Mitä tehdä kun

laukker

alkoholista ei tule kuin väsyneeksi tai loppuillasta jopa pahalle tuulelle. Aluksi tulee enää pienehkö nousuhumal, juttu luistaa hetken, sitten ei enää huvita mikään.

Krapulat ovat kyllä valtavia, aina masennuttaa ja hermostuttaa monta päivää.

Pitäisköhän lopettaa? Olen lähemmäs 40v mies.

15

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetin 40

      sopiva ikä lopettaa

    • liian vähän

      Ei kannata lopettaa. Juot liian vähän, juo enemmän niin kyllä se siitä taas alkaa sujumaan!

      • laukker

        sillä nykyään vain menen aivan sekaiseksi kun juon lisää eli paljon. En pysty enää puhumaan mitään, sitten lähtee muisti. Sitten tulee todella paha masennus.


    • ....+

      Tuosta eteenpäin viinanjuonti on aina vain surkeampia, väsyttävämpiä olotiloja, ja kovenevia krapuloita.
      Uskotko?
      Toivotaan, koska päädyt kuitenkin samaan lopputulokseen, jopa pitkien juomattomuuksien jälkeenkin.

      • laukker

        auta asiaan?


      • 12+8
        laukker kirjoitti:

        auta asiaan?

        Olen jo yli 40-vuotias mies ja ongelma samankaltainen. En saa viinasta kuin pienen nousuhumalan tunteen ja sen jälkeen alkaa väsyttää ja vituttaa. En pysty juomaan niin paljon ja nopeasti että humaltuisin kunnolla. Elimistö panee hanttiin. Mutta kun pitää taukoa, uskon sen auttavan. Mitä pitempi tauko, sen parempi känni sitten. Suunnittelen taukoa, mutta ei ole vielä onnistunut toteuttaa.


      • pirullisuus
        12+8 kirjoitti:

        Olen jo yli 40-vuotias mies ja ongelma samankaltainen. En saa viinasta kuin pienen nousuhumalan tunteen ja sen jälkeen alkaa väsyttää ja vituttaa. En pysty juomaan niin paljon ja nopeasti että humaltuisin kunnolla. Elimistö panee hanttiin. Mutta kun pitää taukoa, uskon sen auttavan. Mitä pitempi tauko, sen parempi känni sitten. Suunnittelen taukoa, mutta ei ole vielä onnistunut toteuttaa.

        piileekin sen aineen kanssa. Harvaa muuta juttua tulee tehtyä toistuvasta, jos tietää, että siitä tulee paha olo ja masennus. Itse en uskonut, ennen kuin kokeilin ja nyt kahden vuoden raittuden jälkeen voin sanoa, että elämä loksahti kohilleen ja nautin vapaa-aamuistani ja muutenkin elämästäni. Ikäkin vaikuttaa. Ei vaan enää yli nelikymppisenä kestänyt niitä rapuloita ja morkkis tuli, vaikkei olisi pahemmin mokannutkaan, saati sitten kun mokasi, niin helvetin portit oli auki ja samoin pullon korkki.


      • Yrmy
        laukker kirjoitti:

        auta asiaan?

        Enkä suurentele ja provoile yhtään.
        Kun jokin maaginen kynnys viinajuonnissa on ylitetty, niin ei auta Isä meidän, Ave Maria, eikä kuukausien juomattomuuskaan. Menneisyyden pirteät ja iloiset nousuhumalat eivät palaa.
        Paskamaiset kännit ja kovat krapulat pakottivat itsenikin pitämään kuukausien pausseja, mutta niiden jälkeen krapuloiden raakuus vain yltyi.

        Ja tätähän ei usko tietenkään yksikään juoppo, joten kärsikää nahoissanne.


      • Maroolofi
        Yrmy kirjoitti:

        Enkä suurentele ja provoile yhtään.
        Kun jokin maaginen kynnys viinajuonnissa on ylitetty, niin ei auta Isä meidän, Ave Maria, eikä kuukausien juomattomuuskaan. Menneisyyden pirteät ja iloiset nousuhumalat eivät palaa.
        Paskamaiset kännit ja kovat krapulat pakottivat itsenikin pitämään kuukausien pausseja, mutta niiden jälkeen krapuloiden raakuus vain yltyi.

        Ja tätähän ei usko tietenkään yksikään juoppo, joten kärsikää nahoissanne.

        olen vasta 27 vuotias. Tässä iässä ei varmaan kannata vielä lopettaa dokaamista, vai? Mieli kyllä tekisi lopettaa.


      • -lopettanut-
        Maroolofi kirjoitti:

        olen vasta 27 vuotias. Tässä iässä ei varmaan kannata vielä lopettaa dokaamista, vai? Mieli kyllä tekisi lopettaa.

        ...kirjoituksistasi päätellen sinun on ollut aika lopettaa jo muutama vuosi sitten. Myöhäistä se ei ole vieläkään.


      • Maroolofi kirjoitti:

        olen vasta 27 vuotias. Tässä iässä ei varmaan kannata vielä lopettaa dokaamista, vai? Mieli kyllä tekisi lopettaa.

        lopettaa viinan juomista!


      • eihän sitä koskaan
        12+8 kirjoitti:

        Olen jo yli 40-vuotias mies ja ongelma samankaltainen. En saa viinasta kuin pienen nousuhumalan tunteen ja sen jälkeen alkaa väsyttää ja vituttaa. En pysty juomaan niin paljon ja nopeasti että humaltuisin kunnolla. Elimistö panee hanttiin. Mutta kun pitää taukoa, uskon sen auttavan. Mitä pitempi tauko, sen parempi känni sitten. Suunnittelen taukoa, mutta ei ole vielä onnistunut toteuttaa.

        auta, jos olet tottunut ottamaan useita kertoja viikossa. Jos pidät pitkän tauona, puoli vuotta, niin varo ottamasta sen jälkeen humalaa. Tauti etenee kuivumistauonkin aikana. Sinun tulee tyytyä siihen, että juot hiukan ja usein, vaikka vituttaakin että et saa nousuhumalaa.
        Toinen mahdollisuus on, että käyt A-klinikalta hakemassa ohjeita tilanteesi muuttamiseen.


    • positiivari.

      Viinaa ei koskaan ole liikaa! Vaikutukset terveyteen ovat tutkitusti positiiviset!

      • Tipatonta

        Olen 23v ja alkoholi on kuulunut elämääni jo 10vuotta!! Järkyttävää ajatella näin jälkeenpäin. Melkein joka vkl sitä on tullu keikuttua baarissa (yksi ilta) tai esim kesäisin enemmänkin. Nyt kun vuosi vaihtui, ajattelin pitää tipattoman tammikuun, mutta harkitsen todella paljon tipatonta vuotta tai jopa loppu elämää. Alkoholi ei tee mitään muuta kuin pilaa ihmissuhteita.


    • Lasolarska

      Joskus v. 2001 kuivahuikkaputken aikana luin päihdealan kirjallisuutta. Lähde - jota en osaa nyt nimetä - sanoi, että toleranssi kehittyy jos ottaa useammin kuin kerran kahdessa viikossa. Itse join eilen 2 litraa Leijonaa ja Gambinapullon. Tänään aion kuivahuikata ja toistaa "kuurin" taas lauantaina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe