takaa eli se viiminen 1,5m pois saako sen tehä ite??
rahtiauton rungon lyhennys vetarien ja nosto telin
9
1162
Vastaukset
- Kapitalisti-Riistäjä
Eihän sille ole mitään määräyksiä kuka liian takaylityksen katkaisee!
Anna palaa vaan!- e1544
Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?
- kaasupillit_kuumana
e1544 kirjoitti:
Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?
viimeksi kun kävin espanjalaisella kapitalistillä hakemassa laimaa mittasivat auton pituuden mutta ei kai perän ylitys auton rakenteiden kestävyyteen katso kun tulee vaihtolava laittet.....
tiedä näistä saatanan eu pelleilystä.ja 1 1on 6 - Runkoa lyhentänyt
e1544 kirjoitti:
Ei kai niitä sais enää nykyään kun muutamassa valtuutetussa paikassa katkoa. vai saako enää ollenkaan?
Jos katkaisu on jousikorvallisen tai muun jousitusmekanismin takaa, ei siinä katkaisussa ole mitään pelättävää. Sitten vaikeudet alkavat jos pitää jonkinlainen uusi takapalkki sinne asentaa. Kannattaa käydä valmistajan päällirakentajan sivuilla katsomassa onko mitään rajoituksia mm. reikien tekemisen, koon tai pinnanlaadun yms. suhteen. Myös vetopalkkien myyjät tietävät aika hyvin heidän myymiensä palkin kiinnitykset ja muut vaatimukset eri automerkkeihin. Jos siirtää takana jo olevan palkin vain eteenpäin siitähän näkee miten se kiinnitetty, silloin ei pitäisi hankaluutta tulla katsastuksessakaan. Akselivälimuutokset ovat tietenkin hieman hankalampia.
Uusissa autoissa kyllä voi noiden sähkölaitteiden osalta tietenkin tulla muutoksia jos esim. CAN-väylä menee sinne taakse ja haluaa purkaa pois jotakin vanhaa.
Kannattaa tietenkin kysyä myös siitä katsastustoimipaikasta missä muutoskatsastuksen aikoo suorittaa onko mitään esteitä muutokselle.
Jos päällirakennetta muutetaan tarvitaan sitten päällirakennelaskelma sen lujuudesta muutoskatsastuksessa. Useinhan päällirakenne muuttuu, kun runkoa lyhennetään, ei tietenkään aina. - kaasupillit_kuumana
Runkoa lyhentänyt kirjoitti:
Jos katkaisu on jousikorvallisen tai muun jousitusmekanismin takaa, ei siinä katkaisussa ole mitään pelättävää. Sitten vaikeudet alkavat jos pitää jonkinlainen uusi takapalkki sinne asentaa. Kannattaa käydä valmistajan päällirakentajan sivuilla katsomassa onko mitään rajoituksia mm. reikien tekemisen, koon tai pinnanlaadun yms. suhteen. Myös vetopalkkien myyjät tietävät aika hyvin heidän myymiensä palkin kiinnitykset ja muut vaatimukset eri automerkkeihin. Jos siirtää takana jo olevan palkin vain eteenpäin siitähän näkee miten se kiinnitetty, silloin ei pitäisi hankaluutta tulla katsastuksessakaan. Akselivälimuutokset ovat tietenkin hieman hankalampia.
Uusissa autoissa kyllä voi noiden sähkölaitteiden osalta tietenkin tulla muutoksia jos esim. CAN-väylä menee sinne taakse ja haluaa purkaa pois jotakin vanhaa.
Kannattaa tietenkin kysyä myös siitä katsastustoimipaikasta missä muutoskatsastuksen aikoo suorittaa onko mitään esteitä muutokselle.
Jos päällirakennetta muutetaan tarvitaan sitten päällirakennelaskelma sen lujuudesta muutoskatsastuksessa. Useinhan päällirakenne muuttuu, kun runkoa lyhennetään, ei tietenkään aina.joo huomenna menen kysymään konttorilta asiasta.
mutta ei tarvitse jousiin tai kannakkeisiin koskea mun mielestä käytetyt hän ne laitteet on.....
ja akselivali pysyis samana alustaterän takia, jonkun lainen välipalkki han sinne rungonkeskelle tulee varmasti. kaasupillit_kuumana kirjoitti:
joo huomenna menen kysymään konttorilta asiasta.
mutta ei tarvitse jousiin tai kannakkeisiin koskea mun mielestä käytetyt hän ne laitteet on.....
ja akselivali pysyis samana alustaterän takia, jonkun lainen välipalkki han sinne rungonkeskelle tulee varmasti.Otappa selvää minkälaisen kiinnityksen se apurunko vaatii kyseiseen automerkkiin ja akselijärjestelmään.
Esim. läpivetäviin keinuakselihin (yksi kinntyspiste akseleitten välistä runkoon) vaatii pitkän yhtenäisen latan apurungosta auton runkoon (yli tämän akseleitten välisen keskipisteen) perkeleellinen homma porata reikiä jos haluaa käyttää rungon omia pultinreikiä eduksi.
Siirrä se rungon välissä oleva takapalkki taakse, jos laitat rungon alle vetokitaa niin sivulaippoihin ei saa hitsata mitään eikä loveta esim. hydrauli tai sähköjohtoja varten koloja tai reikiä. Ainakaan ennen katsastusta.- kaasupillit_kuumana
RK-asentaja kirjoitti:
Otappa selvää minkälaisen kiinnityksen se apurunko vaatii kyseiseen automerkkiin ja akselijärjestelmään.
Esim. läpivetäviin keinuakselihin (yksi kinntyspiste akseleitten välistä runkoon) vaatii pitkän yhtenäisen latan apurungosta auton runkoon (yli tämän akseleitten välisen keskipisteen) perkeleellinen homma porata reikiä jos haluaa käyttää rungon omia pultinreikiä eduksi.
Siirrä se rungon välissä oleva takapalkki taakse, jos laitat rungon alle vetokitaa niin sivulaippoihin ei saa hitsata mitään eikä loveta esim. hydrauli tai sähköjohtoja varten koloja tai reikiä. Ainakaan ennen katsastusta.eikö sitä voi sovittaa uusille "latan"sitä apurunkoa ja hitsata sitten ne latat apurunkoon kiinni?
kaasupillit_kuumana kirjoitti:
eikö sitä voi sovittaa uusille "latan"sitä apurunkoa ja hitsata sitten ne latat apurunkoon kiinni?
Jos meinaa sinne auton rungon alle laittaa vetokidan niin se välipalkki mihin tulee vetokita kiinni niin pitää olla oikean mallinen, ne sivulaput millä se tuodaan rungon alle pitää myös olla tehdastekoiset ja täyttää tietyt määräykset. Niihin sivulappuihin ei saa hitsata mitään kiinni (valotelineitä) eikä niitä saa loveta.
Apurunkoon voi hitsata latat kinni mutta nämä latat täytyy pultata runkoon kiinni. Mutta auto ja akselijärjestelmä voi vaatia tiettyjä ehtoja kiinnitykseen.
Kysymyksesi on hiukan ???- kaasupilli_kuumana
RK-asentaja kirjoitti:
Jos meinaa sinne auton rungon alle laittaa vetokidan niin se välipalkki mihin tulee vetokita kiinni niin pitää olla oikean mallinen, ne sivulaput millä se tuodaan rungon alle pitää myös olla tehdastekoiset ja täyttää tietyt määräykset. Niihin sivulappuihin ei saa hitsata mitään kiinni (valotelineitä) eikä niitä saa loveta.
Apurunkoon voi hitsata latat kinni mutta nämä latat täytyy pultata runkoon kiinni. Mutta auto ja akselijärjestelmä voi vaatia tiettyjä ehtoja kiinnitykseen.
Kysymyksesi on hiukan ???jep just tota tarkotin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta771766Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181679- 141468
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee12116450+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191153Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv51151hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121106Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291101Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61089Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71074