hyvä taikamuki

herkkä puklunen

myö ollaan kokeiltu aventin taikamukia ( 6kk), mutta vauva nielee sen kera kamalasti ilmaa ja sitten puklailee monta kertaa (heti syönnin päälle ja myöhemminkin).

Mam-nokkamukista tulee aikamoisella vauhdilla maitoa tai vettä ja myös tämä aiheuttaa ilman nielemistä ja sen myötä puklailua.

Tuttipullon kanssa ei ole samaa ongelmaa, ainakaan noissa mitoissa (puklaa kyllä joskus, mutta harvemmin).

Kannattaako vaan jatkaa opettelua ja antaa vauvan puklailla vai pitäisikö hankkia erilainen nokkamuki tai taikamuki vai tyytyä tuttipulloon?

5

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumpeenlehtine

Mä oon myös yrittänyt tuota taikamukia,meidän vaavi ei ymmärrä sen tarkoitusta..puree sitä vaan ja maidot/vedet valuu leukaa pitkin.
      Nokkamukista taas tulee tuo puklailu ongelma tai sitten tuntuu että vauva hukkuu juomaansa:/
      Mä oon nyt antanut vielä tuttipullosta ja pari kertaa päivässä harjoitellaann taikamukia tai nokkamukia käyttämään.Minkä ikäinen vauva sulla on? täällä 8kk..

• herkkä puklunen

Meill ollaan 9 kk. Ja kanssa ollut aina välissä tuota että pitkin leukaa valuu juomat ja vauva vain alkaa leikkiin mukilla ja puree sitä päätä. Ei kai se auta kuin jatkaa harjoituksia edelleen...

• 10+5

ainakaan vauva 9kk ei vielä osaa juoda taikamukista. Tuttujenkin vauvat ovat usein oppineet vasta reilu vuoden ikäisinä. Jousun aina siis ottamaan sen venttiiliosan pois.

Sinuna ehkä jatkaisin vielä hetken tuttipullon kanssa. Vauvat kehittyvät paljon ihan parissakin viikossa eli aina voisi kokeilla tietyin väliajoin nokkamukia uudelleen. Meillä on nokkamukia käytetty 6kk lähtien, koska tuttipulloa ei ole koskaan otettukaan käyttöön.

• oli apua!

Kannattaa otaa venttiliä vähän pois ettei ole täysin tiivis, Lapsi joutuu imeen mutta maitoa myös heruu niin tajuaa idean. Kannattaa myös kokeilla pelkkää mukia niin voi myös sen kautta tajuta mikä on idea. Meillä opittiin taikamukia käyttämään 6kk ikäisenä. Tai sit annat varsinaiset maidot kun pitää paljon syödä niin tuttipullosta vielä ja harjoittelette virkeinä niin janojuoma vedellä sitä juomista pikku hiljaa. Ei tulis niin paljon nieltyä sitä ilmaa. Otatte sellaisen rauhallisen harjoittelutahdin sit kun onnistuu paremmin niin alat syöttämään enemmän nokkamukista tai taikamukista. Meillä ruualla syödään tavallisesta mukista tai nokkamukista. Poika nyt 9kk.
      Harjoitus tekee mestarin! =)

• miksi?

Onko mukista juomaan oppimisella kovin kiire? Kyllähän kaikki lapset aikanaan oppivat juomaan mukista ja syömään haarukalla. Kun en tunne normaalijärkisiä aikuisia jotka joisivat edelleen tuttipullosta. Minä en ainakaan stressaa, en nyt enkä aikoinaan isomman lapsen kanssa. Hän kaatoi maidonkin puurolautaselle/murojen joukkoon 2 v iässä ilman mitään sen kummempaa opettelua. Kyllä ne lapset osaavat taidot kun aika koittaa. Pienempi lapseni "juo" edelleen lusikasta (annan ruokajuoman hänelle isolla jälkiruokalusikalla/ruokalusikalla). Tuttipulloa hän ei ole käyttänyt synnytyssairaalasta kotiuduttua kun on rintamaidolla ollut. Hän on 7 kk enkä katso että hänellä olisi kiire osata käyttää mukia. Tällä hetkellä jos antaa hänelle mukin suuhun niin hän vain pureskelee sitä (kuten kaikkea muutakin kädenulottuvilla olevaa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      121
      1250
    2. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      113
      951
    3. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      274
      683
    4. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      42
      680
    5. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      15
      620
    6. Jos tunnistit...

Voit hyvin ottaa yhteyttä...olisi mukava jutella☺️
      Ikävä
      59
      597
    7. Väsynyt odottamiseesi, M.

Vaikka et minua haluaisi tai huolisi, asia pitäisi käydä lävitse. Siksi etten sinusta pääse ylitse. Pystyisinkö tyytym
      Ikävä
      38
      495
    8. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      36
      491
    9. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      59
      485
    10. Miksi voit niin

Huonosti? Ei se voi johtua vain minusta?
      Ikävä
      54
      470
    Aihe