Bullterrieri infoa?

Bullit09

Olen jo kauan haaveillut omasta bullista ja olen kaiken yrittänyt niistä lukea. Haluaisin lähinnä kysyä kannattaako koira ostaa Suomesta vaiko ulkomailta? Kertokaa myös kaikkea mitä rodusta tulee mieleen. :)

82

11422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppeapapap

      siis ihan oma mielipide.

      Tykkään ett bulli on matalahko ja lihaksikas. Suomen bullit pääsääntöisesti laihoja ruikkuja.

      toi sivusto tossa yläpuolella on hyvä

      • lentsu 76

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.


      • ----
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Minulla on huonoja kokemuksia mm. saksanpaimekoirista ja useista noutajista. Eräskin labbiksen ja kultsun sekoitus kävi mun jalkaan kiinni, kun metiin rauhallisesti oman tappajan kanssa ohi. Oma koirani ei ole ikinä käynyt yhdenkään koiran kimppuun, koska koiran omistajana ymmärrän oman vastuuni ja tiedän missä koirani henkilökohtaiset rajat menevät. En pidä omaa koiraani hulluna, mutta tuota nuorta noutajaa joka teki kauniit reiät jalkaani pidän. Miksi ylipäätään otetaan lemmikiksi koira jos sitä ei vaivauduta kouluttamaan eikä sitä opetella lukemaan.


      • päälle kävi
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        metsälenkillä kaksi noutajaa ihan ilman syytä. Koirat olivat irti ja kaverin koira kiinni. Miksi ihmiset ottavat tuollaisia hulluja noutajia jotka käyvät tuosta vaan kiinni, eivätkä meinaa edes lopettaa??? Erään tutun noutaja (uros) kävi perheen toisen koiran päälle (narttu) ja puri pahat reiät. Ihmettelen vaan että tuollaisia tappajakoiria otetaan lemmikeiksi.


      • lentsu 76
        päälle kävi kirjoitti:

        metsälenkillä kaksi noutajaa ihan ilman syytä. Koirat olivat irti ja kaverin koira kiinni. Miksi ihmiset ottavat tuollaisia hulluja noutajia jotka käyvät tuosta vaan kiinni, eivätkä meinaa edes lopettaa??? Erään tutun noutaja (uros) kävi perheen toisen koiran päälle (narttu) ja puri pahat reiät. Ihmettelen vaan että tuollaisia tappajakoiria otetaan lemmikeiksi.

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.


      • ------
        lentsu 76 kirjoitti:

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.

        Et tullut ajatelleeksi tuota tappajataustaa kun veit koirasi samaan aitaukseen? Bullterrierejä on jalostettu seurakoiratarkoitukseen jo reilusti yli 100 vuotta. Saksakin oli natsivaltio 1950-luvulle asti, mutta ei sitä kukaan nyt muutama vuosikymmen myöhemmin enää natsivaltiona pidä. Se, että koira pääsee puremaan toista koiraa on aina omistajan vika, ei koiran. Koirapuistossa oleminen on monille koirille täysin luonnotonta, sillä niiden ei laumaeläiminä kuulukkaan hyväksyä jokaista vierasta koiraa omaan laumaansa.
        Se, että sinä et usko noutajan käyvän kenenkään päälle, kertoo sinun typeryydestäsi/naiviudestasi.


      • catkittie
        lentsu 76 kirjoitti:

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.

        kyllä noutajista ja paimenkoirista kuulee paljon enemmän juttuja ja ovat vielä usein hankalia kouluttaakin. Yksittäistapaus ei tee koirarodusta hullua. Bulleja ei ole käytetty sataan vuoteen tappelukoirana ja jos tuosta lähdetään niin katsopas kiusallasi joltain sivulta, tosi monet koirat on ollut tappelukoirina.


      • Bullheart
        lentsu 76 kirjoitti:

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.

        Voivoivoi.. Sullakaan ei luultavamminkaan oo minkäänlaista tietoa koko rodusta. Olet kuullut bullien "tarkoituksesta" ja päättänyt että ne ovat "vaarallisia tappaja koiria". Oletkos lukenut tilastoja? Noutajat ym muut ns, kiltit rodut purevat ihmistä tai toista koiraa ERITTÄIN ISOMMALLA prosentilla kuin bullli, staffi tai muu "tappaja" rotu. Ota ensin selvää asioista ennenkuin tulet nettiin haukkuman ehkä maailman ihaninta rotua, Bullterrieriä.


      • koirapuisto
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Oma labbiksesi meni haastamaan riitaa bullterrierille. Bullterrieri vastasi haasteeseen (koska ei halunnut saada ite selkäänsä) ja hieman näykki labbistasi. Jos koirasi on aggressiivienn muita koiria kohtaan, älä vie sitä koirapuistoon.


      • fghgjhgjhkk
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        tavallinen bulli on hyvä rotu..taidat sekoittaa näihin pittbulleihin ja niidensekoituksiin jotka on pykälää tappelevaisempia..

        täällä on yksi yksilö ja mitä hauskin pakkaus. Ja vielä sosiaalinenkin.

        Sosiaalisin ei aina muihin koiriin mutta muuten ok..koirapuistoihin ei ehkä sopiva.


      • bullover

        Suomen bullit silakampia kuin ulkolaiset useimmiten kyllä, mutta ei aina tuijoteta vaan siihen ulkonäköön! Sopusuhtaisen daijun omaavalla koiralla on usein leegotkin jiirissä! Kotimaisia terveystestataan paljon mikä hyvä, ulkomailta ottaessa ostat usein ns. sian säkissä, harvemmalta löytyy sen kummoisempia terveys testituloksia ja jos löytyy, niin voiko luottaa niiden aitouteen?
        Kotimaisessa sinulla on kasvattajan tuki yleensä 24/7.
        Bulleilla huolestuttavan paljon mm pumppuvikaa tai munuaisten kanssa ongelmia..
        vakavia sisäelin vikoja siis. Toivottavasti ihmiset/kasvattajat alkaisivat panostamaan enemmän rodun terveyteen ja jättäisivät ulkonäön hetkeksi toiselle sijalle.
        Bullterrieri rotuna mitä mainioin, ihana omaperäinen pelle, joka piristää varmasti jokaisen omistajansa arkea tempauksillaan ja valloittavalla luonteellaan!
        Toivon totisesti tälle rodulle pitkää ja tervettä ikää!!


      • Bulli
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Lähinnä tollaset tietämättömät ihmiset puhuu tappajakoirista, Bulli kun on mitä loistavin perhekoira. Miksiköhän oot vienny arastelevan koiran sitten ylipäätään toisen eteen, sun koirahan siinä on aloitteen tehnyt ja murahtamalla viestinyt Bullille väärän asian ja sota valmis. Tossa tapauksessa on varmasti jo ollu tressitasot nousussa ennen kun huippuviisas ihminen huomaakaan, kyllä ne koirat on aisteiltaan aivan toista luokkaa kun ihmiset. Sitten tää Bullterrieri "asiantuntija" vie aran koiransa typeränä toisen eteen ja syyttää syytöntä. Arkaa koiraa kun en veisi edes puistoon, koska arkuushan johtaa useissa tapauksissa agressiivisuuteen... joten katso peiliin peipeh.Mulla ollu 17vuotta Bulleja eikä ainuttakaan kongfliktia aiheuttaneet, toiset kyllä, mutta ennakoimalla tilanne ei reikiä ole tullut. Tällälaillaah.


      • Miettikää nyt vähä..
        lentsu 76 kirjoitti:

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.

        "Ei minun pieni puppeli voih tuliko iso paha koira nyyh"

        Älä ees viitti! Se on omistajan vika jos ei koiraansa kouluta. Bulli on rotu joka voi helposti tulla agressiiviseksi mutta siitä et voi ketään muuta syyttää ku ihmistä! Ja omistajaa kaikkein eniten. Bullista saa mahtavan koiran ja lemmikin kun sen kanssa osaa elää ja sen tarpeita ymmärtää. Perehdy asioihin ennen ku vikiset täällä.

        Mistä tahansa koirasta saa puremaan se ei ole rodusta kiinni vaan jälleen kerran, mistäs muustakaan, ku ihmisestä. Tadaa!


      • lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Koirani murahti... Sieltähän se syy löytyy hihnan päästä ei bullista. Varmaan vielä itsekin varpaillasi menit labbiksesi "tukena"... Jos tiedät koirasi araksi, ÄLÄ vie sitä tilanteeseen missä pelko muuttuu ääneksi/haasteeksi toiselle koiralle. Vilkase peiliin, siellä syyllinen!!!


      • bullover kirjoitti:

        Suomen bullit silakampia kuin ulkolaiset useimmiten kyllä, mutta ei aina tuijoteta vaan siihen ulkonäköön! Sopusuhtaisen daijun omaavalla koiralla on usein leegotkin jiirissä! Kotimaisia terveystestataan paljon mikä hyvä, ulkomailta ottaessa ostat usein ns. sian säkissä, harvemmalta löytyy sen kummoisempia terveys testituloksia ja jos löytyy, niin voiko luottaa niiden aitouteen?
        Kotimaisessa sinulla on kasvattajan tuki yleensä 24/7.
        Bulleilla huolestuttavan paljon mm pumppuvikaa tai munuaisten kanssa ongelmia..
        vakavia sisäelin vikoja siis. Toivottavasti ihmiset/kasvattajat alkaisivat panostamaan enemmän rodun terveyteen ja jättäisivät ulkonäön hetkeksi toiselle sijalle.
        Bullterrieri rotuna mitä mainioin, ihana omaperäinen pelle, joka piristää varmasti jokaisen omistajansa arkea tempauksillaan ja valloittavalla luonteellaan!
        Toivon totisesti tälle rodulle pitkää ja tervettä ikää!!

        Minun rakas Bullini pääsi autuammille metsästysmaille 16vuotiaana. Eestin tuonti, koko ikänsä terve koira ja viimeisellä reissulla eläinlääkärin mukaan sydän oli erittäin hyvän kuulonen. Vakava vika oli ainoastaan ikä. Käveli jo vanhustentalon veteraanien tapaan, nyt uusi 2.5v Eestin tuonti ja hymy naamassa taas!


      • hahahahahahurpo
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Sun koirahan se agressiivinen oli jos murahti tälle bullille eli mitä sä höpötät?


      • Urpooooooo
        fghgjhgjhkk kirjoitti:

        tavallinen bulli on hyvä rotu..taidat sekoittaa näihin pittbulleihin ja niidensekoituksiin jotka on pykälää tappelevaisempia..

        täällä on yksi yksilö ja mitä hauskin pakkaus. Ja vielä sosiaalinenkin.

        Sosiaalisin ei aina muihin koiriin mutta muuten ok..koirapuistoihin ei ehkä sopiva.

        Pitbulleihin???????????????????????? Noniin tappelevampaa rotua mistäs tämän tilaston keksit? Pitbullit eivät ole sen tappelevaisempia kuin muutkaan rodut pässi.


      • koira mikä koira..
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        "hullua tappajakoiraa"? syynä on omistajat jotka ei kouluta niit/laita rajoja niille ollenkaa.itellä ollu kaks noita ja ei oo koskaa hyökänny kenenkää kimppuu koska ne on koulutettu pennusta asti tottelevaisiks ja ei oo annettu viedä toisten aggressiivien koirien luokse..


      • miten on
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Siis sun koira murahti ja sit bulli kävi kiinni? Eli sun koira aloitti koko jutun?? Kysyn vaan???


      • niinniinjooei
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        voi vittu mitä paskaa täällä taas kirjotellaan! joopatijoo ja lässynlää, tätä samaa paskaa kuulee valitettavasti vaikka kenen suusta, aina näitä jeesustelijoita löytyy. yks huono kokemus ja tuomitaan joka ikinen bulli maan päällä.... bullterrieri on hyvin ihmirakas rotu, joten ensinnäkin kirjoittamasi "sitten itketään kun on lapset raadeltu" on joku ihmeellinen kuvitelma. bullterrieriä suositellaan lapsiperheille kovan kipukynnyksensä ja pitkien hermojensa takia. bullterrieri ei KOSKAAN käyttäydy ihmistä kohtaan aggressiivisesti, ellei ihminen itse ole sitä aiheuttanu esimerkiksi potkimalla koiraa toistuvasti tms typerää.. totta on, että bullterrierit eivät välttämättä tule toimeen toisten koirien kanssa, koskaan, mutta eivät itse yleensä aloita myöskään KOSKAAN taistoa toisen koiran kanssa.


      • vfghgfhgj

        Suomen bullit todella kauniita ja hyväluonteisia ..ja rodun kuuluu olla hieman sporttinen eikä tankkimainen..

        Suosittelen suomesta. :)


      • Oma on matalampaa mallia, terrierilinjaista ennemmin ku dalmistyyppiä. Mutta yleisesti ottaen suomalaiset bullit tahtoo olla liian korkeita omaan makuun, harmi että se buldoggilinja on jo melkein hävinny suomesta :/


      • piste
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Kyllähän sitä joka rodulla on ns. tyyppivikoja mutta kovapäisetkin koirat saa kyllä koulutettua kunnollisiksi oikeilla koulutustavoilla.. Toiset ihmiset vaan on niin ääliöitä että tahallaan tekevät ja haluavat koiristaan "tappajia".. Tuskin kylläkään tuon omistaja on sitä halunnut jos puistoissa liikkuu..


      • 138qqt n87uqn8y
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        kaverillani on bulli ja toisella staffi.
        Itselläni on arka sekarotuinen kodinvaihtaja ja pieni rohkea seurallinen terrieri.

        Kodinvaihjaani ei ole sosiaalistettu hyvin, eikä aikasemmassa elämässä ole tavannut paljoa muita koiria, tästä syystä ei aluksi osannut toimia hyvin muita koiria tavatessamme. Helposti murahti tai ärähti kun vieras koira tuli liian lähelle.

        Tästä syystä kavereiden koiria tavatessamme pidin kodinvaihtajaani hetken kauempana niin sai nähdä kuinka terrierini kommunikoi muiden koirien kanssa.

        Ja kun kodinvaihtaja vihdoin pääsi tapaamaan bullia niin kun hetken päästä bulli tuli bullimaisen rajusti mutta leikkisästi päälle niin kodinvaihtajani säikähti ja murahti, ja bullihan toki vastasi ja murahti kunnolla(tosissaan), kodinvaihtajani toimi oikein ja meni selällensä. Kun sama tapahtui uudelleen kodinvaihtaja ei uskonut bullia ja bulli kävi kiinni. Emme puuttuneet asiaan koska selvittivät vain asemiansa ja bulli ei ollut tappomeiningillä. Tämän jälkeen oma kodinvaihtajani ei ole enään bullille murahdellut vääriin aikoihin, sanoo kylläkin heti jos bulli leikkii liian rajusti, ja bulli uskoo. Ovat nykyään parhaat kaverukset!

        Staffin tavattuaan meinas taas murahdella/ärähdellä kun pelotti. Mutta kun staffi meinas hyökätä niin tajus heti kääntää päätänsä pois päin ja näyttää nöyrältä, sen jälkeen on aina saanut olla rauhassa staffin riehumiselta kun kääntyy vain poispäin. Eivät leiki keskenään mutta tulevat toimeen. Kun taas terrierini riehuu ja rällästää täysillä staffin kanssa, ja sitä staffi näykkii ja härnää kunnes mun terrieri hermostuu ja puraisee kerran kovaa ja sen jälkeen leikkivät taas hienosti!

        Eli kerron tämän tarinani siitä syystä että eri roduilla on eri tavat kertoa toiselle koiralle mistä pitää ja mistä ei. Ja kun ihminen ei liikaa puutu asioihin niin osaavat keskustella asemansa selviksi paremmin!

        Ei nämä asiat ole aina roduista kysymys vaan ihmisen vääränlaisesta reagoinnista! Se on aika todennäköistä että bulli kävi heti labbiksesi päälle, kun vaistosi koirasi ja sinun mielialan, ja kun tekstistäsi päätellen voi sanoa että panikoit, ehkä korotit ääntäsikin niin tottakai bulli piti hampailla kiinni ja olisi pitänytkin niin kauan kunnes labbis ja sinä rauhoitutte!

        Varmasti oli ihan tervepäinen bulli, koska tuskin muuten olisi omistaja päästänyt teitä sitä treffaamaan!

        Teidän reagointihan se oli vääränlaista! Koira on koira rotuun katsomatta!
        Eri roduilla on vain erlaiset elkeet ja tavat näyttää mielialansa ja mielipiteensä!


      • Jotainjotainkoirista
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Se riippuu yksilöstä ja miten omistaja sen on kouluttanut. Ei mikään koira ole syntyessään mikään raatelia


      • Minä34
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        No jopas..tappajakoirako? Höpöhöpö...vaan Labbis teutaroi 12 viikkoisen rotikan pennun eilen lääkäriin..nippanappa selvisi


      • Anonyymi
        lentsu 76 kirjoitti:

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.

        Koirien kanssa eläminen eikä lukeminen oo uskon asia


      • Anonyymi

        Riippuu siitä mitä tekee koiransa kanssa.kovin nuorena ei saa edes laittaa bulia "salille" rotu mikä hyvänsä niin hyvä olisi harrastaa koiransa kanssa lajille ominaisia juttuja.


      • Anonyymi
        lentsu 76 kirjoitti:

        Pointti on, että bullterrieri on tehty tappelemaan, joten siksi ne tulisi kieltää. Eläinlääkäri maksuihin minulla meni 450euroa. Ja sitä paitsi en usko että noutajat käyvät kenenkään päälle.

        Ootko ihan idiootti????


      • Anonyymi
        lentsu 76 kirjoitti:

        Tuollaista hullua tappaja koiraa kannata ottaa, Mikä ihme teitä ihmiset vaivaa, sitten itketään kun on lapset raadeltu, Minulla on huonoa kokemusta bullterrieristä. Puraisi koiraani todella pahasti puistossa, minun koirani (labbis) vähän arastelee ja säikähti kun tätä bullia mentiin moikkaa, koirani murahti ja bulli kävi heti päälle ja sitä ei todellakaan otettu irti helposti, miksi näin valtavat voimat ja hullun pään omaavia koiria ylipäätään otetaan lemmikiksi?? kysyn vaan?? eihän siinä voi muuta kun käydä hullusti.

        Kärsi.


    • Bullitus

      Hei tää keskustelu on saanu paljon ihmisiä etenkin vaikuttaa että bulli tiedollisia :D Duoda.. itselle olisi tulossa bulli pentu kunhan ensin kerkeää syntyä.. olen ollut paljon bullinartun kanssa tekemisissä josta pennun nyt olisin ottamassa. Eli rotu ei ole tuntematon minulle. Mutta hieman arveluttaa että tämä kyseinen narttu on äärimmäisen.. mustasukkainen ihmisystävistään.. Elikkäs meinaan tuolla sitä että ei rähinöi muille koirille niin kauan kun pysyvät kaukana, silloinkaan ei vielä sano mitään kun koirat tulee moikkaamaan mutta kun koirat erehtyy ihmistä moikkamaan pistää se rähinän päälle. Miten tuollaisen tavan saisi kylvettyä pois? Voiko tuota luokitella agressiivisuudeksi toisia koiria kohtaan vai vain suojeluksi ns. isäntäänsä kohtaan? ja mietiskelin saako agressiivisuuden kylvettyä kokonaan pois pentuna näyttämällä paljon eri paikoissa eri koiria esim koirapuistossa käyntiä kun se on ihan pieni ja koittaa saada sille mahdollisimman paljon hyvää pohjaa muista koirista, kissoista mistä vain? vai onko agressiivisuus päähän pinttymä johon ei voi vaikuttaa? Todellakin haluaisin koirasta sosiaalisen muiden koirien keskuudessakin ei ole niin justiinsa että sen kanssa ei voi suureen koira tapahtumaan mennä kunhan se vain tulisi toimeen kavereiden koirien kanssa joita on paljon! melkein kaikilla kavereillani on koira joten siksi bulli hieman arveluttaa...

      Tuli tuosta ää kamala bulli tekstistä mieleen omat kokemukseni tämän nartun kanssa.
      Monesti olemme käyneet nartun kanssa heittelemässä kongia tyhjässä koiratarhassa. En ole käyttänyt koiratarhassa jossa olisi koira sitä ikinä. En halua ottaa niin turhaa riskiä sillä eihän narttu edes ole minun koirani vaan hyvän ystäväni. Heittelin sille rauhassa kongia ja se toi sen samaa tahtia minulle takaisin. Olin teljennyt tarhan oven talutushihnalla kii että ihmiset tajuaisivat huutaa tullessaan tarhaan. Että kerkeän toimia.. ottaa koiran kii ennenkuin tapahtuu mitään. Yhtäkkiä narttu pysähtyi kuin seinään kongi suussaan kesken noudon kun punainenirlanninsetterikö se nyt on pyyhälsi ohitseni ja ovi kolahti takanani kii. Setteri syöksyi suoraa nartun luo.. Luu nousi kurkkuuni ei nartun puolesta vaan setterin puolesta. Rähinä oli lähtenyt käyntiin - syöksyin väliin ja tempaisin bullin syliini tiukkaan otteeseen. Samalla kun kävelin tarhasta pois nainen naureskeli "ei tämä minun koira mitään tee" siinä vaiheessa ei kyllä pystynyt enää pitämään kiukkua sisällä ja annoin itseni purkautua tämän kyseisen setterin omistajan tyhmästä ja ajattelemattomasta käytöksestä. Onko nyt hemmetti niin vaikeaa huutaa merkiksi kun on omaa piskiään sinne tarhaan päästämässä.. illalla-yöllä pimeällä kun siellä on joku koiransa kanssa yksin.. hei haloo!!

      • Karoliina K

        Tietoisenhan riskin sinä otat.
        Mitä suuremmalla todennäköisyydellä käy niin, ettei bulli tule ikinä toimeen muiden koirien kanssa tai ainakaan siihen ei ikinä tulisi luottaa sataprosenttisesti. Aina voi tapahtua joku tilanne missä bulli käyttäytyykin erilailla.
        Bullin asenne voi muuttua hurjan äkkiä, sinun pitää tiedostaa se tulevana omistajana.
        Bullit harvoin pelkäävät muita koiria, voivat enemmänkin käyttää toisen koiran pelkoa hyväkseen.

        Sinä et pysty muuttamaan rodun alkuperäistä viettiä, et vaikka kuinka haluaisit.
        Kuitenkin voit edesauttaa sosialistumista, hyvin paljon vaan kontakteja ja mahdollisimman paljon hyviä kokemuksia. Ja ennen kaikkea tiukka asenne koiran käyttäytymistä kohtaan, minkäänlaista simputtamista toista koiraa kohtaan ei saa hyväksyä.


      • Bullit09
        Karoliina K kirjoitti:

        Tietoisenhan riskin sinä otat.
        Mitä suuremmalla todennäköisyydellä käy niin, ettei bulli tule ikinä toimeen muiden koirien kanssa tai ainakaan siihen ei ikinä tulisi luottaa sataprosenttisesti. Aina voi tapahtua joku tilanne missä bulli käyttäytyykin erilailla.
        Bullin asenne voi muuttua hurjan äkkiä, sinun pitää tiedostaa se tulevana omistajana.
        Bullit harvoin pelkäävät muita koiria, voivat enemmänkin käyttää toisen koiran pelkoa hyväkseen.

        Sinä et pysty muuttamaan rodun alkuperäistä viettiä, et vaikka kuinka haluaisit.
        Kuitenkin voit edesauttaa sosialistumista, hyvin paljon vaan kontakteja ja mahdollisimman paljon hyviä kokemuksia. Ja ennen kaikkea tiukka asenne koiran käyttäytymistä kohtaan, minkäänlaista simputtamista toista koiraa kohtaan ei saa hyväksyä.

        Tosiaan olisi kivaa tietää paljon näillä suunnilleen hinta eroja ns. normi bulliin verrattuna? Koska toisaalta pienempi versio voisi kuitenkin olla mieluisampi kaupunkiin.


      • hohhoijaa...
        Bullit09 kirjoitti:

        Tosiaan olisi kivaa tietää paljon näillä suunnilleen hinta eroja ns. normi bulliin verrattuna? Koska toisaalta pienempi versio voisi kuitenkin olla mieluisampi kaupunkiin.

        ai pienempi versio olisi mieluisampi kaupunkiin? oletko tutustunut stanttu- ja kääpiöbullien luonne-eroihin? kääpiöbulli ei ole vaan pieni söpö versio standardista, vaan eroja löytyy. itse en bullia myisi ihmiselle joka ei ole oikeasti ottanut selvää rodusta (vaikka bulliforumin lukeminen ja tutkiminen näin alkuun). immeiset ostaa näitä puhtaasti ulkonäkösyistä ja sit myydään koira pois 8-9 kuukauden iässä ku tajutaan käsissä olevankin aktiivinen, rajojaan kokeileva, ilman johdonmukaisuutta ja kuria kasvanut aikapommi. sinä vaikutat siltä että kiirehdit hankintaa. ota ensin selvää onko bulli/kääpiöbulli sinulle se sopiva.

        niin ja tosiaan, hinnassa on eroa noin 1000-1500 euroa, mini kalliimpi.


      • Bullie
        hohhoijaa... kirjoitti:

        ai pienempi versio olisi mieluisampi kaupunkiin? oletko tutustunut stanttu- ja kääpiöbullien luonne-eroihin? kääpiöbulli ei ole vaan pieni söpö versio standardista, vaan eroja löytyy. itse en bullia myisi ihmiselle joka ei ole oikeasti ottanut selvää rodusta (vaikka bulliforumin lukeminen ja tutkiminen näin alkuun). immeiset ostaa näitä puhtaasti ulkonäkösyistä ja sit myydään koira pois 8-9 kuukauden iässä ku tajutaan käsissä olevankin aktiivinen, rajojaan kokeileva, ilman johdonmukaisuutta ja kuria kasvanut aikapommi. sinä vaikutat siltä että kiirehdit hankintaa. ota ensin selvää onko bulli/kääpiöbulli sinulle se sopiva.

        niin ja tosiaan, hinnassa on eroa noin 1000-1500 euroa, mini kalliimpi.

        Isännän ja koiran käytöskoulu ohjelmassa oli todella hyvä esimerkki siitä, mitä voi tapahtua kun ottaa Bullin pelkän ulkonäön perusteella.

        Bulli vaatii tiukat rajat ja määrätietoisen kasvatuksen, on lempeä koira, mutta omistajalta pitkää pinnaa vaativa koira. Oikealla kasvatus tavalla saa oikein mukavan kotikoiran, joka ei todellakaan syö omia tai naapurin lapsia aamupalaksi.


      • ntijärvenpää
        Bullie kirjoitti:

        Isännän ja koiran käytöskoulu ohjelmassa oli todella hyvä esimerkki siitä, mitä voi tapahtua kun ottaa Bullin pelkän ulkonäön perusteella.

        Bulli vaatii tiukat rajat ja määrätietoisen kasvatuksen, on lempeä koira, mutta omistajalta pitkää pinnaa vaativa koira. Oikealla kasvatus tavalla saa oikein mukavan kotikoiran, joka ei todellakaan syö omia tai naapurin lapsia aamupalaksi.

        Meillä on 8kk bullterrierinarttu.
        Koiramme on yltiösosiaalinen ja tykkää kovasti ihmisistä ja muista eläimistä.Pärjää hienosti myös pienempien koirien kanssa.Vaikka toinen koira olisikin joskus ärähtänyt koirallemme,niin se ei ole piitannu,heiluttaa häntää ja on hurjan iloinen kaikesta näkemästään.
        Tosi leikkisä pakkaus.
        Tutustuu mielellään myös itseään isompiin koiriin ja hevosetkin käydään haistelemassa ihan nenä vasten nenää.voi sitä riemus.
        Meillä on lapsia ja koiramme on myös heidän paras ystävänsä.Kaikki ovat meille tervetulleita,eikä mitään reviirimustasukkaisuuskohtauksia ole ollut.
        Tämä valloittava sohvaperuna on vienyt monen muunkin sydämen,niin kiltti ja hurmaava tämä neiti on.


      • Riittakooo
        ntijärvenpää kirjoitti:

        Meillä on 8kk bullterrierinarttu.
        Koiramme on yltiösosiaalinen ja tykkää kovasti ihmisistä ja muista eläimistä.Pärjää hienosti myös pienempien koirien kanssa.Vaikka toinen koira olisikin joskus ärähtänyt koirallemme,niin se ei ole piitannu,heiluttaa häntää ja on hurjan iloinen kaikesta näkemästään.
        Tosi leikkisä pakkaus.
        Tutustuu mielellään myös itseään isompiin koiriin ja hevosetkin käydään haistelemassa ihan nenä vasten nenää.voi sitä riemus.
        Meillä on lapsia ja koiramme on myös heidän paras ystävänsä.Kaikki ovat meille tervetulleita,eikä mitään reviirimustasukkaisuuskohtauksia ole ollut.
        Tämä valloittava sohvaperuna on vienyt monen muunkin sydämen,niin kiltti ja hurmaava tämä neiti on.

        Kääpiöbull ei sovellu lapsiperheeseen agressiivisen luonteensa vuoksi.


      • Bullin omistava
        Riittakooo kirjoitti:

        Kääpiöbull ei sovellu lapsiperheeseen agressiivisen luonteensa vuoksi.

        Ja Riittakooo ei ole pahemmin tutustunut rotuun, kun tulee tänne tollaisia mielipiteitä edustamaan. Bullit ovat mainioita lapsiperhekoiria. Hyvin pitkähermoisia ja kestävät kovaakin "retuutusta", mitä lapsilta voi joskus saada. Bullit ovat ennen kaikkea todella ihmisystävällisiä.


      • tappajienomistajaLOL
        Riittakooo kirjoitti:

        Kääpiöbull ei sovellu lapsiperheeseen agressiivisen luonteensa vuoksi.

        kääpiöbullilla ja stantulla ei ole kuin kokoero. terveisin molempien omistaja ja kaupungissa vielä! rotikkakin löytyy laumanjatkona.parhaimpia kavereita kaikki. naapuritkin tykkäävät. että tutkikaahan nyt vähän asioita tosissaan.


      • Riittakooo
        Bullin omistava kirjoitti:

        Ja Riittakooo ei ole pahemmin tutustunut rotuun, kun tulee tänne tollaisia mielipiteitä edustamaan. Bullit ovat mainioita lapsiperhekoiria. Hyvin pitkähermoisia ja kestävät kovaakin "retuutusta", mitä lapsilta voi joskus saada. Bullit ovat ennen kaikkea todella ihmisystävällisiä.

        Oli kyse kääpiöbullista.Meille nimenomaan sanottiin että bullterrieri on perhekoira ja taas kääpiöbullia eivat lapsiperheeseen suositelleet kun oltiin bullterrieriyhdistykseen yhteydessä.
        Meillä on nyt bullterrierinarttu 10kk ja lasten ja niin aikuistenkin paras ystävä :)


      • xcvcbccbc
        Bullie kirjoitti:

        Isännän ja koiran käytöskoulu ohjelmassa oli todella hyvä esimerkki siitä, mitä voi tapahtua kun ottaa Bullin pelkän ulkonäön perusteella.

        Bulli vaatii tiukat rajat ja määrätietoisen kasvatuksen, on lempeä koira, mutta omistajalta pitkää pinnaa vaativa koira. Oikealla kasvatus tavalla saa oikein mukavan kotikoiran, joka ei todellakaan syö omia tai naapurin lapsia aamupalaksi.

        Jos katsoimme samaa ohjelmaa se bulli oli todella hyväluonteinen..ja omistajat huonosti käyttäytyviä eli koiraa lyötiin jopa lapset löi..

        Mutta siis normaali koira tuo bulli joka vaatii hyvän peruskoulutuksen hyvällä ei huonolla koulutuksella..

        Surulliseksi teki tuo ohjelma kun koira kärsi huonoista omistajista.


      • hghjjhhhkhj
        Bullin omistava kirjoitti:

        Ja Riittakooo ei ole pahemmin tutustunut rotuun, kun tulee tänne tollaisia mielipiteitä edustamaan. Bullit ovat mainioita lapsiperhekoiria. Hyvin pitkähermoisia ja kestävät kovaakin "retuutusta", mitä lapsilta voi joskus saada. Bullit ovat ennen kaikkea todella ihmisystävällisiä.

        Minustakin kaikki bullit joihin olen tutustunut olleet aivan ihanan luonteisia. On jalostettu jo niin kauan seurakoiraksi joten on avoin iloinen hyväluonteinen.

        Toki on raju ja energinen innokas siis ja vaatii hyvän peruskasvatuksen..mutta hyvä rotu todellakin.

        Ei sovi hienostokoiraksi jossa pitää varoa kaikkea sillä mutta toimeliaaksi touhottajien perheeseen joka omaa rajat.


      • Karoliina K kirjoitti:

        Tietoisenhan riskin sinä otat.
        Mitä suuremmalla todennäköisyydellä käy niin, ettei bulli tule ikinä toimeen muiden koirien kanssa tai ainakaan siihen ei ikinä tulisi luottaa sataprosenttisesti. Aina voi tapahtua joku tilanne missä bulli käyttäytyykin erilailla.
        Bullin asenne voi muuttua hurjan äkkiä, sinun pitää tiedostaa se tulevana omistajana.
        Bullit harvoin pelkäävät muita koiria, voivat enemmänkin käyttää toisen koiran pelkoa hyväkseen.

        Sinä et pysty muuttamaan rodun alkuperäistä viettiä, et vaikka kuinka haluaisit.
        Kuitenkin voit edesauttaa sosialistumista, hyvin paljon vaan kontakteja ja mahdollisimman paljon hyviä kokemuksia. Ja ennen kaikkea tiukka asenne koiran käyttäytymistä kohtaan, minkäänlaista simputtamista toista koiraa kohtaan ei saa hyväksyä.

        Itse käytin omaa pienempänä koirapuistossa ja hyvin meni, ikää kun tuli niin joutu katsomaan ettei joku toinen koira provosoi sitä alistamalla. Siihen vastaus tulee aina samantien. Ja olet oikeassa, bulli saattaa kimmota nollasta sataan noin sadasosasekunnin ajassa että omaa koiraansa pitää osata lukea. Mutta yleisesti ottaen bullit on hankalia saada "varmaksi" koirapuistokoiraksi.


      • Mionilla
        Riittakooo kirjoitti:

        Oli kyse kääpiöbullista.Meille nimenomaan sanottiin että bullterrieri on perhekoira ja taas kääpiöbullia eivat lapsiperheeseen suositelleet kun oltiin bullterrieriyhdistykseen yhteydessä.
        Meillä on nyt bullterrierinarttu 10kk ja lasten ja niin aikuistenkin paras ystävä :)

        En tiedä mihin rotuyhdistykseen Riittakooo on aikoinaan soitellut, jos ministä on yllämainittua kerrottu. Meillä kaksi alle kouluikäistä lasta ja standardi(narttu) että minibulli (uros), ei todellakaan ole ollut koskaan mitään ongelmaa kummankaan koiran kanssa. Koirat olivat meillä ennen lapsia, ja ovat sopeutuneet hyvin. Erityisesti rakastavat lapsia, kaikkia aikuisia ei niinkään.
        En tunnista lainkaan tätä keskustelua tappajakoirista - missä ne tappajabullit oikein luuraavat? MInulle ensimmäinen oma koira oli bulli, ja maalaisjärkisellä kasvatuksella näiden kanssa pärjää. Helppo rotu ei todellakaan ole, mutta oikeissa käsissä aivan mahtavia otuksia.
        Niin, bullit ovat aika "räjähtäviä", ja kun mennään, niin paras pysyä pois edestä :) Siinä sitä juostaa vähän aikaa seiniä/pattereita yms. kunnoittamatta, ja sitten rauhoitutaan. Kerrassaan päätöntä menoa :) Bullit eivät välttämättä ole kovin sosiaalisia toisia koiria kohtaan, mutta rapsutuksesta ne tykkäävät.
        Ihania rotuja molemmat, ja kannattaa tutustua rotuun hyvin ennen hankkimista, ettei tule yllätyksiä - tuolla purukalustolla ja energialla saadaan äärimmäistä tuhoa aikaan. Ja tarkoitan nyt sohvia, tyynyjä, ovia, kalustoa jne.


    • LIMPPU

      Moron mulla on ollut pari kymmentä vuotta Sakemanneja ja kaikki kilttejä toiset enemmän ja toiset vähemmän vahtivaistoisia. Kaikkia ole rakastanut ja kurittanut onhan sekin vitattu rotu. Mutta on Bullikin mulla on Kääpiöbulli nyt kaks vuotias ja mailman ihanin otus omapäinen mutta YSTÄVÄLLINEN kaikille oli koira tai ihminen kaikkien kaveri. Kaksi niin erilaista rotua on ollut mielenkiintoista seurata niiden kehitystä. Mutta kyllä se SYY useimmiten on omistajan kun jotakin sattuu. Multa repi kultainennoutaja kuus vuotiaana alahuulen irti enkä vihaa koiria en edes noutajaa.

    • dftgrettyrtyrr

      En tiedä miksi täällä moni alkoi haukkumaan bullia siis perinteistä englantilaista bullterrieriä.

      Omasta mielestäni en tosin sellaista omaa mutta pidän sen luonteesta mitä olen tavannut tutuillani. Vaatii hyvän sosiaalistamisen muihin koiriin ja ei välttämättä ole hyvä menemään koirapuistoissa. Eli täytyy opettaa olemaan provosoitumasta ja ei saa provoilla..vaatii myös hyvät tasapainoiset kaverit ja mieluiten samankokoiset. Raju päin rullaava tyyli varsinkin nuorena joten ei pienten koirien kanssa. Ja jos stressaa liikaa puistoissa niin ei kannata viedä tai leikki äityy liian rajuksi. Periksiantamaton.

      Ihmisille ystävällinen iloinen rotu. Ja sopeutuva. Itsenäinenkin sanoisin.
      Minibullie kuulemma tempperamentikkaampi.

      hyvä rotu oikeissa käsissä ja kaunis katsella :)

      Saattaa olla täystuho pikkaisena kuten englantilainen staffikin.

      tässä vielä linkki lisätietoihin ja kasvattajiin. Suomalaiset bullit mitkä tulleet vastaan on olleet minusta hyviä luonteeltaan ja näöltään :)
      http://www.bullterrieriyhdistys.net/

    • Bullterrieriä

      eikä mitään muutakaan koiraa voi täysin yleistää. On ärtyvämpiä ja lempeämpiä
      luonteita niistäkin näköjään jalostettu. Koiran kasvatus pennusta on helpompaa
      jos itse tiedostaa minkälaisen bullin haluaa ja pyrkii siihen johdonmukaisesti
      antamatta periksi bullin jääräpäiselle luonteelle missään vaiheessa.
      Bullterrieri ottaa johtajan paikan jos omistaja ei sitä ota.
      Kuten aiemmin mainittiin että bullterrierin alkuperäistä viettiä ei sovi
      koskaan unohtaa. Se ei ole puudeli, vaikka onkin lempeä ja rakastava
      perhekoira silloin kun kaikki on hallinnassa.

    • marilyn

      Kuulkaas ei ne tappelut ja puremiset rodusta johdu, vaan ympäristöstä, kokemuksista, omistajasta, yksilöstä..! "En usko että noutaja käy kenenkään kimppuun", "kuka ottaa hullun noutajan", "bullit on tappajia niitä ei saa ostaa".. HUHHUH sanon minä! Kyllä aivan hyvin voi noutaja käydä päälle, ja on käynytkin, niin ihmisen kuin toisenkin koiran. Ja samoin bullilla on erittäin suuri mahdollisuus päätyä tappeluun toisen koiran kanssa, koska provosoituu helposti eikä luovuta. Kuitenkin, se ei tarkoita että bulli aloittaisi tappelun. Kaikissa roduissa on sekä öykkäreitä, että niitä kaikkien kavereita. Täysin turhaaa täällä haukkua toisia rotuja, ja puolustella omaansa kuin olisivat jokin jeesuksen peilikuva. :)

      • marilyn

        Sitäpaitsi, aloittaja kysyi rodusta ja mistä maasta kannattaa ottaa. Aika epäkohteliasta tulla tappelemaan tänne kuin pienet lapset, eiköhän kannattaisi vaan vastailla aloittajan kysymykseen. Itsellä ei kokemusta bullista niinkään, vaikka komea koira onkin.. Mutta jos itse ottaisin niin ottaisin kyllä ihan Suomesta.


    • Bulliukko

      Noh noh, itsellä ollut kolme bullia, yksi Suomesta ja kaksi Eestistä. Yksikään heistä ei ole ollut ns."provosoituvaa" yksilöä, päinvastoin. Toki pitää muistaa, että leikkiessä on jokseenkin "raju" kokoisekseen. Mitä lapsiin tulee, niin siskoni pojat jopa ratsastelivat lapsina bullilla, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia Bulli/lapsi suhteessa. On erittäin rakastava rotu ja vaatii todella paljon läheisyyttä ja rakkautta, sanoisin, että yksinäinen Bulli on enemmänkin surullinen kuin äksy, ja myös osaa surunsa näyttää. Ns. jokapaikanhöylä, teet mitä vain, niin Bulli mukaan, on mun motto. Itsellä kaiket päivät vapaana ulkona ja tietää kyllä rajansa. Tällä hetkellä on 2,5v Eestin tuonti ja ollut mulla n.Vuoden ja sopeutunut aivan loistavasti. Kaikki koirathan ovat hienoja, mutta jos haluat koiran, älä ota Bullia, jos haluat Bullin, älä odota ottavasi perus koiraa...(hyvällä tarkoitetaan). Loistava rotu jos vain tietää mitä tekee ja unohtaa kulkiessaan Historian ja "huonon" maineen. Itse ainakin pyrin aina pysähtymään ja keskustelemaan jos ihmiset kiinnostuvat koirasta. Bullit kunniaan!

    • Eijjuma..

      Kylläpä ottaa päähän nää ihmiset mitkä jaksaa kitistä noista "tappajakoirista". Ite olen onnellinen staffin omistaja. Ihmiset pelkää kaduilla vastaan tulevaa staffia, joka kuitenkin kiltisti kävelee vierellä, eikä koskaan ole toiselle koiralle uhonnut. Kymmeniä kertoja on sille rähisty. Se on muuten jännä, jos esim. joku suomenpystykorva rähisee aivan hulluna ja vaikka puree verenhimo päällä, niin se ei tee siitä tappajakoiraa, mutta odotas kun bullit etc. edes hieman huulta nostaa tai murahtaa. Se on TAPPAJA!

      Kuten monet on jo maininneet; rotujen taistelukäyttö on lopetettu jo melko pitkän aikaa sitten. En sano että juuret olisivat täysin unohtuneet, mutta kyllä se taitaa niin olla että suurin osa "tappajarotujen" edustajista alkaa olla jo melko mainioita seurakoiria, sosiaalisia sellaisia.

      • Asiaa puhut ed.

        Harmittaa joskus työ yleistys. Tyhmintä on kun ihmiset pitävät näitä "pystykorvia"
        irti pihoissaan ja kun ne tulevat sitten lenkeilleämme hampaat irvessä rähjäämään
        koiralleni joka sitten viimein hermostuu ja ärähtää takaisin vähän eri intonaatiolla,
        niin heti ollaan puhumassa "kauheasta tappajakoirasta". Tyhmyyden huippu.
        Mun koira on kuitenkin laillisesti hihnassa. Jos koira juoksee päälle täysiä,
        niin se on omistajan vastuu myös tässä tapauksessa.


    • creps1

      mailman laajussesti noutajat ovat käyneet eniten ihmisten kimppuun, kaverin kultanennoutaja sekosi ja yritti käydä omistajiensa ja muitten kimppuun joten se piti lopettaa. jokainen koira tulee toisten koirien kanssa toimeen se ei ole koirasta kiinni vaan hihnan toisesta päästä.

    • khkhkhkkhk

      Osta Suomesta. :)

      Bullit on mukavia koiria joilla turhaan kova maine ja rotu ihmisystävällinen ja tullut leppoisammaksi(ulkomaisista linjoista täytyisi tietää enemmän). Yksi hauska piirre tulee mieleen vaikka itselläni ei rotua olekaan (serkkurotu staffi oli jonkin aikaa)niin menee esineiden läpi ei väistele niinkään eli raju rynniminen saattaa olla tyypillinen. Eli huonekalut ei niin antiikkia ettei kestä bullia ja saattaa pentuna pureskella paljon ainakin staffini(yksilöllistä toki)..huusholli pitää olla bullinkestävä ;).

      Sosiaalisuuteen(muihin koiriin suhtautuminen) on hyvä panostaa pennusta.

    • calson

      Hei,

      hyväksy minun terveiset tähän tarkoitukseen. Minulla on kaksi pentua jäljellä.On uros ja naaras bull terrieri pentu myynnissä erittäin hyvä hinta.
      Nämä pennut ovat hyvin ja mukavat Socialize
      1-12 viikkoa ikäisiä
      2 - kaikki rokotteet
      3 - tasalla sairaushistoria
      4 - Merkittävä mikrosiru
      Nämä pennut ovat esiin meidän kotiin rakkautta ja huolenpitoa. i'am heille £ 350 kunkin, mukaan lukien toimituskulut.
      Kuten sanoin on rahtikuluja £ 350
      Voit vapaasti kysyä minulta mitään tietoja pennut
      Kiitos ja odottaa
      [email protected]

    • Omia kokemuksia

      En kyllä oikein ymmärrä näitä juttuja. Itselläni on kokemuksia kolmesta bullterrieristä. Yksikään niistä ei provosoidu helposti. Katsovat vain rauhallisesti ärjyvää koiraa ja vastaavat vain, jos toinen käy päälle. Tämänkin olen kokenut vain kerran. Myös kissojen kanssa tulevat toimeen. Minulle olisi suuri yllätys, jos näkisin niiden puolelta omaehtoista agressiivisuutta. Kaikki ovat tosin tottuneet muihin eläimiin jo pienestä.

      Omani on varsinainen tohottaja. Kuvittelee, että siitä pääsee menemään, mistä saa päänsä läpi. Siinä sitten voi lähteä tuoli tai pöytä mukaan. Sohvalla loikoilessa pitäa varoa, ettei kaveri tule antamaan pusuja. Ei tunnu kivalta, kun 30 kg massaa juoksee yli vähän välittämättä, miltä toisesta tuntuu. Lapsista se on erikoisen kiinnostunut. Huomionsoitukset saattavat vain olla liian rajuja pienille lapsille. Osiltaan tämä ehkä johtuu siitä, että sen kanssa on leikitty aika rajusti. Kaveri nauttii sellaisesta.

    • i love bullies

      Meillä on bulli, ihmisrakas rotu! Vaatii hyvän koulutuksen ja jämptin omistajan, jolta löytyy myös tarvittaessa huumoria!!(koska sitä tarvitaan) tappaja koira EI OLE MISSÄÄN NIMESSÄ!!! VÄHEMMÄN BULLI ON HYÖKKÄILLYT IHMISTEN/KOIRIEN PÄÄLLE, kuin esim. noutajat! tämä on siis fakta!! Jumaliste kun voi suututtaa ihmiset ketkä tulee tätä rotua tappajaksi edes sanomaan..sellanen ihminen ei tiedä paskanvertaa koirista mitään..ei siis yhtään mitään..se ei sitä tarkota, jos jollain onnettomalla omistajalla,joka ei oo saanu koiraansa kuriin on sattunut jotakin päällekarkausta tms. vika on aina hihnan toisessa päässä!! onko joittenkin niin vaikea ymmärtää sitä tosiasiaa, että ei ota koiraa jos ei jaksa sitä myös kouluttaa ja opettaa!!

    • koirien ystävä

      koira kannattaa hankkia suomesta aina voi tulla asioita kasvattajalle mitä tehdä voi kysyä häneltä , bullterrieri on ihana rotu

    • Hienoa aikuiset

      Tuo Lentsu 76 voisi suksia sanonko minne. Kaikilla koirilla voi olla synnynnäinen mielenvika. Rodulla lähes olematon merkitys. Mitä yleisempi koirarotu, sitä enemmän tilastoja. Mopsikin voi pimahtaa ja käydä kimppuun, mutta se nyt ei hirveitä tuhoja saa aikaan. Bulli on taistelukoira tavallaan, mutta ihan yhtä rakastava perheenjäsen siinä missä kultainennoutaja. Ottaa päähän nämä ihmisten ennakkoluulot.... sama kuin väittäisi että tatuoitu ihminen on linnakundi ?!

      • herätys nyt!

        Hyvä koira kaikinpuolin. Harrastaa voi vaikka mitä ja mielikuvitus korkeintaan rajana. Älykkyys paistaa läpi ja koira voi helposti ottaa dominoivan aseman perheessä/yksin asuvalla. Sille pitää tehä jo alkuun säännöt selviksi. Oikea koulutus ja se miten koulutat sitä on tulos mitä saat. Se voi olla hirviö taikka ihana yhteiskuntakelponen paras ystävä,joka rakastaa ihmisiä. Tasan on kaksi rotua mitä otan. Ja,toinen niistä tämä.


    • Sikopaimen

      Vitun runkkarit jotka haukutte bullterrieriä. Jos bulli on teijän mielestä ruma ja inhottava niin katsokaa peilistä ensin omaa rumaa naamanne ja miettikää sitten miltä itse näytätte. Bulli on kaunis ja ihana koira.

      T. Bullin omistaja

    • OTTAKAA SELVÄÄ!!!!

      SIIS VOI HELVETTI tää suomi24 on pullollaan tietämättömiä,naapurin tuttavalta kuulleita ihmisiä jotka tuomitsee koko helvetin rodun jos kerran vuosi kymmenessä joku on jättänyt koiransa kouluttamatta ja lopputulos on ollut tämä,että sitä naapurin tutun koiraa ollaan purtu!!!! En ymmärrä miten edes aina päädyn näille helvetin juoru palstoille lukemaan näitä juttuja,kun samantien saa juosta hermo tupakan polttamaan! :D MÄ OLEN NIIN TURHAUTUNUT TEIHIN "SE ON TAPPAJA KOIRA" IHMISIIN :D OTTAKAA VITTU ASIOISTA SELVÄÄ,SUOMESSA ON MONTA HYVÄÄ VAHVOJEN ROTUJEN KASVATTAJAA JOLLA JOKAISELLA ON OVI AUKI TUTUSTUMAAN KOIRIINSA!!!

      !!!! ÄLÄ TUOMITSE,KUN ET TUNNE !!!!!
      -ja vika on aina remmin toisessa päässä-

    • koettu on

      Pakko todeta tähän, että meidän takapihalla bulli tappoi pienen terrierin. Vaalea uros bulli oli aina irti siellä takapihalla ja sitten vaan yhden kerran hyökkäsi pienen yorkin kimppuun eikä saatu irti sitten millään.
      Niin että en kyllä ymmärrä noita teidän puolusteluja, paitsi että luulen puolustajien olevan kasvattajia, jotka aika sikamaisesti nyt puhuu omaan pussiin.
      Tappajarotu. Mun on aika helppo sanoo näin, kun itse olin yrittämässä tätä pikkukoiraa pelastaa. Ei anna bulli periksi tollasessa tilanteessa. ei voitu mitään, pikkuinen kuoli sairaalassa samana iltana.
      Että älkää jauhako pskaa tämän rodun puolesta pliitz!

      • järki käteen

        Pakko todeta tähän, että olen nähnyt collien käyvän lapsen päälle. Tappajarotu siis kyseessä. Onneksi ei sillä kertaa käynyt pahemmin. Kotikylässäni taas sekarotuiset urokset tappelivat kun olin lapsi, toinen jouduttiin lopettamaan. Tässä lopetetussa oli ainakin ajokoiraa, toisessa jonkinlaista pystykorvaa (oli musta). Älkää nyt hyväntähden ihmise hankkiko collieita, sekarotuisia, ajokoiria ja mitään (varsinkaan mustia) pystykorvia jos ette halua päästä iltapäivälehtien otsikoihin!


    • bulli

      Hienosti tuomitset koko rodun yhden ainoan yksilön toiminnan takia.. Oletko aina noin ennakkoluuloinen ja putkiaivoinen?

    • koettu on

      Kyllä vaan, mutta et pysty kääntämään keskustelunaihetta minun ominaisuuksiini. Nyt keskustellaan bullien ominaisuuksista. Harmi sinun kannaltasi, että 99% niistä pilaa loppujen maineen.

    • Rauhallisinkoira:D

      Tunnen yhden bullin. Rauhallisin koira jonka oon tuntenu!
      Muutenkin ihan mahtava luonne :)

    • Bülli

      3v narttubulli pötköttelee sohvalla vieressä. Olen vieläkin hengissä ja muutenkin valloittava otus se on.

      Kaikki vahvat koirarodut vaativat määrätietoista kasvattamista ja kouluttamista. Pienillä elukoilla ne mahdollisesti syntyvät vahingot ovat pienempiä. En suosittele bullia, tai mitään muutakaan koiraa, ensimmäiseksi koiraksi, ellei ole jo muuten jonkinlaista kokemusta koirista. Ihmiset, jotka ostavat koiran lapsilleen voivat saada hihnassa riepovan ja ruoat kädestä varastavan pikkuperkeleen, näin yleistäen.

      Bullin kanssa ei ole kummempia konflikteja ollut, mutta parin erilaisen terrierin ja rotikan kanssa ongelma oli aina kädettömässä omistajassa (en minä). On minuakin purtu nilkkoihin kun olen kantanut pelokkaan vehnäterrierin sylissä puistosta pois, kun lauma muita koiria rymysi kiusaamaan. Kai siellä joukossa joku tappajaspanieli ja surmanoutaja oli.

      • Dgjkiytd

        "En suosittele bullia, tai mitään muutakaan koiraa, ensimmäiseksi koiraksi"

        Vai niin..


    • bullinarttu08

      Aina löytyy näitä MINÄTIEDÄNSEONTAPPAJAOLENITSENÄHNYT ihmisiä, YKSI agressiivinen koira ei tarkoita koko rotua.

      Kyllä, bullin kanssa täytyy asennoitua siihen, ettei se ole välttämättä paras koirapuisto koira ja voi hyvinkin olla vieraskoira-agressiivinen. Poikkeuksia löytyy, kuten oma narttuni joka hyväksyy suurimman osan vieraista koirista. Jos puistossa on tullut tappelua niin se on ollut se toinen koira joka sen on aloittanut ja me ollaan poistuttu puistosta täynnä reikiä, koskaan ei ole oma narttuni jättänyt naarmuakaan toisiin koiriin. Ompas hirveä tappaja meillä.

      Bulli ei ole jokaiselle se paras mahdollinen koira, se tarvitsee määrätietoisen ja pitkällä pinnalla varustetun isännän/emännän. Onneksi suomessa kasvattajat osaavat hyvin arvoida kelle pentunsa uskaltavat myydä. Harmiksemme tätä samaa ei voi sanoa kaikista ulkomaalaisista kasvattajista (eikä kaikista suomalaisistakaan välttämättä) paperittomia tuontikoiriakin löytyy..

      Miettikää huutelijat ihan oikeasti KUINKA USEIN näette lehdissä otsikon BULLTERRIERI hyökkäsi koiran/ihmisen kimppuun? AIVAN ette kauhean usein jos lainkaan. Kyllä ne on nämä "tavalliset" koirat jotka ihmisten ja koirien kimppuun hyökkäilee.

      Olkaa hyvät ja tutustukaan rotuun ennenkun rupeatte tappajiksi huutamaan.

      Rodusta kiinnostuneita suosittelen käymään näyttelyissä, kasvattajilla ja mahdollisesti bullipäivillä (ovat ohi jo tältä vuodelta) ja rohkeasti tulkaa juttelemaan jos kadulla näette.

      Terveisin,
      Bullterrieirin omistaja

    • tuhma roar

      Ostettiin keväällä bullterrieri Roar Tallinnasta. Alkuun meni oikein hyvin, muttei enää. Koira paskantaa mihin lystää ja tullut vihaiseksi. Näykki kotiväkeäkin ja puri kahta jehovan todistajaa kun kävelivät torilla. Olemme kurittaneet sitä torumalla ja teljenneet kellariin joskus. Tänään näytteli hampaitaan jopa minulle. Pitäisikö luopua koko otuksesta, tuntuu olevan tyhmä kuin saapas.

      • llllllllllllllllllll

        Et vaan osaa, siitä se on kiinni. Miksi otit vahvan koirarodun edustajan itsellesi, jossei kokemusta/taitoa tuon enempää löydy?

        Koira tekee tasan sen mistä se tykkää ja mistä on sille hyötyä, jos sen ANTAA. Ei ole mitään iloa torua ja rankaista, jossei koiraparka tajua mistä helkutista sä sitä rankaiset (eikä ole OPETETTU erikseen mitä PITÄISI tehdä sen puremisen sijaan).

        Hommaa ittelles asiaan perehtynyt kouluttaja tai vie piikille. Ei tollasta vahinkoa kannata laittaa kiertoon, koska suurin osa ihmisistä ei tajua koulutuksesta hölkäsen pöläystä.

        Jos kuitenkin haluat vielä yrittää, niin LUE aiheesta, HAE kouluttaja avuksesi ja ÄLÄ OLE LAISKA.


      • uusikoira
        llllllllllllllllllll kirjoitti:

        Et vaan osaa, siitä se on kiinni. Miksi otit vahvan koirarodun edustajan itsellesi, jossei kokemusta/taitoa tuon enempää löydy?

        Koira tekee tasan sen mistä se tykkää ja mistä on sille hyötyä, jos sen ANTAA. Ei ole mitään iloa torua ja rankaista, jossei koiraparka tajua mistä helkutista sä sitä rankaiset (eikä ole OPETETTU erikseen mitä PITÄISI tehdä sen puremisen sijaan).

        Hommaa ittelles asiaan perehtynyt kouluttaja tai vie piikille. Ei tollasta vahinkoa kannata laittaa kiertoon, koska suurin osa ihmisistä ei tajua koulutuksesta hölkäsen pöläystä.

        Jos kuitenkin haluat vielä yrittää, niin LUE aiheesta, HAE kouluttaja avuksesi ja ÄLÄ OLE LAISKA.

        Luovuimme Roarista, pinna ei kestänyt enää. Kouluttaa yritimme, mutta heikoin tuloksin. Annoimme sen maatilalle, missä koiralla tilaa temmeltää. Aiomme hakea Tallinnasta saksan paimenkoiran, on kuuleman mukaan oppivainen koira.


      • OmanItsensäMessias
        uusikoira kirjoitti:

        Luovuimme Roarista, pinna ei kestänyt enää. Kouluttaa yritimme, mutta heikoin tuloksin. Annoimme sen maatilalle, missä koiralla tilaa temmeltää. Aiomme hakea Tallinnasta saksan paimenkoiran, on kuuleman mukaan oppivainen koira.

        Älä edes kuvittele et seefferikää ois helppo. Seefferillä se on nii monesta asiasta kiinni, et minkälaine se on. Mitä enemmä saalisviettiä sen hankalampi se on kouluttaa. Ystävälläni on seeffereitä harraste ja työkäytössä. Työkoirat on ne haastavimmat ja väärissä käsissä vaaralisimmat. Isäni naisystävällä on kaksi harraste seefferiä ja tämä toinen (narttu) on TODELLA haastava tapaus. Uros on helpompi, koska ei ole niin vietikäs! Ärsyttää ku immeiset luulee seeffereide olevan jotain ihananlutusen helppoja koiria. Ei ole. Ei kaikki. Seefferi on niin monimuotonen ja käyttönen et ei pidä luottaa yhen paikan tietoon, vaan tutustua rotuun OIKEASTI TARKKAAN. Jos kasvattasin seeffereitä nii en luovuttas niitä iha helposti kelle tahasa.


    • jere(

      Bulterrieriiit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Tappajakoirat

      Bullterrieri kävi kerran oman sakuni kimppuun,tämä bullterrieri oli vapaana metsässä eikä totellut emäntäänsä vaikka hän koiraa käskytti tulemaan luokseen.

      Itse olin koirani kanssa noin 30 metrin päässä ja oma koira oli kiinni eikä provonnut mitenkään mutta bulli senkun lähestyi raivolla ja pyrki kurkkuun kiinni mutta sain onneksi käännettyä koirani viimehetkellä niin että bulli tarttui korvaan ja päähän kiinni hampaillaan.

      Ei auttanut huuto eikä eukon käskyt siinä sitten samalla hetkellä sanoin eukolle että väistä ja pamautin täysillä nyrkillä koiraan kuonoon niin että veri vain lensi ja samassa bulli irrotti otteensa ja selvittiin lekurissa vähäisillä vammoilla.

      Huomioksi kaikille ääliöille moraalisaarnaajille että lyönti ei aiheuttanut kyseiselle bullille mitään pysyvää kipua tai vahinkoa,näin päästiin vain siitä tappajan otteesta irti.

      Tekisin saman heti rodusta huolimatta jos jatkossa kohdalle sattuisi joku koiran puruote missä ei saada koiraa irti toisesta millään.

      Tämä on tapahtunut jo 10 vuotta sitten.

      Mielestäni Bullterrierin pitäminen lemmikkieläimenä pitäisi Tansakan mallin mukaan kieltää Suomessa ehdottomasti sen arvaamattomuuden vuoksi.

      Jos koira on jalostettu tappelukoiraksi niin se ei sovellu mihinkään normaali elämään.
      Ärsytyskynnys on varmasti alhainen ja koira tulkitsee helposti väärin olemattomia uhkia sekä haluaa tapella jalostuksenkin takia helposti.

      Todella vaarallinen koirarotu niin ihmisille kuin toisille koirillekkin.
      Tanskasta mallia Suomenkin koira-asioihin.

      • katsopatilastot

        Sinulla ei selvästikään ole sitten mitään käsitystä siitä, millainen bullterrieri rotuna on, joten ennen kuin nolaat itseäsi enempää, suosittelen sinua opiskelemaan aiheesta enemmän. Itseasiassa on hälyttävää, että noin pienillä perustiedoilla varustettu henkilö on koiranomistaja ollenkaan.

        Minun bullterrierini ja toisen rotuisen koirani kimppuun kävi kerran - samoin metsässä - nimenomaan saksanpaimenkoira. Mitä tästä voimme yleisellä tasolla päätellä koiraroduista? Mielestäni emme yhtään mitään, mutta sinä älykääpiö olet varmasti toista mieltä.

        Bullterrieri nimenomaan ei ole arvaamaton, vaan uskomattoman pitkämielinen ja ärsytyskynnys huitelee taivaissa. Samaa ei voi sanoa varsinkaan käyttölinjaisista saksanpaimenkoirista, jotka reagoivat aina ja kaikkeen. Bullterrierin tappelukoirataustasta ei juuri ole haittaa normaalissa elämisessä kuten sinä älykääpiö väität. Kuten sanoin, niin ne nimenomaan eivät reagoi herkästi juuri mihinkään (omanikin on rodunomaiseen tyyliin mieletön viilipytty), mutta väitän, että saksanpaimenkoirien vähäinen reagointikynnys on jo oikeasti otettava huomioon normaalissa elämässäkin.


      • Urpo_kullinjatke

        Fakta on niin että kyseinen rakki bullterrieri puri sakemaania syyttä ja sinä aivovammainen vittuilet täällä että "ei se mitään katsele tilastoja".

        Juuri sinunlaisesi asiat kieltävät ääliöt eivät saisi pitää minkäänlaista eläintä lainkaan,katsele itse mitä rotuja Tanskassa on kielletty,ihan huvikseen niitä siellä varmaankin on kielletty.


    • Bulli

      Pakkohan tähän on itsekin 1 bullin omistajana kommentoida. Meidän kääpiöbulli on todella kiltti, koira on 3 vuotias ja tähän mennessä on tullut vastaan 2 koiraa joiden kanssa se ei tule toimeen (nämä koirat eivät tule toimeen urosten kanssa ollenkaan ja toinen on sakemanni). Rotu vaatii kärsivällisyyttä ja tiukkaa, mutta rakastavaa kuria varsinkin pentuna, jolloin ovat aikamoisia riiviöitä :D Testailevat hampaitaan mielellään kalusteisiin... Bullin käsittelyssä kestäviä lelujakaan ei hirveästi ole olemassa ja tämähän se juttu on, jos konflikti tulee tekee bulli paljon pahempaa jälkeä, kuin vaikka Chihuahua :D Tällä meidänkin herralla on kyllä semmoinen luonne ettei se jätä ketään kylmäksi. Ainut miksi joudun harkitsemaan ennen toista bullia on rodun sairaudet, niitä on valitettavasti monenlaisia ja ovat surullisen yleisiä..

    • Bullgirl

      Koira kannattaa aina hankkia mieluiten kotimaasta,suomessa pentutehtailut ei niin yleisiä kuin muualla. Myös yjteydenotto ongelmien tullessa helpompaa...Kunnon kasvattajat löydät bullterrier yhdistyksen sivulta hinta arviolta 1.200-1.500e.

      Ennen bullin ostoa on myös hyvä käydä tutustumassa rotuun esim bullipäivillä ym ja kysellä sielä omistajilta :) itselle bullipäivillä käyminen oli se että tajusin että "kyllä tämä rotu se on minkä haluan" . Bulli minulla on ollut kohta 10v ja ei ole syönyt meidän kissoja eikä mun vanhempienkaan,ainiin ja tyttökin (2v) on pysynyt elossa tähän päivään asti. Toki JOKAINEN KOIRA VOI PURRA ! meillä ei oma koira ole toisten koirien päälle käynyt,mutta useammin vapaana juosseet tai haistelemaan päästetyy koirat ovat alkaneet rähistä. Viimeeksi kimppuun kävi vapaana juossut komondor koira,hassua kyllä mun koira ei vissiin ymmärtänyt tilannetta sillä heilutti häntää leikkisästi sen jälkeen ku omistaja haki sen pois :D kerran olen nähnyt oman koiran oikeasti vihaisrna ja silloin mun exät shäfer mix kävi päälle... siinä sai mun koira ruman vekin mut shäferille ei mitään jälkeä,vähän vaan karvat pöllysi.....

      Meidän koira on kiltti ja hirveen utelias tutudtuun eöäimiin kuin ihmisiin,joskus liiankin innokas. Pienten koirien kanssa on varovainen siksi että bullilla yleensä aika raju leikkimis yyli "jyrätä päälle" bulli kun ei aina ymmärrä vahvuuttaan. Lapsen kanssa ei hönttöile yhtä paljon,tosin pari kertaa sattunut törmäyksiä kun bulli innostunut hepuloimaan. Muuten ei ole moksiskaan vaikka tyttö kaatunut sen päällekkin,ei irvistä vaikka kissatkin syö sen kupista välillä.

      Bulli voi tulla myös kalliiksi e.lääkäri kuluissa,se kun syö lähes kaikkea. Myös iho ongelmat vaatii erikoisruokia eli siis markettiruuat ei käy ainkaan meijän koiralle. Ja tosiaan helvetin moinen ruokaileen ,tuntuu että mikä vaan mitä syä niin kelpais ja aina kerjuulla tai tahtos nuolla lautasetkin :'D

    • OMA

      Kun jotain asiallista kysyy te Suomalaiset punaniskat puhutta mitä vaan ei mitää asiallista tietoa.

    • Anonyymi

      ne on paskaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe