Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kertokaa vähän Bostonista..

Huolestunut äiti

Tahtoisin tietää, minkälainen kaupunki se Boston oikeastaan on.

Tarkoitan, että onko sielläkin sellaisia Ghetto-kaupunginosia, joihin ei ambulanssit, tai paloautot uskalla mennä? Eli onko Bostonissa siis sellaista silmiinpistävää rikollisuutta, kuten näissä jenkkilän kuuluisimmissa helmissä Chicagossa, New Yorkissa ja Los Angelesissa? Onko myös Bostonissa niitä klassisia ringeissä "hengaavia" räppääviä huumeneekereitä(ei sillä että minulla olisi jotain mustaihoisia vastaan), jotka uhkailevat valkoihoisia aseilla ja ryöstelevät turisteja, kadulla makaavia ikkunanpesijä spurguja tai muutenkaan vastaavaa "roska"sakkia?

Minulla on aina ollut suhteellisen hyvä kuva Bostonista, vaikken koskaan ole siellä käynytkään.

Syy miksi kirjoitan tästä, on se että tyttäreni poikaystävä on muuttamassa Bostoniin opiskelemaan ja sellainen olisi myös tyttäreni suunnitelmissa. Vanhempana en voi tietenkään kieltää aikuista naista muuttamasta isoon, rikolliseen ja vaaralliseen maahan...

Pelkonani onkin, että hyväuskoiset eurooppalaiset juntit ovat hyvää saalista kaikenlaisille huijareille ja rikollisille.

2

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henkiin jäänyt

      Alan tässä hiljalleen ihmetteleen kuinka olen selvinnyt hengissä kolmisenkymmentä vuotta USA:ssa! Suomalaisten käsitys täkäläisestä rikollisuudesta yms. on aivan propagandan tasolla. Koko maassa ei ole aluetta minne ei ambulanssit tai paloautot 'uskaltaisi' mennä.

      Vuosikymmenien mittaan olen asunut täällä lukuisilla suurkaupunkialueilla (Boston mukaan luettuna), Euroopassakin olen asunut useammalla pääkaupunkialueella ja vierailen siellä säännöllisesti ja oloni on ehdottomasti turvallisin USA:ssa, missä en ole ikinä kokenut mitään uhkavaa. Minua huolestuttaa teini-ikäisten lasteni liikkuminen, varsinkin illalla, Euroopassa ja Suomessa paljon enemmän kuin missä tahansa USA:ssa.

      'Hyväuskoiset eurooppalaiset juntit' eivät paljon erotu täkäläisessä katukuvassa, mikä on niin värikästä ja monikielistä, että siinä ei pariin suomalaiseen kiinnitetä huomiota. Sitä vastoin ulkomaalainen erottuu paljon enemmän eurooppalaisessa maisemassa ja saattaa joutua huomion kohteeksi.

      Huonoja alueita on kaikissa maailman kaupungeissa ja niitä on tavallisen ihmisen helppo välttää. Boston on erittäin hieno kaupunki ja tyttärellesi on mahtava kokemus, jos pääsee siellä käymään. Lähde itse mukaan, niin saat purettua enakkoluulojasi.

    • matkaan käy

      Oletko käynyt New Yorkissa, Chicagossa ja Los Angelesissa ja kokenut olosin niissä turvattomaksi, vai onko mielikuvasi silmiinpistävästä rikollisuudesta kotoisin televisiosarjoista ja elokuvista?

      Toki näissä suurkaupungeissa on laajojakin alueita, joissa on paljon rikollisuutta ja väkivaltaa, mutta kaikissa noissa kaupungeissa sekä Bostonissa käyneenä en ole nähnyt kaupunkien keskustoissa ja keskiluokan ja työväen asuinalueilla "silmiinpistävää rikollisuutta". Samanlaista varovaisuutta tulee noudattaa kuin missä tahansa suurkaupungeissa (jopa "suurkaupunki" Helsingissä) likenteen, taskuvarkaiden, huijareiden yms. suhteen.

      Boston on Itärannikon vanhoja "kulttuurikaupunkeja", jonka viereisessä kaupungissa Cambridgessä on yksi maailman kuuluisimpia yliopistoja. Jos tyttäresi saa oleskeluluvan ja saa työ- tai opiskelupaikan, uskon, että hän tulee viihtymään Bostonin alueella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe