Eero Nelimarkka

Östero

Kuinka paljon on markkinoilla Eero Nelimarkan varhaisempia töitä vuosilta 1915-1925 ? Varsinkin Marraskuu ryhmän aikaiset maalaukset kiinnostavat. Silloin Nelimarkallakin oli mielenkiintoinen kausi päällä.

23

10572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nelimarkan varhaisia teoksia liikkuu satunnaisesti myyntimarkkinoilla ,itse olen myynyt kyseiseltä aikakaudelta n.10 teosta,siis 25 vuoden aikana.Nelimarkan maalaukset ovat kooltaan aika pienehköjä varhaiskaudella,ainakin mitä minulla on ollut.Tykö Sallinen maalasi parhaimmat työnsä myös varhaiskausillaan ja moni muu Marraskuu ryhmän jäsen.

      • Östero

        Kiitos tiedoista. Olen aloitteleva Eero Nelimarkan taulujen " keräilijä" ja tähän samaan tulokseen olen päätynyt, että harvemmin on kyseisen aikakauden tauluja myynnissä. Minulle tarjottiin tuon aikauden maalausta ja aitouden tarkistettuani teen siitä kaupat. Tykö Sallisen työt kiinnostavat myös ja varsinkin varhaiskauden maalaukset, mutta Nelimarkan maalauksista olen pitänyt ja paljon.


      • p.salste
        Östero kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Olen aloitteleva Eero Nelimarkan taulujen " keräilijä" ja tähän samaan tulokseen olen päätynyt, että harvemmin on kyseisen aikakauden tauluja myynnissä. Minulle tarjottiin tuon aikauden maalausta ja aitouden tarkistettuani teen siitä kaupat. Tykö Sallisen työt kiinnostavat myös ja varsinkin varhaiskauden maalaukset, mutta Nelimarkan maalauksista olen pitänyt ja paljon.

        E.Nelimarkan taulut siltä ajalta ovat varsin kysyttyjä ne olivat kuten aiempi kirjoittaja sanoi pienempiä ja enemmän esittäviä kuin tunnetummat 50-70 luvun suuret työt.joissa on enemmän latoja ja lakeuden aiheita varhaisten töiden hinnat ovat nousussa nyt niitä on saannut 2500-3500eur.väliltä joitain tunnetuja lukuunottamatta jotka ovat nousseet jopa 8000eur.hyvä harraste kannattaa panna ilmoitus oulun vaasan ja tampereen päivä lehtiin jos haluaa sen aikakauden Nelimarkkoja ostaa siellä' päin Suomea niitä viellä liikkuu.


      • ilmariväinö
        p.salste kirjoitti:

        E.Nelimarkan taulut siltä ajalta ovat varsin kysyttyjä ne olivat kuten aiempi kirjoittaja sanoi pienempiä ja enemmän esittäviä kuin tunnetummat 50-70 luvun suuret työt.joissa on enemmän latoja ja lakeuden aiheita varhaisten töiden hinnat ovat nousussa nyt niitä on saannut 2500-3500eur.väliltä joitain tunnetuja lukuunottamatta jotka ovat nousseet jopa 8000eur.hyvä harraste kannattaa panna ilmoitus oulun vaasan ja tampereen päivä lehtiin jos haluaa sen aikakauden Nelimarkkoja ostaa siellä' päin Suomea niitä viellä liikkuu.

        eero nelimarkan taulu vuodelta 1966, kullanväriset kehykset, kehyksien kanssa leveys 100cm ja korkeus 60 cm. Vanha mummo kävelee tiellä, puhelinpylväät näkyy ja taustalla näkyy joku tunturi. melko iso. Mistä tarkistat aitouden? Onkohan missä hintaluokassa? Kiittäen tiedosta.


      • p.s
        ilmariväinö kirjoitti:

        eero nelimarkan taulu vuodelta 1966, kullanväriset kehykset, kehyksien kanssa leveys 100cm ja korkeus 60 cm. Vanha mummo kävelee tiellä, puhelinpylväät näkyy ja taustalla näkyy joku tunturi. melko iso. Mistä tarkistat aitouden? Onkohan missä hintaluokassa? Kiittäen tiedosta.

        Missä päin suomea asut.jos olet pääkaupunki seudulta ei mitään ongelmia tai Tampere,Turku ja Oulu.jos näihin on pitkä matka sitten on kinkkisemoi juttu,sillä aitouden voi varmistaa ainoastaan näkemällä taulun, kuvat ei riitä.Aika myöhään tehty tuon aiheinen ja kokokin on aika pieni tämän tyylisiin mitä hän tilauksesta teki joillekkin asikakkaile.Tällaisia töitä hän teki eniten 40-50 lukujen taitteessa.Voitko lähettää kuvaa [email protected] olisin kiinnostunut näkemään sen ja osaisin sanoa ainakin työn laadusta sen voisiko se olla E.Nelimarkan samoin signeerauksesta.se voi hyvinkin olla,mitä arvoon tulee tämän tyyliset ovat keskimäärin 30% kalliinpia kuin tavanomaiset lakeuden aiheet.Mutta jos olet näiden kaupunkien lähellä niin autan sinua löytämään asiantuntijan joka antaa lausunnon teoksesta joudut tietysti varautumaan kuluihin jotka ovat n.500-1000 euroon.Joten ihan ilmaista se ei ole (koskee kirjallista lausuntoa)suullisen tunnistuksen voi saada maksutta.Jään odottamaan vastausta ja te päätätte on kirjallinen tarpeen vai riittääkö suullinen.Mukavaa päivä jatkoa kuitenkin.


      • ilmariväinö kirjoitti:

        eero nelimarkan taulu vuodelta 1966, kullanväriset kehykset, kehyksien kanssa leveys 100cm ja korkeus 60 cm. Vanha mummo kävelee tiellä, puhelinpylväät näkyy ja taustalla näkyy joku tunturi. melko iso. Mistä tarkistat aitouden? Onkohan missä hintaluokassa? Kiittäen tiedosta.

        Minä myyskentelen tällä hetkellä kahta Eero Nelimarkkaa hinnat 2800-3000 eur/kpl.Aitouden varmistus maksaa minun palveluna 50,- ,ja kirjallinen paperi on hieman kalliimpi.


      • jonkinlainenkauppias
        Taidekauppias kirjoitti:

        Minä myyskentelen tällä hetkellä kahta Eero Nelimarkkaa hinnat 2800-3000 eur/kpl.Aitouden varmistus maksaa minun palveluna 50,- ,ja kirjallinen paperi on hieman kalliimpi.

        Annatko muiden taiteilijoiden tauluista myös lausunnon mitä tällainen kirjallinen lausunto tulisi maksamaan jos sellaisen tilaisi oletko pääkaupunki seudulta.Tarvitsisin kyllä yhteen työhön tällaisen.Sanoit myyväsi juuri E.Nelimarkkaa n.3000 paljonko maksat sitten jos ostat sellaisen ehkä puolet tai vain 1000 tästä on kyse vai maksatko 2500 ja myyt vähän kalliimalla l.3000 esim.aiempi asiakas kysyi paljonko on mahdollista saada kyseisestä työstä,ja toiseksi jos olet perehtynyt niin Nelimarkka teki tämän aiheisia interiööri kuvia 40-50 luvulla mutta niiden koko oli paljon suurempi kuin mitä edellä mainittu työ on,yleisesti ne ovat n.100x150cm karkea mitta,sitten yleisesti hänen maisemansa ovat olleet n.50x80cm paitsi ennen v.1940 neolivat vain n.30x50cm karkea mitta.sitten sinisellä ja punaisella kaudella ne taas olivat suuria n.vuoden 1970 jäkeen hän kuoli muistaakseni 1977,


      • unionalex
        ilmariväinö kirjoitti:

        eero nelimarkan taulu vuodelta 1966, kullanväriset kehykset, kehyksien kanssa leveys 100cm ja korkeus 60 cm. Vanha mummo kävelee tiellä, puhelinpylväät näkyy ja taustalla näkyy joku tunturi. melko iso. Mistä tarkistat aitouden? Onkohan missä hintaluokassa? Kiittäen tiedosta.

        Terve,

        Minulta saat ilmaisen arivoinnin taulusi aitoudesta.
        Valitettavasti taulusi on väärennös,sillä minulla satuu olemaan kyseinen aito työ mikä on ollut perheeni halussa jo vuodesta -66


      • LopetaMake!
        unionalex kirjoitti:

        Terve,

        Minulta saat ilmaisen arivoinnin taulusi aitoudesta.
        Valitettavasti taulusi on väärennös,sillä minulla satuu olemaan kyseinen aito työ mikä on ollut perheeni halussa jo vuodesta -66

        Tiedät itsekin että teet väärin palstan sääntöjä vastaan! Hitto mikä urpo!


      • JAPIK
        Taidekauppias kirjoitti:

        Minä myyskentelen tällä hetkellä kahta Eero Nelimarkkaa hinnat 2800-3000 eur/kpl.Aitouden varmistus maksaa minun palveluna 50,- ,ja kirjallinen paperi on hieman kalliimpi.

        Minulla on yksi E.Nelimarkan talvimaisema latotaulu, 40x80cm, vuodelta 1966.
        Miten saan selville, onko se aito ja laadukas, tietysti tämän hetkinen hintakin kiinnostaisi?


      • Anonyymi
        Östero kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Olen aloitteleva Eero Nelimarkan taulujen " keräilijä" ja tähän samaan tulokseen olen päätynyt, että harvemmin on kyseisen aikakauden tauluja myynnissä. Minulle tarjottiin tuon aikauden maalausta ja aitouden tarkistettuani teen siitä kaupat. Tykö Sallisen työt kiinnostavat myös ja varsinkin varhaiskauden maalaukset, mutta Nelimarkan maalauksista olen pitänyt ja paljon.

        olis yksi teos 1966 vuodelta myynnissä


    • Judestadista

      Yli 30 vuoden kokemuksella voin sanoa, että vaistosi ovat oikeassa. Kaksikymmenluvun taiteessa on syntyneet taiteilijan todelliset helmet. Niitä kun ei vaan liiku ja jos liikkuu niin lähtevät oitis Saksaan, jossa hinnat on jo yli 7.000. Isommista isommin aina yli kympin.

      Aitoustodistuksesta maksaminen tuntemattomille on muuten hullun hommaa. Jos teet sattumanvaraista taulukauppa (parikertaa eläessäs) niin hommaa kunnon paperit vaikka Helsingistä Hagelstamista. Jos on hyvä päivä niin saat suusanallisen lausunnon ilmaiseksi. Mikäli haluat paperin niin kannattaa pulittaa ammattilaiselle... Lisäät sen vaan teoksen arvoon tai vähennät ostohinnasta.

      Nyrkkisääntönä voi sanoa, että kannattaa kävellä mihin vaan Bulevardin taulukauppaan niin siinä voi hieroa aitoustodistukset kasvotusten, kahvin ääressä. Me täällä Bulevardilla ollaan juuri sitä varten että voidaan auttaa taideasioissa ja pidetään huolta ettei väärennettyjä tauluja liiku. Siitä on haittaa kaikille.

      Verkon yli valokuvien perusteella ei yksikään ammattilainen anna mitään todistetta aitoudesta. Kaikkein tarkiten aitoutta valvoo perikuntalaiset, joita asuu pitkin Suomea. Niille moinen on kunnia asia ja antavat kirjallisenkin lausunnon veloituksetta.

      Jos et pääse liikkumaan Helsinkiin päin niin voit myös kävellä paikalliseen kanikonttoriin. Tarjoa teosta kanitettavaksi niin ne lähettää sut paikallisen, varmistetun myyjän tykö. Tämä antaa lausunnon. Mutta teostahan ei ole pakko jättää kaniin. Näin me jouduttiin joskus tekemään Sallisen maalausten kanssa kun hierottiin kauppa 80 luvulla Turussa. Nuoria kun oltiin. En tiedä toimiiko enään.

      Mutta missään nimessä älä verkon yli valokuvien perusteella rupea luomaan uskoa aitouteen. Täältä muuten saa noi syntymäajat ja muut selville, on muuten kiva kuvakin.

    • Janne--

      Itseltäni löytyisi pieni Eero Nelimarkan työ vuodelta 1914.
      Minkälaisessa hintahaarukassa liikutaan?

      Sekä mitenkä tuon aitouden tarkistaminen etenee parhaiten? Mistä aloitetaan?

    • Piirros kehyksissä

      Pitäisi laittaa myyntiin lyijykynätyö, varhainen, erikoinen. Kannattaako sen takia lähteä pääkaupunkiseudulle (Hagelstamille), meneekö matkakuluihin?

      • Rituli2

        TUOMAS NELIMARKKA vuodelta 1979 TALBINEN KATO MAISEMA 60X100 PALJONKA SAISIN BOISIN MYYDÄ
        [email protected]


      • Rituli2

        Kirjoitus virheet sorry. Tää vehje!!!


    • kokenutkräilijä

      Minulla olisi arabian vanha piippukalusto josta puuttuu vain kermakon alla ollut lautanen, mutta muuten kaikki erinoimaisessa kunnossa, yhdessä kupissa pieni tummenema mutta kärpäsen kakkaa pienempi ja halpa kun haluan päästä siitä eroon koska kaikki paikan ovat jo niin täynnä erilaista artikkelia mitä en tarvitse.
      Taulujakin on ja Nelimarkkaa Lavosta Palmua ja keraamisia E. Hibelin aiheita. Voi ilmoittautua jos on pää kaupunkiseudulla.

    • TomppaLa

      Vieläkö österö on kiinnostunut Nelimarkan maalauksista?

    • make333

      minulla vuoden 1918 työ

    • Jälkeläinen

      Minulla Nelimarkka v.1911, maalaus Vaasasta. Signeeraus leikattu kehystettäessä. Gustavborg on paikka missä maalattu ja selvittelen tunnistusta. On isoisoäitini peruja.

    • Anonyymi

      Helsingissä oli 1982 Eero Nelimarkka-näyttely. Tietääkö joku missä museossa se oli? Ateneum?
      Kiva sukunimi muuten.

      • Anonyymi

        Helsingin taidetalossa oli ko. näyttely


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe