Missä vaiheessa aurinkomatkat lähettää matkaliput kotiin? Eli kuinka kauan ennen lähtöä.. Itse en ole kyseisellä firmalla ennen matkustanut..
Aurinkomatkat
26
2717
Vastaukset
- matkaan lähde
Nykyään ei enää ole olemassakaan mitään varsinaisia matkalippuja. Osallistujatodistus ajaa saman asian.
- 990
Tiedän, mutta aurinkomatkat laittaa tämän kyseisen osallistujatodistuksen postitse.
- pööö
990 kirjoitti:
Tiedän, mutta aurinkomatkat laittaa tämän kyseisen osallistujatodistuksen postitse.
Eli yleensä vajaa kuukausi ennen lähtöä. Useimmille se kai nykyään tulee sähköpostiin, mutta toki vielä on näitäkin joille se pitää kantaa postin välityksellä kotiovesta sisään.
- 990
pööö kirjoitti:
Eli yleensä vajaa kuukausi ennen lähtöä. Useimmille se kai nykyään tulee sähköpostiin, mutta toki vielä on näitäkin joille se pitää kantaa postin välityksellä kotiovesta sisään.
mielummin ottaisin kyseisen lapun sähköpostiin, mutta aurinkomatkat vain sattuu lähettämään postitse!!
- 099
Mikset kysy Aurinkomatkoilta (kyllä nämä pakettimatkaajat sitten ovatkin avuttomia)?
- juyhytgrtfrdesdsd
Tuskimpa sinä sillä firmalla matkustat, aurinkomatkat on vaan myynyt sulle ylihintaan lennot hotellin. Järkevä ihminen osaa ostaa lennot itse ja osaa vieläpä varata hotellinkin itse, säästäen PALJON. Miksi maksaa välittäjälle ( siis matkatoimistolle), kun asiat voi hoitaa itsekkin ?
- Hoh Hoijjaa Sulle
Siellä huutelee taas!
Mutta, kun te omatoimi-matkaajat vakuutatte aina hintojen perään.
Niin täältä kysymällä, se on nopeaa ja lähes ilmaista ;) jollei satu laistasi törppöä vastaajaksi ;(
Joka ei edes vastausta kysymykseen tiennyt!
Et heh sulle vaan!
"Nimimerkki"
Viisatelijoihin ja kehujiin kyllästynyt! - Wuff Wuff sulle!
juyhytgrtfrdesdsd kirjoitti:
Tuskimpa sinä sillä firmalla matkustat, aurinkomatkat on vaan myynyt sulle ylihintaan lennot hotellin. Järkevä ihminen osaa ostaa lennot itse ja osaa vieläpä varata hotellinkin itse, säästäen PALJON. Miksi maksaa välittäjälle ( siis matkatoimistolle), kun asiat voi hoitaa itsekkin ?
Niin mitäs sitte, miten matkustaa!
Vain suunsoittajat, matkustavat näköjään omatoimisesti!
Kun ei muuten voi, eikä ole sosiaalinenkaan :(
Haukkuvat vain muita, kuin rakkikoirat! - mahtavaata
osaa ostaa lennot itse,osaa varata hotellin itse,säästäen PALJON.
Kyllä olet mahtava matkustaja,noi kaikki osaat itse tehdä,mahtavaa omatoimisuutta sinulta.
Olet omatoiminen ihminen,onhan äitisi kertonut sulle sen,sillä selvästi olet peräkammarinpoika ja asut vanhempiesi luona.
Mutta voi kun olet omatoiminen,onhan äitisi kehunut sua. - ilmeisen järjetön
Ja menemällä omalla mopedilla perille ja asumalla omassa teltassa säästää vielä enemmän. Miksi muuten ostaa mopoa valmiina, kun sen voi tehdä itsekkin. Mieti sitä järkevä.
Kyllä täytyy olla tosi yksniittinen tajunta joka tommosia kirjottelee.
Mitä vikaa on luksuksessa ? - perakammarinpoika
mahtavaata kirjoitti:
Kyllä olet mahtava matkustaja,noi kaikki osaat itse tehdä,mahtavaa omatoimisuutta sinulta.
Olet omatoiminen ihminen,onhan äitisi kertonut sulle sen,sillä selvästi olet peräkammarinpoika ja asut vanhempiesi luona.
Mutta voi kun olet omatoiminen,onhan äitisi kehunut sua.Arvaa mitä tein äitisi kanssa viime viikonloppuna?
Helvetin väljä sillä kyllä oli - onko sulla ollut jo syntyessä vesipää? - perakammarinpoika
ilmeisen järjetön kirjoitti:
Ja menemällä omalla mopedilla perille ja asumalla omassa teltassa säästää vielä enemmän. Miksi muuten ostaa mopoa valmiina, kun sen voi tehdä itsekkin. Mieti sitä järkevä.
Kyllä täytyy olla tosi yksniittinen tajunta joka tommosia kirjottelee.
Mitä vikaa on luksuksessa ?toi mopo oli hyvä muistutus... joo ihan oli äitis, kuin olisi tulpatonta mopoa polkenut käyntiin.
- voi rähmä
perakammarinpoika kirjoitti:
toi mopo oli hyvä muistutus... joo ihan oli äitis, kuin olisi tulpatonta mopoa polkenut käyntiin.
terve?
- Ossiano
perakammarinpoika kirjoitti:
Arvaa mitä tein äitisi kanssa viime viikonloppuna?
Helvetin väljä sillä kyllä oli - onko sulla ollut jo syntyessä vesipää?Äiti kuoli vuonna 2003 81-vuotiaana ja on haudattu sinne Hyvinkäälle.
Kysy sinä poika äidiltäsi, että minkä rotuinen koira sitä pani 9kk ennen syntymääsi siellä Somaliassa. - mk
mahtavaata kirjoitti:
Mutta voi kun olet omatoiminen,onhan äitisi kehunut sua.just varasin matkan phukettiin .pakettimatka tälläkin kertaa koska pelkän lentomatkan ja paketin ero oli vaan parisataa eikä sillä saa lentokenttä kuljetuksia, hotellia sekä aamupalaa. ihmettelen vaan mistä voi säästää paljon.
- Lähdössä lomalle pia
Noin 3 vk ennen matkapäivää,
- taas menossa...
Täälläkin on yksi pakettimatkaajaperhe Thaimaahan menossa, joka innoissaan odottaa AM matkalippua POSTITSE. Ei tullut edullisemmaksi omatoimisesti, vaikka kuinka päin olisi laskenut 2 vkoa 6 hlöä 6400e. Ainoastaan välilaskua ja odottelua olisi tullut kaupan päälle.
Kotimaassa kun jo lapsiperheenä 5h ajaa kentälle, jossa väh. 2h notkuu konetta odotellen ja sen päälle lentää n. 10h; ei kaipaa lisää extreemiä vaan pääsee suoraan haluamaansa hotelliin.
Ja jos joku mättää, on matkanjärjestäjän edustaja paikalla, joka kielitaitoisena (itse vähän engelskaa) selvittää mahdollisia probleemia. Minusta välillä tuntuu, että omatoimimatkoja yliarvostetaan. Sopii toki joillekin, joille aika ei ole rahaa, viittaan esim. ylimääräisiin odotteluihin kentillä, ylimääräisiin lomapäiviin.. Minusta näitä on turha asetella vastakkain, kaikissa on puolensa ja huolensa. Hyvää lomaa kaikille piakkoin Thaimaahan matkaaville!! - kolmeksviikoks
taas menossa... kirjoitti:
Täälläkin on yksi pakettimatkaajaperhe Thaimaahan menossa, joka innoissaan odottaa AM matkalippua POSTITSE. Ei tullut edullisemmaksi omatoimisesti, vaikka kuinka päin olisi laskenut 2 vkoa 6 hlöä 6400e. Ainoastaan välilaskua ja odottelua olisi tullut kaupan päälle.
Kotimaassa kun jo lapsiperheenä 5h ajaa kentälle, jossa väh. 2h notkuu konetta odotellen ja sen päälle lentää n. 10h; ei kaipaa lisää extreemiä vaan pääsee suoraan haluamaansa hotelliin.
Ja jos joku mättää, on matkanjärjestäjän edustaja paikalla, joka kielitaitoisena (itse vähän engelskaa) selvittää mahdollisia probleemia. Minusta välillä tuntuu, että omatoimimatkoja yliarvostetaan. Sopii toki joillekin, joille aika ei ole rahaa, viittaan esim. ylimääräisiin odotteluihin kentillä, ylimääräisiin lomapäiviin.. Minusta näitä on turha asetella vastakkain, kaikissa on puolensa ja huolensa. Hyvää lomaa kaikille piakkoin Thaimaahan matkaaville!!Mitä helvattia täällä kinastellaan kuka on oikea reppureissaaja tai pakettituristi, samaan aurinkoon ja hyvän ruoan ja juoman pariin me kaikki mennään ja jokainen niillä keinoin mistä tykkää ja mihin on varaa.... Itse olen molempia aurinkomatkoilta lennot ja paikanpäältä hotelli, joskus menty halvemmalla ja käytetty kaks lomapäivää kentillä, mutta sillon oli aikaa ja sekin oli kivaa.... oltiin muuten kesällä pakettimatkalla Rodoksella ja sekin oli kivaa....
- Reino71
kolmeksviikoks kirjoitti:
Mitä helvattia täällä kinastellaan kuka on oikea reppureissaaja tai pakettituristi, samaan aurinkoon ja hyvän ruoan ja juoman pariin me kaikki mennään ja jokainen niillä keinoin mistä tykkää ja mihin on varaa.... Itse olen molempia aurinkomatkoilta lennot ja paikanpäältä hotelli, joskus menty halvemmalla ja käytetty kaks lomapäivää kentillä, mutta sillon oli aikaa ja sekin oli kivaa.... oltiin muuten kesällä pakettimatkalla Rodoksella ja sekin oli kivaa....
