Saako uusien autojen ovenlukkoihin laittaa öljyä ? Toiset sanoo ,että saa ja toiset taas puolestaan että ei saa laittaa.
Lukkoöljy.
11
6479
Vastaukset
- ..,.,.,.,
laitoin pari kuukautta vanhaan vähän. se oli crc aseöljyä.
- ....
Laittaa. Vaimoni Touran vm -07 ajettu 40 tkm. Kuskin puoleisen oven lukko tilttas pakkasilla, siihen CRC:tä ja nyt pelittänyt hyvin jo pitkään, CRC:hän poistaa sieltä nimenomaan kosteuden ja voitelee samalla.
- _ammattilainen
Jos tarkoitat tätä CRC 5-56 monikäyttö ainetta, niin sitä ei saa käyttää lukkopesiin. Aineessa on hyvin vähän voitelevia aineita sekä kuivuessaan se muodostaa mönjän joka estää viimeistään lukon toiminnan ja jota on käytännössä mahdoton enään poistaa.
CRC 5-56 tunkeutumiskyky on hyvä ja siten tuote sopii ruostuneiden pulttien ja muttereiden irrotukseen - ei juuri muuhun.
Käytä joko lukkoöljyä tai lukkosulaa muttei mitään ns. monikäyttö-öljyjä. - sellaiset joita
_ammattilainen kirjoitti:
Jos tarkoitat tätä CRC 5-56 monikäyttö ainetta, niin sitä ei saa käyttää lukkopesiin. Aineessa on hyvin vähän voitelevia aineita sekä kuivuessaan se muodostaa mönjän joka estää viimeistään lukon toiminnan ja jota on käytännössä mahdoton enään poistaa.
CRC 5-56 tunkeutumiskyky on hyvä ja siten tuote sopii ruostuneiden pulttien ja muttereiden irrotukseen - ei juuri muuhun.
Käytä joko lukkoöljyä tai lukkosulaa muttei mitään ns. monikäyttö-öljyjä.käytetään hienomekanisiin laitteisiin mm. ompelukoneisiin
- vokku
sellaiset joita kirjoitti:
käytetään hienomekanisiin laitteisiin mm. ompelukoneisiin
pakkasiin tarkoitettu vaikka notkeaa onkin..?, kyllä se tuolla aiemmin ehdotettu aseöljy on parasta a-ryhmää lukkopesään, voitelee ja pelittää pakkasilla
- .....
Käytä joko lukkoöljyä tai lukkosulaa muttei mitään ns. monikäyttö-öljyjä.Niin on sanonut, että sitä on lukkopesään laitettu? Ei se ongelma siellä ole, jos lukot jumittaa "arvon ammattilainen". Voitelu pitää tehdä lukkomekanismiin, joka sijaitsee ovien keskikorkeudella päädyssä johon pääsee kun avaa oven.
- kokemuksia näistä
..... kirjoitti:
Niin on sanonut, että sitä on lukkopesään laitettu? Ei se ongelma siellä ole, jos lukot jumittaa "arvon ammattilainen". Voitelu pitää tehdä lukkomekanismiin, joka sijaitsee ovien keskikorkeudella päädyssä johon pääsee kun avaa oven.
autojen lukoista.
Jokainen automerkki joita olen omistanut olen joutunut jossain vaiheessa korjaamaan.
Yksi ja ainut kertainen syy on että, LUKKOSYLINTERIIN kertyy kaikenkaista likaa ja sinnekun laitetaan sitten erinaiset öljyt,sulatusaineet ym.ym. niinsiellä olevat lamellit eivät toimi sitten kunnolla, kun vielä tulee sitä kosteutta.Vuosien aikana olen senverran viistunut että kesällä olen ottanut lukot irti pessyt kaikki lukkosylinterit jarrujen pesuaineella, puhaltanut sitten ilmalla puhtaaksi ja laittanut uudet öljyt lukkoihin.Samalla olen myös laittanut öljyt ikkunahissin liikuviin niveliin.Kannattaa muuten uhrata yksipäivä kesällä huotohommiin niin talvela ei sitten tarvitse PP EEEEE RRRRRRRRRRR.............. - 16+10
Käytä joko lukkoöljyä tai lukkosulaa muttei mitään ns. monikäyttö-öljyjä.CRC -aseöljy. Toimii! Pakkasen kesto kyseisellä tuotteella on muistaakseni -56 °C.
kokemuksia näistä kirjoitti:
autojen lukoista.
Jokainen automerkki joita olen omistanut olen joutunut jossain vaiheessa korjaamaan.
Yksi ja ainut kertainen syy on että, LUKKOSYLINTERIIN kertyy kaikenkaista likaa ja sinnekun laitetaan sitten erinaiset öljyt,sulatusaineet ym.ym. niinsiellä olevat lamellit eivät toimi sitten kunnolla, kun vielä tulee sitä kosteutta.Vuosien aikana olen senverran viistunut että kesällä olen ottanut lukot irti pessyt kaikki lukkosylinterit jarrujen pesuaineella, puhaltanut sitten ilmalla puhtaaksi ja laittanut uudet öljyt lukkoihin.Samalla olen myös laittanut öljyt ikkunahissin liikuviin niveliin.Kannattaa muuten uhrata yksipäivä kesällä huotohommiin niin talvela ei sitten tarvitse PP EEEEE RRRRRRRRRRR..............Ei sinne kerry, kun sitä ei käytetä. Kaukosäädöllähän ovet avataan ja avaimella kokeillaan kerran pari vuodessa, että varmasti toimii... :)
Aika vähäistä on paskankertymä tuonne.
- - - - -
Kyllä 15v sitten laitoin uuden golfin lukkoihin aseöljyä syksyllä ja tein saman liikkeen joka syksy siitä eteenpäin 9 vuotta...sivuoireena oli se, että lukot toimivat koko auton talossaoloajan loistavasti.
- golf_man_86
Olen käyttänyt pari vuotta mastonin aseöljyä auton lukkoihin ja saranoihin ja hyvin toimii. 150ml purkki samanhintanen kuin crc :n 100ml purkki. ja tehty suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004363
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422006- 611667
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696