Terve,
Olen juuri saamassa peruskoulun päättötodistusta ja olen tulossa myös täysi-ikäiseksi ennen ensilukukauden alkua (juu, siis muutamaan otteeseen tullut kerrattua).
Olisin kiinnostunut sähköasentajan ammatillisesta koulutuksesta oppisopimuksen avulla.
Kysymykseni koskeekin näin ollen, että miten tämä käytännössä toimii?
Voinko vain astella johonkin alan firmaan, kysyä työnantajalta, että ottaako hän 18-vuotiaan, peruskoulun käyneen "oppipojaksi", ja thats it? ..Vai miten homma etenee?
Paljonko joutuu käymään koulussa teoriaa työn ohella?
Paljonko alan harjoittelijan palkka on?
Kestääkö koulutus saman 3 vuotta kuin normaaleilla ammattikouluopiskelijoilla, jotka eivät omaa oppisopimusta?
Kuinka vaativaa hommaa harjoittelija joutuu tekemään?
Ahkeruutta, kiinnostusta ja innostusta alaa kohden kyllä löytyy.
Suuret kiitokset auttavalle vastaajalle!
Sähköasentajaksi oppisopimuksella
Tietämätönnn
1
1203
Vastaukset
- sähkö2
Sen nyt ainakin voin sanoa että tuuria saa olla jos aikoo päästä opparilla sähköalalle ilman aikaisempaa alan kokemusta/koulutusta. Olen nimittäin itse etsinyt paikkaa jo useista firmoista, mutta aina ovat vaatineet joko työkokemusta tai sähköasentajan perustutkintoa. Onnea yritykseen kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762534Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2852237Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1441194Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 76830
- 71815
- 106808
- 65807