Olen ollut siinä mielessä huono koiranomistaja, että olen laiminlyöny koiran kynsienleikkuun.
Nyt kynsillä on pituutta hieman liikaa, eivät ole käppyrään kääntyneet nyt kuitenkaan (huoh), ja mietinkin, mihin tahtiin kynsiä nyt pitää alkaa lyhentää, että se ydin kerkiää vetäytyä takaisinpäin, enkä vinttaa suoraan siihen leikatessani.
Leikkasin tuossa eilisiltana pari milliä kynsistä pois.
Koska siis leikkaan seuraavan kerran, että kynnet lähtee lyhenemään hyvää vauhtia, ja ydin on kerennyt vetäytyä jo hieman taaksepäin?
Kesän jälkeen jäi kynsien leikkuu vähemmälle, kesällä kun asvaltti sun muu kulutti kynsien pituutta itsestään.
Kyseessä sakemanni, jos se rotu nyt avittaa yhtään
Ja samalla häpeällä kysyn, että MITKÄ olis saksarille hyvät kynsleikkurit? Tarpeeks jämäkät ja vahvat, tämänhetkiset leikkurit eivät juurikaan toimita tehtaväänsä elikkäs ovat IHAN liian heiveröiset, hampaat irvessä saa vääntää että tapahtuisi leikatessa ylipäätään jotain.
Kiitos ja kumarrus, näillä eväillä mennään ja prepataan kynsienleikkuuta!
Pitkiks kasvaneet kynnet
6
858
Vastaukset
mutta viikon välein alakasin niitä vähä kerrallaan lyhentää.. ja jos nyt kuitenki käy nii että suoneen leikkaat nii siihe ei kannata mitenkää reagoida tai kynsien leikkuuta lopettaa ku koira alakaa pelkäämään. jos käyttäydyt niinkuin se verenvuoto ja pikku kirpasu kuuluis asiaan nii ei koirakaa siihe suurella todennäkösyyellä reagoi.
Kattoo että leikkureissa on suht ohut ja terävä terä nii niillä leikkaa iha hyvin. eläinkaupasta saa varmaan apua moiseen. joku isoille koirille tarkotettu.- TheBaseballisti
Juu, kerran pari oon joskus onnistunu siihen ytimeen tähtäämään, enkä oo reagoinu mitenkään vaikka koira on ulahtanu että "ja tuohan muuten koski ja ihan rutosti".
Normisti vaan jatkoin leikkuuta, kunnes tehtävä oli suoritettu ja paluu tukikohtaan edessä :)
Ite mietin, että just esim. kerran viikkoon jos nyt alakuun leikkaisin että saavutetaan kynsien perusolemus, ni oisko se sitte sopiva leikkuutahti.
Myö asustellaan sen verran tuppukylässä, ettei meijän kaupungissa ees lemmikkikauppoja ole, mutta seuraavan kerran kun tulee asiaa naapuripitäjään, käyn kysäsemässä viisaammilta lemmikkiliikkeistä, mitkä kynsleikkurit olis saksanpaimenkoiran kynsille parhaimmat/kestävimmät. - -nanna-
TheBaseballisti kirjoitti:
Juu, kerran pari oon joskus onnistunu siihen ytimeen tähtäämään, enkä oo reagoinu mitenkään vaikka koira on ulahtanu että "ja tuohan muuten koski ja ihan rutosti".
Normisti vaan jatkoin leikkuuta, kunnes tehtävä oli suoritettu ja paluu tukikohtaan edessä :)
Ite mietin, että just esim. kerran viikkoon jos nyt alakuun leikkaisin että saavutetaan kynsien perusolemus, ni oisko se sitte sopiva leikkuutahti.
Myö asustellaan sen verran tuppukylässä, ettei meijän kaupungissa ees lemmikkikauppoja ole, mutta seuraavan kerran kun tulee asiaa naapuripitäjään, käyn kysäsemässä viisaammilta lemmikkiliikkeistä, mitkä kynsleikkurit olis saksanpaimenkoiran kynsille parhaimmat/kestävimmät.Itse viilaan koirani kynnet karhealla viilalla. Todella helppoa ja nopeaa. Ei tarvitse pelätä ottaako liikaa niikuin saksilla. =)
- Sakemaanikko
-nanna- kirjoitti:
Itse viilaan koirani kynnet karhealla viilalla. Todella helppoa ja nopeaa. Ei tarvitse pelätä ottaako liikaa niikuin saksilla. =)
olla hyvä idea. Sakemanni on hirmu herkkä ja voi sitten oikeasti saada henkisen hiertymän, jos siltä hermoon asti leikkaa.
- TheBaseballisti
Sakemaanikko kirjoitti:
olla hyvä idea. Sakemanni on hirmu herkkä ja voi sitten oikeasti saada henkisen hiertymän, jos siltä hermoon asti leikkaa.
Minkälaisella viilalla sitä sitten viilais ja höyläis koiran kynsiä?
Ihan tavallisella kynsiviilalla.......?
En oo koiran kynsien viilaamisesta nimittäin aikasemmin kuullutkaan... - -nanna-
TheBaseballisti kirjoitti:
Minkälaisella viilalla sitä sitten viilais ja höyläis koiran kynsiä?
Ihan tavallisella kynsiviilalla.......?
En oo koiran kynsien viilaamisesta nimittäin aikasemmin kuullutkaan..."pahvinen" kynsiviila mikä on vähän karheampi kuin metallikärellä oleva. Olin joskus ostanut vaan semmosen 10kpl kynsiviilapaketin mistä sain idean testata koiran kynsiin. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179