Sisustustakka

tagka

Onko kokemuksia, tekis mieli semmosta mutta en oikein ymmärrä mikä olis paras...Pitäis olla hormiton ja semmonen ettei se haise, lisäksi olis hyvä että se polttoaine mitä takka tarvitsee olis mahd. hyvin saatavilla, siis tarkoitan helposti löydettävissä kaupoissa. Niin ja hyvä hinta-laatusuhde=D

Eli siis kokemuksia?

32

11210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino hesasta

      Hommasin juuri jouluksi kotiini kerrostalon olohuoneeseen sisustustakan, on ranskalainen climart ja kuulemma yksi markkinoiden parhaimmista. Merkkejä on paljon ja ellei takkaa pysty näkemään (tulella)ensin niin ei kannata ostaa! Paljon on erilaisia rimpuloita, jotka ovat kevyitä ja kaatuilevat, ja käyttävät esim geelimäistä polttoainetta, jota on todella kallista ja hankala löytää. Itselläni on takka, joka käyttää ihan tavallista nestemäistä bioetanolia, jota saa jokai paikasta. Säilö on iso, siihen menee n. 2,5 l joten takka palaa koko päivän iloisesti ilman että pitää koko ajan jäähdytellä ja lisäillä polttoainetta, kuten halvemissa...Takkani ei ole ihan halvemmasta päästä muttaa aikani vertailtuani markkinoiden tuotteita tulin siihen tulokseen, että kannattaa samantien hommata kunnollinen jo ihan oman kodin turvalisuuden vuoksi. Mene katsomaan Annankadulla Bellart nimisen liikkeen ikkunasta, siellä nähtävillä yksi missä aina tuli. Näet ihan itse minkälainen on hyvä takka. Siitä on hyvä lähteä vertailemaan sitten niihin edullisimpiin ja huonompiin malleihin. Onnea matkaan!

    • -hanna

      Hei!
      Luin viestisi ja meillä on myöskin sisustustakka joka olemme hankkineet messuilta.
      Takkamme on seinään kiinnitettävä ja erittäin kaunis jo pelkkänä "elävänä tauluna" jos niin voisi sanoa.
      Takka on valmistettu Sveitsissä joten laatuun voi luottaa.
      Tässä takassa myöskin voi käyttää ihan juoksevaa bioetanolia ja litralla saa tosiaankin nauttia 4-6 tuntiin, riippuu tietenkin kuinka isolla kotona on tuulettimet, ilmavirtahan vaikuttaa palamisen kestoon, ihan niinkuin kynttilöidenkin kanssa.
      Tiedän että em. mainittua takkaa Suomessa myy ainakin Vantaan Takkakeskus mutta kannattaa ottaa suoraan valmistajaan yhteyttä niin voit saada takan edullisemmin.
      Itse olemme erittäin tyytyväisiä ja tosiaankin voimme erittäin lämpimästi suositella.
      Kurkkaa valmistajan kotisivut ja onnea takan hankintaan. www.biokaminen.com
      ..ja kyllä, takkoja on markkinoilla jos jonkin moisia ja hintaluokkaisia mutta mallilla ja käyttötarkoituksella on suuri merkitys...

      • Sisustustuli

        Pimeät ja kylmät illat alkavat jälleen olla totta. Yksi jos toinen alkaa kaipaamaan lämpöä jatunnelmaa esimerkiksi olohuoneeseen. Totta on, että markkinoilta löytyy paljon merkkejä ja valmistajia. Kuten edellä on mainittu, ei halvimpiin kannata kuitenkaan tuijottaa sokeasti! Yleensä, ilmainen-hyvä tai halpa-hyvä, ei toimi kovinkaan monessa yhteydessä. Kotimaisia tuotteita on yleensä pidetty luotettavina ja sitä tarjoaa www.sisustustuli.fi . Kotimaisuus, yksilöllisyys, ekologisuus ja turvallisuus!


      • Rivitaloasukas Länsi
        Sisustustuli kirjoitti:

        Pimeät ja kylmät illat alkavat jälleen olla totta. Yksi jos toinen alkaa kaipaamaan lämpöä jatunnelmaa esimerkiksi olohuoneeseen. Totta on, että markkinoilta löytyy paljon merkkejä ja valmistajia. Kuten edellä on mainittu, ei halvimpiin kannata kuitenkaan tuijottaa sokeasti! Yleensä, ilmainen-hyvä tai halpa-hyvä, ei toimi kovinkaan monessa yhteydessä. Kotimaisia tuotteita on yleensä pidetty luotettavina ja sitä tarjoaa www.sisustustuli.fi . Kotimaisuus, yksilöllisyys, ekologisuus ja turvallisuus!

        Minä hankin sisustustakan tekemäni lasitetun terassin päätyikkunan edessä olevalle hyllylle. Malli on kahdella pyöreällä n 60 cm lasilla olevaa mallia jos valo heijastuu eteen ja taaksepäinkin. Terassilla liekki heijastuu ulkoikkunoissa kaikkiin suuntiin ja näkyy myös olohuoneen puolelle kun sisällä istuskellaan. Mallin löysin Salossa toimivan www.indot.fi ikkunasta ja lienee saksalainen. Toinen pienempi malli minulla on pöytäkäyttöä vaten, mutta vielä laatikossa. Puoli litraa etanoolia paistattelee ja hieman lämmittääkin noin puolentoista tunnin ajan.
        Todella hieno viihdykkeen luoja, mutta rivitalossa kannattaa tiedottaa etukäteen naapureille. Meillä yksi naapuri alkoi seisomaan vaimonsa kanssa aidan takana kaula pitkällään ajetuksella, että "nyt tuo hullu polttaa koko talon".
        Eivät olleet koskaan kuulleetkaan puhuttavan tuosta kapineesta jossa liekit heijastuivat joka suuntaan.


    • bioetanoli

      Ehdottomasti laajimmat valikoimat laadukkaista hormittomista sisustustakoista löytyy tuolta:
      http://www.tipico.fi

      • Varaavalla mennään

        Kaikki tämän ketjun kirjoittajat, ehkä aloittajaa lukuunottamatta, ovat takkakauppiaita. :)


      • Tulenloimuuntuijoitt
        Varaavalla mennään kirjoitti:

        Kaikki tämän ketjun kirjoittajat, ehkä aloittajaa lukuunottamatta, ovat takkakauppiaita. :)

        Asialliseen kysymykseen asiallisia vastauksia. Jos olisit takkakauppias, jättäisitkö itse vastaamatta.


      • Varaavan kannattaja
        Varaavalla mennään kirjoitti:

        Kaikki tämän ketjun kirjoittajat, ehkä aloittajaa lukuunottamatta, ovat takkakauppiaita. :)

        Olen samaa mieltä Kiva ketjun kanssa, humpuukia on. Itse olen pitkän miettinyt takan laittoa, keskustellut monen kanssa. On kaikenlaista ongelmaa, kestääkö perusteet, vastuu rivitalossa jne.

        Sitten on toinen asia. Joku haluaa maksaa humpuukista, nauttia "kalliilla hinnalla" tunnelmasta, jonka saa tällä menetelmällä. Markkinamiehet osaa laittaa tuotteen tarvitseville ja se heille suotakoon. Itse en ostaisi, kynttilät ajavat saman asian, mutta ehkä on joku toinen humpuuki johon minä sorrun. Kannatan tässä vaiheessa varaavaa tai ei mitään takkaa.


      • Kyllä ekotakalle...
        Varaavan kannattaja kirjoitti:

        Olen samaa mieltä Kiva ketjun kanssa, humpuukia on. Itse olen pitkän miettinyt takan laittoa, keskustellut monen kanssa. On kaikenlaista ongelmaa, kestääkö perusteet, vastuu rivitalossa jne.

        Sitten on toinen asia. Joku haluaa maksaa humpuukista, nauttia "kalliilla hinnalla" tunnelmasta, jonka saa tällä menetelmällä. Markkinamiehet osaa laittaa tuotteen tarvitseville ja se heille suotakoon. Itse en ostaisi, kynttilät ajavat saman asian, mutta ehkä on joku toinen humpuuki johon minä sorrun. Kannatan tässä vaiheessa varaavaa tai ei mitään takkaa.

        Halpaa se on puullakin lämmittäminen...! K-raudassa pieni laatikko puita 7,90... Halpaa ku saippua...


    • R.Töppönen

      Itse hankin halpakaupasta pyöreän peililasisen kynttilänalustan halkaisijaltaan noin 20 senttiä hintaan noin 2 euroa, lisäksi hankin pienen noin 10-senttisen peltisen kromatun tarjottimen samasta halpakaupasta olisko ollut noin 3-4 euroa. Polttimeksi hankin ulkoilukaupasta Trangian polttimon hintaan 5,90 euroa ja tietenkin pullollisen bioetanolia johon lisäsin 10 prosenttia kraanavettä nokeamisen pienentämiseksi.

      Peili keskelle pöytää, tarjotin peilin keskelle ja trangian polttimo tarjottimelle ja vedellä laimennettu etanoli polttimoon, pullo pois ja tuli polttimoon ja suurenevasta turvallisesta liekistä saa nauttia parikymmentä minuuttia. Ikkunaverhoja tms. palavaa materiaalia ei pidä laittaa kovin lähelle. Polttaminen lämmittä huonetta tuoden samalla kosteutta huoneilmaan mikä ei pitemmässä käytössä lisää mukavuutta.

      Tällä konseptilla säästin noin 500 euroa muihin jouluhankintoihin!

      • isotonttu2

        Jos ei näillä ohjeilla saa kotiansa palamaan niin ihme on.Vähemmälläkin syttyy.Jopa ennen joulua.


      • isotonttu2 kirjoitti:

        Jos ei näillä ohjeilla saa kotiansa palamaan niin ihme on.Vähemmälläkin syttyy.Jopa ennen joulua.

        Juku, mikä tulipalovinkki!


    • Harkinnut

      Minäkin haaveilin biotakasta, mutta kun selvisi miten paljon polttoneste maksaa ja miten sitä kuluu esim. yhden illan aikana 4-5 tuntia, niin tulin toisiin aatoksiin. Jos ei takkaa raaski usein polttaa, niin se on aika kallis pölynkerääjä ja koriste.

      Päädyin isoon kynttilään kookkaassa hurrikaanilyhdyssä - on edullisempi ja halvempi vaihtoehto. Jos haluaa näyttävämpää liekkiä, niin otta sellaisen kolmisydämisen kynttilän, tai usemman lyhdyn asetelman.

      • ratkaisu.

        Hanki takkajuliste ja ympäröi juliste,esim.tummilla puurimoilla ja kiinnitä seinään,näin sinulla on edullinen ja turvallinen sisustustakka.


      • Vanhempi muurari
        ratkaisu. kirjoitti:

        Hanki takkajuliste ja ympäröi juliste,esim.tummilla puurimoilla ja kiinnitä seinään,näin sinulla on edullinen ja turvallinen sisustustakka.

        Muutama kerros tiiliä päällekkäin ja tuikkukynttilä palamaan antaa valoa ja lämpöä ei tarvi hormia .Siitähän tässä oöi kysymys.


    • vaihtoehtona

      www.sisustustuli.fi

    • takka kotiin?

      Itse haluaisin vain raamit. Ulkomailla mm. englannissa on paljon "takkoja", joissa on vain raamit ja joissa poltellaan vain kynttilöitä. Toki ottaen huomioon suomen palosäädökset. Mutta tällaisia raameja ei ilmeisesti myydä, joten täytyy vain katsella DIY sivustoja ulkomaisilta televiosarjoista ja tehdä tuollainen sisustustakka itse.

      • Takka syksyllä

        Itsekin takkaa harkinnut jo viime syksystä, en vain saanut silloin aikaiseksi. Tänä syksynä varmasti hankkimassa. Hyviä kommentteja ja vinkkejä ketjussa, oli sitten takkakauppiaita tai ei.

        Tuo -pelkät raamit-ehdotus kuulostaa, minun mielstäni, ihan turhalta. Kynttilöitä voi polttaa kauniisti missä vaan, mutta raamit ei tee niistä takan tapaistakaan.

        Kerrostaloasuntoon ja lasitetulle parvekkeelle biotakka on ihan ehdoton tunnelman ja lämmönkin tuoja. Siinä on takan kaikki hyvät puolet eikä lainkaan huonoja.

        Jokainen tietrysti tyylillään, kunhan muistaa turvallisuuden.


    • olen miljonääri

      Yleensä nämä tee se itse ihmiset on vaarallisia, käyvät kaupassa ja ajattelevat että teenpä itse vastaavan. Eivät vaan ajattele sitä että tekijä on käyttänyt vuosia suunnitteluun ja parannuksiin ja että se on turvallinen kaikille. Joku syy on aina hinnalle ja miksi se on kaupassa eikä kenenkään itse tekemä hökötys, eikö tule mieleen että itse tehty on sellainen että vakuutusyhtiö ei korvaa mitään kun olet polttanut koko rivitalon ?? Se joka hommasi CE merkityn tuotteen ei ole huolia.

    • olee olee

      Tuokos nuo sisustustakat lämpöä huusholliin yhtään sillai, että sen tuntee vai onko ne nimensä mukaisesti siis sisustustakkoja? Kyseleepi takattomassa sähkölämpörivarissa asusteleva..

      • kuuma on

        Ostin pienikokoisen sisustustakka/lyhdyn habitaresta viime vuonna. Siinä oli ongelma vaikka olikin kaunis ja mielyttävä katsella eikä noennut. Ongelma oli se että huoneen lämpötila nousi 27 asteeseen. Kerrostalosta kysymys. Olen sen jälkeen polttanut siinä kynttilöitä.


    • Henu
    • Tlaa123
    • Takkahenki.fi

      Hyvä valikoima sähköllä tai bioetanolilla toimivia takkoja: http://takkahenki.fi/

      Turvalliset bio etanol mallit sekä integroitavat sähkötakat.

    • PirreB
    • Anonyymi

      älkää ainakaa ostako Lykke merkkistä sähkötakkaa. Mulla ei omassa toimi lämmitys vaikka lähettivät korvaavan tuotteen kun edellises sama ongelma. Kaikki konstit testattu ja herjaa vaan virhekoodia E0 kokoajan. En suosittele ainakaan näitä.

      • Anonyymi

        Voi nyt paska, sullakin? Ihmettelin, ku tuli tuo koodi. Sitä ei vissiin saa korjattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi nyt paska, sullakin? Ihmettelin, ku tuli tuo koodi. Sitä ei vissiin saa korjattua?

        Mulla tekee samaa, just ostin ja kasasin..


      • Anonyymi

        Samaa täällä. Kaksi lykke takkaa ja molemmat herjaa E0.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa täällä. Kaksi lykke takkaa ja molemmat herjaa E0.

        Täällä sama!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa täällä. Kaksi lykke takkaa ja molemmat herjaa E0.

        Sama. Tota E0 huutaa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi nyt paska, sullakin? Ihmettelin, ku tuli tuo koodi. Sitä ei vissiin saa korjattua?

        Lähetin reklamaation. Palaavat asiaan. Yks olis jos veis sähköasennusliikkeesee ja kyselis missä vika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe