Kun kelan sivuilla lukee että äit.pv.raha on sama, jos lapsi syntyy ennenkuin eka täyttää 3.v...niin miten sitten, jos olen tehnyt työtä hoitovapaalla kotonani..?? Eli olen pph omassa kotona; hoidan vauvani lisäksi vieraita hoitolapsia..(ja saan palkkaa..jne) lasketaanko uusi pv.raha nykytuloista vai otetaan jotenkin sieltä "vanhoista" tienauksista 2008? Olen yrittänyt laskea tulevaa rahaa, ennekuin menen virallisesti kelaan sitä hakemaan (vielä ei lappuja voi viedä..)..
"ä.pv.raha uudelleen 3.v sisällä"..
ninni80
2
421
Vastaukset
- UmmNoora&Saara
Kumpi tulee itsellesi edullisemmaksi, näin minua ohjeistettiin KELAsta. Jos alkuperäinen päivärahasi on parempi kuin se minkä nyt saisit saat pitää vanhan. Tai jos uusi olisi parempi voit ottaa sen.
- 6 äiti
Kela laskee sinulle parhaimman vaihtoehdon. Jos toimitat sinne palkkatodistuksen äitiysvapaata edeltävältä 6kk, niin vaihtoehtoja on kolme, edeltävän puolen vuoden tulojen mukaan, vuoden 2008 tulojen mukaan tai edellisen äitiyspäivärahan mukaan.
Niistä sitten saat sen, mikä on paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845257Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283498Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402854Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin232047Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581830Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861606- 471586
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71155