Monetko näyttelyt täytyy käydä

Collikka + omistaja

että tulee tuloksia? Kertokaa kokemuksia. Tiedän että näyttelytouhu on kiinni hirveästi tuomarin mieltymyksestä mutta kun kuuntelee joitain koirien omistajia niin heidän koiransa rupeavat heti napsimaan niitä sertejä ym.cacibeja eivätkä "koskaan" ole saaneet EH:ta:-) Minunkaan koirani ei nyt aivan huonoimmasta päästä ole.

7

510

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esittää ja olla

koirasi kanssa kehässä, jos näkyy että koira on siellä "pakosta", niin ei hyvä. Iloinen, reipas koira on aina parempi ja kyllä sen vain näkee, jos omistaja "pakottaa" koiransa seisomaan kehässä. Eli näyttelytreeniä ja ennenkaikkea muuta yhteistä kivaa puuhaa koiran kanssa, niin paljon, että koirasi rrrrrrrrakastaa sinua ja tulee perässäsi enemmän kuin iloiten kehään :)

• collikka + omistaja

Mä tiedän tämän, pakosta esiintymisen jne....mun collikallani on hauskaa juosta kehässä, ei ole ollenkaa pakonomaista. Mä halusin vain teidän kokemuksianne tästä aiheesta.

• farkku

tuomarilla on aina omat mielipiteet.

Mä sanoisin, että erinomainen koira saa yleensä ainakin kerran H:n!

• tulee jossain

vaiheessa "huono" tulos. Tietysti jotkut valikoivat erittäin tarkkaan tuomarit, joille menevät... Tuloksia on osattava aina lukea ja tulkita. Jos näyttelyssä esim 3 koiraa, on ykkös-sijoitus hieman eri luokkaa kuin jos koiria vaikkapa 15. Mutta jokainen tyylillään...

• ....
        tulee jossain kirjoitti:

vaiheessa "huono" tulos. Tietysti jotkut valikoivat erittäin tarkkaan tuomarit, joille menevät... Tuloksia on osattava aina lukea ja tulkita. Jos näyttelyssä esim 3 koiraa, on ykkös-sijoitus hieman eri luokkaa kuin jos koiria vaikkapa 15. Mutta jokainen tyylillään...

Tiedän koiran (ei tosin collie) joka oli saanut jo kaksi sertia ja sitten tuli tyydyttävä :P Koirassa oli tuomarin mielessä kaikki pielessä ja kaiken lisäksi se oli kuulema liian suuri (ei mitattu ) että kannattaa varautua kaikkeen :P Itse ollaan tyytyväisiä H:n ja siitä ylöspäin :D

• näinhän
        .... kirjoitti:

Tiedän koiran (ei tosin collie) joka oli saanut jo kaksi sertia ja sitten tuli tyydyttävä :P Koirassa oli tuomarin mielessä kaikki pielessä ja kaiken lisäksi se oli kuulema liian suuri (ei mitattu ) että kannattaa varautua kaikkeen :P Itse ollaan tyytyväisiä H:n ja siitä ylöspäin :D

se menee :)

• farkku
        .... kirjoitti:

Kaverillani todella harvinainen rotu, sai kerran sääli H:n, kun tuomarin mielestä rodun piti olla jämptin näköinen! Nyt sillä on 3 sertiä.

Toinen kaveri, joka kasvattaa cockereita, on kiertänyt koiriensa kanssa näyttelyitä paljon. 2 omaa koiraa hän on saanut KANS MVAksi, nuorin on vielä aloittelemassa uraa. KANS MVAt ovat saaneet enimmäkseen ERIä, pari EH.ta (ja nekin tuomareilta jotka tykkäävät tietystä väristä) ja yhdet H:t.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      214
      2133
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      51
      1280
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1147
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      986
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      881
    6. 71
      813
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      802
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      353
      714
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      38
      705
    Aihe