Minulle Bokseri?

!"#¤T%RY/(

Hei. Olen harkinnut koiran ostoa jo pitkään ja koirakuume on valtava! Haluan koiran, joka pitää minulle seuraa, suojelee ja jonka kanssa uskaltaa lähteä lenkille vaikka keskellä yötä. Koiran ei saa olla liian pieni, eikä liian iso. Ei liian kovatahtoinen ja itsepäinen. Eikä salakavala. Mieheni kanssa jo suunniteltiin tätä, mutta hän halusi EHDOTTOMASTI rottweilerin, joka oli minusta erittäin huono idea, koska kumpikaan meistä ei koskaan ole koiraa kasvattanut. Nyt ollaan erottu ja saan ottaa Bokserini! Niin ja ero ei ole syy siihen, että koiran haluan. Bokseriin päädyin jo nuorena, koska setäni perheessä oli tiikeriraitainen bokseriuros, johon ihastuin aivan täysin! Aika kun oli mahdollisuus, lähdin sen kanssa lenkille ja ulkona sai juosta ja leikkiä iltamyöhälle asti! ihanaa. :) Nyt asun yksin kerrostaloasunnossa, teen kolmivuorotyötä ja rahaa olen säästänyt sen verran, että sillä saa hyvältä kasvattajalta kunnon bokserin, hinta ei ole mikään ongelma kunhan koiralla on kaikki kunnossa. Olen kuullut, että bokseri on kunnon täystuho, olen hankkinut kotivakuutuksen, ettei koiran tekemät tuhot ole sitten ylivoimainen este lompakolleni.
Omistautuisin täysin koiralleni ja olen pitkäpinnainen kaikinpuolin, sekä kovan kurin osaan pitää. Että jos olen koiralle opettanut jotain, niin se pitää loppuun asti. Esim. Tiedän ihmisiä, jotka opettavat koiralleen, että sänkyyn ja sohvalle ei saa mennä, mutta kuitenki koiran sinne joskus pyytävät, jos haluavat sen ottaa viereen. Itse mieluummin menen lattialle koiran viereen, jos sille olen opettanut että sohvalle ei mennä. Enkä ole niitä ihmisiä, jotka hankkii eläimiä spontaanisti hetken mielijohteesta.

Nyt pyytäisin omakohtaisia kokemuksia Bokserin kasvatuksesta ja milläinen kumppani se on ollut? Onko jollain kerrostaloasunnossa Bokseria? Onko muita joiden ensimmäinen koira on ollut Bokseri? Ja muuta sellaista. :) Saa kritisoida valmiuksiani ja kertoa miten voisin vielä paremmin valmistautua! Siksi tuon tuohon kirjoitin. :)

21

3042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttösen mamma

      Hei !

      Mukava kuulla että olet valmistautunut noin hyvin koiran kanssa elämiseen.Jos bokseriin päädyt niin kuin kuulostaa onnittelen ,itselläni jo neljäs boksu menossa.Minä olen asunut koirieni kanssa kerrostalossa ja homma aivan ok.Boksuhan ei ole kovin herkkä haukkuinen.Rotu tarvistee ehdottomasti peruskoulutuksen sekä pentuna sosiaalistamisen.Toki kaikki rodut tarvitset nuo mutta on myös helpoimipia rotuja.Bokseri on hyvin iloinen ja aktiivinen koira.On erinlaisia tapoja estää pentu vaiheen tuhoamiset,minulla esim: kaikki koirat ovat olleet erinlaisia ...ei mitään totaali tuhoojia.Pientä pentu touhotusta joka kuuluu asiaan.Toki olen kuulllut suurtuhoojistakin.Oletko ajatellut urosta vaiko narttua?Onko sinulla itselläsi ollut aiemmin koiraa ?
      laitan sähköposti osoitteeni jos haluat kirjoitella.
      [email protected]

      • mee257

        hei! mulla ainakaan bokserini ei muuta tuhoa tehnyt kun söi yhdet sandaalit;) eli ei meillä ainakaan täys tuho:) lenkillä jaksaa juosta enemmän kuin itse, mutta sen haluan kertoa kun alussa tekstissäsi mainitsit että haluat koiran joka osaa myös suojella niin... meillä ei ainakaan boksullani ole minkäänlaista suojeluvaistoa, pitää kaikkia ihmisiä parhaina kavereinaan. tilanteita on tullut jolloin on esim kaupungilla iltamyöhällä kävellessä tartuttu takaa päin ja suurinpiirtein taskusta ruvettu pummaamaan tupakkaa ja käyttäydytty uhkaavasti niin tyttöni vaan tyytyväisenä vierestä katsoi ja heilutti töpöä.... mutta kaiken kaikkiaan muuten ihania ruttunaamoja:) minä myös kerrostalossa asun ja hyvin mennyt ei minkäänlaisia ongelmia.


      • !"#¤T%RY/(
        mee257 kirjoitti:

        hei! mulla ainakaan bokserini ei muuta tuhoa tehnyt kun söi yhdet sandaalit;) eli ei meillä ainakaan täys tuho:) lenkillä jaksaa juosta enemmän kuin itse, mutta sen haluan kertoa kun alussa tekstissäsi mainitsit että haluat koiran joka osaa myös suojella niin... meillä ei ainakaan boksullani ole minkäänlaista suojeluvaistoa, pitää kaikkia ihmisiä parhaina kavereinaan. tilanteita on tullut jolloin on esim kaupungilla iltamyöhällä kävellessä tartuttu takaa päin ja suurinpiirtein taskusta ruvettu pummaamaan tupakkaa ja käyttäydytty uhkaavasti niin tyttöni vaan tyytyväisenä vierestä katsoi ja heilutti töpöä.... mutta kaiken kaikkiaan muuten ihania ruttunaamoja:) minä myös kerrostalossa asun ja hyvin mennyt ei minkäänlaisia ongelmia.

        Kiitos molemmista viesteistä kovasti! :)
        Olin yllättynyt siitä kun sanoitte, ettei ne ole niin kovia tuhoojia kun luulin! Joka suunnasta olen vaan kuullut että kovia ovat tuhoamaan paikkoja. :D

        Ensimmäiselle vastaajalle: Urosta olen ajatellut kun sellaisia olisi eräällä kasvattajalla vielä vapaata. Enkä ole koiraa koskaan omistanut.

        Ja hienoa, kun menevät kerrostalossa! Suurin pelkoni on vain, että lattiat menevät uusiksi, kun muutan, enkä vieläkään ole uskaltanut vuokraisännälle soittaa ja kysyä, saanko koiran ottaa. x) Nyt täytyy varmaan kerätä rohkeus, soittaa ja kysyä!

        Entä mitä mieltä Ma Baker`s kennelistä? Onko omakohtaisia kokemuksia? Ajattelin heihin ottaa yhteyttä ja varata yhden 9.1 syntyneitä pennuista. :)

        Niin ja yksi josta haluaisin kuitenkin selvääkin ottaa! Pentujen hinnat? Olen kuullu, että olisivat noin 800-1000€ mutta joku oli myös maksanut 1200€. Sanoin jo ennemmin, ettei pennun hinta ole minkäänlainen este, mutta olisi kuitenki kiva tietää millaiseen summaan varautua.


      • viIIevallaton
        !"#¤T%RY/( kirjoitti:

        Kiitos molemmista viesteistä kovasti! :)
        Olin yllättynyt siitä kun sanoitte, ettei ne ole niin kovia tuhoojia kun luulin! Joka suunnasta olen vaan kuullut että kovia ovat tuhoamaan paikkoja. :D

        Ensimmäiselle vastaajalle: Urosta olen ajatellut kun sellaisia olisi eräällä kasvattajalla vielä vapaata. Enkä ole koiraa koskaan omistanut.

        Ja hienoa, kun menevät kerrostalossa! Suurin pelkoni on vain, että lattiat menevät uusiksi, kun muutan, enkä vieläkään ole uskaltanut vuokraisännälle soittaa ja kysyä, saanko koiran ottaa. x) Nyt täytyy varmaan kerätä rohkeus, soittaa ja kysyä!

        Entä mitä mieltä Ma Baker`s kennelistä? Onko omakohtaisia kokemuksia? Ajattelin heihin ottaa yhteyttä ja varata yhden 9.1 syntyneitä pennuista. :)

        Niin ja yksi josta haluaisin kuitenkin selvääkin ottaa! Pentujen hinnat? Olen kuullu, että olisivat noin 800-1000€ mutta joku oli myös maksanut 1200€. Sanoin jo ennemmin, ettei pennun hinta ole minkäänlainen este, mutta olisi kuitenki kiva tietää millaiseen summaan varautua.

        Noilla tiedoilla et kyllä mun käsityksen mukaan ainakaan ma bakerista oo pentua saamassa, joten älä suotta ittees kiusaa ja ota sinne yhteyttä. Lehteä en muista, mutta on tainnu mainita, että ei anna pentuja koteihin, jos ei oo aikomus kilpailla/käydä näyttelyissä. Voin siteerata tarkemmin, kunhan ton lehden saan käsiin, nyt yöllä en jaksa alkaa ettiä.


      • !"#¤T%RY/(
        viIIevallaton kirjoitti:

        Noilla tiedoilla et kyllä mun käsityksen mukaan ainakaan ma bakerista oo pentua saamassa, joten älä suotta ittees kiusaa ja ota sinne yhteyttä. Lehteä en muista, mutta on tainnu mainita, että ei anna pentuja koteihin, jos ei oo aikomus kilpailla/käydä näyttelyissä. Voin siteerata tarkemmin, kunhan ton lehden saan käsiin, nyt yöllä en jaksa alkaa ettiä.

        Oon kans lukenut saman! Mutta nettisivuilla kuitenkin lukee, että "boksereita käyttöön, näyttöön ja kumppaniksi. En kysyisi, ellei tuota kumppaniksi kohtaa olisi mainittu. Aion kyllä heti ensiksi ilmoittaa, että näyttelykoiraa en ole hankkimassa. Värivirheistä ja hännän mutkista en välitä. Kuitenkin nettisivut olen käynyt tarkasti läpi ja lukenut ajatus-kohdasta, että kasvattaa boksereita juuri näihin tarkoituksiin mitä edellä mainitsit. Ja näin myös omistaja mainitsee: "Koska itse harrastan boksereideni kanssa palveluskoirapuolella, pidän äärimmäisen tärkeänä ylläpitää bokserille kuuluvia perusominaisuuksia."

        Varmasti Pirkko Dimalla on kovat kriteerit kenelle pennun myy ja hyvä niin, mutta aion kuitenki kysyä ja uskon, että hän kyllä heti sanoo, jos en sovellu hänen pennun kasvattajaksi. Ensikertalainen kun olen. :)


    • veeeera

      Mulla on 5 ja puol vuotias uros boksu.Ikinä ei oo rikkonu mitään, paitsi omia lelujaan.Iän myötä kylläkin tajusi et lelut on kivempia,kun ne pysyy ehjinä. Ollaan asuttu kerrostalossa koko ajan, eli ei tuota ongelmia. Suojeluviettii ei hirveesti oo, murahtelee kyllä humalaisille. Mut en usko et suojeluvietin puute haittaa, koska bokserit on ulkonäöltään niin "pelottavia" et monet ihmiset kiertää kaukaa.:) Mulle on tulos toinen boksu tammikuun vikal viikol ja maksan siitä 1200€ Hintaan kuuluu siru,elänlääkärin tarkastus yms ja ensimmäselle elin vuodelle vakuutus. Eli ei paha hinta ollenkaa. Muutenkin mietin, miten hassulta tuntuu maksaa elävästä olennosta rahaa. Koirasta tulee kuitenkin niiiin hyvä ystävä/sielunkumppani ja sitä ei voi rahassa mitata. Onnea koiran hankintaan.

      • !"#¤T%RY/(

        Onnea veeeera tulevasta pennusta. Kyllä se Bokserin osto on minulle nyt aivan ehdoton! Kuullut niin paljon hyvää. 1200€ ei minustakaan kuulosta pahalta kun on kuitenkin kyseessä koira, jolla on paperit kunnossa ja muuta. :) Kovasti yritän nyt saada asiani etenemään. Ilmoitan täällä sitten kun pennun osto on varmistunut. :)

        Kiitos kaikille vastauksista ja iloista kevään odotusta!


      • Janni86
        !"#¤T%RY/( kirjoitti:

        Onnea veeeera tulevasta pennusta. Kyllä se Bokserin osto on minulle nyt aivan ehdoton! Kuullut niin paljon hyvää. 1200€ ei minustakaan kuulosta pahalta kun on kuitenkin kyseessä koira, jolla on paperit kunnossa ja muuta. :) Kovasti yritän nyt saada asiani etenemään. Ilmoitan täällä sitten kun pennun osto on varmistunut. :)

        Kiitos kaikille vastauksista ja iloista kevään odotusta!

        Kysyppä Playboxsista Krista Puhakalta,sillä oli pennut juuri ja hinta tuossa 1000.00 euron maissa.Hyvä ja vastuullinen kasvattaja.Joka tapauksessa onnea tuelvan perheenlisäyksen johdosta!


      • !"#¤T%RY/(
        Janni86 kirjoitti:

        Kysyppä Playboxsista Krista Puhakalta,sillä oli pennut juuri ja hinta tuossa 1000.00 euron maissa.Hyvä ja vastuullinen kasvattaja.Joka tapauksessa onnea tuelvan perheenlisäyksen johdosta!

        Kiitos Janni! Täytynee sieltä myös kysellä. Mutta myöhemmin. :( Tuli vuokraisännältä jyrkkä ei koiran hankintaan... Noh, täytynee odottaa parempaa ajankohtaa ja muuttoa alkaa ruveta kaavailemaan. Bokserin vielä todellakin otan! Se on selvää ja hyvää kannattaa aina odottaa. Kyllä se oma vauva vielä kotiini tulee, vaikka ei nyt tähän osoitteeseen. :) Toki... Kannattaisiko vielä vähän änkätä. Taikasanat: "maksan kaikki mitä se rikkoo." on vielä kokeilematta. ;)


    • Bokseri fani

      Hanki koira hyvältä kasvattajalta,niinkuin aiotkin tehdä.Me menemme katsomaan uutta pentua viikon kuluttua,jolloin ne ovat 3vkoa.Meidän tiikeri-bokseri kuoli jokin aika sitten vain 8kk:den ikäisenä. Boksun kasvatus on johdonmukaista ja aika vaativaa,mutta minkä otuksen ei olisi.
      Onnea valinnallesi,mutta kotivakuutus ei korvaa syötyjä sohvia...valitettavasti.Se oli ainoa minkä meidän koira tuhosi,muuten oli kyllä kiltti,vaikka virtaa riitti enemmän kuin duracell-pupulla.

      • lovelybox

        Itselläni on tiikerijuovainen vasta 1v täyttänyt bokseriuros. Virtaa koiralla riittää vaikka muille jakaa, mutta käyn juoksuttamassa koiraa lenkkien lisäksi 2 kertaa päivässä, joten tekemistä koiralle kyllä riittää. Nopeasti on oppinut tottelemaan ja oppii uusia asioita melko helposti, sekä koirani on myös hyvin perso ruualle joten motivoitavissa on kyllä :)
        Muutaman kerran on 'valtataistelua' ollut, on kyllä semmoinen puupää tuo koira, että sillon kuunnellaan ja totellaan, kun huvittaa. Kyllä ymmärtää kaikki peruskäskyt ja 'ei':n yms, yleensä tottelee jo yhdestä käskystä, mutta onhan noitakin päiviä ollut kun ei oikein mikään mene kaaliin. Kyllä energiaa riittää vähän liikaakin, kaipa se vanhetessa rauhottuu.. tai sitten ei ;)

        ''Olen kuullut, että bokseri on kunnon täystuho, olen hankkinut kotivakuutuksen, ettei koiran tekemät tuhot ole sitten ylivoimainen este lompakolleni. ''
        Kaikki koirat tekevät tuhoja pentuna rodusta riippumatta, mutta kyllä sekin vaihe ohi menee. Pienempänä tuo minunkin koirani repi milloin yksin ollessaan kukat ja multasi sitten kaikki paikat, söi kenkäni, koulukirjani ja jäipähän entisen kämpän ovenkarmiin mukavat raapimisjäljet. Tosin kaikki nämä tuhot jäivät pois jo muutamisen kuukautta sitten ja nyt on ihana tulla siistiin kotiin takaisin töiden jälkeen.

        Rodulla on hyvin paljon voimaa, joten lenkeillä on ainakin tällaisilla liukkailla keleillä hieman taiteilemista sen kanssa, että liukastuuko vai ei. Pienempänä bokserini ei piitannyt muista ihmisistä tai eläimistä, mutta nyt on juttu jo toinen. Kauhea hinku tutustumaan uusiin ihmisiin ja eläimiin, hmmmps. Vielä tuota hihna käyttäytymistä pitäisi treenata. Minun koirani ei todellakaan ole varautunut vieraita kohtaan!

        Aivan ihana ruttunaama rotu! Bokseriani nimitetään tuttuvien ja ystävien keskuudessa 'mummoksi' vaikka uros onkin :) onnea vain bokserin hankintaan!


    • EK

      Mainio valinta, bokseri !!!

      Meillä OLI n 12-v narttu,tiikerijuovainen ruttunaamaa,Ruusa=Rosie.
      Aina reipas ja iloinen,mitä nyt viimeisinä kuukausinaan vanhuuttaan ja vaivojaan
      hieman kärvistellyt.
      Kaikkien kaveri ja yhteitsyöhaluinen.Ei pentunakaan mikään tuholainen,vaan
      utelias ja oppivainen....
      Iso kaipaus ja suru hienon kanssakulkijan väistämättömän poismenon johdosta !

      EK

    • Liisa P.

      Onnea pennun hankintaan, sitten kun se ajankohtaiseksi tulee.

      Ma Baker's hyvä kenneli, mutta ei ne kaikki pentueet sielläkään hyviä ole. Joten ei väliä (no joo, onhan sillä väliä, paljonkin) mihin kasvattajaan päädyt, mutta katso pentueen emän ja isän
      -sukutauluja (sukusiitoskerroin!)
      -terveyttä (selän spondyloosi pahin, älä ota jos emä tai isä SP2-4, eli vain SP1 tai SP0. Toinen on lonkat, älä ota jos on C tai D lonkkia kummallakaan, eli vain B tai A)
      -ja mahdollista luonnetta (mihin auttaa se että tutustut kasvattajaan ja käyt katsomassa vanhempia).
      -katso myös aina jalostustietojärjestelmän kautta tiedot pentueesta, älä aina usko vain kasvattajan sivuilla lukevaan tietoon.
      -katso millaisia jälkeläisiä isällä ja emällä on mahdollisesti ollut aiemmin, terveitä? Huonoa selkää?
      -kysy kasvattajalta vanhempien allergioista, jotka ovat valitettavan yleisiä, mutta vaiettuja asioita.

      Nyt kun sinulla on aikaa etsiä pentua kun tuli ongelmia vuokraisäntäsi kanssa, katsele asututuksia, ja koita löytää pentue, jossa seuraavat:
      isä: lonkat A/A, kyynärät ja polvet 0/0, selkä SP0, ei allergioita
      emä: lonkat A/A, kyynärät ja polvet 0/0, selkä SP0, ei allergioita
      Eikö olekkin vaikeaa..? Zealbeats kennelillä oli hetki sitten tällainen pentue. Mutta heilä on myös ollut "sairaampiakin" pentueita, joten ei aina kasvattajasta kiinni!! Yritä löytää mahd. terve pentu itsellesi :)

      Lisäksi, yleensä kasvattajat ovat reiluja ja haluavat että koirat viedään muutaman kerran näyttelyyn, mutta suostuvat itse viedä ne, tai ainakin näyttää kehässä. Tämä ei ole iso sitoomus, eikä aiheuta palon vaivaa.
      Kysy kasvattajalta terveydestä ja sen tutkimisesta. Se on hyvä jos pennun hinta sisältää terveystutkimukset kun se tulee 2-vuoden ikään.Kuitenkin kannattaa tutkituttaa se vaikka se ei sisältäisi hintaan, jotta tiedät enemmän koirasi terveydestä.

      Koiran kanssa on kiva harrastaa, joten vaikka et haluaisi harrastaa tosissasi mitään, mene kokeilemaan jotain lajia ym. alaosastosi tai läheisen koirayhdistyksen treeneihin! Voi olla että yllätyt miten hauskaa se on :) Ja opit paljon koirastasi!

      Joo, paljon tuli sanottua, mutta tärkeimpänä se, että otat pennun niin terveestä pentueesta kuin mahdollista, jotta saada mahdollisimman terveen pennun ja elää koirasi kanssa pitkän elämän :)

    • Ei se ole takuu!!

      Pitäisi myös muistaa, että ei se ole aina noin yksi selitteistä...Myös terveiltä vanhemmilta voi saada sairaan pennun.

    • lamppuharja

      Ei se ole takuu, mutta mahdollisuudet kasvavat huomattavasti terveen koiran saamiseksi kun hankkii mahdollisimman terveestä yhdistelmästä pennun! Kertoimet kasvavat entisestään mikäli yhdistelmän koirilla on tervettä jälkeläisnäyttöä.

    • BP

      Bokseri voi olla tuholainen siinä missä muutkin rodut enkä nää mitään erikoista syytä miksi juuri bokseri olisi mainitsemasi "täystuho". Monesti tuhoja syntyy kun pentua ei aktivoida tarpeeksi. Bokseri on rotuna todella aktiivinen ja vaatii tekemistä ettei keksi omia hommia päivisin yksin ollessa. Meillä voi melkein olla varma, että jotain on tuo 1,5 vuotias kaveri nakertanut päivän aikana jos on jäänyt kunnon lenkitys väliin edellisenä päivänä. Vanhentuessaan oppivat sitten olemaan kunnolla vaikka joka päivä ei olisi paria tuntia juostu koirapuistossa tai treenattu jälke/tottista tms. energiaa kuluttavaa.

      Itselle jäi todella kylmä vaikutelma tuosta Dimasta. Vaikka onkin varmasti Suomen eliittiä boksupiireissä, niin se omistautuminen boksereihin ei kyllä tullut esille ku hänen kanssaan koitin asioida. Lopulta pääädyinkin hankkimaan omani muualta. Äläkä liikaa jää tuijottamaan noita vanhempien terveystuloksia. Tottakai on hyvä varmistua, että tulokset on yhdistyksen vaatimalla tasolla, mutta älä luo itsellesi paineita "täydellisen" boksupennun saamisesta. Niin kuin joku aikaisemmin mainitsi, ei ne tulokset tervettä pentua takaa.

      Bokseri on laumaansa vahvasti leimautuva ja varmasti suojelee sinua jos todellinen tilanne tulee vastaan. Jos halua bokserisi karkoittavan epäilyttäviä ihmisiä murisemalla niille tms. niin sitten joudut sen siihen todennäköisesti kouluttamaan. Rotuhan on uusiin tuttavuuksiin positiivisesti, mutta varauksella suhtautuva ja meillä ainakin kaikki päästetään luokse tutustumaan, mutta sitten jos uusi tuttavuus ei olekkaan toivottu (joku deeku tms.) alkaa pikkuherra selkeästi suhtautumaan epäilevästi ja punnitsee pienessä mielessä tilanteen vakavuutta. Koskaan ei ole onneksi tullut tilannetta vastaan jossa pikkuherra olisi joutunut muuttamaan epäilyksensä teoiksi, mutta en ollenkaan epäile sitä etteikö se toimisi jos joku kimppuun kävisi. Taisi joku jo mainitakkin, että iso ja lihaksikas koira jo itsessään pelottaa pois turhanpäiväiset taputtelijat.

      Vaikutat siltä, että olet hyvin perillä rodun aktiivisesta luonteesta ja se on mun mielestä tärkeintä bokseria harkittaessa. Pitää olla itsekkin aktiivinen että jaksaa mennä mukana jolloin koira ja omistajakin pysyy tyytyväisenä yhteiseloon. Tutustu etukäteen rudulle ominaisiin harrastuksiin ja olisi hienoa jos niistä löytyisi valmiiksi joku yhteinen ajanviete. Itse olen jäjestänyt ja tottista siinä samassa jonkin verran harrastanut.

      Onnea Boksun hankintaan! Osta eettisesti, aktivoi ja kouluta tarpeeksi, niin saat uskollisen kumppanin ja suojelijan.

    • Rakas

      Boxeri on todellinen seurakoira,eikä viihdy ollenkaan yksin!
      Se masentuu varmasti,jos on yksin ja vielä kerrostalossa,voit olla varma että häiriköi myös naapureita,kun on yksin ja uusimmista kengistä on kannat sökönä...
      Boxeri on oikea reuhake,aina iloinen ja valmis leikkiin,vieraat saavat kyytiä ja pusuja....siis VAATII PALJON AIKAA JA KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!

      • ihmettelen hiukan

        Bokseri taitaa sitten sopia vain eläkeläisille, jo se ei viihdy hetkeäkään yksikseen. Tosin tuo tekstisi - "Boxeri on oikea reuhake,aina iloinen ja valmis leikkiin,vieraat saavat kyytiä ja pusuja" - antaa käsittää, että eläkeläisille se on hiukan liian energinen rotu. Kenelle se sopii? Ilmeisesti bokserin omistajan ei sovi käydä töissä, eikä olle heikkokuntoinen eläkeläinenkään, jos kerran tekstisi pitää paikkansa. Työ- tai koulupäivä kestää yleensä noin 6-8 tuntia. Ja kuinka bkseri sen paremmin omakotitalossa pärjää kuin kerrostalossa? Eikö koiran elämänlaatu ole omistajasta kiinni, eikä asunnon laadusta?


    • 6uh5

      Mulla 2 boksua kerrostalossa ja ihan hyvin menee.. olen jopa epäsäännöllistä kolmivuorotyötä tekevä ihminen ;) eivätkä kyllä muita naapureita häiriköi! hiljaisimmat koko rapussa (meillä pelkästään tässä rapussa n.7 koiraa).
      Meillä on ehkä tuhottu kahdet kengät ja yhdet lasit (pentuaikana),
      "vieraat saavat kyytiä".Millä tavalla? kyllä ne kaikista vieraista on innoissaan ja haluaa halia ja pusia ja,ja,ja,mutta kyllä tuollaisen "ylikierroksilla" käymisen saa koulutettua pois!
      Ja mun mielestä kotona ollaan ja ulkona "riehutaan"! sitä varten on olemassa erilaisia aktiviteetteja joita voi koiran kanssa harrastaa,niin ei sitten tuhoa kotona ;)

    • ompelija-äiti

      Meillä on reilu vuoden ikäinen tosi iloinen ja energinen bokseri-neiti. Rakastaa kaikkia ja kaikkea, aina valmis leikkiin kenen kanssa tahansa ja saa hirveet hepulit, kun joku tulee kylään. Kuitenkin maailman kiltein ja ihanin tyttö, koskaan ei ole mitään tuhonnut vaikka on varsinainen energia pakkaus. Asutaan kerrostalossa, mutta ei häiritse naapureita. Tarpeeksi liikuntaa, ulkoilua ja muita aktiviteetteja. Mä olen siinä onnellisessa asemassa, että voin ottaa koiran mukaan töihin, joten jos näyttää siltä, että joutuisi olemaan kovin kauan yksin kotona, otan neidin mukaan. Sitten kun jää yksin kotiin, osaa koirakin nauttia rauhastaan ja nukkuu sängyllä levällään koko päivän.
      Ja tosiaan ainut, mitä neiti on tuhonnut, ovat omat lelut! Juuri mikään ei kestä bokserin hampaissa...

    • vietistä

      Heippa! Oon yrittäny ettiä tietoa mutta en oo löytäny siitä, kuinkahan hyvin bokserit pysyvät ihmisen lähellä vapaaa ollesan, ihan näin luontaisesti vai onko vietti voimakas?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      306
      3608
    2. 205
      2996
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2554
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      241
      2027
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1455
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1334
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe