kysymys taolaisuudesta

Ferrett

Taolaisuus on minua kiinnostanut jo ainakin kolme vuotta. On vaan aika vaikea täällä pohjolassa harjoittaa taolaisuutta, kun en tiedä edes mitään ryhmätoimintaakaan, saati sitten oikeita taolaisia opettajia, joilta voisi oppia enemmän uskonnosta.

Itse en tiedä mitään muuta taolaisuuteen liittyvää, kuin pari hassua qi gong kurssia, joita järjestetään aina silloin tällöin. Toki ne nyt ovat sentään parempi kuin ei mitään, mutta pistää mietityttämään että jos oikeasti tulevaisuudessa haluaisi kyseiseen uskontoon perehtyä, niin onko ainoa vaihtoehto muuttaa joksikin aikaa ulkomaille, jotta löytyisi opettajia ja temppeleitä? Oisihan se kiva jos pääsisi yliopistoon lukemaan itä-aasian tutkimusta ja sitä kautta Kiinaan asti, mutta minun lukupäälläni ei lueta pääsykokeista läpi kovin helposti.

Harmittaa, sillä kiinnostusta olisi uskontoa kohtaan hyvin paljon.

4

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukua palvotaan

      Taolaisuus ei ole kuin muut uskonnot. Sen on aivan erilainen.

      Taolaisessa temppelissä kuljetaan kengät jalassa ja lepytellään kuolleita tupakkaa poltellen ja juorutaan kamujen kanssa. laitetaan johonkin seinän rakoon seteleitä että jumalat antaisivat hyvän elämän eli ostetaan jumalien suosiota. Poltetaan leikkiseteleitä kadulla ja poltetaan suitsukkeita. Se on ihan samanlaista kuin jos joku haluaisi tulla mustalaiseksi eli niin sidottu syntyperään ettei sitä ulkopuoliset voi omaksua. Malesiassa kiinalaiset sanoivat olevansa taolaisia mutta se tarkoitti suurinpiirtein että he olivat ateisteja. Eli eivät oikein uskoneet mihinkään tiettyyn jumalaan tai harjoitukseen vaan olivat keskivertolaumasielukiinalaisia. Jonkinlaisia entisiä kommareita jotka nyt uskaltavat mennä temppeliin lahjomaan jotain enkeleitä, joita he nimittävät eri nimellä. Joskus, aika usein itse asiassa ne taolaiset sanovat olevansa buddhalaisia.

      Ei millään pahalla mutta haluan että pääset irti tuosta halustasi tulla taolaiseksi koska sinulla on väärä kuva siitä. Niissä kiinalaisissa temppeleissä oli mukava käydä kun ei niissä voi tehdä mitään väärää kun kaikki oli sallittua. Se vaan häiritsi kun porukka juorusi kovaan ääneen ja polttivat tupakkaa vieressä. Joku luki päivän lehtiä. hyvä ettei ollut stereoita siellä.

    • 073

      Tutkii taolaisuutta, buddhalaisuutta ym. itämaista filosofiaa

      • ikivesi

      • namo1

        Tutkii ennen kaikkea buddhalaisuutta. www.bodhidharma.fi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe