Tahko on juuri idyylin ajomatkan päässä meille etelän ihmisille, viimetalvena käytiin peräti 3 kertaa tahkovuorella, jokaisella kerralla matkalla tahkolle oli hyvä fiilis jo lähtiessä, ja oli mitä odottaa. Elämäni tähän asti suurin ja ehdottomasti paras kokemus oli kun tahko safari porukoiden kanssa ajettiin kelkoilla LAPPIIN, ajomatkaa kertyi yli 1800km, matkalla näki monenlaista maisemaa, muutaman tunnin välein pidettiin taukoa joko jossakin kodassa tai laavulla, käytiin myös lähellä kaupunki alueita haukkaamassa jotain purtavaa ja tankkaamassa kelkkoja, joku kerta olis kiva tehdä sama uudestaan, hiihtolomalla olis tarkotus mennä vaihteen vuoksi lappiin omalla autolla, nyt kysymys olis lapin kävijöiltä että onko levi vai ylläs oikea paikka?? En itse ole ryyppääjä tyyppiä, enkä niinkään välitä "itseens täynnä" olevista ihmisistä, olen itse ylläksen kannalla, mutta haluan vielä varsinkin levin rinteistä lisää tietoa, onko helmi-maaliskuussa hyvät hiihtokelit ja miten ruuhkautuneet on paikat, varmaan ihan täynnä kun on hiihtoloma-aika silloin?
Tahkolla on mukava piipahtaa =)
turkish
1
428
Vastaukset
- levi ok
Se toi ylläs saattaa säiden suhteen tuottaa pettymyksiä monena päivänä yhdenkin viikon aikana. Jos ei muuta ni tuulee huipulla, etti taho pystyssä pysyä ja se sumu on kans näkyvyyden kannalta joskus kun seinää!
Levillä ei noista sään ääriolosuhteita tarvitse huolehtia ollenkaan.
Ja jos ei usko, niin sitten vaan sinne ylläkselle ensin ja ens vuonna viimein leville ja siitä eteenpäin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1223044EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje351425- 1041289
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621037Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1341018Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661017- 60947
- 41757
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22743Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta119713