moniko millistä johtoa kannataa laitaa

dajavuuuu

soitin on 4x50w,eli moniko millistä virtajohtoa tuohon kannataa laitaa, kannataa varmaan vetää johto suoraan akulle, vai mitä mieltä ootte?

6

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16-20mm

      noin 16-20 neliömillistä kannattaa laittaa ja piuha akkuun kiinni ja sulake pesä jossa on n. 40A sulake väliin ettei vahvistin tai piuha kärähdä ja maadoitus saman paksuisesta kaapelista kuin virtakin.

      • ...ajatus, mikäli kyseessä on pendoliino ja akku siellä viimeisessä vaunussa. Toisaalta, jos käyttää neljänkympin nallia, on myös syytä käyttää tuonkokoista piuhaakin. Ohuempi kun saattaisi sulaa ennen nallia.


      • tota joo

        kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.


      • Propaply
        tota joo kirjoitti:

        kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.

        Eihän hyvät ihmisen mankka tarvii sulakkeeksi kun jonkun 5-10A. Itellä on pinen 9886 niin sen kulutus on maksimissaan 2A..


      • ACakkuja edullisesti
        tota joo kirjoitti:

        kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.

        se sulakkeen koko riippuu täysin tosta johdosta jos pistät liian pienen palaa jo pelkästään normi virroista eikä toi kolmekymppinen kaua kestä jos isket suoraan runkoon myös 25a riittää tolle 2.5mm2 JOHDOLLE soittimelle on yleensä erikseen sulake soittimen takana.
        sähköasiantuntiat eivät edes huomannut tota mun pientä virhettä harvemmin sitä on vaihtovirtaa akusta lähtenyt... jos ei sitten iske invertteriä siihen soittimen perään


    • A-8

      moi mulla suoraan akulta 10mm kaapeli joka kytketty virta ja herätevirtaa yhdessä en laittanu sulaketta koska soittimessa on oma. ehkä vähän liioteltu mutta tuumin että ei kai se voi liian isokaan olla niinkun aina sanotaan vahvarin piuhastakin. mulla muuten luottelo mun kamoista 2 sivulla nimimerkillä A.8. mieti mitä teet mutta en kyllä ite mitään paukkulankaa laittas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe