koirani kimppuun kävi toinen koiranomistaja

MadNess-n-89

01.01.2010 n klo 9:00 olin koirieni kanssa koirapuistossa, olin ollut siellä jo 20min kun toinen koiranomistaja tuli portille. mies ei sanonut mitään vain seisoi hetken portilla, mikä herätti mun koirien kiinnostusta. ne eivät käyttäytyny aggressiivisesti millään tavalla. toinen koiranomistaja oli ihan hiljaa, mutta pamautti puiston metallisen oven täysillä mun tyttökoirani naamaan. koirani pelästyi ja mies ryntäsi sisälle huitoi ja potki ilmaa huusi "vittu et käy kiinni", ja suuntasi mun koiraa päin, menin väliin ja shokissa huusin sille että lähtee menemään tai soitan poliisin, mies ei reagoinu mitenkään joten houkuttelin koiriani puiston toiseen päähän ja soitin 112'seen. mies marssi edestakas puiston metallinen lapio ja harava kädessä, pidin koiriani paikalla namien avulla. herra odotti kunnes koira paskanti ja lähti tyyneenä menemään, itse en voinut lähteä koska poliisi oli matkalla. kerroin heille mitä oli tapahtunu ja ne lähti katsomaan jos mies löytyisi, hetken myöhemmin soittivat ja suosittelivat että teen rikosilmoituksen, koska koirani oli heidänkin mielestä pahoinpidelty. menin eläinlääkäriin, missä selvisi että oikean tassun uloin kynsi oli halki yläpuolelta (portti) ja ikenissä vaurioita, kynsi jouduttiin vetää kokonaan pois mikä on tosi kivulias toimenpide, ja toipuminen kestää, koirallani 20pvn antibioottikuuri ja kipulääkitys, ei saa mennä kun pissalle ja kakalle vieläkään. lasku nyt yli 300e.. onneksi meillä kaikkea kattava vakuutus. kun miestä näen otan hänestä kuvan, koska en usko että hän nimensä antaa. herra päätti väittää muille koiranomistajille että puolustio koiransa, että koirani on hänen koiraa purrut, että olisi haavoja puhdistanut koiraltaan, mutta se ei ole mahdollista sillä olisin kyllä nähnyt jos koirani olisi hyökännyt jonkun toisen koiran kimppuun, mutta mies ei ole aiemmin tällaiusta maininnut. olisin toki korvannut kaikki kulut jos näin olisi käynyt. oltiin 3 vuotta käyty samassa puistossa miehen kanssa ongelmitta, en ymmärrä. nyt pitää minua ja mun koiria mustamaalata. ei olisi tarvinnut tulla puistoon jos ei pidä minusta ja koiristani.. en pysty käyttämään koiriani ulkona ajattelematta tätä.

34

2246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GreyHorse

      Muutaman asian haluaisin kertoa.

      En epäile etteikö koirasi yleisesti olisi rauhallinen. Se on mulle ollut aina ystävällinen, mutta koirastani se ei kyllä pidä alkuunkaan. Ja kahdella edellisellä kerralla se on sitä ahdistellut. Ekalla kerralla ei tullut mitään mutta jälkimmäisen kerran jälkeen havaitsin kotona koirani selässä verta tihkuvan naarmun. Ei se mikään kunnon haava (tai varsinkaan haavoja) ollut mutta puhdistin sen kuitenkin. Vaikka koira ei siitä ollut moksiskaan, itseäni jäi harmittamaan se että mielestäni olisit voinut enemmän kontrolloida koiraasi (se on kuitenkin isompi).

      Tämän jälkeen emme ole enää samassa puistossa olleet paitsi tuolloisena uudenvuodenpäivänä. Muistat varmaan sen kerran kun huusin että älä tule ennenkuin pääsin lähtemään koirani kanssa pois alta. Siksi asiasta ei ole ollut puhetta.

      Tuona uudenvuodenpäivänä kuitenkin eksyin vielä kyseiseen koirapuistoon koska koirallani oli ripuli. Ruskeaa lientä tuli pitkin jalkakäytävää joten koirapuistoon piti päästä. Kun näin sinut siellä, tein vielä ylimääräisen lenkin mutta sen jälkeen ajattelin että pakko tuonne on päästä. Yritin portilla huutaa koiraasi kauemmaksi (edelliset ongelmat tulivat silloin kun jompikumpi tuli sisään) ja kolistella porttia. Tämän jälkeen avasin portin sitten liian rajusti jolloin tämä ikävä tapahtui. En halunnnut koirallesi pahaa vaan päästä sisään puistoon rauhassa. Mutta typeryyttäni näin kävi enkä sitä voi puolustella.

      Sen sijaan nämä jutut potkimista ja metallilapion kanssa heilumisista menevät kyllä pahasti yli.
      Koirani kyykki ymäri puistoa (etkö huomannut?). Jolloin minä tietysti kuljin sen perässä lapion kanssa ja siivosin. Kun sieltä ei enää mitään lientä tuntunut tulevan lähdimme pois. Olisin toki jäänyt selvittämään asiaa jos olisin tiennyt että poliisi on tulossa.

      Tämä on siis minun versioni tapahtumista kun kirjoitit ettet ymmärrä. Tämän kerroin myös viikkoa myöhemmin puistossa toiselle koiranomistajalle joka ihmetteli miten olin moista mennyt tekemään. Häneltä kuulin että koirasi kynsi oli irronnut. Mitenkään muuten en ole sinua mustamaalannut mutta varmasti olen kyllä naarmua koirastani putsaillut.

      Olen tosi pahoillani koirallesi tapahtuneesta ja korvaan tietysti kulut, vaivannäön ja kipurahat. Otan huomenissa yhteyttä poliisiin niin saadaan asia eteenpäin. Toivottavasti ainakin asia lakkaisi vähitellen pyörimästä mielessä (on se minuakin vaivannut kun kuulin tapahtuneesta).

      • tämä...

        puisto...osaisin olla astumatta jalallanikaan sinne..
        tuntuu hiippailevan omituista porukkaa.


      • ihmepöllö
        tämä... kirjoitti:

        puisto...osaisin olla astumatta jalallanikaan sinne..
        tuntuu hiippailevan omituista porukkaa.

        ripuloiva koira koirapuistoon. Joku pöpö nuo ripulit usein aiheuttaa ja tarttuu sitten muihin.


      • ....

        teet ripuloivan koiran kanssa koirapuistossa??? sairailla koirilla ei ole puistoon asiaa, nyt ólet saattanut monen muun lemmikin vaaraan.


      • MadNess-n-89

        uskon ettet tarkoituksella koirani vahingoittanut, mutta järkyttynyt olen silti..
        kuten eläinlääkärikin sanoi: ei olisi tarvinnut koirapuistoon tulla/mennä jos ei koiristani pidä...
        turhaan kaikki tämä kipu...
        toivon että ymmärrät kuinka vakavaa tuollainen kilahtaminen/aggressiivinen käytös on, vaikka sinulla olisi omasta mielestäsi syy. asiahan on niin kuten olet varmaan kuullut/lappuani nähnyt (?) että koirani ei pelkästään pelästynyt, vain vahingoittui, tassu paketissa kohta 25 päivää , 2 leikkausta, 2 antibioottikuuria, suoraan sanottuna en ymmärrä miten ihminen voi tehdä eläimelle noin!!? sulla on omakin koira!! ei sinulla ole oikeutta komentaa mun koiria portilla, olisit pyytänyt minua siirtämään ne!! ja se että jos koirasi kokee tarvitsevansa puolustusta, koirasi puolustaa itsensä. jos koirani olisi purrut koiraasi olisin toki hoitanut kaikki tarvittavat; maksanut kaikki eläinlääkäritarkastukset jne. et ole ikinä maininnut mitään asiasta ennen uudenvuodenpäivää. en veisi koiriani koirapuistoon jos ne olisi vaarallisia itselleen tai muille. KYLLÄ!! soitin poliisille kun marssit edestakas puistossa, pelästyin kun tulit sisälle ja luulin että käyt mun tai mun koirien päälle, en tiennyt ripulista! pelkäsin että käyt uudelleen koirani kimppuun/mun/mun toisen koiran kimppuun. siksi paniikissa huusinkin että ellet poistu soitan poliisille. soitin 112/poliisille mut eihän ne ajoissa tullut. käväisen tänään poliisilla, että saan sinuun yhteyttä -> päästään selvittämään tätä asiaa.


      • Jukka L.
        MadNess-n-89 kirjoitti:

        uskon ettet tarkoituksella koirani vahingoittanut, mutta järkyttynyt olen silti..
        kuten eläinlääkärikin sanoi: ei olisi tarvinnut koirapuistoon tulla/mennä jos ei koiristani pidä...
        turhaan kaikki tämä kipu...
        toivon että ymmärrät kuinka vakavaa tuollainen kilahtaminen/aggressiivinen käytös on, vaikka sinulla olisi omasta mielestäsi syy. asiahan on niin kuten olet varmaan kuullut/lappuani nähnyt (?) että koirani ei pelkästään pelästynyt, vain vahingoittui, tassu paketissa kohta 25 päivää , 2 leikkausta, 2 antibioottikuuria, suoraan sanottuna en ymmärrä miten ihminen voi tehdä eläimelle noin!!? sulla on omakin koira!! ei sinulla ole oikeutta komentaa mun koiria portilla, olisit pyytänyt minua siirtämään ne!! ja se että jos koirasi kokee tarvitsevansa puolustusta, koirasi puolustaa itsensä. jos koirani olisi purrut koiraasi olisin toki hoitanut kaikki tarvittavat; maksanut kaikki eläinlääkäritarkastukset jne. et ole ikinä maininnut mitään asiasta ennen uudenvuodenpäivää. en veisi koiriani koirapuistoon jos ne olisi vaarallisia itselleen tai muille. KYLLÄ!! soitin poliisille kun marssit edestakas puistossa, pelästyin kun tulit sisälle ja luulin että käyt mun tai mun koirien päälle, en tiennyt ripulista! pelkäsin että käyt uudelleen koirani kimppuun/mun/mun toisen koiran kimppuun. siksi paniikissa huusinkin että ellet poistu soitan poliisille. soitin 112/poliisille mut eihän ne ajoissa tullut. käväisen tänään poliisilla, että saan sinuun yhteyttä -> päästään selvittämään tätä asiaa.

        Huomauttaisin,, että koiran tehtävä ei ole puolustaa itseään vaan se on laumanjohtajan eli ihmisen tehtävä. Susilaumassakin johtaja on se , joka häätää tunkeilijan . Tälle omistajalle , joka on sitä mieltä, että koira hoitakoon puolustuksen sanon vaan ihan varoituksena , että jos koirasi kimppuun hyökkää joku niin se syö luoton sinun ja koirasi väliltä.


      • komppaan
        Jukka L. kirjoitti:

        Huomauttaisin,, että koiran tehtävä ei ole puolustaa itseään vaan se on laumanjohtajan eli ihmisen tehtävä. Susilaumassakin johtaja on se , joka häätää tunkeilijan . Tälle omistajalle , joka on sitä mieltä, että koira hoitakoon puolustuksen sanon vaan ihan varoituksena , että jos koirasi kimppuun hyökkää joku niin se syö luoton sinun ja koirasi väliltä.

        siksi niitä rähjääviä koiria on niin helvatusti kun ihminen ei osaa / pysty koiraansa puolustamaan.

        En käy enää koirapuistoissa kun tuon asian tajusin. Jännä käydä vaan täällä lukemassa silloin tällöin näitä... samanlaisia tilanteita päivästä toiseen eri puistoissa.


      • MadNess-n-89
        Jukka L. kirjoitti:

        Huomauttaisin,, että koiran tehtävä ei ole puolustaa itseään vaan se on laumanjohtajan eli ihmisen tehtävä. Susilaumassakin johtaja on se , joka häätää tunkeilijan . Tälle omistajalle , joka on sitä mieltä, että koira hoitakoon puolustuksen sanon vaan ihan varoituksena , että jos koirasi kimppuun hyökkää joku niin se syö luoton sinun ja koirasi väliltä.

        ...käydä koirapuistoissa ellei koirani parhaita leikkikavereita satu olee siellä, mulle riitti. en halua että koirani joutuu pelkämään yhtään mitään, jos koira pelkää koira menee helposti puolustaa itsensä, sitä en halua.. nyt mun tyttöparalla jouduttu amputoimaan varvas pois, eikä se saa edelleenkään liikkua kuin pissa/kakka-lenkille:(


      • ....
        MadNess-n-89 kirjoitti:

        ...käydä koirapuistoissa ellei koirani parhaita leikkikavereita satu olee siellä, mulle riitti. en halua että koirani joutuu pelkämään yhtään mitään, jos koira pelkää koira menee helposti puolustaa itsensä, sitä en halua.. nyt mun tyttöparalla jouduttu amputoimaan varvas pois, eikä se saa edelleenkään liikkua kuin pissa/kakka-lenkille:(

        ooo noin hysteerinen...koiran kanssa sattuu ja tapahtuu..ei sitä voi pumpulissakaan pitäää


      • KKOIRAIHMMMINEN

        Siis mitä..Jos KOIRALLA ON RIPULI SITÄ EI TULE VIEDÄ TOISTEN KOIRIEN PARIIN!!!!!!!AINAKAAN JOS RIPULI ON TARTTUVA!!!EI HERRANJUMALA..RIPULOIVAA KOIRAA EI PUISTOON VIEDÄ JA PISTE iin PÄÄLLE!

        Todella ikäväähän se on kun koira hyökkää puistossa toisen kimppuun.Meidän koiramme kimppuun on käynyt n.2vuotias sekarotuinen uroskoira melkeinpä samankokoinen kuin meidän uroskoira.Oli ilta ja pimeää..Koiramme leuasta meni hampaat läpi ja leuassa oli LÄPIREIKÄ!Huomattiin haavat vasta kotona..korvauksia ei vaadittu..MUTTA TOSIAAN!!MUISTAKAA!!!

        RIPULOIVAA KOIRAA EI PUISTOON!


      • MadNess-n-89
        KKOIRAIHMMMINEN kirjoitti:

        Siis mitä..Jos KOIRALLA ON RIPULI SITÄ EI TULE VIEDÄ TOISTEN KOIRIEN PARIIN!!!!!!!AINAKAAN JOS RIPULI ON TARTTUVA!!!EI HERRANJUMALA..RIPULOIVAA KOIRAA EI PUISTOON VIEDÄ JA PISTE iin PÄÄLLE!

        Todella ikäväähän se on kun koira hyökkää puistossa toisen kimppuun.Meidän koiramme kimppuun on käynyt n.2vuotias sekarotuinen uroskoira melkeinpä samankokoinen kuin meidän uroskoira.Oli ilta ja pimeää..Koiramme leuasta meni hampaat läpi ja leuassa oli LÄPIREIKÄ!Huomattiin haavat vasta kotona..korvauksia ei vaadittu..MUTTA TOSIAAN!!MUISTAKAA!!!

        RIPULOIVAA KOIRAA EI PUISTOON!

        KÄVI TOINEN KOIRANOMISTAJA!!!! EI TOINEN KOIRA. siksi ole n näin järkyttynyt. jos koirat keskenään jtn niin tilanne olisi ollut ihan erilainen. ja kerron vielä kerran, minun koiralla EI OLLUT ripuli, vaan toinen koiranomistaja käytti sitä nyt viestissään argumenttina tulla puistoon, V***U KUN OLISI PYSYNYT POISSA, KAIKKIEN MUITTEN KOIRIEN JA KOIRANOMISTAJIEN PARASTA AJATELLEN!!!


      • MadNess-n-89
        .... kirjoitti:

        ooo noin hysteerinen...koiran kanssa sattuu ja tapahtuu..ei sitä voi pumpulissakaan pitäää

        MILLOIN IHMINEN ON KOIRASI KIMPPUUN KÄYNYT? MIKSI EN SAA OLLA SIITÄ JÄRKYTTYNYT?!!


      • ..........
        MadNess-n-89 kirjoitti:

        MILLOIN IHMINEN ON KOIRASI KIMPPUUN KÄYNYT? MIKSI EN SAA OLLA SIITÄ JÄRKYTTYNYT?!!

        tyttö...älä viitti selvityshän tuli jo toiselta asianosaiselta..ja tästähän on jo aikaa ja vieläkään et ole rauhoittunut...joku raja sentään..


      • Vaihda purut!!

        Älä hyvä ihminen mene ripuloivan koiran kanssa koirapuistoon. Onko sinulla kaikki jauhot pussissa?


      • Rubi-koiran omistaja
        KKOIRAIHMMMINEN kirjoitti:

        Siis mitä..Jos KOIRALLA ON RIPULI SITÄ EI TULE VIEDÄ TOISTEN KOIRIEN PARIIN!!!!!!!AINAKAAN JOS RIPULI ON TARTTUVA!!!EI HERRANJUMALA..RIPULOIVAA KOIRAA EI PUISTOON VIEDÄ JA PISTE iin PÄÄLLE!

        Todella ikäväähän se on kun koira hyökkää puistossa toisen kimppuun.Meidän koiramme kimppuun on käynyt n.2vuotias sekarotuinen uroskoira melkeinpä samankokoinen kuin meidän uroskoira.Oli ilta ja pimeää..Koiramme leuasta meni hampaat läpi ja leuassa oli LÄPIREIKÄ!Huomattiin haavat vasta kotona..korvauksia ei vaadittu..MUTTA TOSIAAN!!MUISTAKAA!!!

        RIPULOIVAA KOIRAA EI PUISTOON!

        Urputi lurputi, sanon minä....Kyllä ihmiset jaksaa valittaa joka asiasta....sinä et koirapuistoja omista, joten äläpäs rupea määräilemään muita koiranomistajia....Jos koirapuistossa käydään, koiralla kannattais ja pitäis olla rokotukset kunnossa sitä varten, että nämä taudit leviää....Niinhän sanotaan jo koirapuiston säännöissä....Tottakai siellä taudit leviää ja siks pitäs olla rokotukset saatana....Miksi ylipäätään sitten käyt siellä, jos kerran taudit leviää? Se on jokaisen omalla vastuulla, kun siellä käy....Voi kristus, että minua vituttaa tollaset ihmiset, jotka aina ovat jurputtamassa millon mistäkin, tarkotan myös koiranomistajia....Mutta tottakai sitä pitää ruikuttaa kaikesta, kun elämä on nii vaikeeta...


      • Pen_tu
        Rubi-koiran omistaja kirjoitti:

        Urputi lurputi, sanon minä....Kyllä ihmiset jaksaa valittaa joka asiasta....sinä et koirapuistoja omista, joten äläpäs rupea määräilemään muita koiranomistajia....Jos koirapuistossa käydään, koiralla kannattais ja pitäis olla rokotukset kunnossa sitä varten, että nämä taudit leviää....Niinhän sanotaan jo koirapuiston säännöissä....Tottakai siellä taudit leviää ja siks pitäs olla rokotukset saatana....Miksi ylipäätään sitten käyt siellä, jos kerran taudit leviää? Se on jokaisen omalla vastuulla, kun siellä käy....Voi kristus, että minua vituttaa tollaset ihmiset, jotka aina ovat jurputtamassa millon mistäkin, tarkotan myös koiranomistajia....Mutta tottakai sitä pitää ruikuttaa kaikesta, kun elämä on nii vaikeeta...

        Rokotukset eivät kyllä suojaa kaikilta taudeilta. Vaikka sinulla on varmaan rokotukset esim. jäykkäkouristusta vastaan, voi kai sinulle silti tulla esim. norovirus? Sama juttu koirilla: mahataudit ym. leviävät ripulin kautta, joten ripuloivia koiria ei pidä tuoda koirapuistoon. Toki koira voi saada pöpön tienpenkaltakin, mutta on tyhmää tuoda sairas koira puistoon, kun varsin hyvin tietää, että siellä on erityisen suri riski saada tartunta.

        Sympatiani aloittajalle! Toivottavasti mies joutui vastuuseen. Mies olisi voinut sanoa ennen puistoon tuloa, että koiralla on ripuli eikä sen luo saa päästää muita (tosin ripulia ei edelleen voi käyttää tekosyynä). Aloittaja olisi voinut ottaa koiransa kiinni ja poistua puistosta. On väärin alkaa riehua ennen kuin aloittajan koira oli edes tehnyt mitään.


    • keskustelunseuraaja

      Miten JOKU IHMINEN KEHTAA?Kehtaa pahoinpidellä toisen koiran tuohon kuntoon.Todella paljon voimia ja jaksamisia keskustelun aloittajalle sekä koirille/koiralle!Hei jotain rajaa ihmiset sillä ''oman koiran rakkaudella'' Mulla ei koskaan ole mielessänikään käynyt ajatus toisen koiran pahoinpitelystä..Todella JULMAA!

      JAKSAMISIA KESKUSTELUN ALOITTAJALLE

      • MadNess-n-89

        Joku ainakin yrittää antaa ymmärrystä ja on jaksanut lukea tekstini alusta loppuun :).. tänään sovittelu, tämän herran kanssa joka syyttää minun koiraa siitä että se pahoinpiteli sitä :( ensimmäinen istunto oli keskiviikkona, siellä en huomannut että mies olisi pahoillaan millään tavalla, yritti minun koiraa, joka on leikkisä 5,5-vuotias narttu hänen koiransa puremisesta, kiusaamisesta jne. ei minun koirani ole ikinä sellaista tehnyt, olenhan itse aina puistossa hänen kanssaan. eikä mies ole mitään tästä maininnut ennen kuin hän oli minun koiraani satuttanut, silloin löytyi naarmuja mitä oli pakko desinfioida.. miten aikuinen, selvinpäin oleva, minua melkein 2 kertaa vanhempi ihminen, joka on myös koiranomistaja voi olla niin tunteeton ja raukkamainen? minä itkin ne 2h sovittelussa, koska kukaan ei välittänyt minun ja koirieni tunteista.. "ammattilais-avustajat" oli sitä mieltä että mietitäänpä rahasummaa, joka olisi kohtuullinen ja reilu, että jos tämä toinen osapuoli hoitaa maksupuolen hyvin, ne puhuvat hänen syyttömyyden puolesta, ja oli kova kiire päästä allekirjoituksiin. itse en ole sovittelua halunnut missään vaiheessa, sillä en ymmärrä tämän ihmisen tekoa, tai asennetta.. ettei yrittänyt ottaa yhteyttä kertaakaan.. ettei keskiviikkonakaan kysynyt miten minun pikku-tyttö voi :(.. naispuolinen sovittelija oli sitä mieltä että PITÄISIHÄN MINUN KOIRANOMISTAJANA YMMÄRTÄÄ ETTÄ ON LASINSIRUJA, ROSKIA JNE.. ETTÄ KOIRAN KANSSA SATTUU JA TAPAHTUU, ETTÄ PITÄÄ UNOHTAA JA MENNÄ ETEENPÄIN... tämä ihminen omistaa siis koiran, ja sanoi minulle näin tiukkaan sävyyn, koska yritin selvittää miksi tämä koirapuistotilanne ylipäätänsä tapahtui. koska halusin että mies ottaisi vastuuta, kertoisi minulle edes jtn.. odotin että hänellä olisi paha mieli, kun tiesi millaisessa helvetissä elettiin yli kuukauden, miten koirani kärsi.SANOIN TÄLLE NAISSOVITTELIJALLE ETTÄ KYLLÄ, KOIRIEN KANSSA SATTU JA TAPAHTUU, KOIRAT SAATTAA TAPELLA, LOUKKAA ITSENSÄ LASINSIRUUN/ROSKAAN TMS. MUTTA SE ETTÄ IHMINEN PAHOINPITELEE KOIRAASI, SE EI TAPAHDU, EI AINAKAAN SAISI.. MUTTA TIEDÄN IKÄVÄ KYLLÄ NYT ETTÄ SE ON MAHDOLLISTA! NAINEN HILJENI KYL HETKEKSI.. MUTTA MINUA INHOTTI HÄNENKIN KÄYTÖS JA SANAT.. siksi päätin etten halua sovittelua silloin jatkaa, jos ollenkaan. tein päätöksen etten halua surullisena ja katkerana keskeyttää sovittelu, ja sit odottaa oikeudenkäyntiä vaikka kuinka kauan (helposti menisi varmaan vuosi odotellessa).. rakastan koiriani puuttui toiselta varvas tai ei, eläinlääkärikin sanoi että onneksi tytöllä niin hyvä psyyke että on hoitoa kestänyt, olen tosi ylpeä tytöstäni


      • tsemppii sulle
        MadNess-n-89 kirjoitti:

        Joku ainakin yrittää antaa ymmärrystä ja on jaksanut lukea tekstini alusta loppuun :).. tänään sovittelu, tämän herran kanssa joka syyttää minun koiraa siitä että se pahoinpiteli sitä :( ensimmäinen istunto oli keskiviikkona, siellä en huomannut että mies olisi pahoillaan millään tavalla, yritti minun koiraa, joka on leikkisä 5,5-vuotias narttu hänen koiransa puremisesta, kiusaamisesta jne. ei minun koirani ole ikinä sellaista tehnyt, olenhan itse aina puistossa hänen kanssaan. eikä mies ole mitään tästä maininnut ennen kuin hän oli minun koiraani satuttanut, silloin löytyi naarmuja mitä oli pakko desinfioida.. miten aikuinen, selvinpäin oleva, minua melkein 2 kertaa vanhempi ihminen, joka on myös koiranomistaja voi olla niin tunteeton ja raukkamainen? minä itkin ne 2h sovittelussa, koska kukaan ei välittänyt minun ja koirieni tunteista.. "ammattilais-avustajat" oli sitä mieltä että mietitäänpä rahasummaa, joka olisi kohtuullinen ja reilu, että jos tämä toinen osapuoli hoitaa maksupuolen hyvin, ne puhuvat hänen syyttömyyden puolesta, ja oli kova kiire päästä allekirjoituksiin. itse en ole sovittelua halunnut missään vaiheessa, sillä en ymmärrä tämän ihmisen tekoa, tai asennetta.. ettei yrittänyt ottaa yhteyttä kertaakaan.. ettei keskiviikkonakaan kysynyt miten minun pikku-tyttö voi :(.. naispuolinen sovittelija oli sitä mieltä että PITÄISIHÄN MINUN KOIRANOMISTAJANA YMMÄRTÄÄ ETTÄ ON LASINSIRUJA, ROSKIA JNE.. ETTÄ KOIRAN KANSSA SATTUU JA TAPAHTUU, ETTÄ PITÄÄ UNOHTAA JA MENNÄ ETEENPÄIN... tämä ihminen omistaa siis koiran, ja sanoi minulle näin tiukkaan sävyyn, koska yritin selvittää miksi tämä koirapuistotilanne ylipäätänsä tapahtui. koska halusin että mies ottaisi vastuuta, kertoisi minulle edes jtn.. odotin että hänellä olisi paha mieli, kun tiesi millaisessa helvetissä elettiin yli kuukauden, miten koirani kärsi.SANOIN TÄLLE NAISSOVITTELIJALLE ETTÄ KYLLÄ, KOIRIEN KANSSA SATTU JA TAPAHTUU, KOIRAT SAATTAA TAPELLA, LOUKKAA ITSENSÄ LASINSIRUUN/ROSKAAN TMS. MUTTA SE ETTÄ IHMINEN PAHOINPITELEE KOIRAASI, SE EI TAPAHDU, EI AINAKAAN SAISI.. MUTTA TIEDÄN IKÄVÄ KYLLÄ NYT ETTÄ SE ON MAHDOLLISTA! NAINEN HILJENI KYL HETKEKSI.. MUTTA MINUA INHOTTI HÄNENKIN KÄYTÖS JA SANAT.. siksi päätin etten halua sovittelua silloin jatkaa, jos ollenkaan. tein päätöksen etten halua surullisena ja katkerana keskeyttää sovittelu, ja sit odottaa oikeudenkäyntiä vaikka kuinka kauan (helposti menisi varmaan vuosi odotellessa).. rakastan koiriani puuttui toiselta varvas tai ei, eläinlääkärikin sanoi että onneksi tytöllä niin hyvä psyyke että on hoitoa kestänyt, olen tosi ylpeä tytöstäni

        ei muuta voi sanoa.
        Tuollaisissa tilanteissa pitäisi yrittää pitää tunteet kovina.
        Faktat faktoina, eikä muuta yli-eikä -ali ampumisia.
        Ymmärrän kyll ett on traumaattista jos ulkopuolinen pahoinpitelee koiraasi, mutta itkeminen ei valitettavasti auta yhtään neuvotteluissa, sinua pidetään silloin heikkona ja vähästä nillittäjänä ja se kääntyy äkkiä vastaan.
        Se että toinen on halukas heti maksamaan ja laittamaan nimiä paperiin ei todellakaan ole todiste SYYTTÖMYYDESTÄ, vaan siitä, että homma halutaan alta pois ja äkkiä.
        Ehkä haluaa pois mielestä ja , oikeesti, elämän on jatkuttava..

        Johan se on perkele, ettei voi olla koirapuistossa ilman, että joku pahoinpitelee koirasi.
        Kaikkee yritetään sovitella ja jos sovittelija on tuollainen pässi, en minäkään siihen sovitteluun suostuisi.

        Yritä nyt pistää itsesi kokoon. Liika tunne vaan pahentaa tilannetta. Miehet ei osaa sanoa, ett ne on pahoillaan, se pitää muistaa kans.
        Sen yli on vain päästävä.
        Ole muuten onnellinen, ettei käynyt vieläkin pahemmin.
        Periaatteessa pääsit ONNEKSI vähällä. laskuhan on aina iso kun eläinlääkärille mennään, mutta onneksi sulla on dokkarit ja rikoslmoitus tapahtuneesta.
        Sulla on siis todisteet tapahtuneesta. Se ,, että jälkikäteen sitten esitellään jotain, on vain "se juna meni jo" ilmoituksia.
        Itse en välittäisi niistä pätkääkään.
        Vahingot todetaan heti, tai ei ollenkaan.

        Jos ukko olisi ollut fiksu, niin olisi heti pyytänyt anteeksi ja jäänyt hoitelemaan tilannetta, mutta ei niidenkään lantussa aina leikkaa.

        Nyt vaan tsemppaat eteenpäin, koiralle ei jäänyt traumoja, niin se on jo todella iso plussa, muista se.
        Onnee vaan jatkoon, olipa aika juttu.


    • kauhuissaan:=(

      mun naapurin koirallekin kävi jotenkuten saman lain oltiin koirapuistossa äkkiä sinee tuli portille sellanen hupparipäinen mies joka kiroili ja heitti jotain energiajuomia maahan ja sitten se kutsu mun sen hoitokoiran jonka nimi oli emma.Yhtäkkiä se lähti vaan nopeasti sen perään kun se huusi sitä ja mä mietin että mitä mä nyt teen toi ei ole mun koira vaan mun hoitokoira...sitten äkkiä se vaan pysähty ja sitten se kutsu sen hurjan ison sekarotusen sen luokse ja mä jo pelkäsin että nyt mun emma kuolee mutta ei ei kuollu vaikka ne kuinka tappeli pieni pureman jälki vain jäi mutta se lähti nopeasti ja äkkiä se tuli juoksujalkaa mun luokse ja me lähettiin juosten kotiin en millään uskaltanu soittaa poliisille olin sillon vasta 13!

    • Lagrita

      Miten voi olla mahdollista ettet kuullut/ehtinyt reagoida miehen huutoihin/rymistelyyn jos tämä tapahtui Helsingissä, annankadun ja ratakadun kulmassa?? Se puisto on maailman pienin, siellä kuulee puiston päästäpäähän puheäänellä käydyn keskustelun..

      Tuskin tuo mies tahallaan satutti koiraasi? Jos näin olisi, tuskin olisi ilmottautunut täällä palstalla ja ottanut itse yhteyttä poliisiin?

      Kannattaisi reagoida hieman vähemmän hysteerisesti tuollaiseen. Ymmärrän että koirasi on ollut kipeä ja asiasta on ollut paljon vaivaa mutta jos tämä herra on suostunut maksamaan (??) hoidot sun muut, niin miksi ei voi antaa anteeksi?

      Täällä agrigolankirkon kupeessa olevassa puistossa, käy mies sekarotuisen suht ison pystykorvan kanssa. Mies on lyönyt kaverini koiraa flexillä päähän ja lähes potkaissut omaa koiraani (koira ehti väistää, oli tuolloin 12vuotias.)
      Kumpikaan koirista ei olleet häiriöksi tai agressiivisia. Mies oli kännissä (on usein) ja agressiivinen itse. Häntä kannattaa varoa.

      • oikeusvoittaa

        siis miten joku voi puolustaa miestä joka tulee puistoon pamauttaa aidalla koiraa naamaan ja sitten tulee heiluu puistoon ? jos vahingossa se löi aidalla naamaan niin normaali ihminen jää pyytämään anteeksi hän ei pyytänyt anteeksi eikä mitään vaan häipyi paikalta. Nainen soitti poliisit ja mies tiesi,että ennemmin tai myöhemmin jää kiinni ja tulee paskasti käymään joten keksi tarinan, että koiralla ripuli ja koiralle tullut haavoja. Mitä järkeä on viedä koira jolla on ripuli puistoon jos siellä on koira jota se inhoo yli kaiken kun koira voi paskantaa lumeenkin ihan missä vain.


    • Lagrita

      just. huomasin että tämä on vuoden vanha keskustelu. No, olisi hauska tietää kuinka asia sitten loppupeleissä ratkesi.

    • sdfsfsdfsdfsdfsd

      Tämä koko lanka vaikuttaa trollaamiselta pahasti.

      Sama tyyppi kirjoittanut aloituksen ja vastaa mukamas toisena koiran omistajana.

      • Kysynpä vain

        Mistäs sinä sen tiedät?


    • koiraimmeinen.

      HYVÄT IHMISET!!!
      AINA EI OLE KYSE RAHASTA, JA MIELESTÄNI TÄSSÄ TAPAUKSESSA ON MYÖS KYSEESSÄ TUNTEET JA OIKEUDENMUKAISUUS!!! Eihän se nyt normaalia ole että toisen koiran omistaja hyökkää toisen omistajan koiran kimppuun. Siispä annan kaiken tukeni aloittajakirjoittajalle:))
      oho vähän vanhempi keskustelu....

    • rottistottis

      Tiedoksi vain keskustelua seuranneet ihmiset, maanantaina todettiin kennelliiton paneelissa istuvan ortopedin vastaanotolla röntgenkuvien ja ultraäänellä että mun nartun, nyt 8,5v ranne on epäkunnossa. Kysyin onko tuore vamma, lääkäri sanoi että ei ole vain vanha tapaturma. Tämä siis sama jalka kuin se mistä jouduimme amputoimaan varvasta. Eli tämä tapahtuma on vaikuttanut silloin mun koiran elämään ja vaikuttaa vieläkin!
      En koiranomistajana haluaisi että koirani tuntisi kipua, rakastan koiraani ja se on todella raskasta muistaa mitä tapahtui. Väkisinkin muistan kun tämä ontuminen ja rannekipu johtuu tämän ihmisen tekosista.

      • rottistottis

        Tämä on siis minun uusi nimimerkkini, ennen se oli MadNess-n-89


    • Ei ikinä koirapuisto

      Tässä se taas kerran nähtiin että ei ole mitään järkeä viedä koiraa koirapuistoon. Monestakin syystä, mutta mm. siksi että sinne jotkut älyvapaat latva-B tyypit tuovat RIPULOIVAN KOIRAN.

    • Keeshondy

      Jos olisin ollut aloittajan kengissä, olisin ottanut asiakseni jutella tämän toisen koiranomistajan kanssa asiasta paikanpäällä. En ikinä suvaitsisi huonoa käytöstä omaa koiraani kohtaan, eihän kukaan muu koirani luonnetta tunne. Kiitos siis eräille nuorille jotka koirani säikäyttivät mennessään minun sekä koirani ohitse. Koirani on nyt erittäin epäluuloinen muita ihmisiä kohtaan.
      Huomautitko siis paikanpäällä tuota toista omistajaa?

    • 5+167

      Koiralla on hermorakenteessa jo synnynäistä vikaa jos yksi säikähdys jättää pysyvän "vamman" .

    • rakas koira

      Näin varmasti on, mutta voi se silti olla jollekulle tosi rakas koira, sitä ei pidä väheksyä!!

    • 12+4

      No sitä rakasta ei ehkä kannata ollenkaan tuoda julkiselle paikalle jos noin huono hermorakenne . Vain ajan kysymys milloin puree jotakuta .

    • teeeeeeeeeeee

      Ottiks hää tilansa portilla ääntä käyttäen, kun huomasi koirasi eleet ?? :D. Olisin ite tehny samoin mut tosin äänettömästi. Ja koirasi oli isompi kuin tän sisään tulevan koira ?? Mistähän roduista tässä on kysymys ?? Meinaan kun niillä on merkitystä rodunomaiseen taipumukseen; dominoinnin puolesta.

      Koirasihan EI saa vahtia porttia. Sisääntulevia. YHDELLÄKÄÄN ELEELLÄ. Eikä suinkaan kohdistaa sitä koiraan ! Koirapuiston sisältä-> siitä jää hampaankoloon. ( Epätasapainoselle koiralle ).

      Koiramaailmasta katsottuna.. Tuossa tilanteessa olisi koirallesi voinut käydä pahemminkin. Jos vastassa olisi ollut omaa koiraasi isompi ja sen päihittävä koira. Fyysisesti. Taikka rodun omaisilta piirteiltään.

      Henkisesti tasapainoinen koira luottaa "johtajaansa". Mennessään ovesta/portista.

      Naurettavaa että puit tätä täällä.

      Jos oma koirani olisi tullut portista sisään moisessa tilanteessa,epäilen että se ei olisi pysynyt takanani, luottanut minuun, vaan olisi ravistellut koirastasi hengen paremmillle niityille.

      Näin sanoo myös Cesar Millan; tällasessa tilanteessa, "lauma olisi mennyt päälle". (jos koira on niin röyhkeä, että käy "elehtimään"/omimaan tilaa ylempien läsnäollessa)

      Herätkää ihmiset koiramaailmaan. Siellä ei kukkoilla eleelläkään. Kaikella on seuraamuksensa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe