Elikkä ostin IBM T41 ja asensin siihen kyseisen WLAN kortin. Nyt en saa kuitenkaan wlania yhdistymään kyseiseen purkkiin. Kone löytää minun WLANverkon, mihin pääsen puhelimella, mutta kone ei saa yhdistettyä siihen. Päivitin Telewell modeemin firmwaren, mutta se ei auttanut. Asetuksia olen koittanut säätää oikeiksi omasta mielestä, mutta näistä en tajua niin hirveästi. Windows sanoo että ota yhteys henkilöön joka hallinnoi verkkoa. Modeemi toimii hyvin kun asentaa sen verkkopiuhalla, muttei langattomana.
Olen yrittänyt niin suojatulla kuin suojaamattomallakin verkolla yhdistää.
Jostain luin että koneen BIOS pitäisi päivittää, niin siitä voisi olla apua, tätä en ole kokoillut vielä, koska en tiedä tarkalleen miten se tehdään?
Jos joku osaisi auttaa.
TElewell 510
9
2099
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Minkä kortin? Tukeeko laite valittua salausmuotoa? Onko langaton sovitin päällä? Mitkä on langattoman verkon asetukset?
Poista langattoman verkon asetukset tietokoneesta kokonaan ja yhdistä siihen jolloin asetukset määritetään automaattisesti tukiasemassa käytössä olevien asetusten mukaan.- mharva
Minullakin ongelmia Telewell TW-EA510:n kanssa:
Minulla on nyt n. 100 m2 asunto, jonka ”vastakkaisissa kulmissa”, siis mahdollisimman kaukana toisistaan olevissa huoneissa on atk-laitteita seuraavasti:
·1-huoneessa on ADSL-modeemi: Telewell TW-EA510 v. 4 ja PC: Acer Aspire 9520
·2-huoneessa on Printteri Canon Pixma MP620 ja PC Dell Latitude D620
·Lisäksi on käytössä satunnaisesti 1 kpl puhelin: iPhone
Koska talo on oikea ”kivitalo”, rakennettu 1930-luvulla niin huoneiden väliset seinät ovat aika paksut; tiiltä ja paikoittain jopa betonia.
Tuo Telewell TW-510 ei aina jaksa pitää yllä yhteyksiä, vaan se pitää välillä resetoida. Olen kokeillut Telewllin omaa suunta-antennia, mutta ei muuttanut tilannetta yhtään paremmaksi. Mitattuna iPhonella ei dB-tasot nousseet juuri yhtään siinä huoneesa, joka on kauimpana.Osaako kukaan sanoa, paraneeko tilanne, jos ostan Telewellin tilalle esim. Buffalo Nfiniti WBMR-G300N ADSL2 modeemin/reitittimen?
Tai mikä muu auttaisi?
P.S. En voi siirtää reititintä keskemmälle asuntoa, koska olen "upottanut" johdot tiiliseinän sisään. - eetuf
eli kortti on Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B tuommonen, sen asennus onnistui näppärästi ja se löytää oman ja naapurien salatut verkot, muut yhdistäminen ei vain onnistu. MIten saan poistettua kaikki langattoman verkon asetukset koneelta? Asetuksista en osaa sano, ku niitä on niin paljon, olen yrittänyt kattoa että kaikki osuu yhteen kuten standardit ja niin pois päin....
- MVJ
eetuf kirjoitti:
eli kortti on Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B tuommonen, sen asennus onnistui näppärästi ja se löytää oman ja naapurien salatut verkot, muut yhdistäminen ei vain onnistu. MIten saan poistettua kaikki langattoman verkon asetukset koneelta? Asetuksista en osaa sano, ku niitä on niin paljon, olen yrittänyt kattoa että kaikki osuu yhteen kuten standardit ja niin pois päin....
Sen pitäisi periaatteessa toimia g-standardin tukiaseman kanssa, jos (ja yleensä kun) tukiasema on määritelty toimimaan b g -tilassa. Käytännössä näin ei välttämättä ole. Pari ehdotusta kokeiltavaksi:
a) Aseta TW-EA510:lla langattoman verkon tilaksi 802.11b.
b) Hanki tietokoneeseesi g-standardin verkkosovitin.
BIOS:in päivittämisestä tuskin olisi paljoa apua tähän asiaan, ja siinä on omat muut riskinsä. - MVJ
mharva kirjoitti:
Minulla on nyt n. 100 m2 asunto, jonka ”vastakkaisissa kulmissa”, siis mahdollisimman kaukana toisistaan olevissa huoneissa on atk-laitteita seuraavasti:
Koska talo on oikea ”kivitalo”, rakennettu 1930-luvulla niin huoneiden väliset seinät ovat aika paksut; tiiltä ja paikoittain jopa betonia.
Tuo Telewell TW-510 ei aina jaksa pitää yllä yhteyksiä, vaan se pitää välillä resetoida. Olen kokeillut Telewllin omaa suunta-antennia, mutta ei muuttanut tilannetta yhtään paremmaksi. Mitattuna iPhonella ei dB-tasot nousseet juuri yhtään siinä huoneesa, joka on kauimpana.Osaako kukaan sanoa, paraneeko tilanne, jos ostan Telewellin tilalle esim. Buffalo Nfiniti WBMR-G300N ADSL2 modeemin/reitittimen?
Tai mikä muu auttaisi?
P.S. En voi siirtää reititintä keskemmälle asuntoa, koska olen "upottanut" johdot tiiliseinän sisään.> Tuo Telewell TW-510 ei aina jaksa pitää yllä yhteyksiä, vaan se pitää välillä resetoida.
Tarkoitatko, että langaton (tai jopa langallinen) yhteys samassa huoneessa olevalta Aceriltakin katkeilee? Vai ilmeneekö ongelma vain käytettäessä langatonta verkkoa kakkoshuoneesta?
> Olen kokeillut Telewllin omaa suunta-antennia,
Mikä on kyseisen antennin malli ja vahvistus (dBi)?
> Mitattuna iPhonella ei dB-tasot nousseet juuri yhtään siinä huoneesa, joka on kauimpana.
Entä käytännön datansiirtonopeus langattoman verkon kautta? Sehän on lopulta tärkeämpää kuin "tolpat" WLAN-signaalin vahvuutta ilmaisevassa sovelluksessa tai nopeus, jolla päätelaite verkkoon yhdistyy. Jos esimerkiksi ADSL-yhteytesi nopeus on 1 Mbit/s, ei ole käytännössä väliä, onko päätelaite langattomassa verkossa 54 vai esim. 11 Mbit/s nopeudella.
> Osaako kukaan sanoa, paraneeko tilanne, jos ostan Telewellin tilalle esim. Buffalo Nfiniti
> WBMR-G300N ADSL2 modeemin/reitittimen?
Voi parantuakin, jos (ja vain jos) hankit myös n-standardin verkkosovittimet päätelaitteisiisi. Aiempien standardien verkkosovittimet eivät hyödy n-standardin mukanaan tuomista pitemmästä kantamasta ja suuremmasta nopeudesta. iPhonelle n-standardin tukiaseman hankinnasta ei ole hyötyä, sillä se tietääkseni tukee vain b- ja g-standardeja.
> Tai mikä muu auttaisi?
Tukiaseman asettaminen käyttämään vain sitä standardia, jota kaikki päätelaitteesi tukevat. Siis jos kaikki laitteesi tukevat g:tä, niin ota pois yhdistelmäasetus b g ja aseta vain g. - mharva
MVJ kirjoitti:
> Tuo Telewell TW-510 ei aina jaksa pitää yllä yhteyksiä, vaan se pitää välillä resetoida.
Tarkoitatko, että langaton (tai jopa langallinen) yhteys samassa huoneessa olevalta Aceriltakin katkeilee? Vai ilmeneekö ongelma vain käytettäessä langatonta verkkoa kakkoshuoneesta?
> Olen kokeillut Telewllin omaa suunta-antennia,
Mikä on kyseisen antennin malli ja vahvistus (dBi)?
> Mitattuna iPhonella ei dB-tasot nousseet juuri yhtään siinä huoneesa, joka on kauimpana.
Entä käytännön datansiirtonopeus langattoman verkon kautta? Sehän on lopulta tärkeämpää kuin "tolpat" WLAN-signaalin vahvuutta ilmaisevassa sovelluksessa tai nopeus, jolla päätelaite verkkoon yhdistyy. Jos esimerkiksi ADSL-yhteytesi nopeus on 1 Mbit/s, ei ole käytännössä väliä, onko päätelaite langattomassa verkossa 54 vai esim. 11 Mbit/s nopeudella.
> Osaako kukaan sanoa, paraneeko tilanne, jos ostan Telewellin tilalle esim. Buffalo Nfiniti
> WBMR-G300N ADSL2 modeemin/reitittimen?
Voi parantuakin, jos (ja vain jos) hankit myös n-standardin verkkosovittimet päätelaitteisiisi. Aiempien standardien verkkosovittimet eivät hyödy n-standardin mukanaan tuomista pitemmästä kantamasta ja suuremmasta nopeudesta. iPhonelle n-standardin tukiaseman hankinnasta ei ole hyötyä, sillä se tietääkseni tukee vain b- ja g-standardeja.
> Tai mikä muu auttaisi?
Tukiaseman asettaminen käyttämään vain sitä standardia, jota kaikki päätelaitteesi tukevat. Siis jos kaikki laitteesi tukevat g:tä, niin ota pois yhdistelmäasetus b g ja aseta vain g.KIITOS MVJ,
että viitsit paneutua ongelmaani ja vielä vastatakin!
1. Langallinen yhteys 1-huoneessa ei katkeile
2. Se oli Telewellin oma suunta-antenni, tyypin yms. olen jo unohtanut, koska sain palauttaa sen laitteen kokeilun jälkeen.
3. Mittasin juuri 1-huoneen (langallisen) nopeuden: 11843.6 kbit/s
4. ja 5. Tuota, tuota - mistä tietäisin minkä standardin mukaiset päätelaitteet minulla on näissä eri värkeissä? Esim. tuo printteri Canon Pixma MP620 on aivan uusi (ostos), Acer-pc on 2 vuotta vanha. Dell-pc on ainakin 4-5 vuotta vanha...ja miten niille tehdään "update" - WLAN pätkii
mharva kirjoitti:
Tai mikä muu auttaisi?
P.S. En voi siirtää reititintä keskemmälle asuntoa, koska olen "upottanut" johdot tiiliseinän sisään.Tämäkin esimerkki osoittaa, että pätkivä WLAN on yhteysvaihtoehto henkilöille, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa: toikin Jamppo sanoi, ettei vetää piuhaa eli pätkimätöntä ethernettiä sinne, koska seinissä on niin paljon rautoja ja kiviä, että menee hilti tai timanttipora pär seinä, jos lähtee piikkaan minkä tahansa seinän läpivientiä tai seinään muinoin upotetun tiedonsiirtokaapelin (ethernet) esiintuontia. Jos ei halua maksaa hyvästä yhteydestä ja varsinkin sen asennuksesta, pitää hyväksyä tosiasia, että halvalla ei hyvää yhteyttäkään saa, sillä WLAN: in eräs ominaisuus on, että se pätkii yhteyttä mihin vain. Ainut positiivinen seikka WLAN: issa on, että se on naurettavan edullinen asentaa.
- MVJ
mharva kirjoitti:
KIITOS MVJ,
että viitsit paneutua ongelmaani ja vielä vastatakin!
1. Langallinen yhteys 1-huoneessa ei katkeile
2. Se oli Telewellin oma suunta-antenni, tyypin yms. olen jo unohtanut, koska sain palauttaa sen laitteen kokeilun jälkeen.
3. Mittasin juuri 1-huoneen (langallisen) nopeuden: 11843.6 kbit/s
4. ja 5. Tuota, tuota - mistä tietäisin minkä standardin mukaiset päätelaitteet minulla on näissä eri värkeissä? Esim. tuo printteri Canon Pixma MP620 on aivan uusi (ostos), Acer-pc on 2 vuotta vanha. Dell-pc on ainakin 4-5 vuotta vanha...ja miten niille tehdään "update"> 3. Mittasin juuri 1-huoneen (langallisen) nopeuden: 11843.6 kbit/s
Mittasitko tämän jollain netin nopeusmittarilla?
> mistä tietäisin minkä standardin mukaiset päätelaitteet minulla on näissä eri värkeissä?
Esimerkiksi laitteiden mukana tulleista käsikirjoista, netistä hakemalla, ...
1. Canon Pixma MP620, http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Inkjet/PIXMA_MP620/index.asp?specs=1 : Laite tukee g-standardia.
2. Iän perusteella myös Acerin ja Dellin langattomat verkkosovittimet ovat todennäköisesti g-standardia. Käytät varmaankin jotain Windows-versiota, joten voit tarkistaa asian esimerkiksi verkkoyhteyksistä.
Kokeilisin tilanteessasi
a) Ensin tukiaseman asettamista "vain g" -tilaan. Sinänsä tulisit toimeen g-standardillakin, koska laajakaistayhteytesi nopeus on ilmeisesti 12 Mbit/s.
b) Jos se ei auta, sitten laitteiston päivittämistä n-standardiin. Tällöin koska halunnet jatkossakin käyttää langatonta verkkoa myös iPhonella ja koska sitä et voi päivittää n-standardiin, kannattaa harkita kaksoistaajuusverkon perustamista. Laitat n-standardin liikenteen (kannettavat) 5 GHz taajuuskaistalle ja pidät g-standardin (iPhone) 2.4 GHz taajuuskaistalla. Sopiva yhdistelmälaite tähän on esimerkiksi D-Link DIR-825 (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=39630). - miom
MVJ kirjoitti:
Sen pitäisi periaatteessa toimia g-standardin tukiaseman kanssa, jos (ja yleensä kun) tukiasema on määritelty toimimaan b g -tilassa. Käytännössä näin ei välttämättä ole. Pari ehdotusta kokeiltavaksi:
a) Aseta TW-EA510:lla langattoman verkon tilaksi 802.11b.
b) Hanki tietokoneeseesi g-standardin verkkosovitin.
BIOS:in päivittämisestä tuskin olisi paljoa apua tähän asiaan, ja siinä on omat muut riskinsä.Omat kokemukset telewellin tuotteista pelkästään negatiivisia. Varsinkin wlanin toimivuus 510 mallissa, olen 3 eri 510mötikän kanssa ollut tekemisissä ja persiistähän se on ollut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi333605Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473167Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo593087Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs532970100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522569Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks352157Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522119Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa601962- 451839
- 491637