VGA näyttö???

Iviääkiö

nyt on ongelmana näyttö, eli tietokone kyllä pelittää minun sähköpostit ja lehdet, enkä tarvii mitään full HD näyttöä. Nyt sitten itse asia: koneeni on vanha ja putkinäytöllä, minkäläisen näytön tähän voi ostaa? vga kaapelilla on tämä entinen, joten ei varmaan D-SUB, DVI-D sun muut liitännät käy tähän????

8

1066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai että tietokone putkinäytöllä, noo vga:han saa vaikka minkä näytön tahansa, jos vain koneen näyttökortti tukee erilaisia resoluutioita, jos ei näyttökortti veks ja uudempi tilalle ja tarkista samalla, että siihen saa sitten ajurit, jotka toimii sun käyttöjärjestelmän kanssa. Se jos katsot sitä mistä näytön kaapeli lähtee, onko siinä muita liittimiä kun vga ei siihen saa muuta liitosta, jos siinä on sellainen nelikulmainen tai suorakaide liitin on digitaalinen liitäntä, jos jokin muu niin jää arvailujen varaan.

• iviääkiö

Joo eipä tuossa muita liittimiä ole, kuin se VGA, joten taitaa mennä uusix koko kone :(. Mistä kannattaa konetta ruveta kyselemään, jos se ei tule pelikoneeksi? tai toisaalta tämä kone pelittää minun iltasanomat ian hyvin :D

• iviääkiö kirjoitti:

Joo eipä tuossa muita liittimiä ole, kuin se VGA, joten taitaa mennä uusix koko kone :(. Mistä kannattaa konetta ruveta kyselemään, jos se ei tule pelikoneeksi? tai toisaalta tämä kone pelittää minun iltasanomat ian hyvin :D

Jos se vga-liitin on kortilla,niin se riittää melkein kaikkiin näyttölaitteisiin, mutta koita ekana ja uuden koneen saa vaikka marketista tai jostain gigantista tai sellaisesta, hinta jos et pelaa on siinä 400€, kyllä sellaisella uudella pelitkin käy. Ei kuitenkaan kaikki. Enkä tiedä mitä liittimiä on noissa halpuuskoneessa kun vga ehkä toi digitaalinen. Siis hanki sellainen näyttö kun haluat ja koita, kysy kaupasta, mitä näyttö erikseen ja paketti maksaa, voi olla kun paketissa on näyttö samassa, että kannattaa ostaa koko läjä kerralla.

• mää vaan
        iviääkiö kirjoitti:

Kuinka vanha on kone? Lähinnä kiinnostaa tietää, mikä on näytönohjain. Saisitko selville?
        Lähes kaikissa ellei jopa kaikissa littunäytöissä on VGA-liitin. Jos et kerran pelaa (ts. et tarvitse tehoja näytönohjaimelta) niin ainut ongelma, jonka voin kuvitella syntyvän, on näytönohjaimen yhteensopimattomuus laajakuvanäyttöjen kanssa. Jos haluat olla aivan varma toimivuudesta niin kysele näyttöä jonka resoluutio on 1024x768 tai 1280x1024.
        Laajakuvanäytötkin ottaa kyllä varmasti kuvaa sisään 1024x768 -resoluutiolla, mutta tällöin kuva venyy väärään kuvasuhteeseen ja näyttää karmealta.

Jos vain näytönohjain on sen verran uusi, että laajakuva onnistuu niin se kyllä kannattaa. Saat isomman näytön ja enemmän resoluutiota, esim. 1680x1050 on aika vakio nykyisissä laajakuvanäytöissä.

Ja muuten, D-SUB on sama kuin VGA, ainakin johdon ja liitinten osalta (joku yybernörtti voi tietää paremmin). Eli jos näytön tiedoissa lukee D-SUB tai VGA niin saat kyllä koneesi siihen näyttöön kiinni.

• iviääkiö
        mää vaan kirjoitti:

Kuinka vanha on kone? Lähinnä kiinnostaa tietää, mikä on näytönohjain. Saisitko selville?
        Lähes kaikissa ellei jopa kaikissa littunäytöissä on VGA-liitin. Jos et kerran pelaa (ts. et tarvitse tehoja näytönohjaimelta) niin ainut ongelma, jonka voin kuvitella syntyvän, on näytönohjaimen yhteensopimattomuus laajakuvanäyttöjen kanssa. Jos haluat olla aivan varma toimivuudesta niin kysele näyttöä jonka resoluutio on 1024x768 tai 1280x1024.
        Laajakuvanäytötkin ottaa kyllä varmasti kuvaa sisään 1024x768 -resoluutiolla, mutta tällöin kuva venyy väärään kuvasuhteeseen ja näyttää karmealta.

Jos vain näytönohjain on sen verran uusi, että laajakuva onnistuu niin se kyllä kannattaa. Saat isomman näytön ja enemmän resoluutiota, esim. 1680x1050 on aika vakio nykyisissä laajakuvanäytöissä.

Ja muuten, D-SUB on sama kuin VGA, ainakin johdon ja liitinten osalta (joku yybernörtti voi tietää paremmin). Eli jos näytön tiedoissa lukee D-SUB tai VGA niin saat kyllä koneesi siihen näyttöön kiinni.

kone on 5 vuotta vanha ja näytön ohjain on NVIDIA GeForce 5500 FX, tehneekö tuolla mitään??

• PowerPC1
        iviääkiö kirjoitti:

kone on 5 vuotta vanha ja näytön ohjain on NVIDIA GeForce 5500 FX, tehneekö tuolla mitään??

No riittää aivan saletisti tuohon sun käyttöön ja tukee resoluutioita varmasti aivan tarpeeksi korkealle. VGA-liittimeen saa monet litteät näytöt kiinni ja jos näytönohjaimessa on tällainen liitin niin siihen voit sitten ostaa melkein minkä vaan litteän näytön:

http://www.atmarkit.co.jp/fsys/cableconnect/05disp_video/03dvi_d-box-l.jpg

• PowerPC1

• iviääkiö
        PowerPC1 kirjoitti:

Korjaus, jos tarkkoja ollaan niin liitin on tämmönen:

http://koti.mbnet.fi/raiska/tutorials/tv/dvi_connector.jpg

viimeisin liitin löytyy tästä koneesta, eli onko varma, että jos tilaan näytön, niin se pelittää?? Mistä kannattaa näyttöjä katsella, sen ei tarvi olla hemo kallis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1748
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1164
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1026
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      916
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe