auttaako akupunktio tinnitukseen?

A P?

Onko kenelläkään kokemuksia? Oliko paljon neuloja ja oliko apua?

12

10921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emokas

      Sain mieheltäni Acuhealth koneen jossa akupisteitä hoidetaan sähköllä.
      Olin epäileväinen mutta kokeilin ja ilo oli suuri kun huomasin vinkunan kadonneen.
      SE pysyi pois noin pari tuntia,sitten alkoi vaimeana kuulumaan ja illalla taas kuului kovaa.

      Kolmasti päivässä suositus olisi hoitaa pisteet,mutten ole ehtinyt.
      Eikä tinnitus vaivaa kuin aika ajoin enää,mutta kun vaivaa niin käsittelen pisteet ja ääni on poissa hetken.
      Aamusella kun herään niin vinkuu taas kovaa,mutta auttaa nukahtamiseen.

      Voin omasta kokemuksestani suositella ainakin.
      En tiedä mitä neuloilla tuo on,kirjassa lukee että neulahoidossa on vaikeutena se että neula osuu todellakin siihen pisteeseen.Tuo sähkö antaa laajemman stimulaation aivoille.

    • two-socks

      mulle ei ole ainakaan toistaiseksi auttanut, kahtena eri jaksona oon käyny akupunktiossa. Tosin se saattaa riippua hoidon tarjoajasta ja ammattitaidostaankin, mieleni tekis käydä joskus kokeilemassa ihan aitoa kiinalaisen lääketieteen ammattilaista, vois olla hiukan eri vaikutus. tai sitten ei :)

      no anyways, mulla oli molemmissa jalkaterissä/jossain varpaanväleissä muistaakseni n.3 neulaa/jalka, käsissä oli yks tai kaks ja sitten tuolla jossain korvien takana. Ei siis kovin montaa yhteensä.

    • SoiSoiSoi

      Olen itse aloittanut juuri akupunktiohoidon 10 kk:n tinnituksen jälkeen ja mulla vasta pari kertaa takana.. Kokenut on lääkäri joka hoidan antaa, 20 vuotta akunpunktiohoitoa (toiminut mm. reumasairaalassa, nyt mehiläisessä). Hän kertoi että kannattaa varautua pitkään hoitoon, koska akupunktio toimii niin että ensin se melkeinpä pahentaa vaivaa (kuten mulle kävi jo heti ekan kerran jälkeen) ja vasta sitten lähtee parantamaan (äänet vaimeni toisen kerran jälkeen)
      ensi viikolla olen menossa 3 päivänä.. Hän kertoi minulle potilaasta jota oli hoitanut tinnituksen vuoksi 2 vuotta ennen kuin vaiva lähtenyt kokonaan!!! Ensin oli alkanut akupunktion jälkeen tinnitus olemaan poissa 1-2 päivää ja palannut, mutta sitkeydellä oli lopunut kokonaan. Kyllä mä ainakin aion olla kärsivällinen tässä, koska ei mikään tällainen "vaihtoehtohoito" toimi yhdestä tai kahdesta kerrasta. Luotan kyllä lääkäriin, tuntuu tietävän asiasta paljon. Tsemppiä vain kaikille vaivan riivaamille!!

      • 24.

        Kirjoittele joskus miten asiasi edistyy.
        Kyllä tekee mieli tarttua joka oljenkorteen.


    • Apuaetsimässä

      Vähän on kulunut vuosia näistä keskusteluista, onko kellekkään tullut apua tinnitukseen vai onko koko homma käärmeöljyä? Itsellä alkanut tinnitus reilu 6 kk sitten eikä happihoito tai betaserc tehonneet yhtään, vielä etsin vaihtoehtoja.

      • soi_ja_kovaa

        Etsin aikoinani pitkään ja kalliisti hoitoa joka poistaisi vinkunan. Valitettavasti sellaista ihmejuttua ei vielä ole tarjolla, paljon on tulossa, mutta niitä saadaan vielä odotella.

        Tässä asiat jotka toimivat!:
        - rentoutuminen, tee mitä tahansa mikä on sinulle todella miellyttävää, ja tee sitä usein (joka päivä), esim kevyt lenkkeily, jooga, hieronta, sauna (kuulokeskus reagoi rentoutumisen hormoneihin!)
        - ääniterapia, eli kuuntele sateen ropinaa, lintujen laulua ja muita luonnonääniä hiljaisena äänimaisemana niin paljon kuin mahdollista (tinnitusääni menettää merkitystään ikävänä äänenä)
        - notched music therapy, kuuntele yksilöllisesti räätälöityä ääntä, josta on poistettu tinnituksen taajuuksia, puolen vuoden kuuntelu (2-3 h päivä) auttaa vaimentamaan ääntä (tutkittua tietoa)
        - tinnitus retraining therapy, eli psykoterapeutin avulla keskustelu, miten tinnitus saadaan haltuun


    • verenpainelääkitys

      Mikä kumma siinä on, että kun silloin tällöin juon hieman alkoholia niin tinnitus vaimenee ? Onko sillä tekemistä verisuonten laajenemisen kanssa ? Joka tapauksessa, tinnitus on kuin sydämen lyönnin tahdissa "pimpparauta" -ääni.

      • suhiseekorvissa

        verenpaine/vaihtelu.. tosiaan vaikuttaa tinitykseen..
        kuulemma....


    • EL6

      Kyllä minulla auttoi. Muutama neula korvaan ja korvan taakse. Pari vuotta pysyi vaimealla tasolla, kunnes itse altistuin melulle ja taas paheni. Nyt uudestaan hoidossa. Saa nähdä kuinka käy tällä kerralla.

      • Anonyymi

        Hei EL6 nimimerkki,

        voisitkohan kertoa, miltä taholta sait tätä akupunktiohoitoa? Haluaisin kokeilla akupunktiota, tinnitus kovana kiusana eikä apua tunnu löytyvän, mutta pelottaa vähän akup:ssa että onko varmasti asiansa osaava tekijä (mm. hygienia yms.)
        Sinimarja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei EL6 nimimerkki,

        voisitkohan kertoa, miltä taholta sait tätä akupunktiohoitoa? Haluaisin kokeilla akupunktiota, tinnitus kovana kiusana eikä apua tunnu löytyvän, mutta pelottaa vähän akup:ssa että onko varmasti asiansa osaava tekijä (mm. hygienia yms.)
        Sinimarja

        Minulla tinnitystä on esiintynyt kymmeniä vuosia. Juuri parhaillaan molemmat korvat "soivat" ylä-äänillä monitasoisesti aika lujaa.
        En ole ikinä lekureilla muista syistä ravatessani ehdottanut tinnityksen poistamista.
        Siihen on jo liian tottunut. Mut minulle tulee kokonaisia lauseita, kehotuksia tai kieltoja tai vitsailuakin aivoihin.
        Sen sijaan kivisakka korvan rakenteissa aiheuttaa aika pahaa asentohuimausta. Peruin korvalääkäriajan Mehiläisessä kun arvelin etteivät he osaisi sitä poistaa.
        Tampereella on kuulemma asiantuntijalääkäri, joka laittaa asiakkaan kävelemään suoraa viivaa lattialla. as-huimaaja ei pysy linjassa. { ikääntyny ukkeli


    • Anonyymi

      Tuo riippuu siitä, minkä laatuinen on tinnituksen aiheuttaja. Lihasperäinen tinnitus vai kuulosta johtuva.

      Oma lihasperäinen tinnitus on muuttunut ujeltavasta jatkuvasta piippauksesta silloin tällöin vasemmassa korvassa kuuluvaksi sihinäksi, josta olen iloinen sillä se kiusaa minua enää harvoin.

      Mutta olen tehnyt tyydyttävän tilanteeni eteen hieman töitä. Tässä muutama vinkki, joista voi olla apua.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-60056977

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-57760300

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-59262597

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-63024256

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe