Eläkehakemus

ruotorisana

Oikeus sairaspäivärahaan (300 pv) päättyy piakkoin. Kelalta tuli kirje jossa pyydetään lääkärinlausunto, jossa on hoito-ja kuntoutussuunnitelma. Työterveyslääkärille olen taas menossa, entiseen työhöni en enää kykene.
Miten tälläinen suunnitelma tehdään ja miksi? Kiitos jo etukäteen, jos joku valaisee asiaa.

1

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea eläkkeen hakuu

Sinun pitää saada B-lausunto eläkettä varten asiantuntijalääkäriltä. Eli mikään työterveyslääkäri ei käy. Toki omalta työterveyslääkäriltäsi voit saada lähetteen. Jos esim. sairastat neurologista sairautta, pitää lausunto olla neurologin kirjoittama.
      Lääkäri ottaa lausunnossaan kantaa siihen, voidaanko sinua kuntouttaa ts. olisiko kuntoutuksesta sellaista apua, että voisit vielä sen jälkeen palata työhön. (Itselleni neurologi kirjoitti heti, ettei kuntoutuksesta ole apua, jolloin sain välittömästi eläkkeen.)
      Kun olet saanut tämän lausunnon, täytät eläkehakemuksen. Hakemuksessa on mm. kohta, jossa kuvailet sairauden haittavaikutuksia arkipäivässäsi. Tähän kohtaan kannattaa paneutua huolella ja kirjoittaa kaikki pienimmätkin hankaluudet vaikka ihan lisäliitteelle. Kelalla minulle sanottiin, että tämä kohta on erityisen tärkeä ja he sen myös ensimmäisenä tutkivatkin hakemusta palauttaessani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      230
      5451
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      195
      2785
    3. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      60
      2088
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      19
      1666
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1602
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      138
      1355
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      108
      1336
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      167
      1299
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      87
      1232
    10. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1214
    Aihe