Kaukasia hoidossa

Hoitaja.

Tutustuin kaukasialaiseen koiranomistajaan ja hänen pentu on nyt 11 kuukautta se on uros.
Koira musrsi meille 3 päivää siis minulle ja lapsilleni siellä kylässä ja aivan yllättäen se ns. suli viikon sisällä, no isäntä joutui yllättäen lähtemään tekemään työtä kauemmas ja tämä koira tuli meille hoitoon, ai että kun jännitti.....sen mahtava koko ja kaikki.
Koira nuuski kaikki paikat ja katseli minua ja seurasi joka paikkaan ja se tuli sellaiseksi erilaiseksi kuin omistajllaaan...suorastaan valloittavaksi kotikoiraksi me silittelimme sitä ja halasimme se rakastaa hellimistä.

Koira oli niin viisas että palautti kaikki pehmolelut mitä otti lastenhuoneesta samaan paikkaankin takas!

Teimme pitkiä lenkkejä ja ei mitään merkkejä sellaisesta äkäisyydestä, mutta se kiintyi erityisesti poikaani siten että kun vastaan tuli mies se asettui salamannopeasti poikani eteen ja käveli suojellen vieressä kunnes mies oli noin 20 metrin päässä.
Onko muilla kokemuksia kun tämä on rotu hoidossa miten se siellä käyttäytyy? koira tulee vielä hoitoon viikoksi ja se tulee hyvin mielellään jopa juosten ovemme taakse.
En jätä koiraa lasten kanssa kahden, enkä uskalla pyytää lasteni kavereita koska se suojelee heitä olen huomannut sen, vaikka olemme vieraita.
Ovatko nämä turvallisia hoitokoiria? mutta eikö se ole hyvä että koiralla on joku tuttu hyvä paikka minne tulee mielellään ja koira on nykyään hyvin kiintynyt minuun myös se nuolee kasvoni on ja on aivan valloittava.
Minun olosuhteeni eivät voi ottaa tätä rotua koska asun liian keskustassa.

8

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)))

      Kaukasianpaimenkoiralla on suojeluviettiä erityisesti lapsia kohtaan. Vaikka se ei olekaan teidän koiranne, se on tottunut teihin, ja tuntee varmasti siksi jonkinlaista suojeluhalua. Ystävälläni on nuori tanskandoggiuros, joka oli minulla hoidossa. Koira käyttäytyi minua kohtaan suojelevasti, mutta ei ole koskaan tehnyt niin isännälleen. Kun koira näki erään kerran minun riitelevän isäntänsä kanssa se tuli väliimme puolustamaan minua ja murisi isännälleen! Tämä ei varsinaisesti liity tapaukseen, mutta esimerkiksi siitä että koira voi suojella muitakin kuin omistajaansa.
      Kannattaa tosiaan pitää huolta, ettei koira ja lapset jää kahden kesken. Vaikka olisivatkin tuttuja toisilleen ei tiedä voiko lapsi tehdä jotakin mikä koiran silmissä näyttää sellaiselta tilanteelta, että on toimittava ihmisen näkökulmasta arvaamattomasti.
      Kaukasianpaimenkoira on luontojaan epäluuloinen, ja kestääkin kyllä jonkin aikaa ennen kuin se vieraat ihmiset hyväksyy. Kun se lopulta sen tekee, se on luonteeltaan paljon lempeämpi kuin ulkopuolisille, joita kohtaan se on varautunut.
      Jos pystyy käsittelemään isoa koiraa ulkona kävelyllä ja muutenkin kokemusta koirista niin kyllä kaukkaria pystyy hoidossa pitämään. :)

      • Lutuvaava

        Meillä on myös kaukkari ollut hoidossa ja kaikista helpoimmalla pääsee kun koira tulee hoitajan luo kuin se että hoitaja menisi koiran kotiin! Se on kuin täysin eri koira kun se pääsee kylään toiseen kotiin. Se on leikkisä ja rauhallinen ja vahtii pienimuotoisesti vieraankin kotia. Kuitenkin omassa kodissaan se on täysin vahtikoira jota et pääse ohittamaan salakavalasti pahat mielessä! ;) Mielestäni kaukkari on todella helppo hoitokoira juuri sen erinomaisen luonteen vuoksi jota ei muilla kuin laumanvartijakoirilla ole. Kerran meillä oli myös rotikka ja husky hoidossa ja molemmat potivat sellaista epäluuloisuutta ja arkuutta koska olivat vieraassa paikassa, vieraiden ihmisten kanssa ilman omistajaa... Ilkeitä eivät olleet mutta eivät päästäneet kuitenkaan niin läheiseksi kuin tämä kaukkari esimerkiksi. :)

        Kaukkarista huomasi että se oli vähän niinkuin lomalla ja luotti meihin hoitajaihmisiin täydellisesti. Se ymmärsi että hän ei ole nyt omassa kotona eikä hänen siis tarvitse vahtia ym. Todella hienoa ja voin ottaa koska vain uudestaan hoitoon!


    • Itse ole myos silta

      Kaukasian pain tama koira omistaja ole?

    • 8752KJ

      MUISTA, ETTÄ SE KAUKASIALAINEN ON VASTA PENTU JA KAUKKARI NÄYTTÄÄ TODELLISEN LUONTEENSA VASTA NOIN 2,5 VUODEN IÄSSÄ.. SITTEN ASIAT VOIVA MUTKISTUA TODELLA PALJON! EN HALUA PELOTELLA, MUTTA KANNATTAA TUTUSTUA HUOLELLA KYSEISEEN KOIRAROTUUN.. ON AIKA VAIKEA TAPAUS KUN AIKUISTUU... GOOGLETTAMALLA LÖYDÄT KYLLÄ TIETOA... KANNATTA LUESKELLA ERITYISESTI SEN LUONTEESTA.

      • uyggy88yyh9

        Pennusta asti kaukkari tulee totuttaa vieraisiin ihmisiin, koiriin, paikkoihin ja tilanteisiin, jotta siitä kasvaisi mahdollisimman yhteiskuntakelpoinen, eikä liian varautunut. Koirat kumminkaan eivät vartioi huvikseen, vaan ainoastaan jos näkevät sen tarpeelliseksi, eivätkä ne näe sitä tarpeelliseksi, jos ovat tottuneet pitämään vieraita turvallisina. Nykyään kaukasianpaimenkoiria asustelee vuosi vuodelta useammin kerrostaloissakin, kun ollaan älytty, että kaikenhan rotuiset koirat kasvavat maaseudun aivan rauhaisassa ympäristössä varauteneemmaksi kuin meluisassa kerrostalossa tai kaupungissa. Kaukasianpaimenkoirasta on itsekin mukavampaa luottaa vieraisiin kuin pitää niitä uhkana :-)

        Monet kuvittelevat kaukasianpaimenkoiran olevan >>aina vain>> vartioiva, mutta totta kai koira vartioivaksi kasvaa, jos sille pennusta asti annetaan siihen mahdollisuus, eikö sitä lainkaan totuteta vieraisiin. Olen sen itse nähnyt, että maaseutujen saksanpaimenkoirat, tanskandogit, airedalenterrierit, rottweilerit jne. hiukankin vartioivat rodut ovat yleensä paljon suojelevampia kuin kerrostalojen laumanvartijarodut :-)


      • LJF9PEFR000
        uyggy88yyh9 kirjoitti:

        Pennusta asti kaukkari tulee totuttaa vieraisiin ihmisiin, koiriin, paikkoihin ja tilanteisiin, jotta siitä kasvaisi mahdollisimman yhteiskuntakelpoinen, eikä liian varautunut. Koirat kumminkaan eivät vartioi huvikseen, vaan ainoastaan jos näkevät sen tarpeelliseksi, eivätkä ne näe sitä tarpeelliseksi, jos ovat tottuneet pitämään vieraita turvallisina. Nykyään kaukasianpaimenkoiria asustelee vuosi vuodelta useammin kerrostaloissakin, kun ollaan älytty, että kaikenhan rotuiset koirat kasvavat maaseudun aivan rauhaisassa ympäristössä varauteneemmaksi kuin meluisassa kerrostalossa tai kaupungissa. Kaukasianpaimenkoirasta on itsekin mukavampaa luottaa vieraisiin kuin pitää niitä uhkana :-)

        Monet kuvittelevat kaukasianpaimenkoiran olevan >>aina vain>> vartioiva, mutta totta kai koira vartioivaksi kasvaa, jos sille pennusta asti annetaan siihen mahdollisuus, eikö sitä lainkaan totuteta vieraisiin. Olen sen itse nähnyt, että maaseutujen saksanpaimenkoirat, tanskandogit, airedalenterrierit, rottweilerit jne. hiukankin vartioivat rodut ovat yleensä paljon suojelevampia kuin kerrostalojen laumanvartijarodut :-)

        MIKSI NÄISTÄ LAUMANVARTIJA-KOIRISTA TÄYTYY YRITTÄÄ TEHDÄ SEURAKOIRIA JA TUKAHDUTTAA NIIDEN VIETTEJÄ. ALKUKANTAISIA ROTUJA ON AINA VAIN VÄHEMMÄN JA NS. SEURAKOIRAT VAIN LISÄVYY... LUULISI NÄISTÄ KOIRAVALIKOIMISTA LÖYTYVÄN MUITAKIN SOPIVAMPIA VAIHTOEHTOJA KUIN KAUKKARI... TÄMÄ VAIN SOITTAA MIELESTÄNI OMISTAJAN TURHAMAISUUTTA. KAUKKARI-LINJOISSAKIN JO NÄKYY SELVÄÄ SEURAKOIRAMAISTUMISTA, KUN VERTAA ESIM. VENÄLÄISIIN LINJOIHIN.

        TUOLLA KIRJOITUKSELLA AIEMMIN VIITTASIN SIIHEN, ETTÄ SOSIALISTAMINEN ON TOKI TÄRKEÄÄ JA SITÄ TÄYTYYKIN TEHDÄ, MUTTA SE EI KUITENKAAN OLE MIKÄÄN NORMI-KOIRA JA KIRJOITTAJALLA EI TUNTUNUT ITSELLÄÄN OLEVAN AIKAISEMPAA KOKEMUSTA KAUKKAREISTA, NIIN MIELESTÄNI PIENI VAROITUKSEN SANA ON PAIKOILLAAN.
        JOS ITSE OLET PEREHTYNYT KAUKASIALAISIIN, NIIN TIEDÄT, ETTÄ RODUSSA ON JO IHAN RIITTÄVÄSTI KODIN VAIHTAJIA, JOTKA EIVÄT SITTEN SOPINEETKAAN SINNE KERROS TAI RIVITALON. SAMASTA SYYSTÄ N.50% KOIRISTA PÄÄTYY ENNENAIKAISEEN HAUTAAN. TÄSSÄ PERÄÄN KASVATTAJIEN JA KOIRAN HANKINTAA SUUNNITTELEVIEN VASTUUTA. MIELESTÄNI RODUSTA EI PIDÄ ANTAA LIIAN "HELPPOA" TAI RUUSUISTA KUVAA.

        SEURAAVASSA LAINAUS TOISESTA OSIOSTA, JOSSA VENÄJÄLTÄ KOTOISIN OLEVA OLI TUTUSTUNUT KAUKKARIIN VÄHÄN IKÄVIMMISSÄ MERKEISSÄ.

        Itse en koiria omista, siis mitään rotua, eikä minulle niitä koskaan tule.. venäjällä sain ihan tarpeeksi laumanvartijoista. Etenkin kaukaasialaisesta, kun huolimaton omistaja oli päästänyt koiransa rappukäytävään missä me molemmat asuimme. Minä murrosikäisenä poikana olin menossa ulos kaverini kanssa ja syystä tai toisesta kaukkari koki meidät tunkeilijoiksi ja kävi päällemme. Koira puri ja riepotteli meitä minkä ehti. Aina kun toinen ehti pystyyn ja oli pakenemassa, se kävi uudelleen päälle. Saimme molemmat todella pahoja vammoja, koiran hyökätessä kohti kasvoja, päätä, käsiä ja jalkoja. Täytyy toisaalta olla kiitollinen, ettei päässyt pureen kaulasta, jota yritin suojata käsilläni. Minulle jäi tapauksesta ikuiset arvet. Niin henkiset kuin fyysisetkin. Oikea käteni murtui kolmesta kohti, samoin oikea nilkkani murtui. Ystäväni vammat olivat hieman pahemmat kuin minulla. Hän mm. menetti kolme sormea ja paloja sieltä täältä.

        Olkaa hyvät ihmiset varovaisia kaukasialaisen kanssa. Olen monesti lukenut, että tulee hyvin toimeen lasten kanssa ja varmasti tuleekin, mutta itse en ainakaan omia lapsiani jättäisi lähellekkään kukkaria.
        Mielestäni näitä koiria ei edes pitäisi tuoda Suomeen ja täälläkin kasvaneet yksilöt pitäisi saada luvanvaraisiksi ja luovuttaa ainoastaan työtehtäviin, missä ne ei pääsisi lähellekkään ihmisiä tai saati sitten lapsia. Näihin koiriin ei pidä suhtautua liian kevyesti, eikä antaa koirista liian ruusuista kuvaa. Venäjällä näitä koiria tunnutaan kunnioittavan ja pelkäävän ihan eritavalla, kuin täällä Suomessa, koska siellä kaikki tietävät mikä ja minkälainen koira on kaukasialainen. Tästä syystä toivoisinkin, ettei rodusta annettaisi näillä foorumeilla liian ruusuista kuvaa, varsinkaan jos ei rotua edes tunne, jonka käsityksen olen saanut kun olen näitä kirjoituksia lukenut. Toki on joukossa myös asiantuntevia kirjoituksia.

        Onneksi tähän meidän kaukkarin kohtaamiseen lopulta tuli koiran omistaja ja rapun miehiä avuksi. selkäsauna minkä koimme, tuntui kuitenkin ikuisuudelta ja vahinko oli jo ehtiä tapahtua.


        Hyvää kesää kaikille.





        VENÄJÄLLÄ TOSIAAN KAUKASIALAISTA TUNNETAA HUOMATTAVASTI PAREMMIN... EHKÄ HEILTÄ VOISIMME OTTAA ESIMERKKIÄ, AINAKIN JOISSAKIN ASIOISSA NÄIDEN KOIRIEN KANSSA. HE OVAT ELÄNEET NÄIDEN KOIRIEN KANSSA PARI- KOLME TUHATTA VUOTTA JA ME TÄÄLLÄ SUOMESSA 20 VUOTTA. KOKEMUSTAMME NÄIDEN KOIRIEN PARISSA JA TUNTEMUKSESSA, EI VOI EDES VERRATA... MUTTA SIELLÄ EI ANNETAKAAN NÄISTÄ LAUMANVARTIJOISTA LIIAN HELPPOA KUVAA... EHKÄ JOKAISEN MEIDÄN JOKA NÄIDEN KOIRIEN PARISSA ELÄÄ TAI ENNEN KAIKKEA KASVATTAA, OLISI HYVÄ MIETTIÄ NÄITÄ ASIOITA, ETTÄ MEILLÄ TÄMÄ HIENO KOIRAROTUSÄILYTTÄISI ALKUKANTAISUUTENSA.

        LAINATTU KIRJOITUS OLI VALITETTAVA TAPAUS, MUTTA TOISAALTA ESIMERKKI SIITÄ, ETTÄ MIKÄ ON KAUKASIALAISEN RODUNMUKAINEN TARKOITUS... EDELLEEN,OLI KYSEESSÄ KERROSTALO, RIVITALO TAI SITTEN SE MAATILA, KAUKASIALAINEN ON LAUMANVARTIJA JA TULISIMMASTA PÄÄSTÄ SELLAINEN.


      • uyggy88yyh9
        LJF9PEFR000 kirjoitti:

        MIKSI NÄISTÄ LAUMANVARTIJA-KOIRISTA TÄYTYY YRITTÄÄ TEHDÄ SEURAKOIRIA JA TUKAHDUTTAA NIIDEN VIETTEJÄ. ALKUKANTAISIA ROTUJA ON AINA VAIN VÄHEMMÄN JA NS. SEURAKOIRAT VAIN LISÄVYY... LUULISI NÄISTÄ KOIRAVALIKOIMISTA LÖYTYVÄN MUITAKIN SOPIVAMPIA VAIHTOEHTOJA KUIN KAUKKARI... TÄMÄ VAIN SOITTAA MIELESTÄNI OMISTAJAN TURHAMAISUUTTA. KAUKKARI-LINJOISSAKIN JO NÄKYY SELVÄÄ SEURAKOIRAMAISTUMISTA, KUN VERTAA ESIM. VENÄLÄISIIN LINJOIHIN.

        TUOLLA KIRJOITUKSELLA AIEMMIN VIITTASIN SIIHEN, ETTÄ SOSIALISTAMINEN ON TOKI TÄRKEÄÄ JA SITÄ TÄYTYYKIN TEHDÄ, MUTTA SE EI KUITENKAAN OLE MIKÄÄN NORMI-KOIRA JA KIRJOITTAJALLA EI TUNTUNUT ITSELLÄÄN OLEVAN AIKAISEMPAA KOKEMUSTA KAUKKAREISTA, NIIN MIELESTÄNI PIENI VAROITUKSEN SANA ON PAIKOILLAAN.
        JOS ITSE OLET PEREHTYNYT KAUKASIALAISIIN, NIIN TIEDÄT, ETTÄ RODUSSA ON JO IHAN RIITTÄVÄSTI KODIN VAIHTAJIA, JOTKA EIVÄT SITTEN SOPINEETKAAN SINNE KERROS TAI RIVITALON. SAMASTA SYYSTÄ N.50% KOIRISTA PÄÄTYY ENNENAIKAISEEN HAUTAAN. TÄSSÄ PERÄÄN KASVATTAJIEN JA KOIRAN HANKINTAA SUUNNITTELEVIEN VASTUUTA. MIELESTÄNI RODUSTA EI PIDÄ ANTAA LIIAN "HELPPOA" TAI RUUSUISTA KUVAA.

        SEURAAVASSA LAINAUS TOISESTA OSIOSTA, JOSSA VENÄJÄLTÄ KOTOISIN OLEVA OLI TUTUSTUNUT KAUKKARIIN VÄHÄN IKÄVIMMISSÄ MERKEISSÄ.

        Itse en koiria omista, siis mitään rotua, eikä minulle niitä koskaan tule.. venäjällä sain ihan tarpeeksi laumanvartijoista. Etenkin kaukaasialaisesta, kun huolimaton omistaja oli päästänyt koiransa rappukäytävään missä me molemmat asuimme. Minä murrosikäisenä poikana olin menossa ulos kaverini kanssa ja syystä tai toisesta kaukkari koki meidät tunkeilijoiksi ja kävi päällemme. Koira puri ja riepotteli meitä minkä ehti. Aina kun toinen ehti pystyyn ja oli pakenemassa, se kävi uudelleen päälle. Saimme molemmat todella pahoja vammoja, koiran hyökätessä kohti kasvoja, päätä, käsiä ja jalkoja. Täytyy toisaalta olla kiitollinen, ettei päässyt pureen kaulasta, jota yritin suojata käsilläni. Minulle jäi tapauksesta ikuiset arvet. Niin henkiset kuin fyysisetkin. Oikea käteni murtui kolmesta kohti, samoin oikea nilkkani murtui. Ystäväni vammat olivat hieman pahemmat kuin minulla. Hän mm. menetti kolme sormea ja paloja sieltä täältä.

        Olkaa hyvät ihmiset varovaisia kaukasialaisen kanssa. Olen monesti lukenut, että tulee hyvin toimeen lasten kanssa ja varmasti tuleekin, mutta itse en ainakaan omia lapsiani jättäisi lähellekkään kukkaria.
        Mielestäni näitä koiria ei edes pitäisi tuoda Suomeen ja täälläkin kasvaneet yksilöt pitäisi saada luvanvaraisiksi ja luovuttaa ainoastaan työtehtäviin, missä ne ei pääsisi lähellekkään ihmisiä tai saati sitten lapsia. Näihin koiriin ei pidä suhtautua liian kevyesti, eikä antaa koirista liian ruusuista kuvaa. Venäjällä näitä koiria tunnutaan kunnioittavan ja pelkäävän ihan eritavalla, kuin täällä Suomessa, koska siellä kaikki tietävät mikä ja minkälainen koira on kaukasialainen. Tästä syystä toivoisinkin, ettei rodusta annettaisi näillä foorumeilla liian ruusuista kuvaa, varsinkaan jos ei rotua edes tunne, jonka käsityksen olen saanut kun olen näitä kirjoituksia lukenut. Toki on joukossa myös asiantuntevia kirjoituksia.

        Onneksi tähän meidän kaukkarin kohtaamiseen lopulta tuli koiran omistaja ja rapun miehiä avuksi. selkäsauna minkä koimme, tuntui kuitenkin ikuisuudelta ja vahinko oli jo ehtiä tapahtua.


        Hyvää kesää kaikille.





        VENÄJÄLLÄ TOSIAAN KAUKASIALAISTA TUNNETAA HUOMATTAVASTI PAREMMIN... EHKÄ HEILTÄ VOISIMME OTTAA ESIMERKKIÄ, AINAKIN JOISSAKIN ASIOISSA NÄIDEN KOIRIEN KANSSA. HE OVAT ELÄNEET NÄIDEN KOIRIEN KANSSA PARI- KOLME TUHATTA VUOTTA JA ME TÄÄLLÄ SUOMESSA 20 VUOTTA. KOKEMUSTAMME NÄIDEN KOIRIEN PARISSA JA TUNTEMUKSESSA, EI VOI EDES VERRATA... MUTTA SIELLÄ EI ANNETAKAAN NÄISTÄ LAUMANVARTIJOISTA LIIAN HELPPOA KUVAA... EHKÄ JOKAISEN MEIDÄN JOKA NÄIDEN KOIRIEN PARISSA ELÄÄ TAI ENNEN KAIKKEA KASVATTAA, OLISI HYVÄ MIETTIÄ NÄITÄ ASIOITA, ETTÄ MEILLÄ TÄMÄ HIENO KOIRAROTUSÄILYTTÄISI ALKUKANTAISUUTENSA.

        LAINATTU KIRJOITUS OLI VALITETTAVA TAPAUS, MUTTA TOISAALTA ESIMERKKI SIITÄ, ETTÄ MIKÄ ON KAUKASIALAISEN RODUNMUKAINEN TARKOITUS... EDELLEEN,OLI KYSEESSÄ KERROSTALO, RIVITALO TAI SITTEN SE MAATILA, KAUKASIALAINEN ON LAUMANVARTIJA JA TULISIMMASTA PÄÄSTÄ SELLAINEN.

        Olen nähnyt täysin omin silmin, että kaukasianpaimenkoiralle on käymässä samoin kuin esimerkiksi jo rottweilerille ja pyreneittenmastiffille: vartiointivietti ja suojelutaipumus ovat heikentyneet, kun taas avoimuus ja sosiaalisuus kasvaneet. Kaukasianpaimenkoira on tullut minulle erittäin tutuksi, sillä tunnen sellaisia ainakin viisi yksilöä, joista kaikki ovat todella kilttejä: pitkän ja huolellisen jalostuksen ja kasvatuksen tuloksena.

        Minä ainakin olen sitä mieltä, että jos kaikki vaaralliset koirat tulee viedä piikeille, niin vaarallisten koirien jalostaminenkin saa sitten keskeytyä.


    • Hoitaja.

      Satuinkin vilkaisemaan vanhaa aloitustani, se oli kyllä aivan "lumoava hoidokki" jestas että minä menetin tälle rodulle.
      Mutta sen sanon että kaukkari osaa ns. näytellä olla erilainen kuin kotonaan sekä vieskorea jota se oli meillä jälkeen ihan naurattaa sen näyttelyt....menimme eläinkauppaan ja kuinkia se nautti kun sitä paijattiin ja ihasteltiin. Kotonaan se olikin sitten erilainen ja koskaan kuten joku oli maininnut sitä ei saa jättää kahden lasten kanssa, en luota kaukkariin siinä asiassa.
      Ostimme oman koiran ( belgianpaimenkoira ) joka on nyt 9-kuukauden ikäinen kyllä huomaan rotueron kaikki koirat ovat ihania sillä omalla tavallaan.
      Tuo hoidossa oleva kaukkari ja minun pentuni ovat jo tutustuneet tiosiinsa ja heistä tulee hyviä ystäviä, mutta hoitoon en enään voi ottaa en jaksa kun on oma nyt:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe