Äidinkieli

Laritsa M

On joko niin, että opetus on todella kehnoa tai sitten hyvin monet näidenkin palstojen keskustelijat ovat heikkolahjaisia.

Itse veikkaan kakkosvaihtoehtoa.

39

358

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Voi kun siitä opetuksesta mitä olemme saaneet on jo hyvin pitkä aika, jotain jo siitä unohtunut ja tässä matkan varrella on mutkat suoristuneet.
      Jos nyt pisteet ja pilkut eivät löydä paikkaansa, olen minä ainakin selvän saanut jokaisen kirjoituksesta.
      Sinun kirjoituksesi lie aiheellinen, olisi vaan ollut oma mielipiteesi siinä, olisi selvinnyt nämä lahjat paremmin, tai lahjattomuus.

• Yksi uomalainen taas

mutta todellakin toivon,
      että suomen kaunista kieltä käytettäisiin oikein, onhan se puhuttujen kielten joukossa lopultakin
      aika suurena, siis korkealla sijalla, moniin muihin verrattuna.
      Älkää niin paljon korostako murteita,
      älkää niin paljon korostako eri heimojen erilaisuutta,
      korostakaa suomalaisten yhtenäisyyttä,
      viljellään suomen kieltä, diftongi-rikasta, sointuvaa kieltä,
      jota on siinä mielessä joskus verrattu italian kieleen.
      Mitä sanoi Adolf Ehernrooth; "Suomea kannattaa puolustaa, Suomi on paras maa suomalaisille!"

.

• Hehheeeeeeeeeeeeeee

No se korostaa sitä heikkolahjaisuuttani,
        jonka jo tunnuistin ja tunnustin.

• hehheeeeeeeeeeeeeeee
        Hehheeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

No se korostaa sitä heikkolahjaisuuttani,
        jonka jo tunnuistin ja tunnustin.

ja Adolf Ehernroothin sitaattia ennen p.o. kaksoispiste.

Turhaan ei Laritsa M. tätä aloitusta tehnyt.

:)

• heikkolahjainen
        hehheeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

Jos Laritsa pyrkii avauksellaan tyrehdyttämään kirjoittelun tällä foorumilla, niin hän saattaa onnistua.
        Mutta me heikkolahjaiset emme anna periksi.
        Meille on tärkeämpää kirjoitusten sisältö ja sanoma, kuin kirjoitusten muotoseikkojen paskantärkeä arvostelu.
        Joten jatkakaamme. Jääköön Laritsan arvostelu omaan avoonsa.

• *Kukkahame*
        hehheeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

Kyllä siinä vieläkin on korjailemista on sanoja jotka pitäisi olla isoilla kirjaimilla, luulen että nikistä puuttuu alkukirjain.
        Nuo edellä mainitsemani eivät kyllä haittaa kirjoituksesi ymmärtämistä, mutta kun aloit korjailemaan...
        Näin kirjoituksesta tulee kirjoittajan näköinen, joskus sormissa jäykkyyttä ja ajatusvirheitä, ei minun kirjoitukseni toki ole eikä tule olemaan virheetöntä, sekin on kirjoittajan näköistä.
        Enkä osaa halkaista hiusta, en edes opettele.
        Kirjoitellaan silti ahkerasti, ajanvietettä tämän palstan lukeminenkin on.

• puskasuleima
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kyllä siinä vieläkin on korjailemista on sanoja jotka pitäisi olla isoilla kirjaimilla, luulen että nikistä puuttuu alkukirjain.
        Nuo edellä mainitsemani eivät kyllä haittaa kirjoituksesi ymmärtämistä, mutta kun aloit korjailemaan...
        Näin kirjoituksesta tulee kirjoittajan näköinen, joskus sormissa jäykkyyttä ja ajatusvirheitä, ei minun kirjoitukseni toki ole eikä tule olemaan virheetöntä, sekin on kirjoittajan näköistä.
        Enkä osaa halkaista hiusta, en edes opettele.
        Kirjoitellaan silti ahkerasti, ajanvietettä tämän palstan lukeminenkin on.

Alakuperäskappale kirjotti tänne pitkän pätkän, mut sev vissiiv vei avaruustuuli.
        Nys sen tarttee mennä hammaslääkäriin, mut se uhka tulla uurestaan. (Siis se alakuperänen.)
        Sev verran omalt osaltani mainitten, et minun nikki kirjotetaav väärin. Kyl miä tiärän, et sen pitäs olla Puska isol alkukirjaimel, tavuviiva välis ja Suleima peräs. Miä kirjotan sen tarkotuksella väärin. Siin säästää ainaki kaks sormempainallusta.

Ja nym miä tarkastan, osaaks toi ropottivahti laskee. Minun laskujen mukaan 13 20=33.

Tervehrys!

• Laritsa M

Ehkä ei.

• MMX
        Laritsa M kirjoitti:

Ehkä ei.

Eipä tuo parin sanan kannanotto vaikuta n pelkästään heikolta.

• *Kukkahame*
        heikkolahjainen kirjoitti:

Jos Laritsa pyrkii avauksellaan tyrehdyttämään kirjoittelun tällä foorumilla, niin hän saattaa onnistua.
        Mutta me heikkolahjaiset emme anna periksi.
        Meille on tärkeämpää kirjoitusten sisältö ja sanoma, kuin kirjoitusten muotoseikkojen paskantärkeä arvostelu.
        Joten jatkakaamme. Jääköön Laritsan arvostelu omaan avoonsa.

Voi pyrkiäkin, yleensä tekee vain jotain todella outoja aloituksia eikä juurikaan muuta kirjoita, kyllä sekin todella kertoo paljon.
        Kirjoittelua emme tähän lopeta, eeeeei tule mieleenkään.
        Sen verran mukavaa tämä kuitenkin on, että kirjoitellaan mistä milloinkin omat mielipiteet esille, kulloiseenkin aiheeseen.
        Heikkolahjaiselle terveiset, ollaan samalla askelmalla (-.o)!

Ja nyt ulos ennen kuin tuo idylli tippuu puista ja pensaista.

• smirkeline

Mitä sanoi Adolf Ehernrooth; "Suomea kannattaa puolustaa, Suomi on paras maa suomalaisille!"

Olen melko heikkolahjainen.
        Adolf Ehernroot oli varmaankin ruotsinkielinen, ainakin nimestä päätellen.
        Ei ole paras mahdollinen esimerkki suomen kielen puolesta puhumiseen (vain minun mielipiteeni :)

• tylstynyt terä
        smirkeline kirjoitti:

Olen melko heikkolahjainen.
        Adolf Ehernroot oli varmaankin ruotsinkielinen, ainakin nimestä päätellen.
        Ei ole paras mahdollinen esimerkki suomen kielen puolesta puhumiseen (vain minun mielipiteeni :)

Hyvät kommentit olivat hänellä, myönnä pois smikkeri vai mikä ihmeen nikki se olikaan!
        Varmuudeksi pistäisin pari h:ta nimensä loppuun vielä, GOOGLEttamaan en alkaisi, miten on oikein.
        Eli Adolffhh Ehrhrnroothh.

• sille!"

Oikeessa olit, Aatu hyvä!

• smirkeline*
        tylstynyt terä kirjoitti:

Hyvät kommentit olivat hänellä, myönnä pois smikkeri vai mikä ihmeen nikki se olikaan!
        Varmuudeksi pistäisin pari h:ta nimensä loppuun vielä, GOOGLEttamaan en alkaisi, miten on oikein.
        Eli Adolffhh Ehrhrnroothh.

Ihan hyviä kommentteja kaikki:)
        Parasta onkin panna varoilta noita h-kirjaimia tarpeeksi.

• suskapuleima
        puskasuleima kirjoitti:

Alakuperäskappale kirjotti tänne pitkän pätkän, mut sev vissiiv vei avaruustuuli.
        Nys sen tarttee mennä hammaslääkäriin, mut se uhka tulla uurestaan. (Siis se alakuperänen.)
        Sev verran omalt osaltani mainitten, et minun nikki kirjotetaav väärin. Kyl miä tiärän, et sen pitäs olla Puska isol alkukirjaimel, tavuviiva välis ja Suleima peräs. Miä kirjotan sen tarkotuksella väärin. Siin säästää ainaki kaks sormempainallusta.

Ja nym miä tarkastan, osaaks toi ropottivahti laskee. Minun laskujen mukaan 13 20=33.

Tervehrys!

Sinä se sitten myös yrität suosiossa pysyä, eipä siinä mitään, niinhän me kaikki.
        Ai tais tullakin liian oikein
        muta huva ytyvä vua sitte kaistelle tuile ##ööiihyhyhyy

• Vahva Lahja

Kunpa ensin itse hallitsisit sanojen merkitykset! Et nyt ymmärrä, mitä puhut. Ei se, ettei osaa sutjakkaasti tai virheettömästi itseään kirjoittamalla ilmaista, ole suinkaan heikkolahjaisuutta: http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=heikkolahjaisuus

Heikko verbaalinen ilmaisukyky ja/tai lukemis- ja kirjoitusvirheet ovat vain yhden osa-alueen heikkoutta, ei sillä yleisen älykkyyden kanssa ole mitään tekemistä. Usein kyseessä on luki-häiriö, joka otetaan esim. yo-kirjoituksissa huomioon siten, että luki-häiriöisen opiskelijan tekstit arvioidaan eri mittareilla.

Todellakin, nyt jäit kyllä mieleeni jo siitäkin syystä, että tulit tänne meitä mollaamaan. Vaikka olisimmekin heikkolahjaisia, ei fiksu ihminen sitä tule meille sanomaan. Ei heikkolahjaisuutemme olisi meistä itsestämme kiinni, ei se olisi hankittu ominaisuus kuten on tuo sinun ilkeytesi. Nyt osui pilkka kyllä omaan nilkkaasi ja se on sulle ihan oikein. Jos olet yhtään fiksu, häpeät ja pyydät anteeksi.

• Heiko Jahla

Lukiosa miedän loukalla oli aikoinnaan erräs poika, jokka oli hivreän kehno kijroittamaan aineita, ja oli se keilissäkin melkko houno. Muta matikasa se oli hyvä. Olttiin melkko vamroja etä se repputtaa soumen kielesä, mutta kylä se arppopaaturin sai ja läppi päässi.

Siittä tulli kuluisa inssinörri ja se rakenssi suuria silttoja suomeen ja uklomaileki. Täne se ei vamrasti uskaltais kijroittaa ku sitä haukutais heti heikolahjallikeksi. Minnä uksalsin, kun ollen rokhea.

• kuitenkin

ja haki sitten epäpäteväksi opettajaksi kylään, jossa johtokunta kokoontui opettajaa valitsemaan.
        Katsottiin sitä paperia ja puh.joht. kysyi, että mikä tämä on akkropaattori, ei täällää sellaista tarvita.

• johan on

Etkai surkimus edes kuvittele että näissä sodassakin oleissa vanhuksissa on liiemalti kouluja käyneitä. Muutoinkin saisit painua hevon perseeseeseen, eihän sulla ole mitään itsellistä, tänne työnnät vain noita toisten kirjoittajien lehti juttujen lenkkejä. Katso idiootti peiliin ja tule sitten vasta arvostelemaan keidenkään lahjoja.
      Mikä helvetin opetus. Töihin sitä jouduttiin eikä opistoihin. Jos olet enempi oppinut painu tosiaan sinne missä on kaltaisiasi täällä sinua ei kukaan kaipaa.

• DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Otatpa vakavasti kevyet heitot,
        mutta höyryt nyt päästettyäsi,
        katso peiliin ja naura!

• Vakinikki

Onpa sinulla ressulla nyt tosi huono päivä vai oletkoperin juurin elämääsi kyllästynyt? Kuljet täällä nyt syljeksimässä yhdelle jos toisellekin ilkeyksiäsi. Tuollainen käytös on todella todella lapsellisen tyhmää - kuin olisit keskenkasvuinen, rääväsuinen nulikka.

Kanavoi paha olosi järkevämmin, mennös ulos kiviä potkimaan...kohtuullisille kaljoille...kirkkoon...kammioosi itkemään...ystävän tykö...mutta älä viattomien niskaan oksenna. Kasva.

• Ensin tosin on pakko todeta, että nimimerkin "johan on" kielenkäyttö on kaikkea muuta kuin asiallista. Nimittely ei kuulu keskusteluun.
        Eipä sillä, että aloittajakaan fiksuutta osoittaisi leimatessaan osan kirjoittajista heikkolahjaisiksi.

Tarkoitushan on osallistua keskusteluun eikä pilkkujen viilaaminen.
        Minä opin koulussa, että pilkkusäännöt on opittava. Kun ne osaa, saa ne unohtaa.

Mielestäni tärkeintä on, että kirjoittaja kirjoittaa niin kuin ajattelee. Ei kannata pyrkiä olemaan "fiinimpi" kuin on. Erilaiset ajatukset ja esitystavat tuovat palstoille kielellistä rikkautta.
        Täällä on erittäin paljon hyviä kirjoittajia, joiden mielipiteitä on ilo lukea, vaikka ei olisikaan samaa mieltä heidän kanssaan. Jos he alkaisivat pohtia, tuleeko tuohon pilkku tai pitäisikö jokin sana varmistaa nyky-suomen sanakirjasta, olisi teksti varmasti kuivempaa.
        Tekemällä tehty kirjoitus kiinnostaa vähemmän tai ei lainkaan.

Jatketaan omilla taidoillamme ja tyyleillämme, niin keskustelut pysyvät elävinä.

• Seku
        Venlastiina kirjoitti:

Ensin tosin on pakko todeta, että nimimerkin "johan on" kielenkäyttö on kaikkea muuta kuin asiallista. Nimittely ei kuulu keskusteluun.
        Eipä sillä, että aloittajakaan fiksuutta osoittaisi leimatessaan osan kirjoittajista heikkolahjaisiksi.

Minä opin koulussa, että pilkkusäännöt on opittava. Kun ne osaa, saa ne unohtaa.

Mielestäni tärkeintä on, että kirjoittaja kirjoittaa niin kuin ajattelee. Ei kannata pyrkiä olemaan "fiinimpi" kuin on. Erilaiset ajatukset ja esitystavat tuovat palstoille kielellistä rikkautta.
        Täällä on erittäin paljon hyviä kirjoittajia, joiden mielipiteitä on ilo lukea, vaikka ei olisikaan samaa mieltä heidän kanssaan. Jos he alkaisivat pohtia, tuleeko tuohon pilkku tai pitäisikö jokin sana varmistaa nyky-suomen sanakirjasta, olisi teksti varmasti kuivempaa.

Jatketaan omilla taidoillamme ja tyyleillämme, niin keskustelut pysyvät elävinä.

Siinäpä määrittelemistä meille kaikentasoisille.
        Jos hyvä koulumenestys on lahjakkuutta, niin sitten tunnettu, edesmennyt pilapiirtäjä Kari Suomalainen oli vähintäänkin heikkolahjainen.

Kuitenkin hän rykäsisi päivän politiikasta, ja politiikoista mitä mehevämpiä vitsejä, piirtäen ja kirjoittaen.
        Lukuisia muitakin esimerkkejä löytyy.

Mielestäni, nyt suoraan aloittajaan viitaten, eräänlaista lahjattomuutta osoittaa myöskin hienotunteisuuden ja avarakatseisuuden puute.
        Sanotaankohan kohteliasta ja hyväkäytöksistä ihmistä sitten sosiaalisesti lahjakkaaksi, ja nipottajaa, kielteistä ryppyotsaista kanssakulkijaamme sosiaalisilta taidoiltaan heikkolahjaiseksi.

Itse en lokeroisi ketään. En missään tapauksessa tahtoisi kenenkään palstakirjoittajan alkavan arkaillen kirjoittaa tänne, huolissaan ja peloissaan siitä, että tulivatkohan pilkut oikeille paikoilleen, vai kirjoitetaankihan joku sana yhteen , vai erikseen.

Suoraan tapaani tuon nyt julki, että olen itseni, sekä palstakavereideni puolesta pikkuisen loukkaantunut aloittajalle tavasta, millä hän ilmaisi ajatuksensa.

• joista olemme itse
        Venlastiina kirjoitti:

Ensin tosin on pakko todeta, että nimimerkin "johan on" kielenkäyttö on kaikkea muuta kuin asiallista. Nimittely ei kuulu keskusteluun.

aikoinamme oppineet pois.
        Silti yritämme kaikin voimin tehdä kaikenlaisia, kirjoitamme säkki päässä,
        jottei tosi vihaíset viestit tule päälle viestienmme jälkeen.

Jos kirjoitamme oikein, tunnemme syyllisyyttä siitä. Sekö on tarkoituksenne?
        Minua eivät kenenkään virheet häiritse, itse niitä on tosi vaikeata tehdä.

Pitäisi olla sananvapaus Suomessa.

• minunkin mielestäni
        joista olemme itse kirjoitti:

aikoinamme oppineet pois.
        Silti yritämme kaikin voimin tehdä kaikenlaisia, kirjoitamme säkki päässä,
        jottei tosi vihaíset viestit tule päälle viestienmme jälkeen.

Jos kirjoitamme oikein, tunnemme syyllisyyttä siitä. Sekö on tarkoituksenne?
        Minua eivät kenenkään virheet häiritse, itse niitä on tosi vaikeata tehdä.

Pitäisi olla sananvapaus Suomessa.

Kuka jaksaisi tällaista?

• <><><><><><><><><><
        minunkin mielestäni kirjoitti:

Kuka jaksaisi tällaista?

mutta virheettömyys näyttää häiritsevan muutamia.

Väkisinkö virheitä vääntämään?

Murteita en osaa, ne olivat ammatissani virkavirhe,
        olen oppinut niistä pois.

• niitä riittää kyllä-
        <><><><><><><><><>< kirjoitti:

mutta virheettömyys näyttää häiritsevan muutamia.

Väkisinkö virheitä vääntämään?

Murteita en osaa, ne olivat ammatissani virkavirhe,
        olen oppinut niistä pois.

tai sääki päässä kirjoittamaan.

Sananvapaus koskee kaikkia, myös osaavia ja taitavia.

Älkää yrittäkö lannistaa.

-

• kysymys,,

onko LaritsaM mies vai nainen?

• tavallinentahvo

Täällä on monta vain kansakoulun käynyttä kirjoittajaa. Joillakin näistä näyttää toimivan
      ns. automaattinen korjaaja, mikä korjaa yhdyssanat ja vähän muutakin.
      Sen voi jokainen ladata koneeseensa ilmaiseksi, niin jälki paranee.

• monikaan

ei näitä laritsan aloituksia edes lue, samaa loan heittoa myötäänsä. Kunhan nyt yrittää jotain huomiota tällä saada. Kyllä täällä on muut syyt , jos ei kirjoittelu maistu.

• kar kar kuun!
        monikaan kirjoitti:

ei näitä laritsan aloituksia edes lue, samaa loan heittoa myötäänsä. Kunhan nyt yrittää jotain huomiota tällä saada. Kyllä täällä on muut syyt , jos ei kirjoittelu maistu.

maan puolustajat sen niin huonosti tekivät, että meni Karjala ja Petsamo, ja tuli sakkojan lisäksi? Miksi karkuun Viipurista löksivät? No jos olisivat enemmän pahaa tehneet, olisi menneet suuremmat alueet. Onneksim olkoon hävityn sodan suuret sankarit!

• kar kar kuun! kirjoitti:

maan puolustajat sen niin huonosti tekivät, että meni Karjala ja Petsamo, ja tuli sakkojan lisäksi? Miksi karkuun Viipurista löksivät? No jos olisivat enemmän pahaa tehneet, olisi menneet suuremmat alueet. Onneksim olkoon hävityn sodan suuret sankarit!

vaikka todella heikkolahjaisiin lukeudun, kielioppini ei todellakaan korkealla tasolla ole.

Silti paljon kirjoitan, tietenkin silloin myös paljon virheitä tulee, mutta silti rohkenen viestejä laittaa.
        Ehkäpä viestejäni lukevat hyvin avarakatseiset ihmiset, suuremmin ei palautetta ole tullut, kielteisenä,

Muistelen kauan sitten koulussa ollessani, opettajani luokan edessä esitteli ainettani, punainen kynä oli reilusti sivuilla käynyt, mutta silti kiitoksen antoi, aihe oli hyvä ja aine pitkä.
        Tämän muistan aina, ja kirjoitan mitä päässäni pyörii, se lienee tärkeintä, ei täällä numeroa kieliopista anneta, mukava keskustelu on kimmoke jota minä haluaisin toteuttaa.

Tuo heikkolahjainen pätee kohdallani muuhunkin, mutta yli seitsemänkymmentä vuotta olen näillä taidoilla slevinnyt, se riittää.
        Tokihan suomenkieli on kaunis, murteet sen rikkaus, joskus hymyillen tavailen murteella kirjoitettua, kun on vähän ajatusta käytettävä, että ymmärtää.

Miehelläni oli tapana sanoa, että sivistyssanat on hyvä osata, mutta viisasta olla käyttämättä, ainakin sellaisessa seurassa jossa niitä ei tiettävästi ymmärretä, sama kai pätee kirjoitus virheiden kohdalla, kielioppi on hyvä ostaa ja oikein kirjoittaa, mutta hälyä ei kannata nostaa, jos kirjoitukset tulee kumminkin ymmärrettyä pienine virheineen.

• h ö h ö h
        SkillaN kirjoitti:

vaikka todella heikkolahjaisiin lukeudun, kielioppini ei todellakaan korkealla tasolla ole.

Silti paljon kirjoitan, tietenkin silloin myös paljon virheitä tulee, mutta silti rohkenen viestejä laittaa.
        Ehkäpä viestejäni lukevat hyvin avarakatseiset ihmiset, suuremmin ei palautetta ole tullut, kielteisenä,

Muistelen kauan sitten koulussa ollessani, opettajani luokan edessä esitteli ainettani, punainen kynä oli reilusti sivuilla käynyt, mutta silti kiitoksen antoi, aihe oli hyvä ja aine pitkä.
        Tämän muistan aina, ja kirjoitan mitä päässäni pyörii, se lienee tärkeintä, ei täällä numeroa kieliopista anneta, mukava keskustelu on kimmoke jota minä haluaisin toteuttaa.

Tuo heikkolahjainen pätee kohdallani muuhunkin, mutta yli seitsemänkymmentä vuotta olen näillä taidoilla slevinnyt, se riittää.
        Tokihan suomenkieli on kaunis, murteet sen rikkaus, joskus hymyillen tavailen murteella kirjoitettua, kun on vähän ajatusta käytettävä, että ymmärtää.

Miehelläni oli tapana sanoa, että sivistyssanat on hyvä osata, mutta viisasta olla käyttämättä, ainakin sellaisessa seurassa jossa niitä ei tiettävästi ymmärretä, sama kai pätee kirjoitus virheiden kohdalla, kielioppi on hyvä ostaa ja oikein kirjoittaa, mutta hälyä ei kannata nostaa, jos kirjoitukset tulee kumminkin ymmärrettyä pienine virheineen.

kirjoittajia, joilla koulu on ollut ohi jo montakymmentä vuotta sitten. Ja se koulutus on tämänpäivän katsantokannalta aikaa sitten vanhentunutta, joten aika samalla viivalla ollaan. Siinä vaan pistää silmään se sydämen sivistyksen taso ja viisauden välähdyksenomainen elementti. Se joko on tai ei ole - se ei ole kirjoitusvirheistäkään kiinni. Ja avaajan aihetta ihmettelen, mitä todella halusit ilmaista?

• titityytiti
        h ö h ö h kirjoitti:

kirjoittajia, joilla koulu on ollut ohi jo montakymmentä vuotta sitten. Ja se koulutus on tämänpäivän katsantokannalta aikaa sitten vanhentunutta, joten aika samalla viivalla ollaan. Siinä vaan pistää silmään se sydämen sivistyksen taso ja viisauden välähdyksenomainen elementti. Se joko on tai ei ole - se ei ole kirjoitusvirheistäkään kiinni. Ja avaajan aihetta ihmettelen, mitä todella halusit ilmaista?

minäkin. Ihmettelen ja kummastelen muutenkin ikuista aihetta - muitten oikeinkirjoitusvirheet. 'Muitahan ei voi muuttaa, vain itseään', sanottakoon tuokin vanha viisaus taas kerran.

Kun hallitsee äidinkielen, ymmärtää varmasti kaiken suomen kielellä kirjoitetun, oli nyt pilkut tai välilyönnit ihan kohdallaan, tai ei. Minua ei ole koskaan haitanneet kirjoitusvirheet, kaikesta on selvän saanut.

Onko tarpeen arvoida oikein/vääinkirjoitusta, eikö kommentin sisältö ole muotoa tärkeämpi? Minulle on ainakin.

• Aiheet vähissä

kun pitää taas näitä iänikuisia itsestäänselvyyksiä paasata.

• Ei näin

Aina vaan uudestaan tämäkin aihe pulpahtaa sivulle, on vain tullut joskus mieleen ettei jollain ole muuta sanomista mihinkään keskustelun aiheeseen.
        Tässä tapauksessa hänen aloituksensa onkin aika painavaa, ei puhuta pisteistä eikä pilkuista vaan heikkolahjaisuudesta, oikeastaan aloittajalla ei ole ollut näinä vajaana parina vuotena, jona aikana olen palstaa seurannut yhtään asiallista aloitusta, vain ärsykkeitä ja kirjoittajien aliarvioimista.
        Tästä voi päätellä kannattaako huomioida tätä ollenkaan, eipä ole tainnut edes kannanottojaan mihinkään kirjoitella.
        Muutamien sanojen kärkäs kannanotto ei ole keskustelua, vaan riidan haastantaa.

• totta toinen puoli
        Ei näin kirjoitti:

Aina vaan uudestaan tämäkin aihe pulpahtaa sivulle, on vain tullut joskus mieleen ettei jollain ole muuta sanomista mihinkään keskustelun aiheeseen.
        Tässä tapauksessa hänen aloituksensa onkin aika painavaa, ei puhuta pisteistä eikä pilkuista vaan heikkolahjaisuudesta, oikeastaan aloittajalla ei ole ollut näinä vajaana parina vuotena, jona aikana olen palstaa seurannut yhtään asiallista aloitusta, vain ärsykkeitä ja kirjoittajien aliarvioimista.
        Tästä voi päätellä kannattaako huomioida tätä ollenkaan, eipä ole tainnut edes kannanottojaan mihinkään kirjoitella.

Aiheet ovat vähissä tai ainakin kirjoittajat ja varsinkin aloittajat.

• huomannut..
        Ei näin kirjoitti:

edes jotain liikettä korvien väliin synnyttää

• Lorena*
        huomannut.. kirjoitti:

edes jotain liikettä korvien väliin synnyttää

Olen kaksikielisestä perheestä lähtöisin, pappa pyrki suomenkielen käyttöön mutta hänen sukunsa käytti paljon ruotsia. Ei se lasten menoa haitannut, ainostaan oppikoulussa Suomen maikka suorastaan tölvi minua ruotsinkielisen sukunimeni perusteella. Kun vielä isän etunimessä oli x-kirjain syy oli valmis luokan keskellä puhua varsin ikävästi ruotsinkielisistä nimistä.

Tästähän seurasi se nytkin kirjoitan usein Wordissa joka ilmaisee kirjoitusvirheitä, siirrän jutun puolivalmiina palstalle, varsinkin nyt kun kiinnitettiin huomiota kielioppi virheellisyyksiin. En häpeä syntyperääni ja sen mukana tulleita huomautuksia. Se on samantekevää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      405
      8859
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      3268
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1744
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1136
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      975
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65