minne yksinään uskaltaa mennä?

44v nainen matkaan

No niin, jokunen vuosi mennyt, etten ole käynyt Tukholmassa (3v).
Nyt on tiedossa pieni vkonloppureissu, mutta pahaksi onneksi kaveri sairastui ja lähtö on jo torstaina illalla Turusta, eikä korvaavaa kaveria saa tähän hätään matkaan.
Pari yötä olen hotellissa Östermalmenin kaupunginosassa, paluu sunnuntainan iltalaivalla taas Turkuun.
Laivamatkat lähinnä jo tylsistyttää, mutta toisaalta herätys on jo 6.00, joten kauan ei voisi riekkua ylhäällä muutenkaan, eli lärvien veto ei ole omassa matkasuunnitelmassa.

Ohjelmaa olen miettinyt itselleni, mm Moderna museet ja kansallismuseo, jotain pientä shoppailulua ja kaupungilla kävelyä.
Mutta lähinnä kysymys, kun olen vähän ujo ja arka menemään mihinkään yksin syömään tai iltaa istumaan, mihin sitä uskaltaa lähteä tälläisenä ei-enää-teininä (44v naisena), muttei kuitenkaan minään humppa-helunana? :)
Eli ihan nuorekas ja musiikkimaku enemmän rock/pop kun mikään iskelmä ja ruokamaku mielummin hyvää punaviiniä ja vähän laadukkaampaa (kala-kasvisruokaa) kun mäkkärin mössöjä tai lankkupihviä.

Kesäaikaan olisi ehkä helpompaa istuskella jossain ulkona terassilla tai puistossa ihmisiä katsellen, mutta miten nyt talvella sopiva illanviettopaikka? Eli jossa voi syödä hyvin, uskaltaa mennä yksinään naisena jne.

Jotain tavllisuudesta poikkeavaa (drothningatan/djurgården/kungstrågården/kuninkaanlinna) jos vielä vihjeenä pväksi, aina plussaa.

Kiitos, jos joku hyvin Tukholmaa tunteva osaa antaa vinkkejä? Muutamia nettisivuja jo selailin, mutta ravintoloiden mainoksistakaan ei aina ota selkoa, mikä on paikan todellinen henki ja kävijämassa.

5

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+13

      Erittäin kiva, vähän tuntemattomampi museo on Hamngatanilla sijaitseva Hallwylska museet, suosittelen ehdottomasti käymään.
      Musikaaleja Tukholmassa menee aina, tosin niihin voi olla hankalaa saada lippuja. Ehkä viime hetken peruutuslippuja voisi käydä kysymässä? Ensi-iltaan on tulossa Singing in the rain (Oscarsteatern), China-teatterissa menee Hairspray. Tai sitten Dramaten, ihan vaan kokemuksen vuoksi!

      • baariin baariin

        se hallwylskan museo taitaa olla kiinni talvisin.


      • 14+17

      • tarkempaa tietoa
        14+17 kirjoitti:

        Museo on kiinni ainoastaan maanantaisin, kuten melkein kaikki muutkin museot.
        http://www.hallwylskamuseet.se/default.asp?id=5706

        Hallwylska museet är stängt 19/1 t.o.m fre 22/2 2010

        Museet är stängt tisdag 19/1 t.o.m fredag 22/2 2010 för ombyggnation. Varmt välkomna när museet öppnar igen på lördag 23/2!

        Eli on nyt poikkeuksellisesti kiinni maaliskuun alkuun!


    • Tukholmankävijä

      Östermalmshallen on loistava lounaspaikka yksinkin. Muutamat paikat ovat hintavia, mutta pari halvempaakin on joukossa.

      Söderissä Götagatanilla on iltaelämää, joten sinne voi suunnistaa katselemaan paikkoja ainakin yhtenä iltana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe