Katson valkoista maisemaa,
lumen peitossa kaikki
metsä ja routainen maa.
Sen sisään hiljaa kävelen
ja otan kaiken vastaan,
kuin kuulisin sen sävelen.
Lävitse lumisen pellon
polkuni ohjautuu.
ja kuulen äänen sellon.
Sitä vielä kuunnellen,
tulen metsään hiljaiseen.
Nyt kuulen oboen.
Edessä valoisten koivujen,
minä yhtä oksaa vain
ihmetellen katselen.
Sen oksan kuura koristaa
ja ihmeelliset kukkaset
sen pintaan rakentaa.
Ei mikään kuvaa niitä;
ei viulu yksikään
tai orkesteri riitä.
Valkoista musiikkia
4
216
Vastaukset
- m
Kiitos Tee. runosi kruunasi tämän ihanan vapaapäivän. Pakko lähteä kuuntelemaan ja ihmettelemään rantapoluille heti päivän valjettua.
- tee.
Runo on vaatimaton, mutta mitkään sanat tai kuvat, lainaapa niitä miltä tahansa alueelta eivät riitä kuvaamaan luontoa, edes sen yhtä pientä osaa, lumi - jääkiteitten muotojen rikkautta, koskaan toistumatonta sinfonista runoa. Voi vain katsoa ja ihmetellä.
totta on, ettei ihmiskäsi pysty samaan
mihin Luoja kykenee. Rakentamaan tämän
kimmeltävän kauneuden, joka meitä ympäröi
tänä talvena koko maassa.
Kävelit sen sisään ja minä, minä sukelsin runosi
tunnelmakuviin. Olet taitava maalaamaan silmiimme
sitä, minkä silmäsi tavoittaa.
Kiitos, oikea nautinto jälleen.- tee.
Kiitos käynnistä ja vastauksestasi! Vaikka luulen kyllä, että omiani ei voi verratakaan sinun runokuviisi, niin paljon runsaampia ne ovat. Mutta luonto saa yrittämään. . Sen jäljittelyä tai kuvailuahan melkein kaikki taide on. Onhan ihminenkin osa sitä, vaikka pyrkii sen joskus unohtamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.132537Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant762368- 2021334
- 1181206
- 761146
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2701111Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211939Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,7936Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �11904Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54816