Koneremontista

dsdsds

Sporttikelkasta leikkas toinen pytty kiinni. Toinen mäntä on entinen, mutta kannattaako samalla vaihtaa myös toinen, vaikka ei ole kuin vuoden vanha ja ehjän näköinen? Ja lisäksi jos joku osaisi kertoa, miten poistan sen helvetin tuorevoitelujärjestelmän, nyt meni viimenenkin luotto siihen. Seos bensa varmin. Kiitos ASIALLISISTA vastauksista.

9

4599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapista 4kulmaa

      mitä ehjää vaihtamaan anna palaa vaan.ei ne ole niin hienotekniikkaa.jos ei ole pysty viiruja ja renkaat on ehjät.

    • kelkkacross

      leikkautuminen ei ole johtunut tuorevoitelu systeemistä,jos kerran mäntä on leikannut kiinni.yleisin männän kiinnileikkautuminen 2-tahtikoneessa johtuu liian vähästä polttoaineesta jolloin "pistemäiset lämmöt" nousevat liian suureksi.liian pieni öljymäärä aiheuttaa laakereiden leikkaantumisen.

      • dsdsds

        Mites kun kelkka pelas loistavasti ennen kiinni leikkaamista. Aina käytetty 98 bensaa. Sitten se vaan kerralla hyyty ajosta. Toisessa männässä renkaat ovat jämähtäneet kiinni ja mäntä sekä pytty on naarmuilla. Kaikki laakerit liikkuvat kyllä hyvin ja välystä ei ole missään. Aina toisella nykäsyllä kylmänä pyörimään, ja pyöri hyvin kylmänä ja kuumana. Kierrosta otti kun vähän kaasua tarjos. Että onko vika varmasti vähässä polttoaineen saannissa? Ja edelleen otetaan niitä vihjeitä vastaan sen tuorevoitelun poistamiseksi.


      • tornikuutonen
        dsdsds kirjoitti:

        Mites kun kelkka pelas loistavasti ennen kiinni leikkaamista. Aina käytetty 98 bensaa. Sitten se vaan kerralla hyyty ajosta. Toisessa männässä renkaat ovat jämähtäneet kiinni ja mäntä sekä pytty on naarmuilla. Kaikki laakerit liikkuvat kyllä hyvin ja välystä ei ole missään. Aina toisella nykäsyllä kylmänä pyörimään, ja pyöri hyvin kylmänä ja kuumana. Kierrosta otti kun vähän kaasua tarjos. Että onko vika varmasti vähässä polttoaineen saannissa? Ja edelleen otetaan niitä vihjeitä vastaan sen tuorevoitelun poistamiseksi.

        ..Homma toimii niin, että revitään letkut ja öljysäiliö hvettiin ja aletaan lisäämään bensaa 2% laadukasta synteettistä 2 tahtiöljyä, ei sen kummempaa.


      • Lynxin mies
        tornikuutonen kirjoitti:

        ..Homma toimii niin, että revitään letkut ja öljysäiliö hvettiin ja aletaan lisäämään bensaa 2% laadukasta synteettistä 2 tahtiöljyä, ei sen kummempaa.

        Meillä on 5900 Lynx. -99 josta on edellinen omistaja poistanut järjestelmän. Ei ole muuta jäljellä kun öljypumpunvaijeri kun se on samassa köntissä kaasuvaijereiden kanssa. Sitten vain muistaa laittaa bensan sekaan 2-3 prosettia 2T öljyä ja hyvin pelaa.


      • Lynxin mies
        Lynxin mies kirjoitti:

        Meillä on 5900 Lynx. -99 josta on edellinen omistaja poistanut järjestelmän. Ei ole muuta jäljellä kun öljypumpunvaijeri kun se on samassa köntissä kaasuvaijereiden kanssa. Sitten vain muistaa laittaa bensan sekaan 2-3 prosettia 2T öljyä ja hyvin pelaa.

        ja sitten kannattaa vielä tukkia ne reijät kaasarin kurkusta mihin tulee ne öljyputket! ettei vedä ilmoja sieltä.


      • kelkkaguru
        dsdsds kirjoitti:

        Mites kun kelkka pelas loistavasti ennen kiinni leikkaamista. Aina käytetty 98 bensaa. Sitten se vaan kerralla hyyty ajosta. Toisessa männässä renkaat ovat jämähtäneet kiinni ja mäntä sekä pytty on naarmuilla. Kaikki laakerit liikkuvat kyllä hyvin ja välystä ei ole missään. Aina toisella nykäsyllä kylmänä pyörimään, ja pyöri hyvin kylmänä ja kuumana. Kierrosta otti kun vähän kaasua tarjos. Että onko vika varmasti vähässä polttoaineen saannissa? Ja edelleen otetaan niitä vihjeitä vastaan sen tuorevoitelun poistamiseksi.

        Tuon tuoreöljy voitelun poistossa kannattaa olla varovainen!!!!!!

        Esim. kiertoluisti rotaxissa öljy voitelee "väliakselin", sen laakerit ja kampiakselin keskimmäiset laakerit tavallaan periaatteella: toisesta reijästä sisään "painovoimaisesti" ja toisesta ulos takaisin säiliöön. Paketti on joka puolelta stefoin ja o-renkain suojattu...elikkä pelkällä seos voitelulla hajotat koko koneen!!!

        Edellä mainitussa tapauksessa homma ratkaistaan niin, että väli akseleille ja hiluille järjestetään voitelu pienestä säiliöstä (esim. pieni auton kytkin/jarru neste säiliö) josta öljy valuu itsekseen sinne kammioon.

        Jotkut hurjat vaan täyttävät kammion öljyllä ja tulpat perään...mutta mitäs sitten jos vaikka stefat vähän vuotaa ja öljy pääsee vähäksi? Et näe sitä mistään ilman pikku säiliötä!

        Edellä mainituissa tilanteissa kammiosta kannattaa vaihtaa välillä öljyt, koska öljy ei pääse kiertämään ja sitä kautta vaihtumaan itsekseen!


        Mäntä rikosta en pysty sanomaan mitään ilman kuvaa... mutta ei siihen tarvita välttämättä edes varsinaista vikaa... riittää kun mäntä paketissa lukee vaikkapa kimp.. , sno ..., ja mitä näitä nyt on ;-) Unohda ne! Alkuperäistä vain sisään tai ehkä wiseco jos tiedät miten niitten kanssa tulee toimia!


      • dsdsds
        kelkkaguru kirjoitti:

        Tuon tuoreöljy voitelun poistossa kannattaa olla varovainen!!!!!!

        Esim. kiertoluisti rotaxissa öljy voitelee "väliakselin", sen laakerit ja kampiakselin keskimmäiset laakerit tavallaan periaatteella: toisesta reijästä sisään "painovoimaisesti" ja toisesta ulos takaisin säiliöön. Paketti on joka puolelta stefoin ja o-renkain suojattu...elikkä pelkällä seos voitelulla hajotat koko koneen!!!

        Edellä mainitussa tapauksessa homma ratkaistaan niin, että väli akseleille ja hiluille järjestetään voitelu pienestä säiliöstä (esim. pieni auton kytkin/jarru neste säiliö) josta öljy valuu itsekseen sinne kammioon.

        Jotkut hurjat vaan täyttävät kammion öljyllä ja tulpat perään...mutta mitäs sitten jos vaikka stefat vähän vuotaa ja öljy pääsee vähäksi? Et näe sitä mistään ilman pikku säiliötä!

        Edellä mainituissa tilanteissa kammiosta kannattaa vaihtaa välillä öljyt, koska öljy ei pääse kiertämään ja sitä kautta vaihtumaan itsekseen!


        Mäntä rikosta en pysty sanomaan mitään ilman kuvaa... mutta ei siihen tarvita välttämättä edes varsinaista vikaa... riittää kun mäntä paketissa lukee vaikkapa kimp.. , sno ..., ja mitä näitä nyt on ;-) Unohda ne! Alkuperäistä vain sisään tai ehkä wiseco jos tiedät miten niitten kanssa tulee toimia!

        Kelkka on -90 -luvun Yamaha Phazer, 485cc puhallinkone. Siinä ei liene tuollaisia voitelujärjestelmiä, vai miten on? Lisäksi kiinnostaa, miten noiden Wisecojen kanssa sitten tulee toimia?


      • ööööp
        dsdsds kirjoitti:

        Kelkka on -90 -luvun Yamaha Phazer, 485cc puhallinkone. Siinä ei liene tuollaisia voitelujärjestelmiä, vai miten on? Lisäksi kiinnostaa, miten noiden Wisecojen kanssa sitten tulee toimia?

        zöt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe