Mitäs tuo valo kuvasikaan?
Kun minulla sattui erikoinen homma eli virtapistoke meni rikki ja samalla tietysti modeemi sammui. Siinä virtapistokkeen vieressä on puhelinpistoke, mistä johto modeemiin. No ajattelin, että se puhelinpistokekin meni, mutta sitten vaihdoin virtajohdon toiseen pistokkeeseen ja modeemin vihreät valot syttyivät, mutta oranssi ei. Päättelin, että se kuvaa laajakaistayhteyttä ja että nyt netti ei toimi ennen kuin vaihdan toiseen puhelinpistokkeeseen, mutta kummastuksekseni netti toimii, vaikka oranssi valo ei enää palakaan..
Eli mitäs se oranssi valo kuvaakaan?
Ja onko normaalia, että kaikki pelaa, vaikka oranssi valo ei palakaan?
Modeemin oranssi valo?
25
4765
Vastaukset
- TP_link
modeemin merkin ja mallinumeron, joku sen sulle voisi kertoa. Modeemeja on kymmeniä eri merkkejä ja malleja vielä enemmän. Mun TP-linkissä ei ole yhtään oranssia valoa, kaikki on vihreitä.
- aloittaja..
Joo sori, xyzel prestige se on se modeemi vai mikä ethernet boxi onkaan..
itsekin aloin miettimään, että kuuluisiko siinä edes palaa oranssia, kun googlesta yritin etsiä tietoa..
Mutta pari kertaa kun olen operaattorin tekniseen tukeen joutunut soittamaan yhteysongelmien takia, niin asiantuntija on sanonut, että pitäisi palaa vihreä ja oranssa ja toisen vihreän vilkkua, ja niin se aina ennen menikin.. - 13
aloittaja.. kirjoitti:
itsekin aloin miettimään, että kuuluisiko siinä edes palaa oranssia, kun googlesta yritin etsiä tietoa..
Mutta pari kertaa kun olen operaattorin tekniseen tukeen joutunut soittamaan yhteysongelmien takia, niin asiantuntija on sanonut, että pitäisi palaa vihreä ja oranssa ja toisen vihreän vilkkua, ja niin se aina ennen menikin..Eikö siinä lue valon kohdalla? Mulla ainakin joku ikivanha motorola ja 4 vihreätä sekä oranssi. Oranssi on activity.
- tietoa tuotteesta
aloittaja.. kirjoitti:
Mutta pari kertaa kun olen operaattorin tekniseen tukeen joutunut soittamaan yhteysongelmien takia, niin asiantuntija on sanonut, että pitäisi palaa vihreä ja oranssa ja toisen vihreän vilkkua, ja niin se aina ennen menikin..Tuosta ekasta linkistä voit selvittää modeemisi toimintaa ja katsoa ohjeista mitä mikäkin merkkivalo tarkoittaa. Yksi hyvä keino saada modeemi jälleen jaloilleen on resetoida se takana olevalla napilla ja antaa sen hakea itse perusasetukset.
Jos laitteesi on langaton niin siihenkin löytyy aika hyvät ohjeet salauksineen kaikineen tuolta toisesta linkistä. Vaikka se on Elisan tekemä niin samat asiat pätevät muillekin aika pitkälle.
Joissain kohdissa voi olla pieniä eroavaisuuksia, mutta perusasiat ovat samanlaisia.
http://www.zyxel.fi/web/index.php
http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=19910.10
Mulla sininen valo vilkkuu, kun laitan virran päälle. Missä vika?
- Raimo Hullu
Poliisiauto se vaan vilkuttaa kun hakee raivohullua dr.xyziä pahnoille rauhoittumaan, siitä se sininen valo tulee.
- 16
"Mulla sininen valo vilkkuu, kun laitan virran päälle. Missä vika?"
Sinun kohdallasi kysymys on siitä, jotta nettipoliisi valvoo sun yhteyksiäs.
Se tuo SUOPO on kiinnostunut kaikesta omituisesta.
- aloittaja..
Oranssi valo: LAN 1-4: laite on muodostanut 100/100 Mbps yhteyden
Tuo valo ei siis pala, mutta kaikki pelittää täysillä..
Eli se kysymys kannattaako tehdä mitään vai ei?
Ja miksi se ei pala, epäilen kuitenkin ettei siitä ole voinut led mennä, eli joku muu vika..- niinkuin
kerroin tuossa yllä yhdessä vastausksessani. Se on hyvä keino saada modeemi jälleen kuntoon jos se ylipäänsä on mahdollista
- aloittaja..
niinkuin kirjoitti:
kerroin tuossa yllä yhdessä vastausksessani. Se on hyvä keino saada modeemi jälleen kuntoon jos se ylipäänsä on mahdollista
En vielä, koska... Se on siis kunnossa ja kaikki toimii muuten, mutta oranssi valo ei pala!
Eli ihmettelen vain sitä ja en haluaisi lähteä resetoimaan. Mutta onko tuollainen normaalia ja onko se resetoiminen sitten tässä tapauksessa järkevää? - ne tuolla
aloittaja.. kirjoitti:
En vielä, koska... Se on siis kunnossa ja kaikki toimii muuten, mutta oranssi valo ei pala!
Eli ihmettelen vain sitä ja en haluaisi lähteä resetoimaan. Mutta onko tuollainen normaalia ja onko se resetoiminen sitten tässä tapauksessa järkevää?huollossa myös antavat ja jos sulla on langallinen modeemi niin se on tehnyt asetukset samalla tavalla ensimmäisellä kerralla, kun olet ottanut sen käyttöön ja sama pätee langattomaankin modeemiin, tosin siinä joutuu suojaukset asentelemaan uudelleen, mutta sekään ei ole mikään ihme juttu noiden Elisan ohjeiden mukaan.
Jos olet todella aloittelija niin sitten ei muuta kuin soitto lähimpään huolto firmaan ja tilaat kotikäynnin, jos et itse halua annettuja ohjeita noudattaa.
Toinen vaihtoehto on soittaa palvelun tarjoajalle ja kysyä sieltä ohjeita ja sitten itse niiden mukaan edeten saat modeemisi toivottavasti jälleen toimimaan - Aloittaja..
ne tuolla kirjoitti:
huollossa myös antavat ja jos sulla on langallinen modeemi niin se on tehnyt asetukset samalla tavalla ensimmäisellä kerralla, kun olet ottanut sen käyttöön ja sama pätee langattomaankin modeemiin, tosin siinä joutuu suojaukset asentelemaan uudelleen, mutta sekään ei ole mikään ihme juttu noiden Elisan ohjeiden mukaan.
Jos olet todella aloittelija niin sitten ei muuta kuin soitto lähimpään huolto firmaan ja tilaat kotikäynnin, jos et itse halua annettuja ohjeita noudattaa.
Toinen vaihtoehto on soittaa palvelun tarjoajalle ja kysyä sieltä ohjeita ja sitten itse niiden mukaan edeten saat modeemisi toivottavasti jälleen toimimaanHUHUU SE MODEEMI TOIMII 100% YKSI VALO EI VAIN TOIMI!!!
ONKO NORMAALIA? EN HALUA KORJAUSNEUVOJA ellei se valon puuttuminen tarkoita jotain vakavaa jatkoa ajatellen VAAN POHDINTAA MIKÄ ON SYYNÄ Aloittaja.. kirjoitti:
HUHUU SE MODEEMI TOIMII 100% YKSI VALO EI VAIN TOIMI!!!
ONKO NORMAALIA? EN HALUA KORJAUSNEUVOJA ellei se valon puuttuminen tarkoita jotain vakavaa jatkoa ajatellen VAAN POHDINTAA MIKÄ ON SYYNÄTekstistäsi ei välity tänne asti, mitä laitteita sulla on ja mitä olet niille tehnyt.
Turha lasketella jotain jonninjoutavaa liirumlaarumia, jos ei kerro mitään järkevää.
Kaikesta päätellen surffailet naapurisi langattomalla yhteydellä.- aloittaja...
Dr.xyz kirjoitti:
Tekstistäsi ei välity tänne asti, mitä laitteita sulla on ja mitä olet niille tehnyt.
Turha lasketella jotain jonninjoutavaa liirumlaarumia, jos ei kerro mitään järkevää.
Kaikesta päätellen surffailet naapurisi langattomalla yhteydellä.Sinä pelle se nyt et mitään tajuakaan, joten josko jätät neuvomisen ammattilaisille...
Kaikki olen kertonut, jos et ymmärrä kysymystä, niin se on sinun ongelmasi ja sinulta nyt en neuvoa haluaisikaan, säälittävä trolli.
Ja ei ole edes langaton toiminnassa! - de nada
aloittaja... kirjoitti:
Sinä pelle se nyt et mitään tajuakaan, joten josko jätät neuvomisen ammattilaisille...
Kaikki olen kertonut, jos et ymmärrä kysymystä, niin se on sinun ongelmasi ja sinulta nyt en neuvoa haluaisikaan, säälittävä trolli.
Ja ei ole edes langaton toiminnassa!pienentää "hiilijalanjälkeäsi" - vaimikäseoli -weathergate scam.
Jos toimii - unohda koko juttu. Voit tökätä verkkokaapelin molemmat päät paremmin paikoilleen ja jos ei siitäkään vaikutusta, anna olla. - toimii niin
aloittaja... kirjoitti:
Sinä pelle se nyt et mitään tajuakaan, joten josko jätät neuvomisen ammattilaisille...
Ja ei ole edes langaton toiminnassa!onko väliä palavatko valot vai ei? En minä ainakaan käy vahtimassa valoja jos kaikki toimii siis unohda koko juttu ja resetoinnit!
- aloittaja.
toimii niin kirjoitti:
onko väliä palavatko valot vai ei? En minä ainakaan käy vahtimassa valoja jos kaikki toimii siis unohda koko juttu ja resetoinnit!
Joo tätä juuri hain, että ilmeisesti mitää ei kannata tehdä, kun kaikki toimii.
Varmistin vain teiltä peremmin tieltäviltä, josko se olisikin jokin merkki tulevasta viasta, johon pitäisi reagoida, mutta en nyt tee ainakaan mitään, kun kaikki toimii! - 0000000000222
aloittaja. kirjoitti:
Joo tätä juuri hain, että ilmeisesti mitää ei kannata tehdä, kun kaikki toimii.
Varmistin vain teiltä peremmin tieltäviltä, josko se olisikin jokin merkki tulevasta viasta, johon pitäisi reagoida, mutta en nyt tee ainakaan mitään, kun kaikki toimii!on langaton niin tuo Dr.xyzin vastaus on varmaan oikea. Olet siis ehkä naapurin verkossa.
Tarkista verkkoyhteyksistä minkä nimisessä verkossa olet. aloittaja... kirjoitti:
Ja ei ole edes langaton toiminnassa!Tunnistin sinut yhdeksi apinahäkin asukeista samassa sirkuksessa, jossa teen toisinaan sivutoimisia pellen hommia.
- Aloittaja..
0000000000222 kirjoitti:
on langaton niin tuo Dr.xyzin vastaus on varmaan oikea. Olet siis ehkä naapurin verkossa.
Tarkista verkkoyhteyksistä minkä nimisessä verkossa olet.Onpa nämä nörtit osa tyhmiä! Kuten sanottu langatonta ei ole edes yhdistetty!
ADSL ethernet lähiverkko käytössä, langatonta ei ole yhdistetty! NIIN MIKÄ ON NIIN VAIKEA TÄSSÄ TAJUTA? Aloittaja.. kirjoitti:
Onpa nämä nörtit osa tyhmiä! Kuten sanottu langatonta ei ole edes yhdistetty!
ADSL ethernet lähiverkko käytössä, langatonta ei ole yhdistetty! NIIN MIKÄ ON NIIN VAIKEA TÄSSÄ TAJUTA?Suurin osa ihmisistä on niin tyhmiä, ettei ne tiedä vehkeistään hevon persettä. Olen nähnyt useamman kerran tilanteen, jossa asiakkaan oma modeemi oli pimeänä/piuhat irti/päin vittua kytketty, ja autuaan tietämättömänä käytettiin naapurin langatonta.
Jos sulla ei modeemissa sen paikan merkkivalo ole päällä, missä piuha on kiinni, niin kyllä se yhteys tulee jotain toista kautta.
pikku polttimo kärähtänyt?
- 19+6
Dr.xyz kirjoitti:
Ihan kuin luulisit siellä olevan jonkin hehkulankalampun.
LEDi on kääntynyt estosuuntaan?
Dr.xyz kirjoitti:
Ihan kuin luulisit siellä olevan jonkin hehkulankalampun.
väärää sanaa ehkä mutta jokuhan siellä loistaa ja kait se rikki voi mennä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813317BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho52367Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2512140- 682029
- 711694
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421322MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241098- 641050
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231026Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166973