Eli monta lavaa (eur tai fin) mahtuu 3-akseliseen umpikori kuorma-autoon? Lavat voi myös pinota päällekäin.
Monta Eur- tai Fin-lavaa mahtuu umpikori kuorma-autoon?
13
11272
Vastaukset
- !?!
Ainakin minun koppiin.
- mistä sitä tietää
Lavan pituus ratkaisee asian. Kolmiakselisen kuorma-auton lavan pituus voi vaihdella noin 6,1o metristä jopa noin 10 metriin.
Laske mittojen mukaan - suu paltti
mistä sitä tietää kirjoitti:
Lavan pituus ratkaisee asian. Kolmiakselisen kuorma-auton lavan pituus voi vaihdella noin 6,1o metristä jopa noin 10 metriin.
Laske mittojen mukaanja kopan korkeus.
- vetää
...18 eurolavaa tai 14 FIN-lavaa pohjalle. Kaapin korkeudesta riippuu sitten paljonko menee päällekkäin. Yleensä joku 15-19 kpl. Useimmiten niputetaan 15 nippuihin (useimmat asiakkaat haluavat lavat näin, kun helpottaa kokonaismäärän laskemista). Jakoautoissa on usein metrin-pari pidempi lava, joten niihin menee pohjiakin hieman enemmän.
Moduulimittaiseen perävaunuun (eli siis myös normipuolikkaaseen) menee 26 FIN-lavaa tai 33 eurolavaa pohjalle. Päällekkäin menee johonkin pikkupyöräiseen korkeaan kärryyn kolmattakymmentäkin lavaa.
15 nipuissa menee siis FIN-lavoja vetoautoon 210 kappaletta ja perävaunuun 390 kappaletta. Eurolavoja menee vetäjään 270 kappaletta ja perävaunuun 495 kappaletta.- euroja tulee
19 nippua jos tarkkoja oltais ja kaikki metrit käytössä
- dipidadaapa
euroja tulee kirjoitti:
19 nippua jos tarkkoja oltais ja kaikki metrit käytössä
mistä näistä tietää. Jos pätkä hytti niin saa vieläkin enemmän. Onko sitte koneella tasatut niput vai käsilempat. Lastaako pumpulla vai trukilla.
- kerros mulle
dipidadaapa kirjoitti:
mistä näistä tietää. Jos pätkä hytti niin saa vieläkin enemmän. Onko sitte koneella tasatut niput vai käsilempat. Lastaako pumpulla vai trukilla.
Jos nyt moduulimittaisesta puhutaan, niin mitä se lyhyt hytti auttaa? Kuormatilojen yhteispituus on kuitenkin rajattu 21,44 metriin.
Mitenkäs toi kuormatilojen pituus muuten menikään, onko noi sisä- vai ulkomittoja kuormatilalle. Meinaan kun se standardi vetäjän kuormatilan mitta on 7,62 metriä, niin jos se oli ulkomitta, niin aika vaikea siihen on 19 eurolavaa sovittaa, kun kahteen senttiin tuskin saa mahtumaan etuseinää ja takaovia. Eurolavahan on 0,4 lavametriä eli 19 nippua on 7,6 lavametriä. Toisaalta aika mahdoton niitä lavanippuja on saada niin tiiviiksi muutenkaan, että pitäydytään edelleen tuossa 18 nipussa. Tuolla laskukaavalla perävaunuunkin menee 34 nippua (13,6 lavametriä, kun perävaunun standardi kuormatilapituus on 13,62 metriä).
- Toinen höhlä
kysymykseen! Jos käännetään jokatoinen lava ylösalaisin niin montako sitten mahtuu? Ja riittääkö kantavuus? Paljonko tulee painoa?
- Hakkilaforeva
Tietämättä tuota kappalemäärää paha sanoa, kantavuus riittää kuitenkin kun ei niitä paljon enempää mene vaikka miten kääntelet. Fin-lavan keskipaino jotain 27kg, vai? Täh?
Tietääkö kukaan montako rullakkoa sopii jakariin? Inexin, ei Itellan. - pbgsin
Hakkilaforeva kirjoitti:
Tietämättä tuota kappalemäärää paha sanoa, kantavuus riittää kuitenkin kun ei niitä paljon enempää mene vaikka miten kääntelet. Fin-lavan keskipaino jotain 27kg, vai? Täh?
Tietääkö kukaan montako rullakkoa sopii jakariin? Inexin, ei Itellan.Mietipä nyt loppuun asti miten niitä lavoja käännellään että samaan tilavuuten saadaan mahtumaan n, 1.8 kertaa enemmän. Kyllä saattaa tulla kantauuskin vastaan. Ainakin EUR-lavoilla, sinne kun ei suuria ilmarakoja enää jää.
- siltikään
pbgsin kirjoitti:
Mietipä nyt loppuun asti miten niitä lavoja käännellään että samaan tilavuuten saadaan mahtumaan n, 1.8 kertaa enemmän. Kyllä saattaa tulla kantauuskin vastaan. Ainakin EUR-lavoilla, sinne kun ei suuria ilmarakoja enää jää.
Tuskin tulee kantavuus vastaan, vaikka kokolailla varmaan täyttyykin. Jää sinne kuitenkin melkoisen paljon ilmaa vaikkapa lankkukuormaan verrattuna. Eurolavoja ei limittäin käänneltynä mahdu kyytiinkään enää kuin 16 nippua, kun ne niput levenee limittäin laitettaessa. Hyvä jos mahtuu sitäkään, voi olla vaan 14 nippuakin ainakin jos yhtään on huolimattomasti niputettu. Jos nyt vaikka 25 lavaa sais laitettua päällekäin ja 16 nippua ja 30 kg per lava, niin siitä tulee 12 tonnia, mikä vielä juuri menee kylmäkoneelliseen jalkalavaumpikaappiinkin. FIN-lavoilla nippujen määrä vähenee kahteentoista. Sama juttu: 25 lavaa päällekäin 12 nippua ja sanotaan nyt vaikka 40 kg per lava. Taas tuli 12 tonnia. Saa olla jo tosi märkiä lavoja, että niillä tuota enempää todellista painoa on (tai sit mä oon vahvempi kuin kuvittelen, kun pystyn noita kohtuuhelposti pinoamaan käsin jonkun 2,3 metriä korkean nipun vaikkei mulla ole kuin 180 cm pituutta).
Toi 25 lavaa päällekkäin on varmaan aika lähellä totuutta, joten sanotaan nyt sitten määräksi 400 eurolavaa tai 300 FIN-lavaa normimittaiseen täysperänveturiin. Harvempi firma noita vaan kääntelee limittäin, kun on aika työläs homma sekä tehdä, että purkaa tuollainen nippu, kun ei onnistu koneilla. Rahtihinnat on niin alas poljettu, ettei taida palkoille päästä tuollaisessa askartelussa. - 1,8 kertaa
pbgsin kirjoitti:
Mietipä nyt loppuun asti miten niitä lavoja käännellään että samaan tilavuuten saadaan mahtumaan n, 1.8 kertaa enemmän. Kyllä saattaa tulla kantauuskin vastaan. Ainakin EUR-lavoilla, sinne kun ei suuria ilmarakoja enää jää.
Kyllä aika fakiiri olet, jos saat 1,8 kertaisen määrän samaan tilavuuteen. Lavan korkeus lienee kokolailla 15 senttiä ja limittäin laitettujen kahden lavan korkeus 18 senttiä(ei nyt ole tässä kotosalla lavoja, mistä kävis ottamassa mitat niin täytyy arvioida). Limittäin pinottu nippu on vaan myös noin 15 senttiä leveämpi. Vaikka ne lavat miten muljailis, niin eipä noista taida saada suhdeluvuksi kuin 1,4.
- upikoi
1,8 kertaa kirjoitti:
Kyllä aika fakiiri olet, jos saat 1,8 kertaisen määrän samaan tilavuuteen. Lavan korkeus lienee kokolailla 15 senttiä ja limittäin laitettujen kahden lavan korkeus 18 senttiä(ei nyt ole tässä kotosalla lavoja, mistä kävis ottamassa mitat niin täytyy arvioida). Limittäin pinottu nippu on vaan myös noin 15 senttiä leveämpi. Vaikka ne lavat miten muljailis, niin eipä noista taida saada suhdeluvuksi kuin 1,4.
UMPI koriin ei mahdu yhtään lavaa kun ei ole ovia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862