soitin on 4x50w,eli moniko millistä virtajohtoa tuohon kannataa laitaa, kannataa varmaan vetää johto suoraan akulle, vai mitä mieltä ootte?
moniko millistä johtoa kannataa laitaa
6
327
Vastaukset
- 16-20mm
noin 16-20 neliömillistä kannattaa laittaa ja piuha akkuun kiinni ja sulake pesä jossa on n. 40A sulake väliin ettei vahvistin tai piuha kärähdä ja maadoitus saman paksuisesta kaapelista kuin virtakin.
...ajatus, mikäli kyseessä on pendoliino ja akku siellä viimeisessä vaunussa. Toisaalta, jos käyttää neljänkympin nallia, on myös syytä käyttää tuonkokoista piuhaakin. Ohuempi kun saattaisi sulaa ennen nallia.
- tota joo
kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.
- Propaply
tota joo kirjoitti:
kun kyse on soittimesta niin vähän realistisempi vaihtoehto on että vedät 2.5mm2 ja sille 30a sulake ja toi maadoitus vähintään samankokoisella tai isomalla. ei taida olla noi AC sähköt oikein edellisellä tiedossa maata ei voi saada liikaa liian vähän kylläkin ja tulos on että jossain rupee käryämään.
Eihän hyvät ihmisen mankka tarvii sulakkeeksi kun jonkun 5-10A. Itellä on pinen 9886 niin sen kulutus on maksimissaan 2A..
- ACakkuja edullisesti
tota joo kirjoitti:
se sulakkeen koko riippuu täysin tosta johdosta jos pistät liian pienen palaa jo pelkästään normi virroista eikä toi kolmekymppinen kaua kestä jos isket suoraan runkoon myös 25a riittää tolle 2.5mm2 JOHDOLLE soittimelle on yleensä erikseen sulake soittimen takana.
sähköasiantuntiat eivät edes huomannut tota mun pientä virhettä harvemmin sitä on vaihtovirtaa akusta lähtenyt... jos ei sitten iske invertteriä siihen soittimen perään
- A-8
moi mulla suoraan akulta 10mm kaapeli joka kytketty virta ja herätevirtaa yhdessä en laittanu sulaketta koska soittimessa on oma. ehkä vähän liioteltu mutta tuumin että ei kai se voi liian isokaan olla niinkun aina sanotaan vahvarin piuhastakin. mulla muuten luottelo mun kamoista 2 sivulla nimimerkillä A.8. mieti mitä teet mutta en kyllä ite mitään paukkulankaa laittas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu564406Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182901- 1402633
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152093- 151553
- 1151467
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601106- 951087
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038