Kun kelan sivuilla lukee että äit.pv.raha on sama, jos lapsi syntyy ennenkuin eka täyttää 3.v...niin miten sitten, jos olen tehnyt työtä hoitovapaalla kotonani..?? Eli olen pph omassa kotona; hoidan vauvani lisäksi vieraita hoitolapsia..(ja saan palkkaa..jne) lasketaanko uusi pv.raha nykytuloista vai otetaan jotenkin sieltä "vanhoista" tienauksista 2008? Olen yrittänyt laskea tulevaa rahaa, ennekuin menen virallisesti kelaan sitä hakemaan (vielä ei lappuja voi viedä..)..
"ä.pv.raha uudelleen 3.v sisällä"..
ninni80
2
403
Vastaukset
- UmmNoora&Saara
Kumpi tulee itsellesi edullisemmaksi, näin minua ohjeistettiin KELAsta. Jos alkuperäinen päivärahasi on parempi kuin se minkä nyt saisit saat pitää vanhan. Tai jos uusi olisi parempi voit ottaa sen.
- 6 äiti
Kela laskee sinulle parhaimman vaihtoehdon. Jos toimitat sinne palkkatodistuksen äitiysvapaata edeltävältä 6kk, niin vaihtoehtoja on kolme, edeltävän puolen vuoden tulojen mukaan, vuoden 2008 tulojen mukaan tai edellisen äitiyspäivärahan mukaan.
Niistä sitten saat sen, mikä on paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165