rahtiauton rungon lyhennys vetarien ja nosto telin

kaasupillit_kuumana

takaa eli se viiminen 1,5m pois saako sen tehä ite??

9

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapitalisti-Riistäjä

      Eihän sille ole mitään määräyksiä kuka liian takaylityksen katkaisee!
      Anna palaa vaan!

      • e1544

        Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?


      • kaasupillit_kuumana
        e1544 kirjoitti:

        Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?

        viimeksi kun kävin espanjalaisella kapitalistillä hakemassa laimaa mittasivat auton pituuden mutta ei kai perän ylitys auton rakenteiden kestävyyteen katso kun tulee vaihtolava laittet.....
        tiedä näistä saatanan eu pelleilystä.ja 1 1on 6


      • Runkoa lyhentänyt
        e1544 kirjoitti:

        Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?

        Jos katkaisu on jousikorvallisen tai muun jousitusmekanismin takaa, ei siinä katkaisussa ole mitään pelättävää. Sitten vaikeudet alkavat jos pitää jonkinlainen uusi takapalkki sinne asentaa. Kannattaa käydä valmistajan päällirakentajan sivuilla katsomassa onko mitään rajoituksia mm. reikien tekemisen, koon tai pinnanlaadun yms. suhteen. Myös vetopalkkien myyjät tietävät aika hyvin heidän myymiensä palkin kiinnitykset ja muut vaatimukset eri automerkkeihin. Jos siirtää takana jo olevan palkin vain eteenpäin siitähän näkee miten se kiinnitetty, silloin ei pitäisi hankaluutta tulla katsastuksessakaan. Akselivälimuutokset ovat tietenkin hieman hankalampia.

        Uusissa autoissa kyllä voi noiden sähkölaitteiden osalta tietenkin tulla muutoksia jos esim. CAN-väylä menee sinne taakse ja haluaa purkaa pois jotakin vanhaa.

        Kannattaa tietenkin kysyä myös siitä katsastustoimipaikasta missä muutoskatsastuksen aikoo suorittaa onko mitään esteitä muutokselle.

        Jos päällirakennetta muutetaan tarvitaan sitten päällirakennelaskelma sen lujuudesta muutoskatsastuksessa. Useinhan päällirakenne muuttuu, kun runkoa lyhennetään, ei tietenkään aina.


      • kaasupillit_kuumana
        Runkoa lyhentänyt kirjoitti:

        Jos katkaisu on jousikorvallisen tai muun jousitusmekanismin takaa, ei siinä katkaisussa ole mitään pelättävää. Sitten vaikeudet alkavat jos pitää jonkinlainen uusi takapalkki sinne asentaa. Kannattaa käydä valmistajan päällirakentajan sivuilla katsomassa onko mitään rajoituksia mm. reikien tekemisen, koon tai pinnanlaadun yms. suhteen. Myös vetopalkkien myyjät tietävät aika hyvin heidän myymiensä palkin kiinnitykset ja muut vaatimukset eri automerkkeihin. Jos siirtää takana jo olevan palkin vain eteenpäin siitähän näkee miten se kiinnitetty, silloin ei pitäisi hankaluutta tulla katsastuksessakaan. Akselivälimuutokset ovat tietenkin hieman hankalampia.

        Uusissa autoissa kyllä voi noiden sähkölaitteiden osalta tietenkin tulla muutoksia jos esim. CAN-väylä menee sinne taakse ja haluaa purkaa pois jotakin vanhaa.

        Kannattaa tietenkin kysyä myös siitä katsastustoimipaikasta missä muutoskatsastuksen aikoo suorittaa onko mitään esteitä muutokselle.

        Jos päällirakennetta muutetaan tarvitaan sitten päällirakennelaskelma sen lujuudesta muutoskatsastuksessa. Useinhan päällirakenne muuttuu, kun runkoa lyhennetään, ei tietenkään aina.

        joo huomenna menen kysymään konttorilta asiasta.
        mutta ei tarvitse jousiin tai kannakkeisiin koskea mun mielestä käytetyt hän ne laitteet on.....
        ja akselivali pysyis samana alustaterän takia, jonkun lainen välipalkki han sinne rungonkeskelle tulee varmasti.


      • kaasupillit_kuumana kirjoitti:

        joo huomenna menen kysymään konttorilta asiasta.
        mutta ei tarvitse jousiin tai kannakkeisiin koskea mun mielestä käytetyt hän ne laitteet on.....
        ja akselivali pysyis samana alustaterän takia, jonkun lainen välipalkki han sinne rungonkeskelle tulee varmasti.

        Otappa selvää minkälaisen kiinnityksen se apurunko vaatii kyseiseen automerkkiin ja akselijärjestelmään.
        Esim. läpivetäviin keinuakselihin (yksi kinntyspiste akseleitten välistä runkoon) vaatii pitkän yhtenäisen latan apurungosta auton runkoon (yli tämän akseleitten välisen keskipisteen) perkeleellinen homma porata reikiä jos haluaa käyttää rungon omia pultinreikiä eduksi.

        Siirrä se rungon välissä oleva takapalkki taakse, jos laitat rungon alle vetokitaa niin sivulaippoihin ei saa hitsata mitään eikä loveta esim. hydrauli tai sähköjohtoja varten koloja tai reikiä. Ainakaan ennen katsastusta.


      • kaasupillit_kuumana
        RK-asentaja kirjoitti:

        Otappa selvää minkälaisen kiinnityksen se apurunko vaatii kyseiseen automerkkiin ja akselijärjestelmään.
        Esim. läpivetäviin keinuakselihin (yksi kinntyspiste akseleitten välistä runkoon) vaatii pitkän yhtenäisen latan apurungosta auton runkoon (yli tämän akseleitten välisen keskipisteen) perkeleellinen homma porata reikiä jos haluaa käyttää rungon omia pultinreikiä eduksi.

        Siirrä se rungon välissä oleva takapalkki taakse, jos laitat rungon alle vetokitaa niin sivulaippoihin ei saa hitsata mitään eikä loveta esim. hydrauli tai sähköjohtoja varten koloja tai reikiä. Ainakaan ennen katsastusta.

        eikö sitä voi sovittaa uusille "latan"sitä apurunkoa ja hitsata sitten ne latat apurunkoon kiinni?


      • kaasupillit_kuumana kirjoitti:

        eikö sitä voi sovittaa uusille "latan"sitä apurunkoa ja hitsata sitten ne latat apurunkoon kiinni?

        Jos meinaa sinne auton rungon alle laittaa vetokidan niin se välipalkki mihin tulee vetokita kiinni niin pitää olla oikean mallinen, ne sivulaput millä se tuodaan rungon alle pitää myös olla tehdastekoiset ja täyttää tietyt määräykset. Niihin sivulappuihin ei saa hitsata mitään kiinni (valotelineitä) eikä niitä saa loveta.

        Apurunkoon voi hitsata latat kinni mutta nämä latat täytyy pultata runkoon kiinni. Mutta auto ja akselijärjestelmä voi vaatia tiettyjä ehtoja kiinnitykseen.

        Kysymyksesi on hiukan ???


      • kaasupilli_kuumana
        RK-asentaja kirjoitti:

        Jos meinaa sinne auton rungon alle laittaa vetokidan niin se välipalkki mihin tulee vetokita kiinni niin pitää olla oikean mallinen, ne sivulaput millä se tuodaan rungon alle pitää myös olla tehdastekoiset ja täyttää tietyt määräykset. Niihin sivulappuihin ei saa hitsata mitään kiinni (valotelineitä) eikä niitä saa loveta.

        Apurunkoon voi hitsata latat kinni mutta nämä latat täytyy pultata runkoon kiinni. Mutta auto ja akselijärjestelmä voi vaatia tiettyjä ehtoja kiinnitykseen.

        Kysymyksesi on hiukan ???

        jep just tota tarkotin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe