Ostanko vai enkö osta, siinä vasta kysymys

Tai sitten ei

Nytkin käytän työpaikan konetta työaikaan, hyvin olen ehtinyt kaikki nettiasiat töissä hoitaa. Olen kuitenkin miettinyt josko ostaisi kotiin koneen mutta moni asia askarruttaa. Läppärin luulisi olevan helpompi asentaa ja käyttää, saa kätevästi piiloon kun sitä ei tarvitse. Entä kun se sekoaa, mistä silloin saa neuvoja? Tietokoneethan säännöllisesti sekoavat, se ei kuulema ole vika vaan ominaisuus.

16

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xx xxx xx

Läppärin kunnossapito on helppoa, laitat vain mukana tulleet levyt koneen sisään, nissä tulee mukana recovery ym. ohjelmia joilla koneen saa korjattua tai sitten windowsin palautus toiminnolla saa kuntoon.
      Kun et asentele mitä sattuu ohjelmia ja käytät vaikka Windowsin palomuuria ja Microsoftin virustorjuntaa esimerkiksi niin kone luulisi pysyvän kunnossa pitkään.

• 1stMacFinn

Mun koneet ei oo seonneet kymmeneen vuoteen. Joten ei se sekoaminen ole ominaisuus vaan vika, ostajassa. Jos kone sekoilee, ostit väärän koneen. Niin yksinkertaista se on.

• >Entä kun se sekoaa, mistä silloin saa neuvoja? Tietokoneethan säännöllisesti sekoavat, se ei kuulema ole vika vaan ominaisuus.

Ehjä tietokone ei sekoa, vaan käyttöjärjestelmät ja ohjelmat. Lienet kuullut tuota juttua lähinnä Windows-käyttöjärjestelmistä, jotka rekisterirakenteesta ja valtavasta haittaohjelmatarjonnasta johtuen voivat sekoilla paljonkin helpommin kuin esim. Mac OS X -käyttis. Ero voi olla suuri tai pieni ja riippuu käyttäjän taidoista, Mac toimii yleensä sekoilematta vähemmällä tai olemattomallakin osaamisella. Toki kaikki käyttöympäristöt voivat sekoilla joskus ja kaikki koneet rikkoutuvat lopulta varmasti, ihmisen tekemiä ja suunnittelemia kun ovat. Säännöllinen sekoilu ei kuitenkaan ole mikään tietokoneen välttämätön ominaisuus eikä sellaista tarvitse kenenkään hyväksyä.

• yleispätevää

sanoa.
      Olennainen kysymys on miten tärkeäksi koet saada kone kotiin.
      Jos ei ole tärkeää, älä hanki, tulee turhia murheita.
      Jos hankit, hanki kone jossa on sama käyttöjärjestelmä jonka
      kanssa olet töissäkin tutuksi tullut, on helpompaa.
      Jos sinulla on joku tuttu joka tuntee koneita, vaikkapa työkaveri,
      konsultoi häntä asiassa.

• Töissä minäkin

Vapaa-aika on niin kallisarvoista ettei sitä kannata tuhlata tietokoneen ääressä istumiseen. Minäkin olen töissä, hyvin ehtii työaikana puolesta tunnista tuntiin joka päivä käydä. Työnantaja pitää koneista hyvää huolta, mukava tulla viikonlopun jälkeen lukemaan sähköpostit ja keskustelupalstojen vastaukset. Kotona koneesta on vain surua ja murhetta, aina ne temppuilee, maksaakin pari kymppiä kuussa nettiyhteys, ei mitään järkeä ostaa jos työaikana voi käyttää!

• >Kotona koneesta on vain surua ja murhetta, aina ne temppuilee,

Kappas kun en ole juurikaan huomannut ja meillä kotona sentään muutama Mac-tietsikka on. Olisko lähdekritiikki paikallaan, ettei usko ihan kaikkea kuulemansa sellaisenaan?

No se ainoa kone jossa on Windows pääkäyttiksenä meni pojalla näköjään juuri uudelleenasennuskuntoon, ei kyllä millään viittis...:(

• Ei tietokoneet sekoa. Se ohjelmien ominaisuus, käytännössä sellaisen ohjelman minkä nimi on Windows. Ei kannata sellaista siis hankkia vaan varmistaa, että läppärissä on esimerkiksi Suse, Mac OS X tai Ubuntu.

• miksi mulla ei ole windows seonnut koskaan?
        ja käyttänyt winukkaa 95:sta lähtien.

• hghljhkg

Käyttäjä sekoaa tai sekoittaa.

• :))

• hgkkkh

• M-Zar

Senkin valehteleva KUSIPÄÄ! Mitäs et ole ostanut esiasennettuna vaan olet itse säätänyt jotain!! ?? 1111 100% varmuudella vika on siellä penkin ja näppäimistön välissä!! OMGOGOMGOMGOMWTF.

Hölmöläiset kuvittelee aina että vika olisi Windowsissa vaikka oikeasti ovat itse niin IDIOOTTEJA!

Linuxiin asennetaan näytönohjainajuria: http://generationbass.com/wp-content/uploads/2009/10/cable-mess.jpg

• Juu ei
        hgkkkh kirjoitti:

Pasianssia voi pelata korteillakin.

miinaharava on turvallisempi koneelta käytettynä ;)

• harrastelijakirurgi kirjoitti:

miksi mulla ei ole windows seonnut koskaan?
        ja käyttänyt winukkaa 95:sta lähtien.

Windows ei periaatteessa sekoa mutta käytännössä kyllä. Joko syynä on haittaohjelmat tai sitten se palapeli on vaan hajonnut. Olen nähnyt lukemattomia koneita joissa on Windows sekaisin mutta muilla merkeillä harvemmin on mitään häikkää. Jonkun Ubuntun saa jossain härökoneessa ehkä juntturaan jos varomattomasti laittaa päivityksiä mutta sekin on helposti laitettavissa niin, että laitetaan vaan tietoturvapäivitykset.

Pointti kyllä on se, että tietokone ei sekoa ikinä. Aina on kyse ohjelmista ja sitä voi valita itselleen sopivat ohjelmistot ettei mene sekaisin.

• ajuri_
        M-Zar kirjoitti:

Senkin valehteleva KUSIPÄÄ! Mitäs et ole ostanut esiasennettuna vaan olet itse säätänyt jotain!! ?? 1111 100% varmuudella vika on siellä penkin ja näppäimistön välissä!! OMGOGOMGOMGOMWTF.

Hölmöläiset kuvittelee aina että vika olisi Windowsissa vaikka oikeasti ovat itse niin IDIOOTTEJA!

Linuxiin asennetaan näytönohjainajuria: http://generationbass.com/wp-content/uploads/2009/10/cable-mess.jpg

mutta tekevälle sattuu: näyttää olevan tv-vastaanotin kaukosäätimineen tuossa kaapelikasan päällä.
        Voi olla tosin, että kaveri odottelee ajuria kuljettamaan toosan ja joutilaat johdot kierrätykseen.
        Ajurin allekirjoitusta tuskin tarvitaan.

• -------------------

Työaikana tehdään töitä! Lakkaa varastamasta työnantajaltasi!

Toivottavasti sinut lomautetaan tai joudut työttömäksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      281
      3317
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      2367
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      251
      2140
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2029
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      71
      1694
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      342
      1322
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      24
      1098
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      1050
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1026
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      973
    Aihe