Oleteko likinäköiset teettäneet Phuketissa aurinkolaseja omilla vahvuuksilla? Tuleeko hyvät ja kelpaako Suomesta otettu optikon kortti jossa on miinukset merkattu? Ymmärtävätkö, jos sen näyttää? Itselläni on miinuksia -6,5 diopteria. Ja mitä hintaa suunnilleen ovat?
Likinäköiset/aurinkolasien teettäminen omilla vahvuuksilla?
3
900
Vastaukset
- mm
Thaimaasta ei ole kokemusta, mutta Kiinassa olen teettänyt laseja. Kävin siellä paikallisella optikollakin ja näöntarkastuksen perusteella ihan samat luvut tuli mitä suomalaisenkin optikon tekemänä. Ainakin sen perusteella merkinnät taitaa olla sen verran universaaleja, että kai ne Thaimaankin optikot samat merkinnät ymmärtää. Olen sen teettänyt siellä laseja sen jälkeen suomesta saadulla näöntarkastuslappusella ja siitäkin ihan ongelmitta löytävät tarvittavat tiedot.
- kala ja mies
Teetin Karonilla Brillit liikkeessä polaroidut lasit vahvuuksilla, siis pelkillä miinuslinsseillä.Aurinkolaseissa ei kaksitehoista ole vastaavaa hyötyä. Laseissa on polaroid, 100% UV suoja ja kova pinta.Nikkelivapaat Polaroid PD7717-25 pokat ja Hoya linssit kotelo ja mikrokuituliina. Maksoi 7400 Bahtia. Viikko toimitusaika.
Euro-optics liikkeessä olisi ollu Pentax linssit ja kokonaishinta Titanium pokilla 18000Baht ja parin viikon toimitusajalla.
Linssit on aikapaksut, en tiedä syytä. Mutta lasit istuu ja pysyy päässä ihan ok. Pokien huolellinen valinta ja sovitus on paikallaan. Liikkeessä sangat ja tyynyt säädettiin vielä pään mukaan.
Pidin laseja siellä 2 viikoa ja olen edelleen tyytyväinen.
Brillit liikkeessä on suomenkielentaitoinen henkilö ja palvelu oli aivan yhtä asialliselta kuin Suomessa.
Brillit liikkeellä on takuu voimassa Suomessa ja takuu lapussa puhelin numero Suomeen. En tiedä miten takuu toimii.
Minulla oli noin 1kk vanha resepti mukana ja sillä mentiin.
Jos olet kalamiehiä/naisia tai liikut muuten vesillä suosittelen polaroideja.
Vaimolle ostettiin vakio Raybanit RB3176 samasta paikasta 4000 bahtia.- Lasimies75
Hei'
Ostin monta vuotta sitten lasit Bankgokista MBK:m Optical 88-liikkeestä, hyvät lasit sain. Olen ostanut sittemmin samasta liikkeestä 3:t lasit vahvuuksilla olevat aurinkolasit.
Menin sitten viime vuosi Phukettiin, ja mulla oli vaimon rikkouteneet lasit mukana, ja menin Central Festival ostarille, koska siellä on Optocal 88:n liike.
Hämmästykseni oli suuri, koska kun annoin lasit myyjälle, niin hän tuli sitten vaimon rillien tietojen kanssa, ja antoi alennusta jne. Ostin toki myös uudet lasit itselleni.
Tarkastivat näön, ja päivittivät tietoni.
Olivat ehkä hieman kalliimmat, kuin mitä tavallisessa liikkeessä, mutta sain molemmat lasit mukaani muutaman tunnin päästä.
Suosittelen lämpimästi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749