Mitä tehdä kun

laukker

alkoholista ei tule kuin väsyneeksi tai loppuillasta jopa pahalle tuulelle. Aluksi tulee enää pienehkö nousuhumal, juttu luistaa hetken, sitten ei enää huvita mikään.

Krapulat ovat kyllä valtavia, aina masennuttaa ja hermostuttaa monta päivää.

Pitäisköhän lopettaa? Olen lähemmäs 40v mies.

15

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetin 40

sopiva ikä lopettaa

• liian vähän

Ei kannata lopettaa. Juot liian vähän, juo enemmän niin kyllä se siitä taas alkaa sujumaan!

• laukker

sillä nykyään vain menen aivan sekaiseksi kun juon lisää eli paljon. En pysty enää puhumaan mitään, sitten lähtee muisti. Sitten tulee todella paha masennus.

• ....+

Tuosta eteenpäin viinanjuonti on aina vain surkeampia, väsyttävämpiä olotiloja, ja kovenevia krapuloita.
      Uskotko?
      Toivotaan, koska päädyt kuitenkin samaan lopputulokseen, jopa pitkien juomattomuuksien jälkeenkin.

• laukker

auta asiaan?

• 12+8
        laukker kirjoitti:

auta asiaan?

Olen jo yli 40-vuotias mies ja ongelma samankaltainen. En saa viinasta kuin pienen nousuhumalan tunteen ja sen jälkeen alkaa väsyttää ja vituttaa. En pysty juomaan niin paljon ja nopeasti että humaltuisin kunnolla. Elimistö panee hanttiin. Mutta kun pitää taukoa, uskon sen auttavan. Mitä pitempi tauko, sen parempi känni sitten. Suunnittelen taukoa, mutta ei ole vielä onnistunut toteuttaa.

• pirullisuus
        12+8 kirjoitti:

Olen jo yli 40-vuotias mies ja ongelma samankaltainen. En saa viinasta kuin pienen nousuhumalan tunteen ja sen jälkeen alkaa väsyttää ja vituttaa. En pysty juomaan niin paljon ja nopeasti että humaltuisin kunnolla. Elimistö panee hanttiin. Mutta kun pitää taukoa, uskon sen auttavan. Mitä pitempi tauko, sen parempi känni sitten. Suunnittelen taukoa, mutta ei ole vielä onnistunut toteuttaa.

piileekin sen aineen kanssa. Harvaa muuta juttua tulee tehtyä toistuvasta, jos tietää, että siitä tulee paha olo ja masennus. Itse en uskonut, ennen kuin kokeilin ja nyt kahden vuoden raittuden jälkeen voin sanoa, että elämä loksahti kohilleen ja nautin vapaa-aamuistani ja muutenkin elämästäni. Ikäkin vaikuttaa. Ei vaan enää yli nelikymppisenä kestänyt niitä rapuloita ja morkkis tuli, vaikkei olisi pahemmin mokannutkaan, saati sitten kun mokasi, niin helvetin portit oli auki ja samoin pullon korkki.

• Yrmy
        laukker kirjoitti:

auta asiaan?

Enkä suurentele ja provoile yhtään.
        Kun jokin maaginen kynnys viinajuonnissa on ylitetty, niin ei auta Isä meidän, Ave Maria, eikä kuukausien juomattomuuskaan. Menneisyyden pirteät ja iloiset nousuhumalat eivät palaa.
        Paskamaiset kännit ja kovat krapulat pakottivat itsenikin pitämään kuukausien pausseja, mutta niiden jälkeen krapuloiden raakuus vain yltyi.

Ja tätähän ei usko tietenkään yksikään juoppo, joten kärsikää nahoissanne.

• Maroolofi
        Yrmy kirjoitti:

Enkä suurentele ja provoile yhtään.
        Kun jokin maaginen kynnys viinajuonnissa on ylitetty, niin ei auta Isä meidän, Ave Maria, eikä kuukausien juomattomuuskaan. Menneisyyden pirteät ja iloiset nousuhumalat eivät palaa.
        Paskamaiset kännit ja kovat krapulat pakottivat itsenikin pitämään kuukausien pausseja, mutta niiden jälkeen krapuloiden raakuus vain yltyi.

Ja tätähän ei usko tietenkään yksikään juoppo, joten kärsikää nahoissanne.

olen vasta 27 vuotias. Tässä iässä ei varmaan kannata vielä lopettaa dokaamista, vai? Mieli kyllä tekisi lopettaa.

• -lopettanut-
        Maroolofi kirjoitti:

olen vasta 27 vuotias. Tässä iässä ei varmaan kannata vielä lopettaa dokaamista, vai? Mieli kyllä tekisi lopettaa.

...kirjoituksistasi päätellen sinun on ollut aika lopettaa jo muutama vuosi sitten. Myöhäistä se ei ole vieläkään.

• Maroolofi kirjoitti:

lopettaa viinan juomista!

• eihän sitä koskaan
        12+8 kirjoitti:

auta, jos olet tottunut ottamaan useita kertoja viikossa. Jos pidät pitkän tauona, puoli vuotta, niin varo ottamasta sen jälkeen humalaa. Tauti etenee kuivumistauonkin aikana. Sinun tulee tyytyä siihen, että juot hiukan ja usein, vaikka vituttaakin että et saa nousuhumalaa.
        Toinen mahdollisuus on, että käyt A-klinikalta hakemassa ohjeita tilanteesi muuttamiseen.

• positiivari.

Viinaa ei koskaan ole liikaa! Vaikutukset terveyteen ovat tutkitusti positiiviset!

• Tipatonta

Olen 23v ja alkoholi on kuulunut elämääni jo 10vuotta!! Järkyttävää ajatella näin jälkeenpäin. Melkein joka vkl sitä on tullu keikuttua baarissa (yksi ilta) tai esim kesäisin enemmänkin. Nyt kun vuosi vaihtui, ajattelin pitää tipattoman tammikuun, mutta harkitsen todella paljon tipatonta vuotta tai jopa loppu elämää. Alkoholi ei tee mitään muuta kuin pilaa ihmissuhteita.

• Lasolarska

Joskus v. 2001 kuivahuikkaputken aikana luin päihdealan kirjallisuutta. Lähde - jota en osaa nyt nimetä - sanoi, että toleranssi kehittyy jos ottaa useammin kuin kerran kahdessa viikossa. Itse join eilen 2 litraa Leijonaa ja Gambinapullon. Tänään aion kuivahuikata ja toistaa "kuurin" taas lauantaina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6166
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5589
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      127
      4397
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3863
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59