Minä palstan lukijan ominaisuudessa nyt kirjoitan, en niinkään

kirjoittaja ole

Minä en toki kaikkia aloituksia ole avannut ,tai viestiketjuja lukenut.
Mutta, oman huomioni mukaan, en paljonkaan ole huomannut, että miehet
ns.pahasti naiskirjoittajille vastaisivat.
Jotkin aloitukset ehkä sitten taas ovat olleet hmmhmm, no nehän voi jättää
omaan arvoonsa ja olla kommentoimatta.
Kun malttaa jättää tällaiseen sanaansa sanomatta, se on kannanotto sekin.
Ja itse asiassa hyvinkin vahva.

Sitten naiset, heitä täällä -ainakin aktiivisesti- ymmärtääkseni enemmistönä
Vaikka itse olen nainen, sanon tässä, että palstalla tulee esiin ihan sama tilanne
mikä on live-elämässäkin -jota aina kummastelen ja ihmettelen, että mitenkä näin on.
Eli naiset ovat fiksumpia ja empaattisimpia kuin miehet.
Vahvempia ja rationaalisempia kuin miehet jne
Mutta jostakin kumman syystä, naiset ovat välillä tosi ilkeitäkin toisia kohtaan.
- varsinkin siis toista naista kohtaan

En itseäni ylennä, sorrun varmaan itse samaan.
- Ihmettelen vain tätä hmmm...se on minusta melkoisen mystinen juttu

23

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä, viisas, kaunis

      Minustakin on kummallista tuo naisten kateus. Minullekin aina ilkeillään ja kadehditaan. Kiva että on joku yhtä puhdassydäminen ja -mielinen ja ei-ilkeä - eli sinä, hyvä aloittaja. Mutta mikä noita muita naisia oikein vaivaa? Siis ulkonäköongelmien lisäksi.

      • kirjoittaja ole

        Viestisi luin Hyvä,viisas,kaunis

        Yritin , lue siis : yritin, olla itseäni ylentämättä
        Mutta , minulle luontainen vaatimattomuuteni ei siis voinut olla
        näkymättä rivieni välistä

        Ps.ko.lause täysin kaaottinen, vai onko ?


    • yks sus

      Missä niitä fiksuja naisia tapaisi?

      • lukkopesä

        mutta valitettavasti olen jo varattu Ystäviä toki voidaan olla, jos paremmin tutustutaan.
        Kerro jotain itsestäsi.


      • kirjoittaja ole

        Fiksuja naisia kyllä löytyy
        Missä tapaisi ??
        Sitäpä pitää hetkinen miettiä
        ja kuulostella sitäkin että missäpäin yks sus jolkottelee :)


    • jassumarketta

      Kai tässä sopii ihmetellä. Kun olen lueskellut näitä juttuja ja en itse uskaltaudu uuden keskustelun aloitukseen. Syy on siinä, että en ole oikein päässyt selville onko tämä keskustelupalsta vai ns. kysymys-vastauspalsta. Kun lähes poikkeuksetta aloittajan on kommentoitava joka välissä ja väliin päiväkausia. Ainakin minulta se karsii aloitukset pois ja voi olla, että joiltakin muiltakin jotka sitten puskista turhautuneina huutelevat kun ei löydy ns. "sopivaa" aloitusta.

      • Jos ei aloittaja ole hääräämässä aloituksensakanssa jatkuvasti se lopahtaa alkuunsa.
        Täällä on liian monenlaisia ihmisiä, että oikeeta keskustelua tulisi, nyt se on sitä kysymys ja vastaus.
        Väliin tuntuu tuo ilmapiiri olevan niin kireä, että ne, joilla on seesteisempi mieli, löytävät parempaa tekemistä, kun tämä.
        Itse en lue kun niitä ketjuja, joihin kirjoitan, Niistäkään en niitä pisteitä ja numerosarjoja.
        Yksi poikkeus tosin on, mutta se pistää nimmarinsa perään.


      • kirjoittaja ole

        Olisivat mieluista luettavaa, vaikka ei itse edes kirjoittaisi mitään


    • on iänikuinen juttu ollut,että naiset ovat toisilleen ilkeitä...Miehet tulee useimmiten toistensa kanssa toimeen...Me naiset ollaan kateellisia ja katkeria..siitä se..:))

      • MeSelf

        nännit !!!
        :)


      • jassumarketta
        MeSelf kirjoitti:

        nännit !!!
        :)

        Me ollaan kateellisia ja katkeria ??
        Ja onko siihen täällä palstalla todellista syytä. Mikä täällä aiheuttaa kateutta saati katkeruutta. Tämä on huvia, ei totta.
        En ainakaan tältä syömältä myönnä olevani kateellinen, katkera olen joskus ollut ja se saattaa osin näkyä vastauksissani. Sitten mua alkaa ottamaan päähän ylipitkät jankkaukset ja saatan töksäyttää jotain väliin.
        Sen kuitenkin tiedän, ettei täällä voi mitenkään, ainakaan minä, olla kaikkien mieliksi, enkä yritäkkään. Siksi olen valinnut tämän näkyvän puolen ja koetan pysyä asiassa jos suinkin mahdollista. Mutta tällaista tämä on. Joskus tyyntä, joskus myrskyä, täytyy toivoa, että vuorovesi imaisee pois kaikki ilkeät puskat:))


      • MeSelf kirjoitti:

        nännit !!!
        :)

        Sun olis kuulunu kohteliaana herrasmiehenä sanoa,ettei toi mun kirjoitus pidä paikkansa..;)

        Täällä palstalla sitä on vaan hiukkasen sellasta nälvimistä naisten kesken,mutta ulkomaailmassa naisvoimasessa työpaikassa se on ihan kaameeta..:))


      • Piruralli
        mii-su kirjoitti:

        Sun olis kuulunu kohteliaana herrasmiehenä sanoa,ettei toi mun kirjoitus pidä paikkansa..;)

        Täällä palstalla sitä on vaan hiukkasen sellasta nälvimistä naisten kesken,mutta ulkomaailmassa naisvoimasessa työpaikassa se on ihan kaameeta..:))

        vasta nyt suntekstits! Samoilla linjoilla ollaan näköjään:))


      • Piruralli kirjoitti:

        vasta nyt suntekstits! Samoilla linjoilla ollaan näköjään:))

        sitten molemmat koettu se..:)


      • kirjoittaja ole

        Miehet pärjäävät keskenään paremmin
        Naiset taas...

        Onko naisen älykkyyden tuoma piirre tämä
        MIesten älykkyys toisella tasolla ja eivät keksi edes olla toisillensa samanlaisia
        Heille onneksi


      • kirjoittaja ole
        MeSelf kirjoitti:

        nännit !!!
        :)

        miehilläkin :))


    • Piruralli

      on ilkeitä toisilleen joka paikassa, ei pelkästään täällä palstalla!
      Naisvaltaiset työpaikatkin ovat varsinaisia taistelutantereita ja selkäänpuukotus suorastaan kukoistaa!!

      • kirjoittaja ole

        välillä jotain hirveämpää kuin mitä mielikuvitus pystyy ajattelemaan sen olevan

        Sitten välillä ravistelee itseään ja kysyy
        - olenko itse samanalainen:(


      • oioiiiiiiii
        kirjoittaja ole kirjoitti:

        välillä jotain hirveämpää kuin mitä mielikuvitus pystyy ajattelemaan sen olevan

        Sitten välillä ravistelee itseään ja kysyy
        - olenko itse samanalainen:(

        Ennen vanhaan sattui, sattui ja tapahtui, nykyään ei tapahdu, mutta joka paikkaan sattuu kyllä.
        Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä niin paljoa kuin naama vaatisi.
        " Kahdesti yössä" tarkoittaa vessassa käyntejä.
        Enää ei hetkauta, jos ajatukset alkavat karkailla, kunhan tulisivat takaisin.
        Tarvitsen lasit löytääkseni lasit.
        Joka paikkaan koskee, ja se mihin ei koske, ei toimi.
        Olo on kuin rilluttelun jäljiltä, vaikka ei ole pirtistä poistunut.


      • oioiiiiiiii kirjoitti:

        Ennen vanhaan sattui, sattui ja tapahtui, nykyään ei tapahdu, mutta joka paikkaan sattuu kyllä.
        Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä niin paljoa kuin naama vaatisi.
        " Kahdesti yössä" tarkoittaa vessassa käyntejä.
        Enää ei hetkauta, jos ajatukset alkavat karkailla, kunhan tulisivat takaisin.
        Tarvitsen lasit löytääkseni lasit.
        Joka paikkaan koskee, ja se mihin ei koske, ei toimi.
        Olo on kuin rilluttelun jäljiltä, vaikka ei ole pirtistä poistunut.

        Tosta mä ainakin poimisin ekaksi -tarvitsen lasit löytääkseni lasit-


      • Monta näkökulmaa

        Uimahallin naisten saunassa;)) Käyn tai yritän käydä aika säännöllisesti nyt uimassa. Nooh, siellä naisten puolella yleissä saunassa;))) On syntyy monesti tosi mukavia keskusteluja muiden kanssa...sanoisin poikkeuksesta...mutta eilen korvaani sattui pahasti...siinä kun olin peseytymässä ja suihkut ovat lähekkäin..siellä oli tälläinen isompi työporukka...ja väkisin siinä sitten kuuli näiden naisten keskenäistä "parjausta" työtoveristaan joka ei tietysti ollut paikalla.....

        Tuota samaa kysymystä jäin mietiimään minäkin. Onneksi ei nyt tarvitse OLLA siellä työelämässä itse.Toimin omaishoitaja tällähetkellä. Kyllä tympäsi...eivät naiset muutu. Samaa mieltä olen. Itselleni kun myös vahvakokemus naisvaltaisista työpaikoista mutta, kokemusta myös työpaikoista missä sekä naisia että miehiä....Asenteet eivät vaan ikävä kyllä ole juuri muuttuneet sitten liki 40 vuoteen....ensimmäinen työpaikka minullakin kun jo 13 vuotiaana;)))kauppa-apulaiseksi pääsin kesäksi snadiin Siirtomaatavarakauppaan;)))joka toimi Krunikassa.


        tsau:Friidu


      • kirjoittaja ole
        Monta näkökulmaa kirjoitti:

        Uimahallin naisten saunassa;)) Käyn tai yritän käydä aika säännöllisesti nyt uimassa. Nooh, siellä naisten puolella yleissä saunassa;))) On syntyy monesti tosi mukavia keskusteluja muiden kanssa...sanoisin poikkeuksesta...mutta eilen korvaani sattui pahasti...siinä kun olin peseytymässä ja suihkut ovat lähekkäin..siellä oli tälläinen isompi työporukka...ja väkisin siinä sitten kuuli näiden naisten keskenäistä "parjausta" työtoveristaan joka ei tietysti ollut paikalla.....

        Tuota samaa kysymystä jäin mietiimään minäkin. Onneksi ei nyt tarvitse OLLA siellä työelämässä itse.Toimin omaishoitaja tällähetkellä. Kyllä tympäsi...eivät naiset muutu. Samaa mieltä olen. Itselleni kun myös vahvakokemus naisvaltaisista työpaikoista mutta, kokemusta myös työpaikoista missä sekä naisia että miehiä....Asenteet eivät vaan ikävä kyllä ole juuri muuttuneet sitten liki 40 vuoteen....ensimmäinen työpaikka minullakin kun jo 13 vuotiaana;)))kauppa-apulaiseksi pääsin kesäksi snadiin Siirtomaatavarakauppaan;)))joka toimi Krunikassa.


        tsau:Friidu

        Tähän (me) naiset syyllistyvät aivan liian usein
        -elikkä parjaamaan selän takana sitä puuttuvaa lenkkiä
        Ja kuinka usein unohtuukaan se tosiasia, että seuraavalla kerralla "kohde" onkin tyystin toinen
        Esim."minä itse" Hittolainen, ihan tulee huono olo ajatellessa tätä

        Kolikon toinen puoli on tämä, minkä myös toit esiin
        Eli sosiaalisuus ja "helppous" kohdata toinen ihminen ja puhua erilaisista asioista.
        Empatia on naisille luontaista...

        Miten naiset onkaan rakennettu.....


      • kirjoittaja ole
        kirjoittaja ole kirjoitti:

        Tähän (me) naiset syyllistyvät aivan liian usein
        -elikkä parjaamaan selän takana sitä puuttuvaa lenkkiä
        Ja kuinka usein unohtuukaan se tosiasia, että seuraavalla kerralla "kohde" onkin tyystin toinen
        Esim."minä itse" Hittolainen, ihan tulee huono olo ajatellessa tätä

        Kolikon toinen puoli on tämä, minkä myös toit esiin
        Eli sosiaalisuus ja "helppous" kohdata toinen ihminen ja puhua erilaisista asioista.
        Empatia on naisille luontaista...

        Miten naiset onkaan rakennettu.....

        Edellisen otsikko piti olla "Nostit esiin esimerkin"
        - ei siis mitään ei-merkkiä :)))
        Sori, aamutuimaan kirjoitusvirhe..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe