Taolaisuus on minua kiinnostanut jo ainakin kolme vuotta. On vaan aika vaikea täällä pohjolassa harjoittaa taolaisuutta, kun en tiedä edes mitään ryhmätoimintaakaan, saati sitten oikeita taolaisia opettajia, joilta voisi oppia enemmän uskonnosta.
Itse en tiedä mitään muuta taolaisuuteen liittyvää, kuin pari hassua qi gong kurssia, joita järjestetään aina silloin tällöin. Toki ne nyt ovat sentään parempi kuin ei mitään, mutta pistää mietityttämään että jos oikeasti tulevaisuudessa haluaisi kyseiseen uskontoon perehtyä, niin onko ainoa vaihtoehto muuttaa joksikin aikaa ulkomaille, jotta löytyisi opettajia ja temppeleitä? Oisihan se kiva jos pääsisi yliopistoon lukemaan itä-aasian tutkimusta ja sitä kautta Kiinaan asti, mutta minun lukupäälläni ei lueta pääsykokeista läpi kovin helposti.
Harmittaa, sillä kiinnostusta olisi uskontoa kohtaan hyvin paljon.
kysymys taolaisuudesta
4
577
Vastaukset
- sukua palvotaan
Taolaisuus ei ole kuin muut uskonnot. Sen on aivan erilainen.
Taolaisessa temppelissä kuljetaan kengät jalassa ja lepytellään kuolleita tupakkaa poltellen ja juorutaan kamujen kanssa. laitetaan johonkin seinän rakoon seteleitä että jumalat antaisivat hyvän elämän eli ostetaan jumalien suosiota. Poltetaan leikkiseteleitä kadulla ja poltetaan suitsukkeita. Se on ihan samanlaista kuin jos joku haluaisi tulla mustalaiseksi eli niin sidottu syntyperään ettei sitä ulkopuoliset voi omaksua. Malesiassa kiinalaiset sanoivat olevansa taolaisia mutta se tarkoitti suurinpiirtein että he olivat ateisteja. Eli eivät oikein uskoneet mihinkään tiettyyn jumalaan tai harjoitukseen vaan olivat keskivertolaumasielukiinalaisia. Jonkinlaisia entisiä kommareita jotka nyt uskaltavat mennä temppeliin lahjomaan jotain enkeleitä, joita he nimittävät eri nimellä. Joskus, aika usein itse asiassa ne taolaiset sanovat olevansa buddhalaisia.
Ei millään pahalla mutta haluan että pääset irti tuosta halustasi tulla taolaiseksi koska sinulla on väärä kuva siitä. Niissä kiinalaisissa temppeleissä oli mukava käydä kun ei niissä voi tehdä mitään väärää kun kaikki oli sallittua. Se vaan häiritsi kun porukka juorusi kovaan ääneen ja polttivat tupakkaa vieressä. Joku luki päivän lehtiä. hyvä ettei ollut stereoita siellä. - 073
Tutkii taolaisuutta, buddhalaisuutta ym. itämaista filosofiaa
- ikivesi
Hei!
Jos taolaiset kirjoitukset kiinnostaa, niin voit myös vilkaista TaoTao-projektiani sivuilta:
http://taotao.fi
Jotain klassikoita ilmestyy hiljalleen myös sivuille:
http://kiinalainenlaaketiede.fi - namo1
Tutkii ennen kaikkea buddhalaisuutta. www.bodhidharma.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1081955- 2531727
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815