Kun kelan sivuilla lukee että äit.pv.raha on sama, jos lapsi syntyy ennenkuin eka täyttää 3.v...niin miten sitten, jos olen tehnyt työtä hoitovapaalla kotonani..?? Eli olen pph omassa kotona; hoidan vauvani lisäksi vieraita hoitolapsia..(ja saan palkkaa..jne) lasketaanko uusi pv.raha nykytuloista vai otetaan jotenkin sieltä "vanhoista" tienauksista 2008? Olen yrittänyt laskea tulevaa rahaa, ennekuin menen virallisesti kelaan sitä hakemaan (vielä ei lappuja voi viedä..)..
"ä.pv.raha uudelleen 3.v sisällä"..
ninni80
2
399
Vastaukset
- UmmNoora&Saara
Kumpi tulee itsellesi edullisemmaksi, näin minua ohjeistettiin KELAsta. Jos alkuperäinen päivärahasi on parempi kuin se minkä nyt saisit saat pitää vanhan. Tai jos uusi olisi parempi voit ottaa sen.
- 6 äiti
Kela laskee sinulle parhaimman vaihtoehdon. Jos toimitat sinne palkkatodistuksen äitiysvapaata edeltävältä 6kk, niin vaihtoehtoja on kolme, edeltävän puolen vuoden tulojen mukaan, vuoden 2008 tulojen mukaan tai edellisen äitiyspäivärahan mukaan.
Niistä sitten saat sen, mikä on paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566319
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381424- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865