Langkawi ja luottokortit

Tamborillo

Tuossa aiempi ketju korttitietojen kopioinnista herätti huomioni ja samalla kysymyksiä, joihin varmaan löytyy vastauksiakin.

Kuinka yleistä korttikopiointi mahtaa näillä lomasaarilla olla? En missään nimessä tarkoita sitä, että korttia käytettäisiin joka kojussa, vaan esim. hotelleissa ja ns. paremman tason liikkeissä. Yleistähän se tuolla Aasiassa joka tapuksessa tuntuu olevan - ainakin tuttavapiirin mukaan. Omalle kohdalle (puuta koputtaen) ei ole vielä sattunut, eikä tietenkään toivoisi sattuvankaan.

Entä sitten termi "huoneen laskuun"? Olen yleensä noudattanut sellaista tapaa, että hotellista ostamani ravintola- yms. palvelut olen laittanut huoneen laskuun ja maksanut könttäsummana lähtiessäni - ja kortilla. Tämä on toiminut vuosikymmenien ajan moitteettomasti enkä koskaan ole kokenut joutuneeni huijatuksi. Olen kylläkin yleensä asunut kansainvälisten ketjujen hotelleissa, jotka ovat varmasti tarkempia maineestaan, ja joissa valvonta on riittävällä tasolla. Onko tässä kenties tarkkailun paikka? Toisaalta kun ei kovin suuria summia käteistäkään viitsisi mukanaan kantaa. Miten mahtaa olla Meritus-Pelangin kanssa?

Kokemuksia ja tietoa otetaan kiitollisena vastaan. Terv. Helmikuussa lähtevä

4

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huijattu

      minä kirjoitin, että korttini on kopióitu vielä ei ole tilille tullut ostoja, mutta pankki pyysi seurata tilannetta kuukauden. kortti tietysti suljettiin heti.
      Eli itse olen menossa parin viikon päästä malesiaan ja viikon olen hotellissa mistä suurin epäilys kopioinnista on. Siellä en uskalla kortilla maksaa mitään.(viitaten kokemus 2006 turistin palautteeseen)
      olen paljon käyttänyt kortteja aasiassa (thaimaa,intia,vietnam )ja muualla maailmassa ja tämä on minulla eka kerta, kun näin käy. joten aika pieni % mutta mahdollinen. hotellissahan ei tarvi olla kuin yksi henkilö joka tätä harrastaa.
      kuulemma yleensä kopioinnista noin kuukauden päästä yleensä yrittävät käyttää korttitietoja.
      Automaatilta yleensä olen maailmalla nostanut rahaa ja joissakin isoissa liikkeissä olen maksanut kortilla eli samaan tyyliin kuin sinäkin.
      kerran käytettyäni minibaaria tehtiin paljon isompi lasku ja valitin siitä ja lähtöpäivänä tiskillä oli iso joukko suomalaisia ja kaikki tuskailivat liian isoista laskuista, mutta tämä tapahtu bulgaariassa missä aina kun silmä välttää yritetään huijata. siellä en uskaltanut käyttää kuin käteistä
      suomessakin kopioidaan korttia esim. joissakin pizzeriassa ja ravintoloissa sekä esim. huoltoasemien automaatteilla on ollut kopiointi laitteita. verkkokauppaa käyttäessä tehdään myös kopiointeja.
      ettei olla turvassa suomessakaan ja koko ajan kopioionti lisääntynyt .
      Lisää muiden kokemuksista olisi ´hyvä kuulla.

    • matkanjärjestäjät

      hotellien matkanjärjestäjien kansioissa oli varoituksia korttikopioinneista malesiassa , myös langawilla.
      Yleisä kopinti ja korttia käytettävä varoen - miellellään vain käteisen käyttöä suosittelevat.

    • anne***

      Joulukuussa 2009 mitkään kortit eivät toimineen kuin satunnaisesti, joissakin liikkeissä, rahaa seinästä ei saanut lainkaa. Hotellin ns. huoneen laskun sai maksettua, mutta yrittivät huijata, eli laskuihin oli ilmestynyt kaikkea ylimääräistä, olkaa tarkkana ja ottakaa käteistä mukaan.

      • ´Birge

        palasin viime sunnuntaina malesiasta.
        Langawilla hotelli feriel villa rantabaarista ostin jäätelön.
        Luulin antavani tasarahan - en huomannut itse, että annoin liikaa rahaa ja lähdin rantapaikkaani takaisin.
        Baarin naismyyjä palasi minun luo hetken kuluttua ja sanoi, että annoin liikaa rahaa ja palautti minulle 45 ringiä.
        Olin ihmeissäni ja kiitin sitten tarkistin oliko isot setelini ja huomasin, että minulla tosiaan puuttui 1 50 ringin seteli.
        Hämmästeli heidän rehellisyyttään.
        Kaikki oli tosiaan hyvin ystävällisiä ja hymyilivät hyvin luonnollisesti.
        Maksoin kaikki rahalla hotellissa.
        Tax freessä käytin korttia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3799
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2367
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2095
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1999
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      414
      1418
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1170
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1145
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      75
      1027
    Aihe