EI reppumatkailu ole lapsiperheiden hommaa.Itse olen lähdössä vaimonikanssa thaimaaseen kolmeksiviikoksi,niin varasimme netistä kaikki,niin säästimme yhteensä 1050e.lennämme hel-ams-bkk matka aika 17h40min kumpaankin suuntaan.
- JL
Reino71 kirjoitti:
EI reppumatkailu ole lapsiperheiden hommaa.Itse olen lähdössä vaimonikanssa thaimaaseen kolmeksiviikoksi,niin varasimme netistä kaikki,niin säästimme yhteensä 1050e.lennämme hel-ams-bkk matka aika 17h40min kumpaankin suuntaan.
Itse ostin pelkät lennot Phuketiin ja hotellin booking.comin kautta - säästöä kahden hengen 2 viikon matkaan tulee 400 euroa yhteensä verrattuna siihen mitä kyseiseen hotelliin tehdään pakettimatkoja samana ajankohtana. Lennot ostettiin Lomamatkoilta, koska he käyttävät Finnairia ja lento on suora - saman hintaiset pelkät lennot on Aurinkomatkoillakin eli 925 e/henkilö. Halvemmallakin varmaan pääsisi jos todellakin koukkaisi Bangkokin kautta, mutta sitä vaivaa emme halunneet kokea. Kalleimmillaan privaatti autokyyti lentokentältä hotelliin maksaa 900 bhatia/suunta, eli n. 19-20 euroa ja halevvallakin pääsee jos ottaa tavallisen taksin - eli säästöä silti n. 350 euroa, jolla siellä saa elellä aika pitkälle ruokien suhteen. Jos tyytyisi halvempaan hotelliin, niin kyllä reissu tulisi siten huomattavasti halvemmaksi kuin valmispakettina
- Lissu-69
Meille tuli pari viikkoa ennen liput kotiin.
Jos ei olisi silloin tullut, niin olisin soitellut sinne. Joten soita asiakaspalveluun jos asia huolettaa. - ooopi
matkatoimistolta..
- pian menossa
Lentoliput tulee Aurinkomatkoilta postitse noin 2 vkoa ennen matkaa. Näin on, kysyin juuri.
- ninni77*
Olen lähdössä torstaina Goalle mutta saanut vain matkavahvistuksen. Eka pakettimatka vuosiin. Haluaisin saada e-ticketin että voisin hoitaa check-innin etukäteen...
- juupas eipäs
ninni77* kirjoitti:
Olen lähdössä torstaina Goalle mutta saanut vain matkavahvistuksen. Eka pakettimatka vuosiin. Haluaisin saada e-ticketin että voisin hoitaa check-innin etukäteen...
Tää on tätä ainaista vääntöä. Jos joku saa omatoimimatkan halvemmalla, niin hän heti luulee, että kaikki saa halvemmalla. Mutta ei se vaan aina niin mene.
Jos high tai peak season aikaan matkustaa, niin monesti hintaeroa ei tule yhtään. Tai joskus omatoimimatka voi tulla jopa kalliimmaksi! Mekin katselimme uudenvuodenmatkaa, lennot hotelli 1 viikoksi hotelli 2 viikoksi tuli reippaasti kalliimmaksi omatoimisena, nuo hotellien perimät uudenvuodenillalliset on ihan järkyttävän hintaisia. Sen sijaan Finnmatkoilta yhdistelmämatkana lennot sama hotelli 1 heiltä (ja uud.vuod.illallinen kuuluu hintaan) ja toisen viikon majoitus omatoimisesti, näin säästämme 800 euroa (useamman lapsen perhe)!!
Tänä vuonna taas olimme matkatoimiston myymillä suorilla lennoilla majoitus omatoimisesti. Näihin samoihin hotelleihin olisi pakettimatka ollut kalliimpi, mutta ihan samantasoisia hotelleja ois pakettimatkana saanut samaan hintaan.
Eli mitä yritän sanoa, on se, että ei se aina oo niin yksiselitteistä tää hintapolitiikka :)
Alkuperäiseen kysymykseen, meillä oli tänä vuonna aurinkomatkojen lennot ja siinä liput (=matkavahvistus) tuli vaan sähköpostiin, josta se tulostettiin. Ilmeisesti sitten majoituksen kera toimitaan eri lailla, jos ei niitä sähköpostiin saa. - pyrby
ninni77* kirjoitti:
Meillä ainakin Aurinkomatkat laittoi sähköpostiin varausvahvistuksen jossa lukee: mikäli matkustat lomalennoilla varausvahvistuksesi on myös matkalippusi! Reittilennolle tulee lippu kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama305110Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644091Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773667Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1542526Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272167- 1381695
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538