soitin on 4x50w,eli moniko millistä virtajohtoa tuohon kannataa laitaa, kannataa varmaan vetää johto suoraan akulle, vai mitä mieltä ootte?
moniko millistä johtoa kannataa laitaa
6
356
Vastaukset
- 16-20mm
noin 16-20 neliömillistä kannattaa laittaa ja piuha akkuun kiinni ja sulake pesä jossa on n. 40A sulake väliin ettei vahvistin tai piuha kärähdä ja maadoitus saman paksuisesta kaapelista kuin virtakin.
...ajatus, mikäli kyseessä on pendoliino ja akku siellä viimeisessä vaunussa. Toisaalta, jos käyttää neljänkympin nallia, on myös syytä käyttää tuonkokoista piuhaakin. Ohuempi kun saattaisi sulaa ennen nallia.
- tota joo
kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.
- Propaply
tota joo kirjoitti:
kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.
Eihän hyvät ihmisen mankka tarvii sulakkeeksi kun jonkun 5-10A. Itellä on pinen 9886 niin sen kulutus on maksimissaan 2A..
- ACakkuja edullisesti
tota joo kirjoitti:
kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.
se sulakkeen koko riippuu täysin tosta johdosta jos pistät liian pienen palaa jo pelkästään normi virroista eikä toi kolmekymppinen kaua kestä jos isket suoraan runkoon myös 25a riittää tolle 2.5mm2 JOHDOLLE soittimelle on yleensä erikseen sulake soittimen takana.
sähköasiantuntiat eivät edes huomannut tota mun pientä virhettä harvemmin sitä on vaihtovirtaa akusta lähtenyt... jos ei sitten iske invertteriä siihen soittimen perään
- A-8
moi mulla suoraan akulta 10mm kaapeli joka kytketty virta ja herätevirtaa yhdessä en laittanu sulaketta koska soittimessa on oma. ehkä vähän liioteltu mutta tuumin että ei kai se voi liian isokaan olla niinkun aina sanotaan vahvarin piuhastakin. mulla muuten luottelo mun kamoista 2 sivulla nimimerkillä A.8. mieti mitä teet mutta en kyllä ite mitään paukkulankaa laittas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94894
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22828Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550