Finncommin palkka/cabin

tahtoo_olla

Moi kaikille. Voisiko joku lentoemo tai stuertti kertoa paljonko tienaa nettona Finncommilla? Tuleeko palkalla toimeen vai onko jatkuvasti talous ja pinna kireällä sekä parempi työpaikka mielessä?
Rehellisiä vastauksia. kiitos:)

17

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ca

      Pari vuotta sitten kävin heillä haastattelussa ja silloin sanoivat palkan olevan kaikkine lisineen aloittavalla n.1100-1500. En sitten tiedä miten heillä palkkaus nykyään.

    • Stuertti2010

      Surkein palkka kaikista Suomesta käsin operoivista lentoyhtiöistä :(

      • hyvä finncomm

        Ja matkustajat kiittää tämän vuoksi edullisista lentolipuista..


    • Finskillä

      Lensin vuosia Comilla ennenkuin siirryin Finsille. Palkka noin 1800 käteen jos lennät täyttä listaa.
      Mutta työssä olet PALJON yksin, LYHYITÄ öitä ja PITKIÄ päiviä, koneissa lennetään 1 tai 2 lentoemolla. Firma ihan ok mutta säännöissä/tessissä ÄLYTTÖMÄSTI virheitä ja epäoikeudenmukaisuutta! Ole ystävällinen ja tee mitä käsketään, jousta aina niin olet ok emo. Jos et tee kuten käsketään ja JOUSTA JOUSTA JOUSTA joudut mustalle listalle etkä kuulu sisäpiiriin! Jos olet piirin ulkopuolella etusi laskee, palkkalaskee ja kuten tajuat et ole mitään muuta kun kastin alimmainen heittopussi.
      Plussaa että firma kasvaa ja töitä tulee riittämään PALJON!
      Kivaa porukkaa töissä, mutta vaihtuvuus aika runsasta! Hae ja mene kokeilemaan!

      • täytynee kokeilla

        Nojoo, tällaista olen aikaisemminkin kuullut. Jos käteen jää kaikkine lisineen täyttä listaa tekemällä 1800, on se aika eri kuin 1100-1500 käteen.


    • sjgäsjh

      Nyt tulee tosi tyhmä kyssäri..

      Aikanaan hain Finncomille, englanti mulla on erinomainen ja ruotsi heikko.
      Haastatteluun kutsuttiin, ja tuon ruotsin ohella myönnän että ryssin hemostuksissani elämäni ensimmäisen haastattelun täysin noin muutenkin. Tai ainakin omasta mielestäni.

      Myöhemmin olen hakenut samalla CV:llä. ja nyt tuli vastaus että kielitaito ei riitä (kunnioitan suuresti sitä että vastasivat jottei tartte miettiä ja turhautua, se antoi vaan lisää motiivia). Asiakaspalvelukokemuksesta tai asiakaspalvelu puolen koulutuksesta ei ainakaan jää kiinni, syyt muualla... Mutta että tuo kielivaatimuksenkin voi käsittää monella eri tavalla. Ehkä joku fiksumpi vois vastata joka on jo FC:llä tai ollut, riittäiskö erinomainen englanti ja ruotsi jos ottais itseään niskasta kiinni ja hioisi sen tasolle: hyvä. Sivuillahan se on näin: hyvä käytännön kielitaito (suomi, ruotsi, englanti ja saksa, ranska tai viro) Anteeksi, mutta muutamien ystävien kanssa tuon lukeneena, jokainen käsitti vaatimuksen erinlaisena. Toinen käsitti sen suomi, ruotsi, englanti muut plussaa, toinen käsitti sen taas että nuo 4 ensimmäistä ja loput plussaa ja taas toisin päin. En tiedä kyllä että pitäsköhän piruuttaan soittaa kuitenki....

      Haastatteluita olen treenennut tässä ajan mittaan, tästä kerrasta oppineena, ja treenaan edelleen... aiemipien haastisten puute johtui siitä että yli 10 vuotta ravintola-alalla olleena, en koskaan ole ollut eläissäni aiemmin yhdessäkään haastattelussa, aina on pyydetty suoraan töihin tai hetken juteltu kahvikupin ja tupakan ääressä mukavia, eli ei mitään "keksi hiki päisäs oikea vastaus" tyyliä.. sitä rataa on menty... hämmennyin täysin kolmesta haastatelijasta, mistä olen itseeni hyvin pettynyt.

      Kaipaisin asiallisia vastauksia, olen jo kauan unelmoinut lentoemännän ammatista. Tiedän että olisin varmasti siinä hyvä ja joustava. Minulla ei ole harhaluuloja sen nk. glamour puolista. Eikä minulla ole sitä kuuluisaa kaukokaipuuta, vaan halu tehdä itse työtä, ja tässä vaiheessa elämää ja ikää se palkan pienuus tai suhteeton suuruus ole kynnyskysymys joka ensimmäiseksi kiinnostaa.

      Ystäsiä emoja minulla kaikista suomessa operoivista yhtiöistä, paitsi Finncomista yksi hyvän päivän tuttu, tiedän kyllä jokaisen yhtiön "luonteen", minne ne lentävät jne jne, yhtiön työvuoroihin asti, sen verran paljon olen ystäviäni tässä ajan mittaan kuulustellut, ihan heidän kyllästymiseen asti, siltikkin Finncomm ja Blue1 olis ne minne haluaisin, jompsin kumpsin. Ja teen ton kielitaidon eteen mitä tarvitaan, tietty luonnetta en voi muuttaa jos siitä joku ei jostain syystä pidä.

      Ehkä tilitin näinkin paljon siinä toivossa että saisin asialliseen viestiin asiallisen vastauksen, tällä palstalla kun noita ilkeitä ihmisiä löytyy. Luonnetta tietty en voi muuttaa, mutta kaikessa muussa olen täysin valmis tsemppaamaan!

      By th eway... Blue1 haastiksessa kosahti myös siihen ruotsin kieleen (jonka vannon kyllä parantavani) Tän tiedon sain lentoemo kaveriltani joka hieman tiedusteli asiaa... sen ruotsin kielenpuute pysäytti aika monta muutakin potentiaalista hakijaa.... Pakko kyllä myöntää että sillon siinä haastatteluryhmässä olleena, en ainakaa huonommilleni hävinnyt! Jos en itseäni laske mukaan, niin ei kyllä varmasti ollut helppoa valita niitä "parhaita" siitä joukosta. Sillon viimestään tajusin että se kielitaito ja pienestä se on kiinni!

      terkuin
      toivottavasti joskus emo

      • TUIFly

        FC vaatii suomi,ruotsi, englanti ja sen lisäksi yksi seuraavista saksa, ranska tai viro. Eli vähintään 4 kieltä on osattava sujuvasti.
        Itse en hakisi missään nimessä FC:lle. Palkka on todella huono ja työajat ihan hulluja.


      • 80 paras vuosi
        TUIFly kirjoitti:

        FC vaatii suomi,ruotsi, englanti ja sen lisäksi yksi seuraavista saksa, ranska tai viro. Eli vähintään 4 kieltä on osattava sujuvasti.
        Itse en hakisi missään nimessä FC:lle. Palkka on todella huono ja työajat ihan hulluja.

        Englantia on todellakin osattava sillä jotkut lentäjät eivät puhu Suomea. Jos lennät yksin niin sinun on ehdottomasti osattava kommunikoida heidän kanssaan niin normaalioloissa kuin hätätapauksissakin.
        Toiseksi palkasta. Ensimmäisinä vuosina palkka ei todellakaan ole 1800 e käteen. Keskimääräisesti 1300-1500 e. Lähelle paria tonnia saa emot jotka ovat lentäneet pitkään ja hekin ovat siihen palkkaan nähden lähes koko ajan töissä.
        Haastattelut ovat kovia, siihen on ihan turha etukäteen harjoitella. Näin on joka lentoyhtiössä. Nyt tänä päivänä on lentoyhtiöiden varaa valita kerma päältä sillä on paljon työttömiä asiakaspalvelukokemuksen omaavia kielitaitoisia henkilöitä myös lentoemäntiä. Hae muutaman vuoden kulttua kun lama on ohi. Silloin Finncomin ja mm Air Finlandin on otettava kenet saavat (tosin AF saattaa olla jo konkassa). Nämä ovat kaksi lentoyhtiötä joihin viimeiseksi halutaan. Kun Finnair alkaa taas rekryämään niin kato käy monissa muissa yhtiöissä ja niihin on helppo päästä. Opiskele sitä kieltä sillä välin.


      • gdgkfgh
        80 paras vuosi kirjoitti:

        Englantia on todellakin osattava sillä jotkut lentäjät eivät puhu Suomea. Jos lennät yksin niin sinun on ehdottomasti osattava kommunikoida heidän kanssaan niin normaalioloissa kuin hätätapauksissakin.
        Toiseksi palkasta. Ensimmäisinä vuosina palkka ei todellakaan ole 1800 e käteen. Keskimääräisesti 1300-1500 e. Lähelle paria tonnia saa emot jotka ovat lentäneet pitkään ja hekin ovat siihen palkkaan nähden lähes koko ajan töissä.
        Haastattelut ovat kovia, siihen on ihan turha etukäteen harjoitella. Näin on joka lentoyhtiössä. Nyt tänä päivänä on lentoyhtiöiden varaa valita kerma päältä sillä on paljon työttömiä asiakaspalvelukokemuksen omaavia kielitaitoisia henkilöitä myös lentoemäntiä. Hae muutaman vuoden kulttua kun lama on ohi. Silloin Finncomin ja mm Air Finlandin on otettava kenet saavat (tosin AF saattaa olla jo konkassa). Nämä ovat kaksi lentoyhtiötä joihin viimeiseksi halutaan. Kun Finnair alkaa taas rekryämään niin kato käy monissa muissa yhtiöissä ja niihin on helppo päästä. Opiskele sitä kieltä sillä välin.

        Joo, olen ajatellutkin pitää "pienen paussin" ja opetella sitä ruotsia, ja jos aika vielä riittää niin ehkäpä kannattas avata se saksankielenkirjakin.

        Tosiaan toi AF:n tilanne on mielenkiitoinen, itekkin kyllä veikkaan että ei se muutaman vuoden päästä pystyssä enää ole, ellei nyt jotain kauheen mullistavaa tapahdu, toivotaan että jotain mullistavaa kuitenkin tapahtuisi... hirveästi AF;n ystäväemot on yhtiötä ja sen henkeä kehuneet!! Yhtiö vois kyllä muuten kiinnostaa, jos olisin sinkku... Se että pidän työtä erittäin tärkeänä osana elämää, pidän kuitenkin tärkeämpänä omaa avioliittoa.... Siksi itse haluan juuri Finncomille tai Blue1:lle, tiedän kyllä että näissä firmoissa ei palkka pätä huimaa ja työtahti kova, mutta se sopii minulle vallan mainiosti. Eikä mulle tuota ongelmaa olla paria päivää poissa kotoa, mutta että en haaveile tosiaankaan mistään kahden viikon poissaolosta, joita helposti tulee AF:llä tai TC:llä jne jne.

        Sori, en suinkaan halua kuullostaa nirsolta!! Mut musta on tosi hyvä että on erityyppisiä yhtiöitä, eli jokainen voi sitten hakea sinne mikä parhaimmalta tuntuu =)
        Finskiä en edes laske mukaan, koska minulla ei tule olemaan sinne mitään saumaa päästä =( En pääsis millään terveystarkastuksesa läpi... (Finncomilla ja Blue1:llä tää mun "jutska" ei haittaa, emo kaverit on selvittäneet sen heidän luottolääkäreiltään ja kysyneet asiasta vielä kouluttajilta)

        Sen verran kyllä vähän mietityttää näissä hakukriteereissä.. Omalla tavallaan on aika erikoista että Finncomille tarvitaan 4 eri kieltä, kun taas finskille riittää suomi ja englanti.. Vai liekkö johtuu finskin palkkaamista ulkomaalaista taustaisista emoista? Onks tälle kellään teoriaa? Ehkä mä nyt kuitenkin pohdin liikaa. Jatkan haaveilua ja itseni kiduttamista niillä ruåtinkielen kirjoilla ;)

        Hyvät alkuvuodet kaikille. Toivotaan että me emoiksi haaveilevat joku päivä päästään emoilemaan, ja ne jotka ovat emoina, niin heillä töitä riittää jatkossakin!! =)


      • ProBlue1
        gdgkfgh kirjoitti:

        Joo, olen ajatellutkin pitää "pienen paussin" ja opetella sitä ruotsia, ja jos aika vielä riittää niin ehkäpä kannattas avata se saksankielenkirjakin.

        Tosiaan toi AF:n tilanne on mielenkiitoinen, itekkin kyllä veikkaan että ei se muutaman vuoden päästä pystyssä enää ole, ellei nyt jotain kauheen mullistavaa tapahdu, toivotaan että jotain mullistavaa kuitenkin tapahtuisi... hirveästi AF;n ystäväemot on yhtiötä ja sen henkeä kehuneet!! Yhtiö vois kyllä muuten kiinnostaa, jos olisin sinkku... Se että pidän työtä erittäin tärkeänä osana elämää, pidän kuitenkin tärkeämpänä omaa avioliittoa.... Siksi itse haluan juuri Finncomille tai Blue1:lle, tiedän kyllä että näissä firmoissa ei palkka pätä huimaa ja työtahti kova, mutta se sopii minulle vallan mainiosti. Eikä mulle tuota ongelmaa olla paria päivää poissa kotoa, mutta että en haaveile tosiaankaan mistään kahden viikon poissaolosta, joita helposti tulee AF:llä tai TC:llä jne jne.

        Sori, en suinkaan halua kuullostaa nirsolta!! Mut musta on tosi hyvä että on erityyppisiä yhtiöitä, eli jokainen voi sitten hakea sinne mikä parhaimmalta tuntuu =)
        Finskiä en edes laske mukaan, koska minulla ei tule olemaan sinne mitään saumaa päästä =( En pääsis millään terveystarkastuksesa läpi... (Finncomilla ja Blue1:llä tää mun "jutska" ei haittaa, emo kaverit on selvittäneet sen heidän luottolääkäreiltään ja kysyneet asiasta vielä kouluttajilta)

        Sen verran kyllä vähän mietityttää näissä hakukriteereissä.. Omalla tavallaan on aika erikoista että Finncomille tarvitaan 4 eri kieltä, kun taas finskille riittää suomi ja englanti.. Vai liekkö johtuu finskin palkkaamista ulkomaalaista taustaisista emoista? Onks tälle kellään teoriaa? Ehkä mä nyt kuitenkin pohdin liikaa. Jatkan haaveilua ja itseni kiduttamista niillä ruåtinkielen kirjoilla ;)

        Hyvät alkuvuodet kaikille. Toivotaan että me emoiksi haaveilevat joku päivä päästään emoilemaan, ja ne jotka ovat emoina, niin heillä töitä riittää jatkossakin!! =)

        Harkitse tarkkaan FC:tä. Duuni pelkkää sahaamista edestakaisin ja lyhyitä öitä jotka uuvuttavat aika paljon. Palkka kaikesta siitä vaivasta on melkein sama kuin olisi työttömänä.. opiskele vähän lisää ruotsia ja hae suoraan Blue1lle. Hyvä firma. Vähemmän sahaamista ja paremmat työehdot ja lennot. Lisäksi ihan kiva ilmapiiri.


      • Fly2010
        ProBlue1 kirjoitti:

        Harkitse tarkkaan FC:tä. Duuni pelkkää sahaamista edestakaisin ja lyhyitä öitä jotka uuvuttavat aika paljon. Palkka kaikesta siitä vaivasta on melkein sama kuin olisi työttömänä.. opiskele vähän lisää ruotsia ja hae suoraan Blue1lle. Hyvä firma. Vähemmän sahaamista ja paremmat työehdot ja lennot. Lisäksi ihan kiva ilmapiiri.

        Kun puhuttiin Blue1:n haastattelusta niin milloin tuo haastattelu on ollut?


      • s'äjäfklhb
        ProBlue1 kirjoitti:

        Harkitse tarkkaan FC:tä. Duuni pelkkää sahaamista edestakaisin ja lyhyitä öitä jotka uuvuttavat aika paljon. Palkka kaikesta siitä vaivasta on melkein sama kuin olisi työttömänä.. opiskele vähän lisää ruotsia ja hae suoraan Blue1lle. Hyvä firma. Vähemmän sahaamista ja paremmat työehdot ja lennot. Lisäksi ihan kiva ilmapiiri.

        No, kuten sanoin.. FC tai Blue1, ja elämäntilanteen takia ne on ne mun vaihtoehdot.

        Kävinkin Blue1 haastattelussa, mutta en onnistunut sillä kertaa =( FC haastattelun aikanaan ryssin tosi pahasti, pulun haastis meni mielestäni paremmin ja rennommin... harmittaa kuitenkin kun en sillä kertaa tullut valituksi, mutta sitten taas toisaalta kun näin muun ryhmän tason... En todellakaan "hävinnyt" itseäni huonommilleni, joten sen takia jäi ihan ok fiilis... vaikkakaan en ole usko että olisin huono hakija itsekkään ollut, jos ei puhuta siitä ruotsinkielestä, josta monella muulla jäi myös kiinni, voihan siellä olla toki jotain muutakin mikä ei haastattelijoita miellyttänyt!!! Ja tämän pystyn sanomaan ihan puhtain sydämmin. Minulla on kaksi pulu ystävää jotka työskentelevät siellä, ja ovat myös kovin kehuneet yhtiötä, työkevereita ja myös lentäjiä. Usko pois... melkein kasvatan siivet pelkästä innosta!!! Aluksihan työ siinä yhtiössä on extraa, ja mahdollisesti vuoden päästä voi saada vakkaripaikan, jahka paikkoja on. Sekin sopii minulle... kunhan tiedän että vuoroja löytyy.

        Viimeksihän teillä oli (ei julkinen) haku jo ennen lentäneille, kurssi tais olla viime keväänä ellen väärin muista? josta melkein kaikki oli muutama vanha pulu ja loput finskiläisiä... mutta eipä taida meille keltanokille ihan heti hakua tulla.. Mikä toki tässä taludellisessa tilanteessa on järkeenkäypää.

        Olen kyllä tietoinen myös tosta FC:n sahaamisesta, mulla on puoltuttu siellä emona, ja tunnen yhden entisen lentäjän. Joten ymmärrän kyllä työnluonteen, ja varsinkin vanhana ravintola-alan työntekijänä en juurikaan osaa valittaa!!! Tällä hetkellä en saa ylityökorvauksia, JP päiviä enkä edes ilta ja yötyölisiä, joten kaikki muu on vaan plussaa... kyllä, olen hullu kun edes suostun... Mutta asuntolaina on myös maksettava. Siinäkin suhteessa Blue1 ja FC tuntuvat olevan ne varmimmat töitten suhteen... toivon että joku päivä voin nipistää sinua olkapäästä ja sanoa... "se olin minä joka haaveilleen kirjoittelin s24 palstalle" ;)

        Mutta ruåtsia päntäten ja uutta hakua odotellen!!! =) FC:lle tai pululle. Kummatkin käy!!


      • Finlex
        s'äjäfklhb kirjoitti:

        No, kuten sanoin.. FC tai Blue1, ja elämäntilanteen takia ne on ne mun vaihtoehdot.

        Kävinkin Blue1 haastattelussa, mutta en onnistunut sillä kertaa =( FC haastattelun aikanaan ryssin tosi pahasti, pulun haastis meni mielestäni paremmin ja rennommin... harmittaa kuitenkin kun en sillä kertaa tullut valituksi, mutta sitten taas toisaalta kun näin muun ryhmän tason... En todellakaan "hävinnyt" itseäni huonommilleni, joten sen takia jäi ihan ok fiilis... vaikkakaan en ole usko että olisin huono hakija itsekkään ollut, jos ei puhuta siitä ruotsinkielestä, josta monella muulla jäi myös kiinni, voihan siellä olla toki jotain muutakin mikä ei haastattelijoita miellyttänyt!!! Ja tämän pystyn sanomaan ihan puhtain sydämmin. Minulla on kaksi pulu ystävää jotka työskentelevät siellä, ja ovat myös kovin kehuneet yhtiötä, työkevereita ja myös lentäjiä. Usko pois... melkein kasvatan siivet pelkästä innosta!!! Aluksihan työ siinä yhtiössä on extraa, ja mahdollisesti vuoden päästä voi saada vakkaripaikan, jahka paikkoja on. Sekin sopii minulle... kunhan tiedän että vuoroja löytyy.

        Viimeksihän teillä oli (ei julkinen) haku jo ennen lentäneille, kurssi tais olla viime keväänä ellen väärin muista? josta melkein kaikki oli muutama vanha pulu ja loput finskiläisiä... mutta eipä taida meille keltanokille ihan heti hakua tulla.. Mikä toki tässä taludellisessa tilanteessa on järkeenkäypää.

        Olen kyllä tietoinen myös tosta FC:n sahaamisesta, mulla on puoltuttu siellä emona, ja tunnen yhden entisen lentäjän. Joten ymmärrän kyllä työnluonteen, ja varsinkin vanhana ravintola-alan työntekijänä en juurikaan osaa valittaa!!! Tällä hetkellä en saa ylityökorvauksia, JP päiviä enkä edes ilta ja yötyölisiä, joten kaikki muu on vaan plussaa... kyllä, olen hullu kun edes suostun... Mutta asuntolaina on myös maksettava. Siinäkin suhteessa Blue1 ja FC tuntuvat olevan ne varmimmat töitten suhteen... toivon että joku päivä voin nipistää sinua olkapäästä ja sanoa... "se olin minä joka haaveilleen kirjoittelin s24 palstalle" ;)

        Mutta ruåtsia päntäten ja uutta hakua odotellen!!! =) FC:lle tai pululle. Kummatkin käy!!

        FC:n matkustamon työehtosopimukseen voi tutustua alla olevan linkin kautta. Siltä löytyy myös nuo kaivatut palkkatiedot.
        http://www.toimihenkilounioni.fi/web/easypagepro/files/fca_fccabin_tyoehtosopimus_2009_2011.pdf


      • joanna77

      • Tulevaisuuden emo

    • Belle1234

      Testaavatko ne siellä työhaastattelussa ruotsin kielen taidon? Eli esittävätkö ruotsin kielellä joitain kysymyksiä???

      • kielioppi

        Testaavat myös suomen kieltä. Jos ei osaa sanoa muuta kuin eli, eli, eli.. ja senkin aina väärässä paikassa, voi unohtaa tämän työpaikan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe