Sporttikelkasta leikkas toinen pytty kiinni. Toinen mäntä on entinen, mutta kannattaako samalla vaihtaa myös toinen, vaikka ei ole kuin vuoden vanha ja ehjän näköinen? Ja lisäksi jos joku osaisi kertoa, miten poistan sen helvetin tuorevoitelujärjestelmän, nyt meni viimenenkin luotto siihen. Seos bensa varmin. Kiitos ASIALLISISTA vastauksista.
Koneremontista
9
4599
Vastaukset
- lapista 4kulmaa
mitä ehjää vaihtamaan anna palaa vaan.ei ne ole niin hienotekniikkaa.jos ei ole pysty viiruja ja renkaat on ehjät.
- kelkkacross
leikkautuminen ei ole johtunut tuorevoitelu systeemistä,jos kerran mäntä on leikannut kiinni.yleisin männän kiinnileikkautuminen 2-tahtikoneessa johtuu liian vähästä polttoaineesta jolloin "pistemäiset lämmöt" nousevat liian suureksi.liian pieni öljymäärä aiheuttaa laakereiden leikkaantumisen.
- dsdsds
Mites kun kelkka pelas loistavasti ennen kiinni leikkaamista. Aina käytetty 98 bensaa. Sitten se vaan kerralla hyyty ajosta. Toisessa männässä renkaat ovat jämähtäneet kiinni ja mäntä sekä pytty on naarmuilla. Kaikki laakerit liikkuvat kyllä hyvin ja välystä ei ole missään. Aina toisella nykäsyllä kylmänä pyörimään, ja pyöri hyvin kylmänä ja kuumana. Kierrosta otti kun vähän kaasua tarjos. Että onko vika varmasti vähässä polttoaineen saannissa? Ja edelleen otetaan niitä vihjeitä vastaan sen tuorevoitelun poistamiseksi.
- tornikuutonen
dsdsds kirjoitti:
Mites kun kelkka pelas loistavasti ennen kiinni leikkaamista. Aina käytetty 98 bensaa. Sitten se vaan kerralla hyyty ajosta. Toisessa männässä renkaat ovat jämähtäneet kiinni ja mäntä sekä pytty on naarmuilla. Kaikki laakerit liikkuvat kyllä hyvin ja välystä ei ole missään. Aina toisella nykäsyllä kylmänä pyörimään, ja pyöri hyvin kylmänä ja kuumana. Kierrosta otti kun vähän kaasua tarjos. Että onko vika varmasti vähässä polttoaineen saannissa? Ja edelleen otetaan niitä vihjeitä vastaan sen tuorevoitelun poistamiseksi.
..Homma toimii niin, että revitään letkut ja öljysäiliö hvettiin ja aletaan lisäämään bensaa 2% laadukasta synteettistä 2 tahtiöljyä, ei sen kummempaa.
- Lynxin mies
tornikuutonen kirjoitti:
..Homma toimii niin, että revitään letkut ja öljysäiliö hvettiin ja aletaan lisäämään bensaa 2% laadukasta synteettistä 2 tahtiöljyä, ei sen kummempaa.
Meillä on 5900 Lynx. -99 josta on edellinen omistaja poistanut järjestelmän. Ei ole muuta jäljellä kun öljypumpunvaijeri kun se on samassa köntissä kaasuvaijereiden kanssa. Sitten vain muistaa laittaa bensan sekaan 2-3 prosettia 2T öljyä ja hyvin pelaa.
- Lynxin mies
Lynxin mies kirjoitti:
Meillä on 5900 Lynx. -99 josta on edellinen omistaja poistanut järjestelmän. Ei ole muuta jäljellä kun öljypumpunvaijeri kun se on samassa köntissä kaasuvaijereiden kanssa. Sitten vain muistaa laittaa bensan sekaan 2-3 prosettia 2T öljyä ja hyvin pelaa.
ja sitten kannattaa vielä tukkia ne reijät kaasarin kurkusta mihin tulee ne öljyputket! ettei vedä ilmoja sieltä.
- kelkkaguru
dsdsds kirjoitti:
Mites kun kelkka pelas loistavasti ennen kiinni leikkaamista. Aina käytetty 98 bensaa. Sitten se vaan kerralla hyyty ajosta. Toisessa männässä renkaat ovat jämähtäneet kiinni ja mäntä sekä pytty on naarmuilla. Kaikki laakerit liikkuvat kyllä hyvin ja välystä ei ole missään. Aina toisella nykäsyllä kylmänä pyörimään, ja pyöri hyvin kylmänä ja kuumana. Kierrosta otti kun vähän kaasua tarjos. Että onko vika varmasti vähässä polttoaineen saannissa? Ja edelleen otetaan niitä vihjeitä vastaan sen tuorevoitelun poistamiseksi.
Tuon tuoreöljy voitelun poistossa kannattaa olla varovainen!!!!!!
Esim. kiertoluisti rotaxissa öljy voitelee "väliakselin", sen laakerit ja kampiakselin keskimmäiset laakerit tavallaan periaatteella: toisesta reijästä sisään "painovoimaisesti" ja toisesta ulos takaisin säiliöön. Paketti on joka puolelta stefoin ja o-renkain suojattu...elikkä pelkällä seos voitelulla hajotat koko koneen!!!
Edellä mainitussa tapauksessa homma ratkaistaan niin, että väli akseleille ja hiluille järjestetään voitelu pienestä säiliöstä (esim. pieni auton kytkin/jarru neste säiliö) josta öljy valuu itsekseen sinne kammioon.
Jotkut hurjat vaan täyttävät kammion öljyllä ja tulpat perään...mutta mitäs sitten jos vaikka stefat vähän vuotaa ja öljy pääsee vähäksi? Et näe sitä mistään ilman pikku säiliötä!
Edellä mainituissa tilanteissa kammiosta kannattaa vaihtaa välillä öljyt, koska öljy ei pääse kiertämään ja sitä kautta vaihtumaan itsekseen!
Mäntä rikosta en pysty sanomaan mitään ilman kuvaa... mutta ei siihen tarvita välttämättä edes varsinaista vikaa... riittää kun mäntä paketissa lukee vaikkapa kimp.. , sno ..., ja mitä näitä nyt on ;-) Unohda ne! Alkuperäistä vain sisään tai ehkä wiseco jos tiedät miten niitten kanssa tulee toimia! - dsdsds
kelkkaguru kirjoitti:
Tuon tuoreöljy voitelun poistossa kannattaa olla varovainen!!!!!!
Esim. kiertoluisti rotaxissa öljy voitelee "väliakselin", sen laakerit ja kampiakselin keskimmäiset laakerit tavallaan periaatteella: toisesta reijästä sisään "painovoimaisesti" ja toisesta ulos takaisin säiliöön. Paketti on joka puolelta stefoin ja o-renkain suojattu...elikkä pelkällä seos voitelulla hajotat koko koneen!!!
Edellä mainitussa tapauksessa homma ratkaistaan niin, että väli akseleille ja hiluille järjestetään voitelu pienestä säiliöstä (esim. pieni auton kytkin/jarru neste säiliö) josta öljy valuu itsekseen sinne kammioon.
Jotkut hurjat vaan täyttävät kammion öljyllä ja tulpat perään...mutta mitäs sitten jos vaikka stefat vähän vuotaa ja öljy pääsee vähäksi? Et näe sitä mistään ilman pikku säiliötä!
Edellä mainituissa tilanteissa kammiosta kannattaa vaihtaa välillä öljyt, koska öljy ei pääse kiertämään ja sitä kautta vaihtumaan itsekseen!
Mäntä rikosta en pysty sanomaan mitään ilman kuvaa... mutta ei siihen tarvita välttämättä edes varsinaista vikaa... riittää kun mäntä paketissa lukee vaikkapa kimp.. , sno ..., ja mitä näitä nyt on ;-) Unohda ne! Alkuperäistä vain sisään tai ehkä wiseco jos tiedät miten niitten kanssa tulee toimia!Kelkka on -90 -luvun Yamaha Phazer, 485cc puhallinkone. Siinä ei liene tuollaisia voitelujärjestelmiä, vai miten on? Lisäksi kiinnostaa, miten noiden Wisecojen kanssa sitten tulee toimia?
- ööööp
dsdsds kirjoitti:
Kelkka on -90 -luvun Yamaha Phazer, 485cc puhallinkone. Siinä ei liene tuollaisia voitelujärjestelmiä, vai miten on? Lisäksi kiinnostaa, miten noiden Wisecojen kanssa sitten tulee toimia?
zöt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760