rahtiauton rungon lyhennys vetarien ja nosto telin

kaasupillit_kuumana

takaa eli se viiminen 1,5m pois saako sen tehä ite??

9

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapitalisti-Riistäjä

      Eihän sille ole mitään määräyksiä kuka liian takaylityksen katkaisee!
      Anna palaa vaan!

      • e1544

        Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?


      • kaasupillit_kuumana
        e1544 kirjoitti:

        Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?

        viimeksi kun kävin espanjalaisella kapitalistillä hakemassa laimaa mittasivat auton pituuden mutta ei kai perän ylitys auton rakenteiden kestävyyteen katso kun tulee vaihtolava laittet.....
        tiedä näistä saatanan eu pelleilystä.ja 1 1on 6


      • Runkoa lyhentänyt
        e1544 kirjoitti:

        Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?

        Jos katkaisu on jousikorvallisen tai muun jousitusmekanismin takaa, ei siinä katkaisussa ole mitään pelättävää. Sitten vaikeudet alkavat jos pitää jonkinlainen uusi takapalkki sinne asentaa. Kannattaa käydä valmistajan päällirakentajan sivuilla katsomassa onko mitään rajoituksia mm. reikien tekemisen, koon tai pinnanlaadun yms. suhteen. Myös vetopalkkien myyjät tietävät aika hyvin heidän myymiensä palkin kiinnitykset ja muut vaatimukset eri automerkkeihin. Jos siirtää takana jo olevan palkin vain eteenpäin siitähän näkee miten se kiinnitetty, silloin ei pitäisi hankaluutta tulla katsastuksessakaan. Akselivälimuutokset ovat tietenkin hieman hankalampia.

        Uusissa autoissa kyllä voi noiden sähkölaitteiden osalta tietenkin tulla muutoksia jos esim. CAN-väylä menee sinne taakse ja haluaa purkaa pois jotakin vanhaa.

        Kannattaa tietenkin kysyä myös siitä katsastustoimipaikasta missä muutoskatsastuksen aikoo suorittaa onko mitään esteitä muutokselle.

        Jos päällirakennetta muutetaan tarvitaan sitten päällirakennelaskelma sen lujuudesta muutoskatsastuksessa. Useinhan päällirakenne muuttuu, kun runkoa lyhennetään, ei tietenkään aina.


      • kaasupillit_kuumana
        Runkoa lyhentänyt kirjoitti:

        Jos katkaisu on jousikorvallisen tai muun jousitusmekanismin takaa, ei siinä katkaisussa ole mitään pelättävää. Sitten vaikeudet alkavat jos pitää jonkinlainen uusi takapalkki sinne asentaa. Kannattaa käydä valmistajan päällirakentajan sivuilla katsomassa onko mitään rajoituksia mm. reikien tekemisen, koon tai pinnanlaadun yms. suhteen. Myös vetopalkkien myyjät tietävät aika hyvin heidän myymiensä palkin kiinnitykset ja muut vaatimukset eri automerkkeihin. Jos siirtää takana jo olevan palkin vain eteenpäin siitähän näkee miten se kiinnitetty, silloin ei pitäisi hankaluutta tulla katsastuksessakaan. Akselivälimuutokset ovat tietenkin hieman hankalampia.

        Uusissa autoissa kyllä voi noiden sähkölaitteiden osalta tietenkin tulla muutoksia jos esim. CAN-väylä menee sinne taakse ja haluaa purkaa pois jotakin vanhaa.

        Kannattaa tietenkin kysyä myös siitä katsastustoimipaikasta missä muutoskatsastuksen aikoo suorittaa onko mitään esteitä muutokselle.

        Jos päällirakennetta muutetaan tarvitaan sitten päällirakennelaskelma sen lujuudesta muutoskatsastuksessa. Useinhan päällirakenne muuttuu, kun runkoa lyhennetään, ei tietenkään aina.

        joo huomenna menen kysymään konttorilta asiasta.
        mutta ei tarvitse jousiin tai kannakkeisiin koskea mun mielestä käytetyt hän ne laitteet on.....
        ja akselivali pysyis samana alustaterän takia, jonkun lainen välipalkki han sinne rungonkeskelle tulee varmasti.


      • kaasupillit_kuumana kirjoitti:

        joo huomenna menen kysymään konttorilta asiasta.
        mutta ei tarvitse jousiin tai kannakkeisiin koskea mun mielestä käytetyt hän ne laitteet on.....
        ja akselivali pysyis samana alustaterän takia, jonkun lainen välipalkki han sinne rungonkeskelle tulee varmasti.

        Otappa selvää minkälaisen kiinnityksen se apurunko vaatii kyseiseen automerkkiin ja akselijärjestelmään.
        Esim. läpivetäviin keinuakselihin (yksi kinntyspiste akseleitten välistä runkoon) vaatii pitkän yhtenäisen latan apurungosta auton runkoon (yli tämän akseleitten välisen keskipisteen) perkeleellinen homma porata reikiä jos haluaa käyttää rungon omia pultinreikiä eduksi.

        Siirrä se rungon välissä oleva takapalkki taakse, jos laitat rungon alle vetokitaa niin sivulaippoihin ei saa hitsata mitään eikä loveta esim. hydrauli tai sähköjohtoja varten koloja tai reikiä. Ainakaan ennen katsastusta.


      • kaasupillit_kuumana
        RK-asentaja kirjoitti:

        Otappa selvää minkälaisen kiinnityksen se apurunko vaatii kyseiseen automerkkiin ja akselijärjestelmään.
        Esim. läpivetäviin keinuakselihin (yksi kinntyspiste akseleitten välistä runkoon) vaatii pitkän yhtenäisen latan apurungosta auton runkoon (yli tämän akseleitten välisen keskipisteen) perkeleellinen homma porata reikiä jos haluaa käyttää rungon omia pultinreikiä eduksi.

        Siirrä se rungon välissä oleva takapalkki taakse, jos laitat rungon alle vetokitaa niin sivulaippoihin ei saa hitsata mitään eikä loveta esim. hydrauli tai sähköjohtoja varten koloja tai reikiä. Ainakaan ennen katsastusta.

        eikö sitä voi sovittaa uusille "latan"sitä apurunkoa ja hitsata sitten ne latat apurunkoon kiinni?


      • kaasupillit_kuumana kirjoitti:

        eikö sitä voi sovittaa uusille "latan"sitä apurunkoa ja hitsata sitten ne latat apurunkoon kiinni?

        Jos meinaa sinne auton rungon alle laittaa vetokidan niin se välipalkki mihin tulee vetokita kiinni niin pitää olla oikean mallinen, ne sivulaput millä se tuodaan rungon alle pitää myös olla tehdastekoiset ja täyttää tietyt määräykset. Niihin sivulappuihin ei saa hitsata mitään kiinni (valotelineitä) eikä niitä saa loveta.

        Apurunkoon voi hitsata latat kinni mutta nämä latat täytyy pultata runkoon kiinni. Mutta auto ja akselijärjestelmä voi vaatia tiettyjä ehtoja kiinnitykseen.

        Kysymyksesi on hiukan ???


      • kaasupilli_kuumana
        RK-asentaja kirjoitti:

        Jos meinaa sinne auton rungon alle laittaa vetokidan niin se välipalkki mihin tulee vetokita kiinni niin pitää olla oikean mallinen, ne sivulaput millä se tuodaan rungon alle pitää myös olla tehdastekoiset ja täyttää tietyt määräykset. Niihin sivulappuihin ei saa hitsata mitään kiinni (valotelineitä) eikä niitä saa loveta.

        Apurunkoon voi hitsata latat kinni mutta nämä latat täytyy pultata runkoon kiinni. Mutta auto ja akselijärjestelmä voi vaatia tiettyjä ehtoja kiinnitykseen.

        Kysymyksesi on hiukan ???

        jep just tota tarkotin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      50
      2315
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      93
      2028
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      91
      2010
    4. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1797
    5. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1741
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      501
      1594
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      2
      1550
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1380
    9. Kemet lomautukset

      Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      37
      1285
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

      Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      74
      1281
    Aihe