Kun lukee oikein ajatuksella näitä juttuja ja muiden kyselyjä sekä äitejä jotka ovat antaneet vastauksia niihin niin ekana herää kysmys MINKÄ IKÄISIÄ nämä äidit ovat?Suurin osa vastaajista tuntuu olevan ajatusmaailmaltansa 13vuotiaita pikku lapsia,teksteistä suorastaan huokuu epävarmuus ja lapsellisuus kuten huomaa ainakin aiheessa "Vatsa ei enää peity näkyvistä :( " vastausten lukemisessa näkyy parhaiten tämä lapsellisuus ja ajatuksen puuttuminen.Voi voi ja näistäkö odottajista muka tulevia teini äitejä,sääliksi käy.
MInkä ikäisiä odottajia täällä oikein on?
52
954
Vastaukset
- rv27
30-vuotias ja odotan esikoistani. Minkä ikäinen itse kysyjä on?
- ylpeä tuleva äiti!
itse olen 20 v ja juuri ilmeisesti monen mielestä siinä iässä, että voisin lukeutua noihin vatsan näkymisen valittelijoihin. Mutta nuoresta iästäni huolimatta osaan laittaa asiat kuitenkin ilmeisesti joitakin vanhempia odottajia paremmin tärkeysjärjestykseen, lähtien vaikkapa sen lapsen hyvinvoinnista ja omastani, enkä siitä miten suuri raskausmaha minulla on. Kyllä siinä kenelle tahansa varmasti tulee ruma olo, jos ajattelee että on muka jotenkin epöänormaalia olla "iso" raskausaikana. Hmm.. Niin se vaan on ainakin minun mielestä, että kyllä sen huomaa jos ihmisellä on huono itsetunto, ja sen huomaa monen kirjoituksesta täällä. Vai onko sitten niin, että ollaan oikeasti niin tyytymättömiä kaikkeen, että aina pitää vaan valittaa ja surkutella.. Olisitte iloisia että ongelmat päättyvät vaikka vain siihen suureen raskausmahaan.
Ja huvittavinta tästä tekee juurikin se, että aina voivotellaan kuinka nuoret vanhemmat menevät buumin mukana.. Hehheh, niinhän se onkin. ylpeä tuleva äiti! kirjoitti:
itse olen 20 v ja juuri ilmeisesti monen mielestä siinä iässä, että voisin lukeutua noihin vatsan näkymisen valittelijoihin. Mutta nuoresta iästäni huolimatta osaan laittaa asiat kuitenkin ilmeisesti joitakin vanhempia odottajia paremmin tärkeysjärjestykseen, lähtien vaikkapa sen lapsen hyvinvoinnista ja omastani, enkä siitä miten suuri raskausmaha minulla on. Kyllä siinä kenelle tahansa varmasti tulee ruma olo, jos ajattelee että on muka jotenkin epöänormaalia olla "iso" raskausaikana. Hmm.. Niin se vaan on ainakin minun mielestä, että kyllä sen huomaa jos ihmisellä on huono itsetunto, ja sen huomaa monen kirjoituksesta täällä. Vai onko sitten niin, että ollaan oikeasti niin tyytymättömiä kaikkeen, että aina pitää vaan valittaa ja surkutella.. Olisitte iloisia että ongelmat päättyvät vaikka vain siihen suureen raskausmahaan.
Ja huvittavinta tästä tekee juurikin se, että aina voivotellaan kuinka nuoret vanhemmat menevät buumin mukana.. Hehheh, niinhän se onkin.olen 36 ja odotan kolmatta lasta
- Ninnaliinuska
Olen 26v. ja toinen lapsi syntyy toukokuussa.
- hhijhhj
yhteydessä oon miettinyt samaa, kun vastaukset on ollu hieman lapsellisia epävarmuudessaan ja mustavalkoisuudessaan.
Noh, tulihan selityskin erään gallupin yhteydessä, ikähaarukka siihen vastaajissa oli 18-25v. Ajattelin että varmaan näillä palstoilla pyörii sitten muutenkin sen ikäisiä.
Oon 35v., eka lapsi tulossa alkukesästä - Hejdih
...olin 19, kun aloin odottaa esikoistani. Ja vauva syntyy nyt maaliskuussa. Nuoresta iästäni huolimatta minulla on mielestä suht aikuismainen ajatusmaailma.
- muuan äiti
38 ja odotan toista lastamme.
- dghnxfjnm
23 ja tokaa odotan. mutta tyhmyys ei katso ikää :)
- 35+1
Minä olen 27 ja odotan kolmatta. Helmikuussa pitäis syntyä.. Juu oon kans samaa mieltä et tyhmyys ei katso ikää =)
- katso ikää
luulen, että juttujen taso täällä ei ole sidonnainen kirjoittajien ikään vaan siihen että kynnys kysellä täällä joidenkin mielestä itsestään selvyyksiä ja jopa tyhmyyksiä on pieni on kaikenikäisille. Mielestäni tämä on hyvä, koska ei kaikkea kehtaa kysyä terveyskeskuksessa (itse kyllä kehtaan mutta :D..) ja pitäähän asiat selvittää ettei jää vaivaamaan :)
Itse olen 20-vuotias odottaja, la helmikuussa.
- pilkunviilaaja!
Minulle taas tuli sinun tekstistäsi olo, että voisit mennä hetkeksi takaisin kouluun opiskelemaan oikeinkirjoitusta. Yksinkertaisimmat yhdyssanat luulisi aikuisen kirjoittajan osaavan. Jos teksti on täynnä virheitä niin minulle ainakin tulee sellainen olo, että kirjoittaja on hyvin nuori.
- hehehe.. niinpä niin
mikähän siinä on, että jokaisen pitäisi kirjoittaa kirjakieltä ollakseen uskottava. No okei, kyllähän se niinkin kai on. Mutta todella pilkunviilaajat ovat syvältä sieltä, tiesitkös.. Ihan asia viesti oli, täällä palstoilla liikkuu ties mitä marisijoita ja huonolla itsetunnolla varustettuja äitejä, sääli. Lapsella tulee olemaan melko huonot kasvatuksen perusteet, jos lähtökohdat ovat nämä mitä täällä lukee.
- nuori äiti
hehehe.. niinpä niin kirjoitti:
mikähän siinä on, että jokaisen pitäisi kirjoittaa kirjakieltä ollakseen uskottava. No okei, kyllähän se niinkin kai on. Mutta todella pilkunviilaajat ovat syvältä sieltä, tiesitkös.. Ihan asia viesti oli, täällä palstoilla liikkuu ties mitä marisijoita ja huonolla itsetunnolla varustettuja äitejä, sääli. Lapsella tulee olemaan melko huonot kasvatuksen perusteet, jos lähtökohdat ovat nämä mitä täällä lukee.
Itse olen nyt 20 vuotta ja odotan esikoista. Kyllä joskus tulee ihmeteltyä ihmisten kirjoittamia tekstejä. Jotkut rupee kettuilemaan, jos kysyy jotain, mitä ei itse tiedä, mutta onneksi on paljon sellaisia ihmisiä, jotka on asiallisia. Ei mulle tulis ainakaan pieneen mieleenikään ruveta täällä *ittuilemaan, mutta joskus törmää tähänkin.
Mietin minäkin aluksi, että kuinkahan isoksi tässä kasvan ja iik, sittenhän se maha näkyy, mutta nyt, kun on odotusta takana reilut 32 viikkoo, niin en oo edes pitkään aikaan murehtinut mahan kokoa. Kasvaa niin isoksi kuin kasvaa ja mitä siitä, vaikka ihmiset huomaa. Ei sitä kyllä voi peitelläkään eikä tarvikaan :D Mutta jospa se h-hetki koittas maaliskuussa :) - Pilkunviilaaja!
hehehe.. niinpä niin kirjoitti:
Ilman muuta pilkunviilaajat ovat syvältä, enhän muuta väittänytkään. Enkä tarkoita, että pitäisi kirjakieltä kirjoittaa. Olisi vain mukavampi lukea jos kirjoittaja osaisi kirjoittaa yhdyssanat oikein. Minä en vain osaa pitää uskottavana kirjoittajaa, jonka suomi näyttää siltä kuin kirjoittaja ei olisi koskaan koulussa käynytkään.
- huoh.....
Pilkunviilaaja! kirjoitti:
Ilman muuta pilkunviilaajat ovat syvältä, enhän muuta väittänytkään. Enkä tarkoita, että pitäisi kirjakieltä kirjoittaa. Olisi vain mukavampi lukea jos kirjoittaja osaisi kirjoittaa yhdyssanat oikein. Minä en vain osaa pitää uskottavana kirjoittajaa, jonka suomi näyttää siltä kuin kirjoittaja ei olisi koskaan koulussa käynytkään.
kirjoittahan voi olla vaikka sen ikäinen, ettei siihen aikaan ollut kunnon äidinkielen koulutusta? Mutta ethän sinä ajattele asiaa siltä kannalta, oletat vain suoraan että kirjoittaja on teini-ikäinen. Mutta miksi hän kysyisi edes minkä ikäistä porukkaa täällä on, jos ei itse pitäisi näitä marisijoita täällä keskenkasvuisina?
- Pilkunviilaaja!
huoh..... kirjoitti:
kirjoittahan voi olla vaikka sen ikäinen, ettei siihen aikaan ollut kunnon äidinkielen koulutusta? Mutta ethän sinä ajattele asiaa siltä kannalta, oletat vain suoraan että kirjoittaja on teini-ikäinen. Mutta miksi hän kysyisi edes minkä ikäistä porukkaa täällä on, jos ei itse pitäisi näitä marisijoita täällä keskenkasvuisina?
Niin. Tässä lähinnä halusin alleviivata sitä, että sitä voi monista asioista OLETTAA että toinen kirjoittaja on sitä tai tätä. Ja on niin helppo arvostella muiden mielipiteitä, kirjoitustyyliä tai mitä vaan - ja siten tuntea itsensä vähän paremmaksi ihmiseksi. Mutta niinhän se usein on, että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin... Ei täällä ole pakko lukea ihmisten tekstejä jos niistä tulee ärsyyntynyt olo.
- hehe....
Niin. Tässä lähinnä halusin alleviivata sitä, että sitä voi monista asioista OLETTAA että toinen kirjoittaja on sitä tai tätä. Ja on niin helppo arvostella muiden mielipiteitä, kirjoitustyyliä tai mitä vaan - ja siten tuntea itsensä vähän paremmaksi ihmiseksi. Mutta niinhän se usein on, että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin... Ei täällä ole pakko lukea ihmisten tekstejä jos niistä tulee ärsyyntynyt olo.
sinäpä sen sanoit :) Jos sinulle on noin suuri ongelma se, että jonkun kirjoitustyyli ei vastaa oletuksiasi, miksi sitten liikut netin palstoilla joissa yksinkertaisesti ei ole muuta kuin ihmisten kirjoitusta. Mene sitten vaikka kahville ihmisten ilmoille puhdistamaan ajatuksiasi, niin ei tule sitten se ärsyyntynyt olo.
- Pilkunviilaaja!
hehe.... kirjoitti:
sinäpä sen sanoit :) Jos sinulle on noin suuri ongelma se, että jonkun kirjoitustyyli ei vastaa oletuksiasi, miksi sitten liikut netin palstoilla joissa yksinkertaisesti ei ole muuta kuin ihmisten kirjoitusta. Mene sitten vaikka kahville ihmisten ilmoille puhdistamaan ajatuksiasi, niin ei tule sitten se ärsyyntynyt olo.
Et tainnut ihan ymmärtää viestieni ironiaa. Väännetään rautalangasta: Jos alkuperäistä kirjoittajaa häiritsee palstan taso noin paljon, niin ei tarvitse lukea tätä palstaa. Minä taas halusin osoittaa, että yhtä lailla joku voi häiriintyä aloittajan kirjoituksesta. Kunhan kiusasin.
- 33 v. äippä
Et tainnut ihan ymmärtää viestieni ironiaa. Väännetään rautalangasta: Jos alkuperäistä kirjoittajaa häiritsee palstan taso noin paljon, niin ei tarvitse lukea tätä palstaa. Minä taas halusin osoittaa, että yhtä lailla joku voi häiriintyä aloittajan kirjoituksesta. Kunhan kiusasin.
Taidat kuulua niihin koulu- ja työpaikkakiusaajiin, kun tuolla tavalla kirjoitat ? " Kunhan kiusasin "... Sekös se on " aikuismaista " käytöstä !!??
Eiköhän jokainen saa kirjoittaa, mitä haluaa. Sitä en itsekään tajua, että pitää nälviä toisten kommentteja, kun voi asiallisestikin vastailla.
Meitä on joka junaan ja valitettavasti aika moni jää asemallekin... - 33 v. äippä
Taidat kuulua niihin koulu- ja työpaikkakiusaajiin, kun tuolla tavalla kirjoitat ? " Kunhan kiusasin "... Sekös se on " aikuismaista " käytöstä !!??
Eiköhän jokainen saa kirjoittaa, mitä haluaa. Sitä en itsekään tajua, että pitää nälviä toisten kommentteja, kun voi asiallisestikin vastailla.
Meitä on joka junaan ja valitettavasti aika moni jää asemallekin... - lohduton.h
33 v. äippä kirjoitti:
Meitä on joka junaan ja valitettavasti aika moni jää asemallekin...ei ole muuta tekemistä kuin analysoida ihmisiä netissä, heidän kirjoitustyylistä perusteella tms... Nimim. Pilkunviilaaja ilmeisesti kuuluu tähän "ryhmään".. Huvittavaa.
- ruutu22
Täällä kakskakkonen ja esikoinen tuloillaan :) Oikein odotettu, rakastettu ja parhaan mukaan suojeltu pikkuinen nyt jo. Ja kaikki raskauden vaivat kärsitään, mitä kärsittävä on.
- äippä34
34v ja 4 lapsi tulos
- ......
29v ja toinen tulossa.
- sallaelin
toinen tulossa ja ikää 24, esikoinen syntyi kun olin 19.s
- Kiusattu-
Olen 20v täytän 21 ennen tämän vauvan syntymää. Tämä on todella harkittu lapsi ja olen siitä ylpeä, mutta haluaisin itsekin pitää sen mahdollisimman kauan salassa.. Opiskelen viimeistä vuotta koulussa ja en jaksaisi kuunnella kaikkea sitä vittuilua, jonka tiedän vauvastani kuulevan! Meidän koulussa kun on itseänikin nuorempia opiskelijoita, juuri näitä teinejä, joten en jaksaisi nyt muutenkin väsyneenä kuunnella mitään ylimääräisiä vittuiluja.. Itselläni kyllä maha on vielä todella pieni, eikä sitä näy ja toisaalta odotan innolla, että se kasvaa. Odotan kovasti, että saisin lapseni syliin yms. Olen ylpeä tästä raskaudesta!
En vaan sanoisi, että muiden kannattaa tulla heti moralisoimaan ja sanomaan siitä, että mikä on lapsellista yms. Jokaisella aikuisellakin on omat henkilökohtaiset syynsä! Itse olen joutunut olemaan koko kouluikäni kiusauksen kohteena, joten tämän vuoksi otan asian raskaasti.. Joten ennen kuin tiedämme toisten henkilökohtaisia syitä eri asioihin, niin ei tuomita heti teineiksi yms..- henkinen vahvuus
kuitenkin itse jo aikuinen, myös henkisesti, kyllä sinun pitäisi pystyä sivuuttamaan jos joku 15 kesäinen tulee vaikeaa elämäänsä sinulle purkamaan. Joistakin asioista kuuluu vaan päästä yli, varsinkin jos perhettä ollaan perustamaan ruettu. Ei nyt pahalla, mutta on minuakin kiusattu joskus, mutta jos en olisi asiasta päässyt ylitse, miten voisin kasvattaa lapseni vahvaksi persoonaksi, jos itse pakenen nurkkaan heti kun vähän "pelottaa"?
Ja ei kukaan ketään ole suoraan tuomitsemassa, mutta jos luet tuota viestiketjua, niin melko naurettavaa vouhottamista sieltä löytyy mm. vaatevaraston uudelleen pistämisestä.. Ihmisten kuuluisi vähän enemmän kuitenkin kunnoittaa uutta elämän alkua, eikä aina olla valittamassa jostakin tyhjänpäiväisestä. Silmät auki vaan, niin löytyy niitä oikeitakin ongelmia joista kuuluukin puhua, johon ei lukeudu se kuinka kalliit äitiysfarkut voivatkaan olla, VOI EI sentään... - ei alatyyliä
"Vittuilu", "vittu" ja muut vastaavat sanat ovat teinikieltä. Et ole itse sen kummempi teini kuin nekään teinit, joita haukut viestissäsi. Aiotko opettaa lapsellesikin noin rumaa kielenkäyttöä? Säälin lasta!
- kiusattu-
ei alatyyliä kirjoitti:
"Vittuilu", "vittu" ja muut vastaavat sanat ovat teinikieltä. Et ole itse sen kummempi teini kuin nekään teinit, joita haukut viestissäsi. Aiotko opettaa lapsellesikin noin rumaa kielenkäyttöä? Säälin lasta!
Se, mitä kirjotan netissä ei tarkoita, että opetan juuri niitä sanoja lapselleni, kiitos kysymästä.. Et itsekään ole sen kummempi kuin minä ja ne muut teinit :)
Sääli vapaasti, sääli on sairautta! - itsekin vielä nuori.
kiusattu- kirjoitti:
Se, mitä kirjotan netissä ei tarkoita, että opetan juuri niitä sanoja lapselleni, kiitos kysymästä.. Et itsekään ole sen kummempi kuin minä ja ne muut teinit :)
Sääli vapaasti, sääli on sairautta!sitten kirjoitat tuollaisia itkutekstejä koulukiusatuksi tulemisesta, jos et kerjää sääliä? Mitäs sitten, sympatiaa? Todellisuus vaan on, että jos otat itseesi teini-ikäisen marinat, tuskin oikeasti olet kovinkaan kypsä persoona. Aikuisena ihmisenä sinun kuuluisi osata jo asettaa tuollaiset ns. kiusaamiset toissijaisiksi asioiksi.
- Kiusattu-
itsekin vielä nuori. kirjoitti:
sitten kirjoitat tuollaisia itkutekstejä koulukiusatuksi tulemisesta, jos et kerjää sääliä? Mitäs sitten, sympatiaa? Todellisuus vaan on, että jos otat itseesi teini-ikäisen marinat, tuskin oikeasti olet kovinkaan kypsä persoona. Aikuisena ihmisenä sinun kuuluisi osata jo asettaa tuollaiset ns. kiusaamiset toissijaisiksi asioiksi.
Kertoakseen jotain, ei tarvitse aina kerjätä sääliä.. Ja en ole kerjännyt sääliä lapselleni :) Ja niin kauan kun et itse tajua minkä takia olen ensimmäisen viestin kirjoittanut, niin älä puutu..
Et kyllä itsekään ole kovin kypsä, kun täällä tulet tuolla tavalla puhumaan muille, joita et tunne.. Ja turha muinun on sinulle ruveta täällä selittelemään kaikkea.. Et voi yhden tekstin perusteella mitään päätellä kypsyydestäni tai aikuisuudestani..
Ja ihan 70-vuotias mummoni käyttää sanaa vittuilla, joten sekään ei todista mitään kypsyydestä :) En voi muuta kuin nauraa sinulle :D - ......
Kiusattu- kirjoitti:
Kertoakseen jotain, ei tarvitse aina kerjätä sääliä.. Ja en ole kerjännyt sääliä lapselleni :) Ja niin kauan kun et itse tajua minkä takia olen ensimmäisen viestin kirjoittanut, niin älä puutu..
Et kyllä itsekään ole kovin kypsä, kun täällä tulet tuolla tavalla puhumaan muille, joita et tunne.. Ja turha muinun on sinulle ruveta täällä selittelemään kaikkea.. Et voi yhden tekstin perusteella mitään päätellä kypsyydestäni tai aikuisuudestani..
Ja ihan 70-vuotias mummoni käyttää sanaa vittuilla, joten sekään ei todista mitään kypsyydestä :) En voi muuta kuin nauraa sinulle :Dasiaan, ja kerta itse kirjoitit tänne alun alkaenkin, niin kestä myös se jos viestäsi kommentoidaan. Ja näiden keskustelujenhan on tarkoituskin herättää keskustelua, vai miksikäs sinä kuvittelet että näitä palstoja on olemassa? Turhahan se on tuollaisesta hernettä nyt nenään vetää, huoh...
- hensku
olen 22 ja odotan 3:matta lasta.Ex-kihlatun kaa on 2 ja nykysen tää tuleva.Ei minua haittaa mahan kasvu olen rv20 menos ja elän niin kuin ennenkin.Ihmiset vaan kysellee että ootatko 17 weelle lasta mie sanon että khyl!!
- _merita_
olen 27-vuotias äippä ja odotan kolmatta lasta. työpaikalla juur vanhemmat naiset onnittelivat työkaveriani, joka täytti 30 v ja on naimisissa, mutta lapseton. kun he munt näkivät, niin voivottelivat että tuossa on naimisissa oleva (jo 5v)kohta kolmen lapsen äiti, jolla ei ole ikää edes 30 v! tunsin itseni tooosi kulahtaneeksi=)
toista, kolmatta, neljättä odottavat...minkä ikäisiä teillä on ennestään? itselläni on 2v ja 3 ja puoli-vuotiaat lapset, tyttö ja poika. ihania, mutta erittäin vilkkaita=) - JenniSari
_merita_ kirjoitti:
olen 27-vuotias äippä ja odotan kolmatta lasta. työpaikalla juur vanhemmat naiset onnittelivat työkaveriani, joka täytti 30 v ja on naimisissa, mutta lapseton. kun he munt näkivät, niin voivottelivat että tuossa on naimisissa oleva (jo 5v)kohta kolmen lapsen äiti, jolla ei ole ikää edes 30 v! tunsin itseni tooosi kulahtaneeksi=)
toista, kolmatta, neljättä odottavat...minkä ikäisiä teillä on ennestään? itselläni on 2v ja 3 ja puoli-vuotiaat lapset, tyttö ja poika. ihania, mutta erittäin vilkkaita=)Olen 23 ja kolmas tulossa :)
- amy76
_merita_ kirjoitti:
toista, kolmatta, neljättä odottavat...minkä ikäisiä teillä on ennestään? itselläni on 2v ja 3 ja puoli-vuotiaat lapset, tyttö ja poika. ihania, mutta erittäin vilkkaita=)Hei Merita onneksi olkoon tulevasta babysta :) Itse täytän parin viikon päästä 34 ja neljäs raskaus aluillaan :)
Anna työkavereiden voivotella, kateellisten panettelua, toisesta korvasta sisään toisesta ulos :DD Raskaana oleva nainen on kaunis ja se ihme mitä saamme vatsassamme kantaa on lahja jota ikävä kyllä saa kokea!! Nauttikaamme ja pitäkäämme hyvää huolta itsestämme ja pienokaisestamme :)
- rv15
Olen 21 ja odotan toista lastamme. Esikoinen 1v9kk.
- ja 23v
eli siis 23vuotias oon ja nyt esikoista odottelen rv 19 1
- ---
mä olen 16 ja suunnitellaan toista lasta
- ...........
--- kirjoitti:
mä olen 16 ja suunnitellaan toista lasta
Mäkin oon 13 ja viides tulossa
- pikku esikoinen
........... kirjoitti:
Mäkin oon 13 ja viides tulossa
"mä olen 16 ja suunnitellaan toista lasta " HEhhehheheHEHE!:D
"Mäkin oon 13 ja viides tulossa " JES!;) - ....................
pikku esikoinen kirjoitti:
"mä olen 16 ja suunnitellaan toista lasta " HEhhehheheHEHE!:D
"Mäkin oon 13 ja viides tulossa " JES!;)Aika kirjava tää meidän ikäporukka kun on esikoisia odottavia ja "kuopuksia" :)
Mutta se on ihanaa! - biilia
.................... kirjoitti:
Aika kirjava tää meidän ikäporukka kun on esikoisia odottavia ja "kuopuksia" :)
Mutta se on ihanaa!täällä odottajat ainakin tämän gallupin mukaan ovat. Ehkä se riikkisen näkyy kyllä
- n!!!!n
Niin ja muistakaa että tyhmyys ON periytyvää :D
- äippä35
35v ja kuudes lapsi tulossa.(vanhin 17v)
- hmmh...
? Mikä on keskimääräinen ikä lapsensaannille? Itse olen 20 v ja esikoistani odotan.
- biilia
hmmh... kirjoitti:
? Mikä on keskimääräinen ikä lapsensaannille? Itse olen 20 v ja esikoistani odotan.
Suomessa 30-kympin hujakoilla
- hmmh....
biilia kirjoitti:
Suomessa 30-kympin hujakoilla
tutkimusten mukaan. No, ei se nyt vissiin kovin kummoinen asia kuitenkaan ole jos minun ikäinen kääröä kantelee :) Ei ainakaan täälläpäin missä itse asun.. Äitiyspolilla varsinkin törmännyt parikymppisiin äiteihin enemmänkin.. Mutta eihän se ikä kai ole kuitenkaan pääasia. Tyhmyys lähtee päänsisältä ei siitä minkä ikäinen on.. :)
- NuoriMamma
hmmh.... kirjoitti:
tutkimusten mukaan. No, ei se nyt vissiin kovin kummoinen asia kuitenkaan ole jos minun ikäinen kääröä kantelee :) Ei ainakaan täälläpäin missä itse asun.. Äitiyspolilla varsinkin törmännyt parikymppisiin äiteihin enemmänkin.. Mutta eihän se ikä kai ole kuitenkaan pääasia. Tyhmyys lähtee päänsisältä ei siitä minkä ikäinen on.. :)
Joo tyhmyys ei todellakaan ikää katso ja äitiyteen voi valmistua lukemalla asiapohjaista aineistoa valmiiksi että on tieto hallinassa ja äitiyteen kasvetaan mutta onhan se hyvä jos tietää asioista niin ei tarvitse olla ihan ööö? :)
- jiugty
Olen 23 ja kolomatta odottelen.Ei se ikä aina tosiaan katso sitä millainen ajatusmaailma on.Itse odotan jo kovasti että vatta kasvaasi :)
- asgfghyukuiki
mäkin oon 23 ja kolmas tuloillaan :) Ei voisi elämässä enää asiat paremmin kohdallani olla.
- -hennie
"Lapsen mieli on rikkaus, jota tarvitset elosi tiellä"
En nyt sanois teiniäideiksi niitä jotka puhuvat olevansa rumia taikka lihavia ku vauvamasu alkaa kasvamaan. Itse odotan neljättä lastani ja olen kohta 25 vuotias. Teiniäiti oikee :) No väkisin tulee lapsen juttuja suusta ku elelee pienten lasten kanssa :)
Huumoria elämässä kaivataan ja odotuspalstahan on jokaiselle odottajalle, valittavat taikka iloitsevat, samapa tuo. Jokainen saa murheensa ja ilonsa tulla jakamaan, ilman säälittäviä valittajia, kaksikymppisiä jotka tänne tulevat marisemaan kun itse ovat niin aikuisia :D
Antakoon jokaisen kirjoittaa mitä haluaa ja ne vastailevat jotka haluavat! Eikö niin :)
Ps. Olenpas lapsellinen 25 vuotias kohta neljän äiti joka tänne tuli näinkin lapsellista tekstiä kirjoittelemaan! Aivan sama :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1323346Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382643Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302475Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631172348Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .302083- 1151780
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741448Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3141432Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121331- 661178