Elikkäs omistan tässä almeran vm. 03 joka on suhkoht hyvässä kunnossa jos ei ota lukuun pienii pintanaarmui mitä on ajan saatossa kertynä aina jostain.
140tkm on nytten mittarissa bensa almeralla niin mietin tässä että vaihdanko diesel autoon kun km tulee vuoteen 14 - 18 tkm. mutta toisaalta noilla kilometreillä pitäs nissanin pelata kai viel pitkän matkaa niin olen myös miettinä ruosteen esto käsittelyä omaan autooni. Mitä mieltä olette kannattaanko 2003 vm almeraan enään tehdä semmosta ja oletteko mitä ite maksaneet tuosta käsittelystä?
Onkos muilla almera miten pelannut? Itel on ongelmitta pelanna mitä olen ite ajana sillä 40 tkm
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäten kaikille
Ruostesuojaus kannattaako?
11
856
Vastaukset
- 9 v / 220 tkm
Ruosteenestokäsittely on tehtävä uuteen autoon, kulumattomaan ja ruosteettomaan, jotta siitä olisi hyötyä. Vaikka kuinka putsaisit ja pesisit, jää sinne vielä pikeä koloihin ja syöpyminen on jo alkanut vaikka et vielä näe sitä.
- allu....
iliman muuta,mulla on 99 allu jonka suojautin vuosi sitten juuri ennen kymmen vuotis päiviä,km oli 1580000 autossa merkkiliikkeen hk.Sullahan on vielä tuore peli 03 ja vähän ajettu siihen nähden mitä se kestää yleensä.Suojaus maksoi 550e joka oli ns tehdastakuu käsittely,siinä puretaan kaikki ovien korkeudelle plus sisälokarit.Alustassa oli jo alkavaa pintaruostetta mutta kuulemma sen eteneminen pysähtyy joten se ei esteenä suojaukselle.Tällä viikolla katsastin auton jossa näin itekin pohjan hyvin,katastus mies totes että tököttiä on ainakin runsaasti alustassa sanoi ettei hevillä ruostu tämä auto ja lisäs että nää nissanit kannattaa aina massata kunnolla.Lopuks kiitteli auton loistavaa kuntoa kun odotteli uutta rek otetta.meni läpi kivutta.Muutenkin tää allu(1.4) ollu tosi huoleton peli ei mitään ongelmaa vuosihuoltojen välillä.Nyt on mittarissa 167000 ja meinaan ajella vielä vuosia(n12000per/v)joten tuo suojaus tuo kyllä hintansa takaisin,niin varmasti sullakin kävis.Jotenka neuvon sinua unohtamaan tuon kysymyksen "että kannattaako".. varmasti kannattaa.Siis jos suojaat pidä auto,jos et suojaa ja vaihdat kuluja tulee vielä enemmän,tosin saat ehkä uudemman auton mutta toisaalta tuolla allullas ajelet halpoja km vielä vuosia.
- mggggju
kyl kandee suojata pysyy helmat ja isommat peltityöt poissa elämästäsi,katsastukset läpi helposti kun ne näkee massatun pohjan nissaneissa.-00 nissan om.suojattu -09
- nipponisti
EI kannata missään tapauksessa, koska tuo malli on tunnettu alustan nopeasta ruostumisesta, on siellä nyt jo niin paljon ruostetta että kun sen päälle ruiskutetaan massaus, tilanne vain pahenee. Kannattaa ajaa tuo auto loppuun ja sitten miettiä minkä ostaa seuraavaksi, kun ei tuosta kuitenkaan saisi vaihdossa kun nimellisen hyvityksen.
- volvo_puranen
Ostin Synnyn vuonna 1989 uutena maksoi 82000 mk vein sen massaukseen heti uutena,maksoi 1300mk aika pieni hinta auton arvosta?.Auto edelleen käytössä ja tässä toissa päivänä käytin leimassa ja katsastusetä sanoi pohja hyvässä kunnossa.Jokainen voi päätellä kannataako se vai ei.Normaalisti tämän ikäiset Synnyt ovat menossa Kuusankoskellee romumetalliksi.
- nissan mies
volvo_puranen kirjoitti:
Ostin Synnyn vuonna 1989 uutena maksoi 82000 mk vein sen massaukseen heti uutena,maksoi 1300mk aika pieni hinta auton arvosta?.Auto edelleen käytössä ja tässä toissa päivänä käytin leimassa ja katsastusetä sanoi pohja hyvässä kunnossa.Jokainen voi päätellä kannataako se vai ei.Normaalisti tämän ikäiset Synnyt ovat menossa Kuusankoskellee romumetalliksi.
kannattaa suojata 03 auto jolla vielä vuosikausia ajetaan,toinen vaihtoehto on tietysti myydä pois mutta tilalle saat taas melko varmasti suojaamattoman kalliin auton jossa samat ongelmat edessä eli pohjan ruostuminen.Mä ainakin ajelisin tolla 03 allulla noilla vuosi km määrillä,muutenkin varma toimiva peli,miks sellasta vaihtais.
- diplinssi
nissan mies kirjoitti:
kannattaa suojata 03 auto jolla vielä vuosikausia ajetaan,toinen vaihtoehto on tietysti myydä pois mutta tilalle saat taas melko varmasti suojaamattoman kalliin auton jossa samat ongelmat edessä eli pohjan ruostuminen.Mä ainakin ajelisin tolla 03 allulla noilla vuosi km määrillä,muutenkin varma toimiva peli,miks sellasta vaihtais.
Kyllä se kannattaa. Nyt on vain vaikea toteuttaa, kun on lumet ja suolakurat pohjassa. Ne pitää saada täysin pois ja sitten ruosteet pois. Minä olen suojannut itse pensselillä Almera 2002:n. Lisäksi olen tilannut Lokarilta taakse sisälokasuojat postissa ja asentanut ne itse. Keväällä on helpoin tehdä, kun on kuivaa. Ennen lokarien asennusta massasin Tectylillä ja pensselillä takapyöräkotelot. Lokarien mukana tuli asennusruuvit, joille on valmiit reiät pyöräkotelossa.Asennus massauksineen kesti 2,5 tuntia. Pahin ruostumispaikka nääs on ne takapyöräkotelot sekä lokasuojan sisäpuolelta että sieltä ylhäältä jousen yläpäästä.
- huuhaa....
nissan mies kirjoitti:
kannattaa suojata 03 auto jolla vielä vuosikausia ajetaan,toinen vaihtoehto on tietysti myydä pois mutta tilalle saat taas melko varmasti suojaamattoman kalliin auton jossa samat ongelmat edessä eli pohjan ruostuminen.Mä ainakin ajelisin tolla 03 allulla noilla vuosi km määrillä,muutenkin varma toimiva peli,miks sellasta vaihtais.
Yleensä täältä kysyminen on melko turhaa puuhaa,mutta vastaan nyt alan ammattilaisena tähän.
Käytännössä kaikki 0-3 vuotiaat autot kannattaa suojata,koska vaimitajan ja maahantuojan suojaus
voi mennä rikki.Sinkityt pohjat eivät ruostu ellei joku mekaaninen isku riko sinkkipintaa.Aika harvoin näkee
ehjää sinkkikerrosta pari vuotta vanhan auton pohjassa.Kivet irtoavat nastat hiekoitussepeli ym.
hakkaavat pohjaa.
Vanhemman auton suojaus on aina tapauskohtainen.Ruosteen määrä kauanko vielä pitää autoa.
Auton senhetkinen arvo. - nipponisti
volvo_puranen kirjoitti:
Ostin Synnyn vuonna 1989 uutena maksoi 82000 mk vein sen massaukseen heti uutena,maksoi 1300mk aika pieni hinta auton arvosta?.Auto edelleen käytössä ja tässä toissa päivänä käytin leimassa ja katsastusetä sanoi pohja hyvässä kunnossa.Jokainen voi päätellä kannataako se vai ei.Normaalisti tämän ikäiset Synnyt ovat menossa Kuusankoskellee romumetalliksi.
aivan eri juttu uuden auton kanssa, se kannattaa jos aikoo autoa pitää pitkään, mutta vanha jo ruosteisen auton massaaminen on hulluutta, kun sitä ruostetta ei sieltä peltien saumoista saa koskaan pois vaikka hiekkapuhaltaisi koko auton.
- vastaus:
Kyllä, ruoste kannattaa suojata koska se pitää autosi kasassa. Jos ruoste syystä tai toisesta häviää, voi autosi osat irrota toisistaan ja matkan teko keskeytyä ikävällä tavalla.
- Katiska.
se on jo sen verran ruostunut,jotta lahovikaa tulee jossain vaiheessa kuitenkin ilmi. hitsattaessa tuo massa aiheuttaa käryä ja suuremman palovaaran. jos taas myyt auton pois et saa siitä sen enempää rahaa oli tuo "suojaus" tehty tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053