Kiinan palatsikoira

Koiria rakastava

Olen kiinnostunut tästä rodusta, kertoisitteko millainen koira se on.
Mulla aikaisemmin on ollut 2 Collieta ja nyt haluaisin pienemmän koiran.

9

1183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärrengeed

      tietämyksesi siitä että se on yhdyssana, kiinanpalatsikoira.

    • naapurilla on

      Valitettavasti se on yksi sairaimmista roduista. Sillä on lyttynaamaisuudesta johtuen mm. hengitysvaikeuksia ja silmäongelmia. Oman huomioni mukaan räksyttää paljon rapusta kuuluville äänille ja vastaantuleville koirille. Kakit tarttuvat karvaan ja nenäliinoja pitää olla aina mukana ulkoillessa, että pyllyn saa pyyhittyä! ;)

      • PipsaRuotsista

        Naapurilla on: Mulla on ollut kiinanpalatsikoiria jo monet vuodet ja se on paskapuhetta että heillä on noita ongelmia mistä kirjoitit...voi olla ongelmia mutta ei niin paljon kuin väität.... Halit


    • tipsutipsu

      Ehdotan, että mietit vielä rotua, koska kiinanpalatsikoirat kärsivät esim. noista hengitysvaikeuksista; miten kesähelteellä koiraparka pärjää kun meinaa muutenkin jo tukehtua.. :

      • diibu

        Kuten myös, tiibetinspanielia mieluummin harkitsisin. On lähtökohtaisesti rippusen helpompi kouluttaa sekä sosiaalisempi kuin peke (pekingeesi=kiinanpalatsikoira). Rakennekin tipsulla aikalailla "terveempi" kuin tällä kinkillä. Sitten on Japanese chin, vähän kuin näiden kahden ja perhoskoiran välimuoto..siis ulkonäkönsä puolesta. Japsilla on samantyylinen lyhyehkö kuono, suurehkot silmät, jos sellainen miellyttää sekä sporttinen rakenne ja varmasti uskollinen ja rakastettava kun hoitaa peruskoulutuksen kuntoon. Itselläni ei mitään näistä vaan paimenkoiriin kuuluva kääpiö. Mutta olen näitä muita rotuja tarkastellut ja saanut niistä ihan myönteisen kuvan, jos pysyvät terveenä. Kannattaa nähdä vaivaa että löytää asiallisen pentujen kasvattajan.


    • Ent. omistaja

      Hei, eräs pekingeesistä kertova kirja alkaa sanoilla: Pekingeesiä ei voi verrata koiraan. Elikkä se ei ole koira vaan se on pekingeesi :) Se on vähän niinkuin riiviöissä se Jippu. Se on pentuna sen näköinen ja myös luonteeltaan sellainen, peloton, itsepäinen ym. aikuisenakin arvonsa tunteva. Pekingeesin rotumääritelmää ei ole satoihin vuosiin muutettu, vaan kaikki muut pienet koirat on jalostettu Pekingeesistä. Jotenka se on ensimmäinen, alkuperäinen pieni koira. Pekingeesi ei ole sairas rotu. Hengittää ihan normaalisti.. tuhisee kyllä joskus, johtuen litteästä nenästä, mutta harvoin. Minulla on ollut kaksi pekingeesiä, molemmat olivat tosi terveitä ja elivät pitkän elämän. Ovat lapsirakkaita, eivät hauku yksin ollessaan kotona, vaan nukkuvat. Ulkona seuraavat omistajaansa, toisin kuin tiibetinspanielit tai muut pienet koirat. Eivät karkaile kotipihasta mihinkään. Ovat pirteitä lenkkeilijöitä ja kulkevat melko lujaa lenkillä lyhyistä jaloistansa huolimatta. Ainoa huono on pitkän turkin hoito, mutta turkki on melko helposti takuttomana pidettävä. Harjaamalla saa pysymään hyvänä ja pienemmät takut voi leikata pois. Kun koira syö hyvää ja ei-vaihtelevaa ruokaa, vatsa pysyy hyvänä ja silloin ei tarvitse pyyhkiä kakkoja peräpäästä pois, ainoastaan mikäli koiralle tulee ripuli.. ja sama hommahan on tipsuilla ja japseillakin.. :)

      • oma kokemus

        on oikein terve rotu. HANKI AINA KOIRASI VASTUULLISELTA KASVATTAJALTA!!! Niin monet "puhdasrotuiset", mutta ei rekisterissä ja joskus jopa puolta halvemmat koirat ovat sairaita pentutehtailijoiden takia, jotka eivät välitä koirien terveydestä, vaan haluavat vain rahaa näiden rotujen terveyden ja maineen kustannuksella :( Kiinanpalatsikoira on ollut jo 2000vuotta samanlainen kuin tänä päivänä, ja kunnon kasvattajalta saat terven koiran, joka on huolellisen kasvatustyön tulos. Itselläni on 6-vuotias sekarotuinen Rescue-koira, jonka taustoista ei tiedetä mitään(tuli minulle 4-vuotiaana). Se oli tullessaan agressiivinen, dominoiva ja haukkui kaikille rappukäytävän äänille. Nyt se on tavattoman kiltti, eikä missään nimessä agressiivinen ja sain koulutettua tuon haukkumisenkin kokonaan pois, enään ei hauku kuin ulkona leikkiessään. Toinen koirani on 6-vuotias kiinanpalatsikoira, ja kyllä, se tuhisee välillä, mutta tuo sekarotuinen tuhisee enemmän, vaikka eläinlääkäri totesi terveeksi ja sillä on selvästi pidempi kuono.
        Olen ainakin itse kokenut turkinhoidon helpoksi tällä pikkuisella, pentuna menee herkemmin takkuun, mutta ainakin narttukoirilla aikuisiän turkki on vähän karheampi ja riittää harjaus kerran viikossa. Ei tarvitse trimmata, eikä pestäkkään, kuin pari kertaa vuodessa. Kurasäällä riittää pelkkä vedellä huuhtelu ja kuivaus. Meidän tytön en ole kuullut koskaan haukkuvan, naapurit ei ole valittaneet ikinä ja ulkona ohittaa nätisti toiset koirat, kun tämä sekarotuinen vetää täydellä voimalla niitä päin :/
        Molemmat ovat olleet minulla ollessaan terveitä, ei korvatulehduksia tms.


      • Topi TAAVETTI
        oma kokemus kirjoitti:

        on oikein terve rotu. HANKI AINA KOIRASI VASTUULLISELTA KASVATTAJALTA!!! Niin monet "puhdasrotuiset", mutta ei rekisterissä ja joskus jopa puolta halvemmat koirat ovat sairaita pentutehtailijoiden takia, jotka eivät välitä koirien terveydestä, vaan haluavat vain rahaa näiden rotujen terveyden ja maineen kustannuksella :( Kiinanpalatsikoira on ollut jo 2000vuotta samanlainen kuin tänä päivänä, ja kunnon kasvattajalta saat terven koiran, joka on huolellisen kasvatustyön tulos. Itselläni on 6-vuotias sekarotuinen Rescue-koira, jonka taustoista ei tiedetä mitään(tuli minulle 4-vuotiaana). Se oli tullessaan agressiivinen, dominoiva ja haukkui kaikille rappukäytävän äänille. Nyt se on tavattoman kiltti, eikä missään nimessä agressiivinen ja sain koulutettua tuon haukkumisenkin kokonaan pois, enään ei hauku kuin ulkona leikkiessään. Toinen koirani on 6-vuotias kiinanpalatsikoira, ja kyllä, se tuhisee välillä, mutta tuo sekarotuinen tuhisee enemmän, vaikka eläinlääkäri totesi terveeksi ja sillä on selvästi pidempi kuono.
        Olen ainakin itse kokenut turkinhoidon helpoksi tällä pikkuisella, pentuna menee herkemmin takkuun, mutta ainakin narttukoirilla aikuisiän turkki on vähän karheampi ja riittää harjaus kerran viikossa. Ei tarvitse trimmata, eikä pestäkkään, kuin pari kertaa vuodessa. Kurasäällä riittää pelkkä vedellä huuhtelu ja kuivaus. Meidän tytön en ole kuullut koskaan haukkuvan, naapurit ei ole valittaneet ikinä ja ulkona ohittaa nätisti toiset koirat, kun tämä sekarotuinen vetää täydellä voimalla niitä päin :/
        Molemmat ovat olleet minulla ollessaan terveitä, ei korvatulehduksia tms.

        Hei meillä on kiinanpalatsikoira Topi, ja ei kivempaa kaveria, asumme rivarissa ja on kaikkien kaveri, eikä muuten hauku eikä rähise kenelkään. On niin sosiaalinen tyyppi, etten ole ikuna nähnyt samanmoista. Turkki kaipaa huoltoa ja hoitoa, mutta niinhän kaikkien koirien turkit kaipaavat.
        Topi leikkii takapihalla päivät pitkät kesäaikana, voi kuljettaa mukana ilman talutusnarua , ei karkaile . Ihana Koira
        Pentuna opettaa vaan tapoja niin hyvä tulee !!!


    • Hulluna pekeihin

      Minulla on ollut 6 pekeä, eikä yksikään ole ollut räksyttäjä, vaikka kerrostalossa asunkin! Naapuritkin ihmettelevät hiljaisuutta rapussa liikkuessa!

      Sairauksiakaan ei ole ollut. Vanhimmat koirat elivät 15-vuotiaaksi eli pitkäikäisiä ovat!

      Peket ovat enemmän kissamaisen itsenäisiä kuin tavallisia koiria. Mutta tämänkin koiran voi kouluttaa hyvin pitkällä pinnalla ja kekseliäisyydellä. Omani tekevät temppujakin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe