yks vuotiaan hampaiden pesu

fatsi vaan

oisko jotain vinkkejä 1.5 vuotiaan hampaiden pesuun.
Kuinka suoriudutte siitä kahdesti päivässä ?

meillä se on raivokasta taistelua ja meinaa hermot mennä molemmilta osapuolilta. Muksu viuhtoo ja huitoo ihan täysillä eikä mitenkään pysy paikalla kun harja on suussa. sitä täytyy pitää oikein väkisin paikallaan että saa jotenkin pestyä. "pesun" jälkeen on naama ihan punasena kuin taistelun jäljiltä.. AAAARGH!!

5

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bär

tuttua on. Olet varmaan antanut lapselle oman harja käteen? samalla voisit itse suihkia siinä välissä harjalla. Itse laitan pojan väärinpäin hoitoalustalle, pää minun päin ja siinä homma onnistuu. Entä sähköharja?
      Laulaminen?

• pikkuharjaajan äiti

Meillä poika 1,5v. on saanut kokeilla paitsi omien, myös äidin hampaiden harjaamista, ja sekös naurattaa! Myös uusi hammasmuki houkuttelee hammaspesulle, vaikka purskuttelu ja sylkeminen ei tietenkään vielä suju. Jostain luin, että apua vois olla kahdesta eri värisestä harjasta, joista lapsi sais valita kummalla pestään. Meilläkin suu on joskus niin supussa, että hampaat jää pesemättä, mut väkisin en oo pessy. Yleensä onnistuu hyvin. Ja jos kärsivällisyys lopahtaa kesken pesun ja vaikka alahampaat jää harjaamatta, niin seuraavalla kerralla aloitetaan harjaus niistä. Ai niin, ja peilistäkin voi olla apua. Hampaiden harjaushan on hassunnäköistä puuhaa...
      Tsemppiä hampaiden pesuun!

• ihöfghj

Meillä harjataan 1,5 vuotiaan kanssa Pienen-pienen veturin- tahtiin.
        No, on päiviä, jolloin ei harjata, mutta sitten on ihan hyviäkin päiviä.
        Pakottamismeininkiin en ole lähtenyt kertaakaan ja joskus on hyvä tehdä jotain muuta välillä ja palata taas hammaspuuhiin.
        Lisäksi Wc:ssä on "yllätyslaatikko" (täynnä kaikkea romua :0) ja sitä saa samalla katsella ja tavaroita pyöritellä, niin pesu hoidetaan samalla, kuin huomaamatta.

On tämäkin melkoinen taitolaji ja pienestä kiinni !

• kgfkhgfg

meillä alettiin harjata hampaita kun eka tuli eli puolivuotiaana, ja nyt vuoden ikänen lapsi antaa harjata ihan kiltisti. avaa vaan suunsa ja hihittelee :)

• Maalaisjärki käteen

Meillä harjataan hampaat koska äitikin tekee niin. Pojasta on mahtavaa saada apinoida kaikkea, ja ihan itse kaivaa hammasharjan esiin ja pyytää hammastahnaa kun näkee että minä teen niin. Hammastahnaa en laita kuin ihan maun vuoksi pikku sipaisun. Eihän se lapsi tietenkään itse osaa oikeaoppisesti pestä, mutta minä sitten harjaan sen verran kuin lapsi itse vapaaehtoisesti suutansa avaa. En pidä maitohampaiden jynssäämistä mitenkään elämän ja kuoleman asiana, pääasia on, että lapsi oppii rutiinin. Isompana rautahampaiden kanssa on sitten jo kärsivällisyyttä harjaamiseen, kun on pienenä tullut tavaksi.
      Maitohampaat lähtee kuitenkin, en alkaisi väkisin niitä harjaamaan, vaan opettaisin lapselle juuri sen, että aamulla ja illalla harjataan, kesti se sitten tässä vaiheessa sekunnin tai kaksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe