geelimäinen suoja jolle kerroin riittää, minulle ei.
        Olen kuullut kehuttavan P20 ja Ultrasun20 -voiteita, mutta niiden antamasta suojasta ei ole tietoa eikä siitäkään, että allergisoivat vai ei. Tietoa kellään?

Itse suosin aurinkovoiteissa ainoastaan apteekin tuotteita, sillä niistä voi olla aika lailla varmoja että ne ovat allergiatestattuja ja sieltä löytyy myös runsaasti hajusteettomia vaihtoehtoja mikä itselle tärkeää. Markettuotteetkin voi olla ihan hyviä (ei kokemusta), mutta kannattaa vilkaista viimeistä myyntipäivää ja jättää ainakin ulkona aurinkoa ottaneet rasvaputelit ostamatta.

Iloista Kanarian matkaa ruskettuen muttei palaen!!

• pavi.
        Mentira kirjoitti:

on erittäin hyvä voide, ja se sopii myös ihmisten iholle! Esim. oma äitini käytti sitä joskus muinoin kasvovoiteena vaikka kaupunkilaiseukko olikin (ja on), ja vot kun mammalla oli (ja on) hyvä iho.
        Mutta siinä ei taida kuitenkaan suojakertoimia olla.. eli nassukka kärähtää alta aikayksikön.

Itse olen käyttänyt viime vuosina apteekista ostamaani Widmerin 20 joka on ainakin Kanarialla riittänyt ja se on myös kohtuuhyvin imeytyvä. Widmerin 10 on kevyt geelimäinen suoja jolle kerroin riittää, minulle ei.
        Olen kuullut kehuttavan P20 ja Ultrasun20 -voiteita, mutta niiden antamasta suojasta ei ole tietoa eikä siitäkään, että allergisoivat vai ei. Tietoa kellään?

Itse suosin aurinkovoiteissa ainoastaan apteekin tuotteita, sillä niistä voi olla aika lailla varmoja että ne ovat allergiatestattuja ja sieltä löytyy myös runsaasti hajusteettomia vaihtoehtoja mikä itselle tärkeää. Markettuotteetkin voi olla ihan hyviä (ei kokemusta), mutta kannattaa vilkaista viimeistä myyntipäivää ja jättää ainakin ulkona aurinkoa ottaneet rasvaputelit ostamatta.

se tummeli käy moneen muuhunkin paikkaan?????????????

• Mentira
        pavi. kirjoitti:

se tummeli käy moneen muuhunkin paikkaan?????????????

sillä mikä on kyllin hyvää lehmyjen utareille, on oltava hyvää myös muihinkin paikkoihin.. En henkikökohtaisesti yhtään ammua tunne, mutta eikös ne utareet ole herkkiä ja hyvin hoidettavia paikkoja?!!

Kuis Inglesin poka.. eiku poikamiehellä pyyhkii? ;))

• ei hyvä
        Mentira kirjoitti:

"Olen kuullut kehuttavan P20 "

P20 tahraa pilalle kaikki vaaleat vaatteet, pyyhkeet yms. En todellakaan suosittele.

• NisKiss

Ota lapsille tarkoitettu, tunnettua merkkiä oleva aurinkovoide, suojakerroin vähintään 20. Hyväksi havaittu punapää/herkkäihoisella.

• Fenre

Lue tarkasti lisäainelista. Itse olen tietyille säilytysaineille allerginen. Valitsen myös aina hajusteettoman vaihtoehdon, koska reagoin tuoksuihin herkästi.

• khpvk

on kerroin.Eli normaali aikuinen herkästi palava voi olla etelän auringossa n.20min.Jos käyttä esim:kerroin 10, on suoja-aika n: 10x20min.=200min.Allergia onkin sitten vaikeempi selvittää ilman omaa testiä.

• hdhf7

aikuinen osaa laittaa välilyönnin virkkeen päättävän pisteen jälkeen.
        Muuten kiitos valaisevasta selvityksestä aurinkorasvojen suhteen.

• kop kop
        hdhf7 kirjoitti:

aikuinen osaa laittaa välilyönnin virkkeen päättävän pisteen jälkeen.
        Muuten kiitos valaisevasta selvityksestä aurinkorasvojen suhteen.

Kyllä maa kantaa päällään ihmeen k-päisiä ihmisiä! Tässä maailmassa on ihan normaalia varttuneempaa polvea, joille välilyönti virkkeen päättävän pisteen jälkeen ei sano mitään, koska ovat ikänsä kirjoittaneet käsin.

Aurinkovoidevertailu oli jossain vähän aikaa sitten, ja sen voitti jonkun marketketjun halparasva, mutta en tietysti muista minkä. Itsellekin olisi tieto tarpeen, kun muutaman viikon päästä kutsuu Teneriffa. Täytyypä googlata, jos vaikka löytyis.

• Pink Lady

apteekissa lykkäsivät käteeni 50 suojakertoimella varustetun tuotteen, katsottuaan vaaleaa ihoani.
      Alkuperäinen värini on herkän possunpunainen. Tuota olen lykkinyt nahkaani, enkä ole palanut. Ja iho on pysynyt hyvänä. Elikkä, jos olet vaalea ota korkea kerroin. Niitä löytyy runsaasti. Ehdottomasti luotan
      apteekkien tuotteisiin.

• Arkihenkseli

Itse en ole käyttänyt aurinkovoiteita kymmeneen vuoteen. Ne on humpuukia. Terveellinen ruokavalio ja välttelee suorassa paahteessa istumista niin hyvin menee. Eri asia jos menee altaalle/rantsuun grillaamaan itsensä.

• Mentira
        Arkihenkseli kirjoitti:

Itse en ole käyttänyt aurinkovoiteita kymmeneen vuoteen. Ne on humpuukia. Terveellinen ruokavalio ja välttelee suorassa paahteessa istumista niin hyvin menee. Eri asia jos menee altaalle/rantsuun grillaamaan itsensä.

Riippuu kuule ihan ihotyypistäsi ja siitä oletko aiemmin ehkä kärähtänyt oikein kunnolla - iho näet muistaa! Jotkut ei pala vaikka päivän napottaisi paahteessa paljaalla pers.. ihola ilman voiteita, ja jotkut kärtsää jo vähän aikaa varjossa istuksiessaan vaikka naamassa olisi suojakertoimet ja massussa syödyt porkkanat, aurinkotabletit ja päälle vielä terveellinen ruokavaliokin. Näin on näreet..

• Mentira kirjoitti:

Riippuu kuule ihan ihotyypistäsi ja siitä oletko aiemmin ehkä kärähtänyt oikein kunnolla - iho näet muistaa! Jotkut ei pala vaikka päivän napottaisi paahteessa paljaalla pers.. ihola ilman voiteita, ja jotkut kärtsää jo vähän aikaa varjossa istuksiessaan vaikka naamassa olisi suojakertoimet ja massussa syödyt porkkanat, aurinkotabletit ja päälle vielä terveellinen ruokavaliokin. Näin on näreet..

Sotis tunkee aamusella kasvoihin SP-15 voiteen. Eikä sitten mitään muuta. Eri asia on tietysti ne, jotka makaavat kuumassa auringossa, kuten monilla suomalaisilla on tapana. Totta kai niinä harvoina kertoina, jos eksyy kattoterassille tai altaalle, pistetään lotionia. Nyt oli niin kuumia päiviä, että varjoelämä oli mieluisampaa. Aurinkovoidetta en kantanut mukana - en myöskään ostanut ja väriä on tullut ihan mukavasti varjossa, ilman palamista.

Komppaan kyllä Arkihenkseliä tietyiltä osin. En pidä aurinkotuotteita suoranaisena humpuukina, mutta sanoisin näin, että niitä kannattaa käyttää harkiten. Ja juuri kuten hän sanoi, pois paahteesta, kuten itsekin teen.
        Tällä hiljakkoin päättyneellä jaksolla ei ollut kauheasti brittejä, mutta nehän ovat kävelevä hälytysmerkki, mutta kyllä nytkin palanutta brittinahkaa oli näkyvillä.

• Mentira
        Sotavento kirjoitti:

Sotis tunkee aamusella kasvoihin SP-15 voiteen. Eikä sitten mitään muuta. Eri asia on tietysti ne, jotka makaavat kuumassa auringossa, kuten monilla suomalaisilla on tapana. Totta kai niinä harvoina kertoina, jos eksyy kattoterassille tai altaalle, pistetään lotionia. Nyt oli niin kuumia päiviä, että varjoelämä oli mieluisampaa. Aurinkovoidetta en kantanut mukana - en myöskään ostanut ja väriä on tullut ihan mukavasti varjossa, ilman palamista.

Komppaan kyllä Arkihenkseliä tietyiltä osin. En pidä aurinkotuotteita suoranaisena humpuukina, mutta sanoisin näin, että niitä kannattaa käyttää harkiten. Ja juuri kuten hän sanoi, pois paahteesta, kuten itsekin teen.
        Tällä hiljakkoin päättyneellä jaksolla ei ollut kauheasti brittejä, mutta nehän ovat kävelevä hälytysmerkki, mutta kyllä nytkin palanutta brittinahkaa oli näkyvillä.

että paras suoja auringolta on kevyt vaatetus joka nahkan peittää muttei hiosta, ja vielä lierihattu naamataulua peittämään. Niin ja pitäisi muistaa pysytellä poissa auringosta ne kaikkein paahtavimmat päivän tunnit.
        Mutta ei aina huvita kulkea pitkähihaisissa ja -lahkeisissa vetimissä.. ja meistä osa haluaa harrastaa myös rantsueloa pikku-pikku bikineissä, niin silloin tulee kysymykseen mainitsemani ihotyyppi ts. että tartteeko aurinkosuojaa vai ei, ja jos tarttee niin kuinka vahvaa!

Jos allekirjoittanut liikkuu vaikka vain kaupungilla tai istuksii varjossa, niin käry käy ellei nassussa ole vähintäin sk20! Ja jos olen vähänkin pitempään auringolle alttiina (vaikken grillausta, siis itseni, harrastakaan), niin sitten vaaditaankin jo sk50-60! Ja silti joka hemmetin reissulla palan vaikka aurinkoa kuinka yritän vältellä parhaani mukaan niin voiteilla kuin varjollakin! Eli.. kyl maar se ihosta riippuu mitä kestää vai eikö kestä!

Ja kuten jo edellä totesinkin, niin se "paksunahkaisinkin" aurinkoa sietävä saattaa joutua lopulta aurinkosuojavoiteisiin turvautumaan, jos kerrankin oikein kunnolla on itsensä polttanut! Se ihon muisti.. se on pitkä!

Kappas, meillä muuten paistaa aurinko!!!

• Mentira kirjoitti:

että paras suoja auringolta on kevyt vaatetus joka nahkan peittää muttei hiosta, ja vielä lierihattu naamataulua peittämään. Niin ja pitäisi muistaa pysytellä poissa auringosta ne kaikkein paahtavimmat päivän tunnit.
        Mutta ei aina huvita kulkea pitkähihaisissa ja -lahkeisissa vetimissä.. ja meistä osa haluaa harrastaa myös rantsueloa pikku-pikku bikineissä, niin silloin tulee kysymykseen mainitsemani ihotyyppi ts. että tartteeko aurinkosuojaa vai ei, ja jos tarttee niin kuinka vahvaa!

Jos allekirjoittanut liikkuu vaikka vain kaupungilla tai istuksii varjossa, niin käry käy ellei nassussa ole vähintäin sk20! Ja jos olen vähänkin pitempään auringolle alttiina (vaikken grillausta, siis itseni, harrastakaan), niin sitten vaaditaankin jo sk50-60! Ja silti joka hemmetin reissulla palan vaikka aurinkoa kuinka yritän vältellä parhaani mukaan niin voiteilla kuin varjollakin! Eli.. kyl maar se ihosta riippuu mitä kestää vai eikö kestä!

Ja kuten jo edellä totesinkin, niin se "paksunahkaisinkin" aurinkoa sietävä saattaa joutua lopulta aurinkosuojavoiteisiin turvautumaan, jos kerrankin oikein kunnolla on itsensä polttanut! Se ihon muisti.. se on pitkä!

Kappas, meillä muuten paistaa aurinko!!!

Eikähän näihin ole mitään yksioikoista kyllä/ei -ratkaisua. Jokainen hakee itselleen parhaimman menettelyn yrityksen ja erehdyksen kautta. Itselleni on siunaantunut sen tyyppinen iho, joka ei vähästä kärvähdä, enkä tosiaan jaksa maata auringossa juuri lainkaan. Totta kai aurinkoisen päivän aloittaa mieluummin kuin pilvisen, mutta kuten hyvin tiedetään, muutos voi olla nopeakin - suuntaan tai toiseen. Nahkan jatkuva palaminen kuulostaa vakavalta.

• donlius

muista ottaa turkishaalarit kotoa mukaan.

• manteliöljy

Onko kukaan kokeillut farmaciasta ostettavaa manteliöljyä aurinkoa ottaessaan? Aikoinaan käytimme sitä. Sillä sai tosi kauniin ja tasaisen rusketuksen, eikä iho palanut. Lakkasin käyttämästä sitä, kun se ei niin imeydy ihoon ja kaikki pyyhkeet oli sitten niin inhottavia, kun se öljy tarttui niihin.

• Arkihenkseli
        manteliöljy kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut farmaciasta ostettavaa manteliöljyä aurinkoa ottaessaan? Aikoinaan käytimme sitä. Sillä sai tosi kauniin ja tasaisen rusketuksen, eikä iho palanut. Lakkasin käyttämästä sitä, kun se ei niin imeydy ihoon ja kaikki pyyhkeet oli sitten niin inhottavia, kun se öljy tarttui niihin.

Isoäiti käytti manteliöljyä. Mutta se oli 60-luvulla. Silloin muistaakseni puhuttiin kyllä "pähkinäöljystä". Mutta saatan muistaa väärin. Aurinkotuotteet ovat mielestäni humpuukia, koska sellaista rasvaa ei olekaan, että voisi Suomen pimeyden jälkeen heittää ittensä oikoseksi Granin auringon alle tuntikausiksi ja vain ruskettua kauniisti.

Tietysti on olemassa ihotyyppejä jotka palavat heti ja välittömästi ja ihon punoitustahan tulisi välttää. Itse taas olen pyrkinyt välttämään noita laboratorioissa tislattuja ja tintrattuja nesteitä, samalla tavalla kuin ruokavaliossani E-aineita. En olekaan palanut koko aikuisikänäni kun olen passelisti vältelly suoraa porotusta. Viime kesä oli poikkeus kun talotyömaalla oli pakko ottaa paita pois hetkeksi, 30 oli varjossa ja vartin verran ehdin multaa kääntää suorassa porotuksessa. Marmorinvaalea selkänihän sitten punoitti illalla, mutta minkäs teet.

Heitetään loppuun tällainen lystikäs kasku;

"Mikä muuttuu viidessä päivässä keitetyn rotan värisestä keitetyn ravun väriseksi?"

"- Englantilainen turisti."

• grillikastike

ja vuosikausia olen käyttänyt Piz buinin aurinkovoiteita. Olen ostanut ne enimmäkseen lentokentiltä Suomesta, koska ne ovat aika kalliita ja lomakohteissa saataa olla jäljennöksiä tai vanhentuneita.
      Kutosta sitten jalkoihin. Nykyään on kertoimet noussut ja kymppiä laitan naamaan ja muuallekin jo ikänikin vuoksi. Ei näy kyllä sen jäkeen rusketustakaan. Välillä olen ihan ilman voiteita saadakseni enemmän d-vitamiinia.
      Tämä voide imeytyy ihoon todella hyvin ja pitää oikein muistella, että onko sitä nyt tullut laitettua joka paikkaan. Ei tahraa vaatteita ja eika pala, jos vaan on muistanut voidella. Kestää uimistakin merivedessä aika hyvin. Viikon voitelukuurin jäkeen iho on hyvässä kunnossa.
      Allergioista en tiedä, mutta minulla on aika herkkä iho joka yleensä reagoi vääriin voiteisiin.

Kerran ostin myyjän suositteleman lancasterin aurinkovoiteen kasvoille ja heti nokka paloi.
      Olen kokeillut nuukuuksissani myös jotain muita halvempia, mutta huonoin tuloksin. Kerran niitä tässä sitten heittelin roskikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      318
      6171
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3646
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2841
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      225
      2177
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      102
      1749
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1222
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1065
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      948
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      894
    Aihe