Kärsin niska-/selkälihasten jännityksestä ja tästä johtuen olin hierojalla tänään ensimmäistä kertaa. Pari tuntia hieronnan jälkeen kävin uimassa (melko rauhallista liikuntaa), ja hieman saunan jälkeen pimeni silmissä. Hieronnan jälkeisestä päänsärystä olen kuullut, mutta onko pyörtyminen enää normaalia?
pyörtyminen hieronnasta johtuen?
7
3035
Vastaukset
- marttta-
Minulla on joskus hieronnan jälkeen samankaltaisia tuntemuksia, jos edellisestä hierontakerrasta on aikaa. Kerran kun nousin hierontapöydältä lähes kaaduin kun sumeni niin pahasti. Tuntui samalta kuin olisi ottanut vähän liikaa alkoholia.. :D
- eihän sitä tiedä
kannattaa käydä lekurilla tarkistamassa sydänfilmi ja tsekata vaikka samalla verenpaine ja kolesteroli. voihan toi toki johtua vaan siitäkin kun hieronnassa lähtee kuona-aineita kiertoon ja sitä kautta ei niinkään vaarallista, mutta itse tuossa tapauksessa kävisin lekurilla tsekkaamassa että kaikki on kondiksessa.
- RAL
Mitä tekemistä kolesterolilla on tässä asiassa?
http://www.aamuposti.fi/blogit/kello-viiden-kahvi/100624-yksi-annos-kolesterolia-kiitos
- asiantuntija.
Jarisch-Herxheimer reaktio tuo on. Eli patogeeneja kuolee.
Hierontaa on vältettävä esim. jos on kombinaatioantibioottikuurilla, koska hieronta saa esille paremmin infektoitunutta kudosta, ja antibiootit löytävät kohteeseensa paremmin. Tämä aiheuttaa pahenevia reaktioita.
Päänsärky on yksi toksoplasmoosin oire (30-80% ihmisistä maailmassa on infektioitu tällä loisella, joka muistuttaa malariaa), mutta toksoplasmoosi aiheuttaa myös harvemmin tuota tajunnan menetystä (seizure).
Toksoplasmoosi infektoi pääasiassa keskushermostoa, ja lihaskudosta ihmisillä. Infektio on muuten oireeton, mutta vähän jäykältä tuntuu lihaksissa ja niskassa, jos on paljon noita toksoplasman kudoskystoja. - Pöpipää
Voimakkaan hieronnan jälkeen tulis välttää rasittavia liikuntasuorituksia. Uiminen saattoi olla liikaa samalle päivälle. Ensi kerralla lepäämään kotiin.
- lihaksetlepää
Tuon saman vastauksen meinasin minäkin antaa.Itselleni on usein annettu ohjeeksi levätä ja juoda paljon vettä.
- Uskoisin
Aineenvaihdunnan vilkastuminen ja nestehukka sanoisin! Sauna vielä pahensi asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379