tutkimuksiin tahtoo

So tired!

Oireita on kestänyt jo vuosia kun nyt viisaampana katsoo taaksepäin, eihän niitä ennen oireiksi ole ymmärtänyt. Mutta tilanne tänä päivänä: öisin nukun todella raskaasti ettei saa hereille kuin pienellä pommilla, silti aamulla ei todellakaan ole levännyt olo, päin vastoin. Yöllä tukehtumisen tunnetta, unia että joku yrittää kuristaa tai muuten tukehdun, säpsähtelen hereille, pissareissuja kuin eturauhasvaivaisella vanhalla miehellä, kuorsaan niin että talo täräjää. Aamulla pää kipeä johon särkylääkettä, kurkku kipeä, nenä tukossa, väsynyt ja kipeä olo, töissä jaksamaton, keskittyminen vaikeaa, ei innosta/kiinnosta, töiden jälkeen ei saa itsestään mitään irti ja pää on edelleen kipeä, sänkyyn ja kaikki alkaa uudestaan. Ja ikää 30v, sukupuoli nainen, paino normaali, perusolotila -VITUTTAAAAA! Eihän tätä enää jaksa erkkikään. Mutta nyt lääkäriaika tulossa, migreeniin liittyen kylläkin, mutta aion ottaa uniongelmatkin puheeksi ja päästä niistä lisätutkimuksiin, mahdollisesti cpap-laite siintää siis tulevaisuudessa. Pitäkää peukkuja!

5

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uniap.

      siis unitutkimuksiin. Varaat vain joltain klinikalta ajan. Kävin juuri kuukausi sitten. Hintaa tietty kertyi, mutta kannatti mennä

    • yksityinen.

      Jos rahasta on kiinni, pyysä sitten lähete keskussairaalan unirekisteriin. Jos taas rahasta ei kiinni, mene yksityislääkärin kautta, pääsee yksityiseen unirekisteriinkin nopeasti.

      Nyt tietty riippuu, mistä päin olet, onko siellä yksityistä unirekisteriklinikkaa?

      Ensin hakeuduin Mehiläiseen Helsinkiin, ja sieltä ohajasivat Haagan neurologian klinikalle.
      Minä kävin 250 km:n päästä Haagan neurologian klinikan (unitutkija Markku Partisen) unirekisterissä, ja heti nappas kiinni. Jo koerekiteriyönä sain nukuttua, ja kivut katos, mutta palas heti, kun torkahdin ilman CPAP laitetta. Jonottaa ei tarvinnut. Pääsi heti.
      Neuro on mennyt konkurssiin. Puhelinvastaaja vastasi, että olette soittanut neuron konkurssipesän puhelimeen. Ilmoitti että olisi mennyt toukokuussa konkurssiin, vaan minä vuonna?

      Julkisella puolella on jonoa monen kuukauden verran. Tunkoa sinne on enemmän kuin kapasiteettiä.
      Mulla on CPAP-laite ollut 13 vuotta ja elämä muuttui totaalisesti. En edes päivätorkkuja ota ilman CPAP:ia.

    • Urpoturbo

      Hei!

      Ilmanmuuta vaadit tutkimuksiin. Itse pääsin työterv.lääkärin lähetteellä TAYS:iin. Peruutuspaikalla pääsin nukkumaan piuhoihin reilut pari kk lähetteen kirjoittamisesta. Tuloksen kuulin 3 kk koeyön nukkumisen jälkeen ja APAP:in eli automaattisen CPAP:in koekäyttö oli viime viikolla (4 yötä kotona). Tottuminen maskiin (minulla kokomaski nenän tukkoisuuden vuoksi) vaatii aikaa. Tuon 4 yön koekäytön perusteella määritettiin paineeni ja annettiin CPAP, siis vakiosääteinen laite. Sen kanssa en pysty ollenkaan saamaan unta. Sainkin ajan hoitajalle ja todennäköisesti saan takaisin automaatin.

      Ei kannata viivytellä hetkeäkään tutkimuksiin hakeutumisella. Vaikuttaahan uni niin totaalisesti elämänlaatuumme. Itsekin ihmettelin ainaista voimakasta päiväväsymystä, ahdistusta, keskittymisen puutetta, aloitekyvyttömyytä ja kaikkea kurjaa...

    • Uni on lääke

      http://www.uniapnea.fi

      Löytyy perustietoa uniapneasta. Uniapnea on löydettävä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, koska ajan myötä aiheuttaa paljon sairauksia.

      Uni on lääke.

    • CPAP

      Vaikutat selvältä tapaukselta. Ehkä et jaksa vielä iloita, mutta uskoisin, että ongelmasi selviävät aika nopeasti, kun saat CPAP-laitteen. AIka harvaan tautiin on näin tehokasta lääkettä.

      Tule keskustelemaan uniapneasta sivustolle www.cpap.fi
      Yritämme tukea toisiamme ja auttaa CPAP-hoidon ongelmissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe