Helsingin asuinalueet

paniikki iskee

Olen muuttamassa Lapista Helsinkiin eikä minulla ole mitään hajua missä päin kaupunkia on opiskelijoita, halvempaa, turvatonta jne. Olisi kiva kuulla Helsingin kaupunginosista ja millaisia ne ovat asuinalueina. Kaikki tieto on hy´ödyksi minulle, joten voi vapaasti kertoa plussia ja miinuksia ja erityispiirteitä.

14

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäni asunut....

jotain tietoa mutta kun et kerro oletko tulossa opiskelemaan,töihin tai koko perheen voimin. Lyhytaikaista oleskelua taikka pysyvästi ja onko vuokra tai oman osto mielessä. Jotta tietäisin mistä näkökulmasta antaisin vinkkejä.

• ikäni asunut...

työpaikan taikka opiskelupaikan sijainnistaa auttaa...

• paniikki iskee
        ikäni asunut... kirjoitti:

työpaikan taikka opiskelupaikan sijainnistaa auttaa...

Oi! Toivottavasti vielä palaatte vastaamaan! :D Olen tulossa opiskelemaan ja vuokra-asuntoa etsin. En välttämättä pysyvästi Helsinkiin jää, mutta pidemmäksi aikaa kuitenkin. Helsingin keskustassa olisi koulu, mutta haluaisin kuulla kaikista suinalueista :D Olen tottunut kulkemaan 3-4 km kouluun ja kaupunkiin joten asunnon ei tarvitse olla välttämättä lähellä koulua... Toivon että näistä on apua

• paniikki iskee kirjoitti:

Oi! Toivottavasti vielä palaatte vastaamaan! :D Olen tulossa opiskelemaan ja vuokra-asuntoa etsin. En välttämättä pysyvästi Helsinkiin jää, mutta pidemmäksi aikaa kuitenkin. Helsingin keskustassa olisi koulu, mutta haluaisin kuulla kaikista suinalueista :D Olen tottunut kulkemaan 3-4 km kouluun ja kaupunkiin joten asunnon ei tarvitse olla välttämättä lähellä koulua... Toivon että näistä on apua

Sun vanhemmat valmiita maksamaan 500-1.000 € kuukaudessa sun asumisesta?

• paniikki iskee
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Sun vanhemmat valmiita maksamaan 500-1.000 € kuukaudessa sun asumisesta?

Vanhempani eivät tulisi maksamaan mitään, mutta asunnon vuokran sijasta olen kiinnostunut millaisia alueet ovat. Olen kiinnostunut myös niistä kaupunginosista joihin en olisi tulossa muuttamaan ihan siltä kannalta että voisin jotenkin hahmottaa koko kaupungin paremmin...

• paniikki iskee kirjoitti:

Vanhempani eivät tulisi maksamaan mitään, mutta asunnon vuokran sijasta olen kiinnostunut millaisia alueet ovat. Olen kiinnostunut myös niistä kaupunginosista joihin en olisi tulossa muuttamaan ihan siltä kannalta että voisin jotenkin hahmottaa koko kaupungin paremmin...

Ydinkeskusta on aika samanlainen kaikilla alueilla, käsittää Hakaniemen, Kampin, Kaartinkaupungin, Punavuoren, Ullanlinnan, Töölön, Meilahden, Kruununhaan ja Katajanokan. Hyvät palvelut, erinomaiset kulkuyhteydet, mutta ajoittain varsin levotonta menoa.

Itäinen Kantakaupunki. Kallio on palveluiden ja kulkuyhteyksien kannalta erinomainen alue. Sieltä löytyy myös paljon pieniä asuntoja, useimmissa kylpyhuoneen koko on varsin vaatimaton (1-1,5 m2). Varjopuolena ovat sitten päihteiden väärinkäyttäjien runsas lukumäärä, levottomuus, ja kohtalaisen korkea rikollisuus. Sama pätee myös Alppilaan, Harjuun ja isoon osaan Vallilaa ja Hermannia. Arabia ja Arabianranta, kuten Käpylä ja Toukolakin ovat varsin rauhallisia alueita, ja kulkuyhteydet toimii.

Tosiasia on kuitenkin, että opiskelijana on järkevämpi vuokrata asunto esikaupunkialueelta, raideliikenteen varrelta. Tällaisia alueita ovat Herttoniemi, Itäkeskus, Puotila, Myllypuro, Kontula, Mellunmäki, Vuosaari, Rastila ja Merirastila. Kaikki edellämainitut alueet sijaitsevat Itä-Helsingissä, Metroradan varrella. Pohjois-Helsingissä vastaavia alueita ovat Haaga, Lassila, Pitäjänmäki, Kannelmäki, Pukinmäki, Puistola, Malmi ja Tapulinkaupunki, kaikki junaradan varrella. Tai sitten Vantaan puolella esim Myyrmäki ja Martinlaakso.

Miksi ehdotan näitä alueita? Siksi, että ne ovat aivan yhtä rauhallisia kuin Keskustassa sijaitsevat alueet, kesällä on luontoa ympärillä, mutta etenkin koska vuokrat ovat 50-70 % alempia kuin keskusta-alueilla. Matka-aika koululle jää pariinkymmeneen minuuttiin, mikä tuskin haittaa ketään.

• paniikki helpottaa
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Ydinkeskusta on aika samanlainen kaikilla alueilla, käsittää Hakaniemen, Kampin, Kaartinkaupungin, Punavuoren, Ullanlinnan, Töölön, Meilahden, Kruununhaan ja Katajanokan. Hyvät palvelut, erinomaiset kulkuyhteydet, mutta ajoittain varsin levotonta menoa.

Itäinen Kantakaupunki. Kallio on palveluiden ja kulkuyhteyksien kannalta erinomainen alue. Sieltä löytyy myös paljon pieniä asuntoja, useimmissa kylpyhuoneen koko on varsin vaatimaton (1-1,5 m2). Varjopuolena ovat sitten päihteiden väärinkäyttäjien runsas lukumäärä, levottomuus, ja kohtalaisen korkea rikollisuus. Sama pätee myös Alppilaan, Harjuun ja isoon osaan Vallilaa ja Hermannia. Arabia ja Arabianranta, kuten Käpylä ja Toukolakin ovat varsin rauhallisia alueita, ja kulkuyhteydet toimii.

Tosiasia on kuitenkin, että opiskelijana on järkevämpi vuokrata asunto esikaupunkialueelta, raideliikenteen varrelta. Tällaisia alueita ovat Herttoniemi, Itäkeskus, Puotila, Myllypuro, Kontula, Mellunmäki, Vuosaari, Rastila ja Merirastila. Kaikki edellämainitut alueet sijaitsevat Itä-Helsingissä, Metroradan varrella. Pohjois-Helsingissä vastaavia alueita ovat Haaga, Lassila, Pitäjänmäki, Kannelmäki, Pukinmäki, Puistola, Malmi ja Tapulinkaupunki, kaikki junaradan varrella. Tai sitten Vantaan puolella esim Myyrmäki ja Martinlaakso.

Miksi ehdotan näitä alueita? Siksi, että ne ovat aivan yhtä rauhallisia kuin Keskustassa sijaitsevat alueet, kesällä on luontoa ympärillä, mutta etenkin koska vuokrat ovat 50-70 % alempia kuin keskusta-alueilla. Matka-aika koululle jää pariinkymmeneen minuuttiin, mikä tuskin haittaa ketään.

Juuri tuollaista apua tarvitsin. Nyt pääsen alkuun asunnon etsinnän kanssa, mutta sellainen tuli vielä mieleen, että missä päin Helsinkiä on paljon opiskelijoita? Ja muutkin saa kertoa vielä lisää!! :)

• Neena
        paniikki helpottaa kirjoitti:

Juuri tuollaista apua tarvitsin. Nyt pääsen alkuun asunnon etsinnän kanssa, mutta sellainen tuli vielä mieleen, että missä päin Helsinkiä on paljon opiskelijoita? Ja muutkin saa kertoa vielä lisää!! :)

Samaa asiaa olen minäkin miettinyt noista alueista. Kiitos välittäjän, olen vähän fiksumpi kun asuntoja alan katselemaan =)

• sdfghjklö
        paniikki helpottaa kirjoitti:

No eiköhän niitä opiskelijoita oo vähän joka puolella, kattele vaikka netistä että missäpäin on HOAS:illa asuntoja, koska nehän on vaan opiskelijoille tarkotettuja.

• lainak
        sdfghjklö kirjoitti:

No eiköhän niitä opiskelijoita oo vähän joka puolella, kattele vaikka netistä että missäpäin on HOAS:illa asuntoja, koska nehän on vaan opiskelijoille tarkotettuja.

Eikö kannattaisi hakea HOAS:ilta asuntoa? Kai sellaisellakin voisi aloittaa, näkisi millaista on ja tietäisi mistä valittaa, oppisi tuntemaan kaupunkia kun ne kaikki kämpät on jossain Helsingin raja-alueilla...

Ja riippuu se opiskelualasta, eikös tiettyjen alan opiskelijoilla ole ainakin jollain tasolla tapana ryhmittyä?

Itä-Helsinki on opiskelijoille. Haagassa esimerkiksi on jopa kohtuuhintaisia yksiöitä, alue melkein tunnelmallista, ei ihan uutta JA bussi- ja junayhteydet vieressä.

Wikipediasta muuten löytyy esittelyt kaupunginosista, samoin kuin www.kaupunginosat.net.

• Murulla
        lainak kirjoitti:

Eikö kannattaisi hakea HOAS:ilta asuntoa? Kai sellaisellakin voisi aloittaa, näkisi millaista on ja tietäisi mistä valittaa, oppisi tuntemaan kaupunkia kun ne kaikki kämpät on jossain Helsingin raja-alueilla...

Ja riippuu se opiskelualasta, eikös tiettyjen alan opiskelijoilla ole ainakin jollain tasolla tapana ryhmittyä?

Itä-Helsinki on opiskelijoille. Haagassa esimerkiksi on jopa kohtuuhintaisia yksiöitä, alue melkein tunnelmallista, ei ihan uutta JA bussi- ja junayhteydet vieressä.

Wikipediasta muuten löytyy esittelyt kaupunginosista, samoin kuin www.kaupunginosat.net.

Keskustelun aloittaja, entä jos harkitset kimppakämppää? Ekologista, lisäksi paljon halvempaa kuin jos itse maksat kaiken. Ja yhdessä asuminen uudella paikkakunnalla on ehkä hauskempaakin, ei tarvitse olla yksin.

• cfdcd
        Murulla kirjoitti:

Keskustelun aloittaja, entä jos harkitset kimppakämppää? Ekologista, lisäksi paljon halvempaa kuin jos itse maksat kaiken. Ja yhdessä asuminen uudella paikkakunnalla on ehkä hauskempaakin, ei tarvitse olla yksin.

Helsinki on sen verran iso kaupunki, että opiskelijat eivät sijaitse missään tietytssä kaupunginosassa, vaan tasaisesti joka puolella. Kannattaa katsoa, mistä on kulkuyhteyksiä opiskelupaikkaasi.

Lisäksi jos satut jostain löytämään (googlaa?) tietoja kaupungin kaupunginosien äänestystuloksista vaaleissa, niin saat aika hyvän käsityksen alueista. rkp, kok = hyväosaisia, vihr= ehkä nuoria, vasemmisto=tee itse päätelmäsi, kepu=maalta muuttaneita. Tuo on siis karkea jako, enkä mitenkään tarkoita ottaa kantaa puolueiden karkeisiin kannattajaosuuksiin.

• Milen
      • Kaikki asuinalueet ovat idyllisiä, rauhallisia ja hyvien kulkuyhteyksien varrella.. Huomasitko missään vaiheessa ylläpitäjän re-location mainostuksen? Eli sivusto on tarkoitettu kyseisen yrityksen sijoittaja-asiakkaiden tilapäisvuokraukseen hankittujen asuntojen markkinointiin!?!

Miten metromatka muuten voi kestää saman ajan Kuliksesta, kun Hertsikasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1626
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1541
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      270
      1276
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      867
    6. 66
      844
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      837
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      821
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      781
    Aihe