pyörtyminen hieronnasta johtuen?

kkkkkkkk

Kärsin niska-/selkälihasten jännityksestä ja tästä johtuen olin hierojalla tänään ensimmäistä kertaa. Pari tuntia hieronnan jälkeen kävin uimassa (melko rauhallista liikuntaa), ja hieman saunan jälkeen pimeni silmissä. Hieronnan jälkeisestä päänsärystä olen kuullut, mutta onko pyörtyminen enää normaalia?

7

3520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marttta-

Minulla on joskus hieronnan jälkeen samankaltaisia tuntemuksia, jos edellisestä hierontakerrasta on aikaa. Kerran kun nousin hierontapöydältä lähes kaaduin kun sumeni niin pahasti. Tuntui samalta kuin olisi ottanut vähän liikaa alkoholia.. :D

• eihän sitä tiedä

kannattaa käydä lekurilla tarkistamassa sydänfilmi ja tsekata vaikka samalla verenpaine ja kolesteroli. voihan toi toki johtua vaan siitäkin kun hieronnassa lähtee kuona-aineita kiertoon ja sitä kautta ei niinkään vaarallista, mutta itse tuossa tapauksessa kävisin lekurilla tsekkaamassa että kaikki on kondiksessa.

• asiantuntija.

Jarisch-Herxheimer reaktio tuo on. Eli patogeeneja kuolee.

Hierontaa on vältettävä esim. jos on kombinaatioantibioottikuurilla, koska hieronta saa esille paremmin infektoitunutta kudosta, ja antibiootit löytävät kohteeseensa paremmin. Tämä aiheuttaa pahenevia reaktioita.

Päänsärky on yksi toksoplasmoosin oire (30-80% ihmisistä maailmassa on infektioitu tällä loisella, joka muistuttaa malariaa), mutta toksoplasmoosi aiheuttaa myös harvemmin tuota tajunnan menetystä (seizure).
      Toksoplasmoosi infektoi pääasiassa keskushermostoa, ja lihaskudosta ihmisillä. Infektio on muuten oireeton, mutta vähän jäykältä tuntuu lihaksissa ja niskassa, jos on paljon noita toksoplasman kudoskystoja.

• Pöpipää

Voimakkaan hieronnan jälkeen tulis välttää rasittavia liikuntasuorituksia. Uiminen saattoi olla liikaa samalle päivälle. Ensi kerralla lepäämään kotiin.

• lihaksetlepää

Tuon saman vastauksen meinasin minäkin antaa.Itselleni on usein annettu ohjeeksi levätä ja juoda paljon vettä.

• Uskoisin

Aineenvaihdunnan vilkastuminen ja nestehukka sanoisin! Sauna vielä pahensi asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4341
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      110
      4079
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      162
      2789
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2537
    5. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2387
    6. 136
      2162
    7. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2097
    8. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      50
      1993
    9. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      52
      1911
    10. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1742
    Aihe